Lekkerquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:07 schreef PiperMaru het volgende:
Net een 7D besteld ter vervanging van de 30D (en daarmee het voornemen om vaker in FOT te gaan posten)
Wat groeit er op mijn rug? lenzen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Groeit het op je rug ofzo?
Lijkt me een leuke lens
onder andere,quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:02 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Wat groeit er op mijn rug? lenzen?![]()
Is inderdaad een heerlijke lens!
Nice.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Puala het volgende:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaresse van een Canon 50D
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Puala het volgende:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaresse van een Canon 50D met 18-55 mm lens & een 55-250 mm lens & een extra accu
Ga je geen spijt van krijgen denk ik idd, goed beslagen ten ijsquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Puala het volgende:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaresse van een Canon 50D met 18-55 mm lens & een 55-250 mm lens & een extra accu
Kijk aan! Fijn zegquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Puala het volgende:
Leuke set! Nu de handleiding doorspittenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Puala het volgende:
Best goeie lens he, die 18-200? Vond hem niet tegenvallen voor zijn prijs!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:04 schreef Andyy het volgende:
Nikon D5000 en een Sigma 18-200
Blij ermee
[ afbeelding ]
hip, gefeliciteerd en veel plezier ermee!!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:04 schreef Andyy het volgende:
Nikon D5000 en een Sigma 18-200
Blij ermee
[ afbeelding ]
Is dat de Canon EF-S 55-250 f4.5/6 (f kan ik iets naast zittenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef Puala het volgende:
Ik heb nog een overcomplete EF 55-200 variant liggen (USM).quote:Op zondag 23 mei 2010 14:42 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Is dat de Canon EF-S 55-250 f4.5/6 (f kan ik iets naast zitten)?
Die heb ik namelijk, en ik vind die lens juist wat tegenvallen sinds ik geupgrade ben naar een 50D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 ISquote:Op zondag 23 mei 2010 14:42 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Is dat de Canon EF-S 55-250 f4.5/6 (f kan ik iets naast zitten)?
Die heb ik namelijk, en ik vind die lens juist wat tegenvallen sinds ik geupgrade ben naar een 50D
Iets verder in de zin heb je het over een 55-250mm lens, daar ging de vraag overquote:Op zondag 23 mei 2010 18:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Die is het
Oh euh *zoeken gaat*quote:Op zondag 23 mei 2010 21:14 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Iets verder in de zin heb je het over een 55-250mm lens, daar ging de vraag over
Serieuze set! Ben benieuwd naar je resultaten! Met de 17-55 heb je een goeie keuze gemaakt!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:54 schreef kiekum.nl het volgende:
Vorige week een compleet nieuwe set aangeschaft om weer volop te gaan beginnen met fotografie
Komtie hoor:
Canon EOS 50D body
Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Canon EW-83J zonnekap voor op de 17-55
Canon 10EG fototas
Sandisk 16GB Extreme Pro CF kaart
B+W XS Pro Digital UV Filter 77mm
Hoya HD Circulair polarisatiefilter 77mm
Hoodman Super Hoodskins 3inch LCD protector
JJC microvezeldoekje
Een totaalbedrag van bijna 2000 euro
Hoop dat k er leuke plaatjes mee ga schieten! Uiteraard zal k ook hier in FOT e.e.a. gaan showen
Heb vooraf dan ook VEEL reviews e.d. gelezen op het net en kwam toch telkens weer op die 17-55 uit.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:03 schreef freud het volgende:
[..]
Serieuze set! Ben benieuwd naar je resultaten! Met de 17-55 heb je een goeie keuze gemaakt!
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:03 schreef freud het volgende:
[..]
Serieuze set! Ben benieuwd naar je resultaten! Met de 17-55 heb je een goeie keuze gemaakt!
Lekker setje hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:54 schreef kiekum.nl het volgende:
Vorige week een compleet nieuwe set aangeschaft om weer volop te gaan beginnen met fotografie
Komtie hoor:
Canon EOS 50D body
Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Canon EW-83J zonnekap voor op de 17-55
Canon 10EG fototas
Sandisk 16GB Extreme Pro CF kaart
B+W XS Pro Digital UV Filter 77mm
Hoya HD Circulair polarisatiefilter 77mm
Hoodman Super Hoodskins 3inch LCD protector
JJC microvezeldoekje
Een totaalbedrag van bijna 2000 euro
Hoop dat k er leuke plaatjes mee ga schieten! Uiteraard zal k ook hier in FOT e.e.a. gaan showen
Dankje!quote:
ik draag overzeas. werkt ookquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef didotcicero het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echte pro's hebben geen fotovest, maar een fotobroek. Vanzelfsprekend met verwisselbare rubberen kniebeschermers.
Uw knieën weten waarom.
Ik denk dat je hier de clue van DC's grap mistquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:17 schreef infp2009 het volgende:
Dat is op zich een ander goed punt, maar goed. Ik zie niet in waarom het een het ander uitsluit. Je kunt als pro nooit genoeg zakken hebben natuurlijk.
Grap-implosie, oh noes!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de clue van DC's grap mist
Bidden tot god dat je foto's nou eindelijk lukken?quote:
Hoeveel iPads kost zo'n ding? Of kan ik beter vragen hoeveel van deze dingen je nodig hebt voor een iPad?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef didotcicero het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echte pro's hebben geen fotovest, maar een fotobroek. Vanzelfsprekend met verwisselbare rubberen kniebeschermers.
Uw knieën weten waarom.
Ouwe.quote:
Welke tip?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:06 schreef Xlarge het volgende:
Die ND filters zijn trouwens wel poulair na de tip van Danny [ afbeelding ]
ze staan al paar maanden in bestelling alleen zijn nu pas leverbaar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:06 schreef Xlarge het volgende:
Die ND filters zijn trouwens wel poulair na de tip van Danny [ afbeelding ]
Het kan nog erger: dat je flitsers afgaan door een gsmquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:07 schreef Osramp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zo'n slave trigger besteld http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2321 , en hij triggered de flitser die ik aansluit wel. Alle flitsen komen echter VEEL te laat.
Soms is het wel op tijd, ook nog wel iets te traag maar ik zie in elk geval dat er wat gebeurd is.
¤ 10,- weggegooid of kan ik nog iets doen? Ik heb getest op M tot 1/10 omlaag en 1/250, maar maakt weinig uit. Hoe korter de sluitertijd, hoe minder er van de slave te merken is.
Auto en P geven ook geen resultaat, dus daar ligt het niet aan.
Mja, die blokjes kosten hier ook iets van een tientje (merk seagull of zo), dus daarvoor had je DE best kunnen laten liggen. Ik denk dat je pech hebt. Heb je het trouwens ook met de aansluiting op de zijkant geprobeerd?quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:07 schreef Osramp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zo'n slave trigger besteld http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2321 , en hij triggered de flitser die ik aansluit wel. Alle flitsen komen echter VEEL te laat.
Soms is het wel op tijd, ook nog wel iets te traag maar ik zie in elk geval dat er wat gebeurd is.
¤ 10,- weggegooid of kan ik nog iets doen? Ik heb getest op M tot 1/10 omlaag en 1/250, maar maakt weinig uit. Hoe korter de sluitertijd, hoe minder er van de slave te merken is.
Auto en P geven ook geen resultaat, dus daar ligt het niet aan.
Ja, beide aansluitingen zijn getest en er wordt ook wel getriggered maar veel te laat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:16 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, die blokjes kosten hier ook iets van een tientje (merk seagull of zo), dus daarvoor had je DE best kunnen laten liggen. Ik denk dat je pech hebt. Heb je het trouwens ook met de aansluiting op de zijkant geprobeerd?
Hoeveel dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:36 schreef Thommies het volgende:
Erg fijne micro fourthirds allround lens voor een leuk prijsje op de kop getikt via marktplaats.
[ afbeelding ]
Vandaag even wezen testenquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Xlarge het volgende:
Gisteren besteld, ligt nu bij TNT, en komt vandaag binnen
Light Craft 72mm Fader ND, grijs filter (ND2 t/m ND400) mark II
[ afbeelding ]
Ik heb er ook 1 en mij was het zelfde opgevallen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Vandaag even wezen testen
Ik moet zeggen dat hij op zo'n zonnige dag als vandaag iets tegen valt.
Met mijn diafragma op 22 , ik krijg hem niet lager op 17mm,
En mijn iso op 100 haal ik nog maar een sluitertijd van 1.3 seconden, terwijl de grijsfilter op ND400 staat.
Met deze wind niet genoeg om een leuk effect met de wolken te krijgen.
Ik had een veel langere sluitertijd verwacht, ik zal het de volgende keer eens op een meer bewolkte dag, of bij de schemering proberen
[ afbeelding ]
Krijg je wel behoorlijk wat vignettering den ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:26 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1 en mij was het zelfde opgevallen.
Zou je twee of meer van die filters te gelijk kunnen gebruiken?
Sinds wanneer moet je draaien aan een ND filter?quote:Op zondag 6 juni 2010 10:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
Nou. ik wil niet veel zeggen, maar heb hier een foto 50mm f1.8 1/10 iso 100 en die is totaal zwart. zelfs op +4 in lightroom krijg je er nog nie heel veel uit. zonder filter was dat 1/500ste f5.6 ...
iets verder doordraaien?
't Gaat om zo'n variabele, van 2 tot 9 stops dacht ik.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:33 schreef kvdv het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je draaien aan een ND filter?
Same herequote:
Ik EUR 99quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef Kremers het volgende:
[..]
Same hereVoor ¤69 (studentenversie) kon ik hem niet lagen liggen
En illegale software ben ik ook wel een beetje klaar mee eigenlijk...
Hoezo? Ik heb goedkoop LR2.6 opgedoken op Marktplaats en nu gewoon de upgrade besteldquote:
Ah ja, die post herinner ik me. Er staan nu trouwens aanbiedingen voor E10 en E15 op. Dat zullen wel de studentenversies zijn? Klinkt anders te mooi om waar te zijn en dan is het dat ook vaakquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb goedkoop LR2.6 opgedoken op Marktplaats en nu gewoon de upgrade besteldScheelt me iets van 100 EUR
Nee hoor. Studentenversie is EUR 70. Die versies van 10 of 15 EUR zijn de nette illegale versiesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:50 schreef photolex het volgende:
[..]
Ah ja, die post herinner ik me. Er staan nu trouwens aanbiedingen voor E10 en E15 op. Dat zullen wel de studentenversies zijn? Klinkt anders te mooi om waar te zijn en dan is het dat ook vaak
Preciesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee hoor. Studentenversie is EUR 70. Die versies van 10 of 15 EUR zijn de nette illegale versies
Surfspot?quote:
"valid academic ID" is eerder een probleem dan die creditcard.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:17 schreef Kremers het volgende:
adobe.nl, studentenstore. Heb je wel een creditcard nodig. Heb je de niet dan zul je hem in de winkel moeten kopen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:46 schreef photolex het volgende:
[..]
"valid academic ID" is eerder een probleem dan die creditcard.
iemand een "valid academic ID" te leen voor me?
Damnquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
Nee.
En dit wordt ook niet toegestaan aangezien jij blijkbaar geen student bent, dus geen recht hebt op deze versie.
Dat was met PSE ook al zo. Weird indeed.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Cryothic het volgende:
Waarom is de download van Lightroom trouwens 5 euro duurder dan het opsturen van een cd in box?
Omdat Adobe de verzendkosten zelf betaald en die kosten reductie wordt niet meegenomen met de download.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Cryothic het volgende:
Waarom is de download van Lightroom trouwens 5 euro duurder dan het opsturen van een cd in box?
Adobe betaalt de verzendkosten niet zelf hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Omdat Adobe de verzendkosten zelf betaald en die kosten reductie wordt niet meegenomen met de download.
ja maar bij elkaar is het dus even duur om te downloaden of om te versturen in de doos.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Adobe betaalt de verzendkosten niet zelf hoorKreeg netjes 8 EUR verzendkosten in rekening gebracht
Het kan nog leuker: Photoshop 5 is 30 euro duurder per download dan per doos. Schijnt te maken te hebben met lokale belastingtarieven enzo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Cryothic het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |