en ze doen ongeveer 9% effectief per jaar nu, dus voor 1% per maand moet er wel wat koerswinst bij hoorquote:Op donderdag 15 april 2010 16:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet risicoloos. Want als het zonder risico zou zijn was die premie niet zo hoog! Het is riskanter dan Griekse staatsleningen bijvoorbeeld.
Nee, logisch idd. Waar zit het risico in dan?quote:Op donderdag 15 april 2010 16:23 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk niet risicoloos. Want als het zonder risico zou zijn was die premie niet zo hoog! Het is riskanter dan Griekse staatsleningen bijvoorbeeld.
default risico als je ervan uit gaat dat de Nederlandse staat als aandeelhouder dat niet bijplugd. En rating agencies mogen een impliciete staatsgarantie niet meenemen bij hun wegingquote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, logisch idd. Waar zit het risico in dan?
Je suggereert nu dat het enige risico het complete omvallen van de organisatie ASR behelst. Dit risico is niet zo hoog en de Nederlandse Staat zal dan inderdaad bijspringen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
default risico als je ervan uit gaat dat de Nederlandse staat als aandeelhouder dat niet bijplugd.
ik denk dat jij de voorwaarden niet gelezen hebt, en dus niet weet onder welke condities ASR de coupon kan overslaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Je suggereert nu dat het enige risico het complete omvallen van de organisatie ASR behelst. Dit risico is niet zo hoog en de Nederlandse Staat zal dan inderdaad bijspringen.
Een groter risico is echter dat ASR besluit om een jaar couponrente op de perpetual over te slaan. Je mist dan je rendement aan couponrente voor dat jaar, maar erger nog: de markt schrikt en de koers van de perpetual zelf daalt onmiddelijk. Je komt er dan alleen vanaf tegen bijv. 50% van de nominale waarde terwijl je op 90% had gekocht.
Aangezien een verzekeringsbedrijf vooral beleggingen beheert, zou ASR de couponrente betaling overslaan, als de financiele markten (weer) inzakken. Aangezien de beleggers dit weten, zou de perpetual koers dus al behoorlijk kunnen dalen als de aandelenmarkt inzakt, ongeacht of dit in de praktijk een probleem voor het eigen vermogen van ASR zou betekenen. Dit gebeurde dan ook tijdens de herfst 2008 crash.
Bij een 'normaal' aandeel kunnen de earnings of het dividend binnen een zekere schaal tegenvallen en de aandeelprijs zakt daarop. Bij een perpetual komt het binaire aspect van wel/niet de couponrente uitbetalen in het spel. Dit maakt het m.i. een riskant instrument.
Die premie wordt relatief wel steeds lager momenteel. Ondanks dat SeLang eens gezegd heeft dat de prijs van een obligatie altijd efficiënt bepaald wordt, zit ik er toch aan te denken om eens die paar honderd euro winst van de prijsstijging te pakken en te hopen op een koersdaling.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
De spread is vrij groot, de koers niet volatiel. Om op de koersbewegingen van obligaties te gaan handelen is niet zo interessant hoor, zeker niet voor jou als particulier. Die drie procent die de perp gestegen is maakt nu ook niet zó veel uit tov het rendement.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die premie wordt relatief wel steeds lager momenteel. Ondanks dat SeLang eens gezegd heeft dat de prijs van een obligatie altijd efficiënt bepaald wordt, zit ik er toch aan te denken om eens die paar honderd euro winst van de prijsstijging te pakken en te hopen op een koersdaling.
Oh jee! Weer iemand die een website heeft short gegaan?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:41 schreef fedsingularity het volgende:
http://market-ticker.denn(...)OBSCENE-Caution.html
Geen doemverhalen, er wordt alleen gemeld dat het sentiment een extreme waarde heeft bereikt.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh jee! Weer iemand die een website heeft short gegaan?
Wat bedoelt hij hier meer?quote:Oh, and lest you think the "Wise Guys" don't see it, have a look at the /ZN today, which has gone vertical the last few hours. That's big boys selling into this strength and buying the Treasury curve.
Geen puts kopen in een uptrend! Wacht dan liever totdat we duidelijk gekeerd zijn. Je kunt geluk hebben maar waarschijnlijker is dat het je gewoon geld kost.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk dat ik nog wat putjes ga bijkopen binnenkort. Mijn voorkeur gaat uit naar hoofdfondsen die hard zijn gestegen sinds de low's van maart 2009 en bergen schulden hebben.
Arcelor is wel een mooie niet?
Persoonlijk ben ik van mening dat je eigenlijk nooit short moet zitten als we omhoog gaan. (en nooit long moet zitten als we flink naar beneden gaan)quote:
Nee. Maar je kunt nog beter long zitten (in gewone aandelen) in een downtrend dan short in een uptrend. Want op de lange (lange) termijn komt het met die aandelen meestal nog wel goed. Maar die gekochte puts, daar loopt de tijdswaarde uit en die expireren en dan is je geld helemaal weg.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat je eigenlijk nooit short moet zitten als we omhoog gaan. (en nooit long moet zitten als we flink naar beneden gaan)
Het is maar net wat je wil. Ik vind 60 cent premie op een aandeel van 42 euro wel weinig eigenlijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Is puts schrijven dan wel een goeie optie?
Ik had SDF verkocht om ze rond de 42 euro terug te kopen. Op 't moment dat ze daarop stonden heb ik een put geschreven, waardoor ik ze indien uitgevoerd aan 41,4 euro heb. Indien ze 44 komen te staan is de premie voor mij, maar heb ik de aandelen wel niet, terwijl ik denk dat ze gerust naar de 50 kunnen...
Wat is hier de consensus over? De put is toch veiliger tenslotte?
Wat een enorm uitgebreid rapport. Het ging mij eigenlijk meer om het gevaar in de zin dat de olietoevoer afgesneden kan worden en daar is het rapport vrij simpel over: het kan.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:01 schreef SeLang het volgende:
Voor de liefhebbers, hier staat een 114 pagina lange studie over de mogelijkheden en onmogelijkheden van een Israelische aanval op Iran: http://csis.org/files/med(...)sraelistrikeiran.pdf
Laag instappen![]()
Ik verwacht sowieso geen onrust op de effectenmarkten maar wel een spike in olie door onrustige traders en tradebots. Destijds veroorzaakte de aanval op Pearl harbour geen enorm effect op de aandelenbeurzen dus daar heb ik geen hoop in.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
Ik zou niet speculeren op zo'n aanval. Ik heb eigenlijk géén verstand van financiële zaken of de beurs, maar van internationale politiek en de krijgsmacht toch wel. Het kan wel zijn dat Israël een paar bommen op zo'n opwerkfabriek gooit, maar de reactie van Iran zal heel gematigd zijn omdat Iran daar eigenlijk maar weinig aan kan doen.
Iran (+Hezbollah in Libanon) heeft toch wel de mogelijkheid om flink terug te slaan, dwz ballistische raketten op Haifa en Tel Aviv. Daarmee brengen ze het voortbestaan van de staat Israel natuurlijk niet in gevaar maar het zal aardig paniek geven. Verder heeft Iran wel een zekere macht door vervelend te gaan doen in de Perzische golf (zoals in de jaren '80). Zeker in het huidige klimaat kan dat een aardige spike in de olieprijs geven met navenante economische schade in westerse landen op een moment dat de economieen dat echt niet kunnen hebben.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
Ik zou niet speculeren op zo'n aanval. Ik heb eigenlijk géén verstand van financiële zaken of de beurs, maar van internationale politiek en de krijgsmacht toch wel. Het kan wel zijn dat Israël een paar bommen op zo'n opwerkfabriek gooit, maar de reactie van Iran zal heel gematigd zijn omdat Iran daar eigenlijk maar weinig aan kan doen.
Welk belang wordt daarmee gediend? Zulk soort oorlogen wordt altijd lang van tevoren rustig overlegd tussen alle betrokken partijen. Niemand zit op dit moment op zo'n conflict te wachten, zeker de VS niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Iran (+Hezbollah in Libanon) heeft toch wel de mogelijkheid om flink terug te slaan, dwz ballistische raketten op Haifa en Tel Aviv. Daarmee brengen ze het voortbestaan van de staat Israel natuurlijk niet in gevaar maar het zal aardig paniek geven. Verder heeft Iran wel een zekere macht door vervelend te gaan doen in de Perzische golf (zoals in de jaren '80). Zeker in het huidige klimaat kan dat een aardige spike in de olieprijs geven met navenante economische schade in westerse landen op een moment dat de economieen dat echt niet kunnen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |