Welke tip?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:06 schreef Xlarge het volgende:
Die ND filters zijn trouwens wel poulair na de tip van Danny [ afbeelding ]
ze staan al paar maanden in bestelling alleen zijn nu pas leverbaar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:06 schreef Xlarge het volgende:
Die ND filters zijn trouwens wel poulair na de tip van Danny [ afbeelding ]
Het kan nog erger: dat je flitsers afgaan door een gsmquote:Op woensdag 2 juni 2010 18:07 schreef Osramp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zo'n slave trigger besteld http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2321 , en hij triggered de flitser die ik aansluit wel. Alle flitsen komen echter VEEL te laat.
Soms is het wel op tijd, ook nog wel iets te traag maar ik zie in elk geval dat er wat gebeurd is.
¤ 10,- weggegooid of kan ik nog iets doen? Ik heb getest op M tot 1/10 omlaag en 1/250, maar maakt weinig uit. Hoe korter de sluitertijd, hoe minder er van de slave te merken is.
Auto en P geven ook geen resultaat, dus daar ligt het niet aan.
Mja, die blokjes kosten hier ook iets van een tientje (merk seagull of zo), dus daarvoor had je DE best kunnen laten liggen. Ik denk dat je pech hebt. Heb je het trouwens ook met de aansluiting op de zijkant geprobeerd?quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:07 schreef Osramp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zo'n slave trigger besteld http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2321 , en hij triggered de flitser die ik aansluit wel. Alle flitsen komen echter VEEL te laat.
Soms is het wel op tijd, ook nog wel iets te traag maar ik zie in elk geval dat er wat gebeurd is.
¤ 10,- weggegooid of kan ik nog iets doen? Ik heb getest op M tot 1/10 omlaag en 1/250, maar maakt weinig uit. Hoe korter de sluitertijd, hoe minder er van de slave te merken is.
Auto en P geven ook geen resultaat, dus daar ligt het niet aan.
Ja, beide aansluitingen zijn getest en er wordt ook wel getriggered maar veel te laat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:16 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, die blokjes kosten hier ook iets van een tientje (merk seagull of zo), dus daarvoor had je DE best kunnen laten liggen. Ik denk dat je pech hebt. Heb je het trouwens ook met de aansluiting op de zijkant geprobeerd?
Hoeveel dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:36 schreef Thommies het volgende:
Erg fijne micro fourthirds allround lens voor een leuk prijsje op de kop getikt via marktplaats.
[ afbeelding ]
Vandaag even wezen testenquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:39 schreef Xlarge het volgende:
Gisteren besteld, ligt nu bij TNT, en komt vandaag binnen
Light Craft 72mm Fader ND, grijs filter (ND2 t/m ND400) mark II
[ afbeelding ]
Ik heb er ook 1 en mij was het zelfde opgevallen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Vandaag even wezen testen
Ik moet zeggen dat hij op zo'n zonnige dag als vandaag iets tegen valt.
Met mijn diafragma op 22 , ik krijg hem niet lager op 17mm,
En mijn iso op 100 haal ik nog maar een sluitertijd van 1.3 seconden, terwijl de grijsfilter op ND400 staat.
Met deze wind niet genoeg om een leuk effect met de wolken te krijgen.
Ik had een veel langere sluitertijd verwacht, ik zal het de volgende keer eens op een meer bewolkte dag, of bij de schemering proberen
[ afbeelding ]
Krijg je wel behoorlijk wat vignettering den ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 18:26 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1 en mij was het zelfde opgevallen.
Zou je twee of meer van die filters te gelijk kunnen gebruiken?
Sinds wanneer moet je draaien aan een ND filter?quote:Op zondag 6 juni 2010 10:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
Nou. ik wil niet veel zeggen, maar heb hier een foto 50mm f1.8 1/10 iso 100 en die is totaal zwart. zelfs op +4 in lightroom krijg je er nog nie heel veel uit. zonder filter was dat 1/500ste f5.6 ...
iets verder doordraaien?
't Gaat om zo'n variabele, van 2 tot 9 stops dacht ik.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:33 schreef kvdv het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je draaien aan een ND filter?
Same herequote:
Ik EUR 99quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef Kremers het volgende:
[..]
Same hereVoor ¤69 (studentenversie) kon ik hem niet lagen liggen
En illegale software ben ik ook wel een beetje klaar mee eigenlijk...
Hoezo? Ik heb goedkoop LR2.6 opgedoken op Marktplaats en nu gewoon de upgrade besteldquote:
Ah ja, die post herinner ik me. Er staan nu trouwens aanbiedingen voor E10 en E15 op. Dat zullen wel de studentenversies zijn? Klinkt anders te mooi om waar te zijn en dan is het dat ook vaakquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb goedkoop LR2.6 opgedoken op Marktplaats en nu gewoon de upgrade besteldScheelt me iets van 100 EUR
Nee hoor. Studentenversie is EUR 70. Die versies van 10 of 15 EUR zijn de nette illegale versiesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:50 schreef photolex het volgende:
[..]
Ah ja, die post herinner ik me. Er staan nu trouwens aanbiedingen voor E10 en E15 op. Dat zullen wel de studentenversies zijn? Klinkt anders te mooi om waar te zijn en dan is het dat ook vaak
Preciesquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee hoor. Studentenversie is EUR 70. Die versies van 10 of 15 EUR zijn de nette illegale versies
Surfspot?quote:
"valid academic ID" is eerder een probleem dan die creditcard.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:17 schreef Kremers het volgende:
adobe.nl, studentenstore. Heb je wel een creditcard nodig. Heb je de niet dan zul je hem in de winkel moeten kopen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:46 schreef photolex het volgende:
[..]
"valid academic ID" is eerder een probleem dan die creditcard.
iemand een "valid academic ID" te leen voor me?
Damnquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
Nee.
En dit wordt ook niet toegestaan aangezien jij blijkbaar geen student bent, dus geen recht hebt op deze versie.
Dat was met PSE ook al zo. Weird indeed.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Cryothic het volgende:
Waarom is de download van Lightroom trouwens 5 euro duurder dan het opsturen van een cd in box?
Omdat Adobe de verzendkosten zelf betaald en die kosten reductie wordt niet meegenomen met de download.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Cryothic het volgende:
Waarom is de download van Lightroom trouwens 5 euro duurder dan het opsturen van een cd in box?
Adobe betaalt de verzendkosten niet zelf hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Omdat Adobe de verzendkosten zelf betaald en die kosten reductie wordt niet meegenomen met de download.
ja maar bij elkaar is het dus even duur om te downloaden of om te versturen in de doos.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Adobe betaalt de verzendkosten niet zelf hoorKreeg netjes 8 EUR verzendkosten in rekening gebracht
Het kan nog leuker: Photoshop 5 is 30 euro duurder per download dan per doos. Schijnt te maken te hebben met lokale belastingtarieven enzo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Cryothic het volgende:
Ga jij maar in een apart topic zitten piepen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 07:38 schreef infp2009 het volgende:
Kappen nou, open maar een nieuw topic! Het heet hier pats met uw nieuwe meuk. En software is in de eerste plaats al ongeschikt om mee te patsen...
En je 550D al de deur uit gedaan?quote:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
En je 550D al de deur uit gedaan?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:53 schreef coenb het volgende:
[..]
Ga jij maar in een apart topic zitten piepen.
Hardware, software, wat maakt het uit...
Gefeli dan maar weer he, nog een leuk lensje wat ik kan overnemen?quote:
Ik heb nog wel een 50mm 1.8quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gefeli dan maar weer he, nog een leuk lensje wat ik kan overnemen?
Vast wel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gefeli dan maar weer he, nog een leuk lensje wat ik kan overnemen?
PM maar.quote:
Die 100mm 2.8 macro zonder IS is verkocht. Voor de rest..quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:53 schreef DutchErrorist het volgende:
Kim87 heb je geld over ofzoIn 2 maanden tijd bijna 3000 euro uitgeven aan camera's en lenzen waarvan 2 dubbel (100mm 2.8 met en zonder L )?
Jij... Pentax-verslaafdequote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:24 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Goed compact, maar toch bier, concert en zwembadproof
Lekker man.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:19 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik ging vanmorgen even langs de fotoboer om te kijken of hij mn 1Ds Mk2 wilde inruilen op een nieuwe 5D2. Ik vind de 1 serie eigenlijk wat te groot voor dagelijks gebruik. Voor het zo ver kwam werd ik afgeleid door een leuk stukje glas. Even op m'n 1Ds geschroefd en toe doe er eenmaal op zat had het ook niet echt veel zin meer om een kleinere body te nemen... Nog een seconde of drie nagedacht en toen maar afgerekend.
[ afbeelding ]
Once you go 'red', you never go back.... of zoietsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:29 schreef IntensiveGary het volgende:
Beetje wel he? Denk dat m'n handjes een beetje trilden van blijdschap. Dit is nl m'n eerste rode randje
Mja.. ik had er al een tijdje een oogje op en ik had dan ook weinig overreding nodig om 'm te kopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:31 schreef Omniej het volgende:
Lekker man.Zeker voor zo'n (min of meer) impulsaankoop.
Ik ben er bang voor... Verheug me nu al op het weekend. Dan mag 'ie mee naar buitenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:14 schreef Sixty4 het volgende:
Once you go 'red', you never go back.... of zoiets
Klaagbaakquote:Op vrijdag 18 juni 2010 10:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
fok. me 350D begint de geest te geven door die sloot bier van vorige week. Tijd voor de 550D ... (als we het geld hebben ...)
Heb jij 'm op eBay besteld?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:34 schreef TedjeKroketje het volgende:
Laatste tijd weer heel wat nieuw spul binnen gekregen
[ afbeelding ]
jaloersquote:Op woensdag 23 juni 2010 23:36 schreef Sixty4 het volgende:
Canon FD 55mm f/1.2 S.S.C. Aspherical
[ afbeelding ]
Voor hoeveel gaan die dingen tegenwoordig?quote:Op woensdag 23 juni 2010 23:36 schreef Sixty4 het volgende:
Canon FD 55mm f/1.2 S.S.C. Aspherical
[ afbeelding ]
Op zich nette prijs, maar voor FD lensje...hmmmmm....quote:
Waar haal jij die prijs vandaan?quote:
http://cgi.ebay.com/Canon-55mm-f-1-2-FD-front-chrome-ring-/360263627106?cmd=ViewItem&pt=Film_Cameras&hash=item53e162b162#ht_1253wt_1139quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:36 schreef Sixty4 het volgende:
Denk dat je dan verkeerd zoekt.. De goedkoopste 'buy it now' staat voor $875.-
Aaaaah I see, wat is het verschil dan eigenlijkquote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:06 schreef Sixty4 het volgende:
Ja,.. je zou moeten zoeken met 'aspherical' erbij.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb vorige week een schoonmaakset gekocht bij Pentax-Rusland. De Lenspen Hunter Pro.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:00 schreef Xilantof het volgende:
Die vraag heeft gewoon bestaansrecht in een nieuw topiczullen vast meer mensen interesse in hebben!
Dat heb ik vanmiddag in de winkel ook gezien inderdaad, met een standaardzoom is hij nog niet erg compact. Ik denk dat ik hem toch maar niet koop en tevreden ga zijn met de D80quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
waarom een Nex5 tegenover de GF1? de GF1 is veul beter. en owja.. de NEX mag dan misschien klein zijn, maar de objectieven zijn heel groot (net als bij de Samsung NX) dus je wint er niets mee.
Ja, alleen jammer dat groothoek niet zo mijn ding is. Welke standaardzoom van vergelijkbare kwaliteit kan ik het best kopen?quote:en ja die Tokina is een stuk scherper
Gaaf!quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef freud het volgende:
Net besteld:
Koffiedrinken in stijl
[ afbeelding ]
Je kunt hem ook gebruiken tijdens het zeilen, hij stabiliseert zich namelijk ookquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:23 schreef Consoller het volgende:
[..]
Gaaf!
Kun je hem ook scherpstellen en verlengen met de zoom?
De 70-200 komt ook aardig uit de test, misschien kun je een upgrade overwegen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef freud het volgende:
Net besteld:
Koffiedrinken in stijl
[ afbeelding ]
Isoleren ze een beetje goed? En wat kosten ze?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:33 schreef Omniej het volgende:
De 70-200 komt ook aardig uit de test, misschien kun je een upgrade overwegen.
Haha.. ik heb er ook naar zitten kijken.. leuk voor op 't werk, lopen nog wel wat fotografen rond daarquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef freud het volgende:
Net besteld:
Koffiedrinken in stijl
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:42 schreef Cryothic het volgende:
Zo, 2 lenzen verkocht, en deze ervoor in de plaats:
[ afbeelding ]
EF 70-200 F4L USM
en een extra beschermlaagje. (al werd me ook verteld dat het glas van een L dusdanig hard is dat je een krasje niet zo snel in je glas hebt, maar goed, zekerheid boven alles denk ik dan maar)
[ afbeelding ]
Ach ja, ding komt nu bij KE vandaan, veruit de goedkoopste.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet alleen het glas is belangrijk.
Ik heb laatst m'n 24-70 weg kunnen brengen voor reparatie omdat er een deukje in de frontring zat waardoor er geen filter meer geplaatst kon worden.
Dit was niet gebeurd als er een filter op gezeten had....
Mowah, kras is kras hoor. Zand maakt weinig onderscheid. Ik heb UV filters die duurder zijn dan mijn goedkoopste lensquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:42 schreef Cryothic het volgende:
[ afbeelding ]
EF 70-200 F4L USM
en een extra beschermlaagje. (al werd me ook verteld dat het glas van een L dusdanig hard is dat je een krasje niet zo snel in je glas hebt, maar goed, zekerheid boven alles denk ik dan maar)
[ afbeelding ]
Lekker! De nieuwe 27" quadore?quote:
Bijna hetzelfde, alleen 1 lens verkocht en er wat bijgelegd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:42 schreef Cryothic het volgende:
[ afbeelding ]
EF 70-200 F4L USM
[ afbeelding ]
Ja, ik moest er ook nog wel wat bij leggen hoorquote:Op maandag 5 juli 2010 09:21 schreef keko het volgende:
[..]
Bijna hetzelfde, alleen 1 lens verkocht en er wat bijgelegd.
Resultaat: niet blij, dit is veel te scherp, nu vind ik de rest niet meer goed...
Qua snelheid, stilte of allebeiquote:Op maandag 5 juli 2010 09:30 schreef Cryothic het volgende:
Daarbij is het meteen m'n eerste USM lens, en dat merk je ook meteen.
Nee die pastte niet binnen m'n budget.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:16 schreef freud het volgende:
[..]
Lekker! De nieuwe 27" quadore?
Hier een aanvulling op de prime reeks, de 35mm f2. Even wat facturen innen en dan de L versie als ik geld over heb na de bruiloft.
[ afbeelding ]
Damn. Daar gaat mijn cadeau idee voor An.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:50 schreef freud het volgende:
Net besteld:
Koffiedrinken in stijl
[ afbeelding ]
Hebben ze eigenlijk dezelfde resolutie? Vind de iMac's eindelijk een beetje in de buurt van de normale prijsrange komen tov pc. Hier thuis is het PC versus mac (de vorige 24" versie)quote:Op maandag 5 juli 2010 11:40 schreef kvdv het volgende:
[..]
Nee die pastte niet binnen m'n budget.
21.5" (vond 27 zowieso te groot) met 8gb DDR3
Hij is ook voor op mijn werkquote:Op maandag 5 juli 2010 14:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Damn. Daar gaat mijn cadeau idee voor An.
Nee, de 27" gaat toch nog een slag wat pixels betreft:quote:Op maandag 5 juli 2010 15:22 schreef freud het volgende:
[..]
Hebben ze eigenlijk dezelfde resolutie? Vind de iMac's eindelijk een beetje in de buurt van de normale prijsrange komen tov pc. Hier thuis is het PC versus mac (de vorige 24" versie).
[..]
Hij is ook voor op mijn werk.
Grootste reden voor mij om (2 jaar geleden al) over te stappen is vanwege MacOS. Ik vind Vista verschrikkelijk namelijk. Met Win7 geen ervaring. Ik ben afgehaakt na XP maar ook omdat ik Mac software moest gebruiken (Final Cut Pro).quote:Resolution
* 21.5-inch models: 1920 by 1080 pixels
* 27-inch models: 2560 by 1440 pixels
Ja, voor win7 was het nog wat dubieus, maar met win7 is de pc weer beter beveiligd tegen misbruik en qua performance wint de pc het nog steeds (al heb ik de nieuwe macs nog niet geprobeerd tegenover mijn 2 jaar oude setupquote:Op maandag 5 juli 2010 16:00 schreef kvdv het volgende:
[..]
Nee, de 27" gaat toch nog een slag wat pixels betreft:
[..]
Grootste reden voor mij om (2 jaar geleden al) over te stappen is vanwege MacOS. Ik vind Vista verschrikkelijk namelijk. Met Win7 geen ervaring. Ik ben afgehaakt na XP maar ook omdat ik Mac software moest gebruiken (Final Cut Pro).
Ik heb nog getwijfeld om zelf een PC samen te stellen en er een Hackintosh van te fabrieken, maar als je dan een goed scherm erbij wilt zit je toch ook op een fiks bedrag. Uiteindelijk maar gewoon de knoop doorgehakt en voor de iMac gegaan. Het scherm is wel glossy, dat was even een twijfelpunt, maar in de kamer waar hij nu staat heb ik geen last van reflecties.
Wat loopt er bij jou niet lekker dan? Ik ben sinds zaterdag over naar Windows 7quote:Op maandag 5 juli 2010 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben nog niet echt goede maatjes met windows 7. Fotobewerkingsprogramma draait maar een hele hoop ander spul niet.
Same here (sinds release x64 win7)... Misschien een 'Beste setup voor nabewerking' topic openenquote:Op maandag 5 juli 2010 21:57 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wat loopt er bij jou niet lekker dan? Ik ben sinds zaterdag over naar Windows 7
o.a. firefox en thunderbird. Ook Open Office heb ik nog niet aan de praat gekregen (heb ook nog niet veel tijd gehad om erin te steken). Photo Zoner is net vernieuwd dus die is kennelijk wel Windows 7 proof.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:57 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wat loopt er bij jou niet lekker dan? Ik ben sinds zaterdag over naar Windows 7
Vreemd... Draai al behoorlijk lang Windows 7 en heb nooit problemen gehad met in elk geval Firefox en OpenOffice. De andere software die je noemt gebruik ik zelf niet, maar die twee moeten zeker gewoon werken hoor.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
o.a. firefox en thunderbird. Ook Open Office heb ik nog niet aan de praat gekregen (heb ook nog niet veel tijd gehad om erin te steken). Photo Zoner is net vernieuwd dus die is kennelijk wel Windows 7 proof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |