quote:Op woensdag 14 april 2010 22:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Godver dit topic verandert in Weerwoord.
quote:Op woensdag 14 april 2010 22:39 schreef Blue Thunder het volgende:
Linkje:
http://www.noordhollandsd(...)-(update-7%2C-video)
Zou het de dader zijn? Een normaal mens zou de politie of de brandweer bellen in plaats van foto#s te maken of dat daarna pas doen en zou dus allang bekend zijn geweest bij de burgermeester.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:35 schreef Blue Thunder het volgende:
Bij de redactie heeft zich een getuige gemeld met foto's van het allereerste begin van de brand. Die foto's heeft hij ook aan de burgemeester doorgespeeld.
Bron: NHD
En de zuurstof die aangezogen wordt.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gewoon warme lucht die opstijgt.
Heb je daar een bron van? Ben ik wel benieuwd naar. Ook een mooi argument voor mensen die willen korten op defensie.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:39 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Alle Chinooks staan kapot op de grond en nee, in het donker doen ze dit soort dingen niet.
waar lees je dat ie niet gebeld heeft?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zou het de dader zijn? Een normaal mens zou de politie of de brandweer bellen in plaats van foto#s te maken of dat daarna pas doen en zou dus allang bekend zijn geweest bij de burgermeester.
Volgens mij sjokt hij zelf rond op die basisquote:Op woensdag 14 april 2010 22:41 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ben ik wel benieuwd naar. Ook een mooi argument voor mensen die willen korten op defensie.
nm, lag aan mijn hifi koptelefoon (van 5 euroquote:Op woensdag 14 april 2010 22:39 schreef Blue Thunder het volgende:
is het geluid van de streams bij jullie ook zo verrot overigens?
Nja, ik ben zelf de bron. Ik werk bij de luchtmacht, woon er praktisch naast. (geen Chinook gehoordquote:Op woensdag 14 april 2010 22:41 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ben ik wel benieuwd naar. Ook een mooi argument voor mensen die willen korten op defensie.
kwaliteitjequote:Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nja, ik ben zelf de bron. Ik werk bij de luchtmacht, woon er praktisch naast. (geen Chinook gehoord) Ook is vorige week nog de treurige inzetbaarheid op het nieuws geweest. Een paar maanden geleden ook al.
Ik neem aan dat ze nu in onderhoud zijn. Het woestijnzand is nogal een aanslag op die helikopters.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kwaliteitje
wtf moet je ermee als je ze niet kan inzetten als het handig is
Geldkwestie.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kwaliteitje
of een brandweerman. die zijn er berucht omquote:Op woensdag 14 april 2010 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
Misschien is het wel dezelfde pyromaan als in Veendam, weten wij veel.
Een midweekje naar het strand?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
Misschien is het wel dezelfde pyromaan als in Veendam, weten wij veel.
In onderdelen verkopen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een les eruit trekken dat jarenlang korten op defensie niet zonder gevolgen kan. Voor nu is het pech.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kwaliteitje
Zo simpel werkt het niet. Er moeten natuurlijk op elk moment een aantal inzetbaar zijn. De afgelopen kabinetten waren nogal een aanslag op de helikopters.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze nu in onderhoud zijn. Het woestijnzand is nogal een aanslag op die helikopters.Ze zullen dus over een tijdje wel weer inzetbaar zijn denk ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defensie_van_Nederlandquote:Op woensdag 14 april 2010 22:46 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Geldkwestie.
Als er iets is waar de laatste tijd veel te veel op is bezuinigd, dan is het Defensie wel.
Geen geld = Geen onderdelen.
Geen onderdelen = onderhoud dat de spuigaten uit loopt, kannibaal-acties, lagere getraindheid etc
maar goed.quote:Ook is er een blushelikopter van Defensie is ingezet, het is niet duidelijk of die op dit moment al is ingezet.
UIt het feit dat hij contact opgenomen heeft met de burgermeester. Als je al contact hebt gehad met de politie fo brandweer ga je niet alsnog naar de burgermeester met je foto#s. Nogal zinloos.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waar lees je dat ie niet gebeld heeft?
Je hebt meegekregen dat we ondertussen 2009 ook gehad hebben en in 2010 zijn aanbeland?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defensie_van_Nederland
in 2008 meer gekregen dan in 2007. gezeur dus
Onzin, ze kunenn ook goedkope 2ehandse russische heli's kopen, die gana niet kapot al hedde 't graag.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een les eruit trekken dat jarenlang korten op defensie niet zonder gevolgen kan. Voor nu is het pech.
Je belt 112. Brandweer politie? Brandweer. We komen er aan.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
UIt het feit dat hij contact opgenomen heeft met de burgermeester. Als je al contact hebt gehad met de politie fo brandweer ga je niet alsnog naar de burgermeester met je foto#s. Nogal zinloos.
quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Blue Thunder het volgende:
goeie berichtgeving op nu.nl
[..]
maar goed.
defensie is een ander topic...
nu weer ontopic
2008 8.519,2 2009 8.472,4quote:Op woensdag 14 april 2010 22:50 schreef Light het volgende:
[..]
Je hebt meegekregen dat we ondertussen 2009 ook gehad hebben en in 2010 zijn aanbeland?
Ik dacht dat de brand nog 1900 meter van Bergen aan Zee vandaan wasquote:
Nee, meestal moet je toch doorgeven wie je bent en wordt er later contact met je opgenomen en heb je dus contact met de politie oid.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je belt 112. Brandweer politie? Brandweer. We komen er aan.
Ga je het niet over foto's hebben op dat moment.
Is er bekend hoeveel de brand al heeft afgelegd vandaag? Als er al 15 km is afgelegd is 1,9 km natuurlijk een ander verhaal dan als er pas 3 km ofzo afgelegd is.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:53 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat de brand nog 1900 meter van Bergen aan Zee vandaan was
nee. de keren dat ik gebeld heb - eerst meldkamer - die wil weten wie je wilt spreken. dan word je doorverbonden (wat best lang duurt als je ze nodig hebtquote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, meestal moet je toch doorgeven wie je bent en wordt er later contact met je opgenomen en heb je dus contact met de politie oid.
Weet ik niet echt maar hier is een kaartje waar een deel is ingetekend http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&ll=52.669512,4.670563&spn=0.057878,0.110378&z=13&msid=113569112453475152558.00048436cda18eeef2514quote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is er bekend hoeveel de brand al heeft afgelegd vandaag? Als er al 15 km is afgelegd is 1,9 km natuurlijk een ander verhaal dan als er pas 3 km ofzo afgelegd is.
Die hoort hier niet te komen, te ver weg.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:59 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, dat er een politiehelikopter rondvliegt was al uren bekend.
Daar vergis je toch wel in hoor, als je ziet waar dat kerkje staat op google earth.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo te zien staat er nog een flinke bomenrij en afstand tussen het dorp en de brand.
Schiphol is echt niet zo ver weg hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 23:00 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Die hoort hier niet te komen, te ver weg.
Schiphol ligt niet op de route.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:00 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Schiphol is echt niet zo ver weg hoor
Hahahaquote:Op woensdag 14 april 2010 23:00 schreef CartWOman het volgende:
Bekijk je de livestream van RTV-NH hoor je het nummer Umbrella.. 'now it's raining more than ever' tijdens blusbeelden.
Presentator nadien: 'Om de moed er een beetje in te houden'. Dat geloof je toch niet!![]()
![]()
Zo gefoktquote:Op woensdag 14 april 2010 23:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Op de route van wat???? Waar heb je het nou over man.
komop, de regionale omroepen zijn zo erg wegbezuinigd dat ze een rotation lijst van 200 nummers hebben, en niet eens een camera ploeg naar een persconferentie kunnen sturen,laatstaan dat via de nos,rtl te pakken kunnen krijgen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:00 schreef CartWOman het volgende:
Bekijk je de livestream van RTV-NH hoor je het nummer Umbrella.. 'now it's raining more than ever' tijdens blusbeelden.
Presentator nadien: 'Om de moed er een beetje in te houden'. Dat geloof je toch niet!![]()
![]()
Wat vreselijk, weer zo'n stuk natuur naar de kloten. Ik zie de bewoners vannacht niet meer naar huis gaan.
spannend heurquote:Op woensdag 14 april 2010 23:02 schreef Blue Thunder het volgende:
http://www.bergen-nh.nl/index.php?page=Brand_14_04_2010
dit is wel vrij natuurlijk hoor. de natuur herstelt zich wel weer. het is de vraag of het zich zo hersteld als de menschheid wilt natuurlijkquote:Op woensdag 14 april 2010 23:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
komop, de regionale omroepen zijn zo erg wegbezuinigd dat ze een rotation lijst van 200 nummers hebben, en niet eens een camera ploeg naar een persconferentie kunnen sturen,laatstaan dat via de nos,rtl te pakken kunnen krijgen.
Maar het is idd jammer dat er zo een groot stuk natuur vernield is.
Mwah, valt wel mee, maar is voor vanwege de stommiteit van veel mensen. Waarom moet die per se in een rechte lijn naar Bergen. Waarom uberhaupt naar Bergen. Je weet niet eens precies waar ie vloog. Je weet niet waar ie nodig is.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:04 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Zo gefokt
Heerhugowaard / Hensbroek ligt niet op een logische aanvliegroute voor schiphol <--> Bergen
ik hoop toch wel eerder het eerder brandmeester zal zijn dan morgenochtend... Anders betekent dat het niet goed gaatquote:Op woensdag 14 april 2010 23:06 schreef Fredo55 het volgende:
Nou, hopelijk komt het allemaal goed. (Lees: geen woningbranden,mensenleed)
Hoor het morgenvroeg wel, ben benieuwd wanneer het echt brandmeester is.. zal wel morgenochtend zijn.
Is dat zo ? Als er gevlogen wordt op de Polderbaan/Zwanenburgbaan vind ik het helemaal niet zo'n vreemde route (het aanvlieggebied ligt net onder Bergen, nl. Egmond/Castricum/Heemskerk).quote:Op woensdag 14 april 2010 23:04 schreef Mathijz het volgende:
Heerhugowaard / Hensbroek ligt niet op een logische aanvliegroute voor schiphol <--> Bergen
De bezuinigingen zijn me bekend (de verslaggever in beeld deed verslag vanuit Alkmaar...), maar dit was een dombo, hij wist waarschijnlijk niet eens welk nummer er werd gedraaid.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
komop, de regionale omroepen zijn zo erg wegbezuinigd dat ze een rotation lijst van 200 nummers hebben, en niet eens een camera ploeg naar een persconferentie kunnen sturen,laatstaan dat via de nos,rtl te pakken kunnen krijgen.
Maar het is idd jammer dat er zo een groot stuk natuur vernield is.
wat het vanuit sensatielust wel weer mooier zou maken natuurlijkquote:Op woensdag 14 april 2010 23:09 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
ik hoop toch wel eerder het eerder brandmeester zal zijn dan morgenochtend... Anders betekent dat het niet goed gaat
Als ze nu nog niet hebben gezegd dat de mensen vannacht terugkunnen, dan zou ik er niet meer op rekenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:05 schreef Blue Thunder het volgende:
damn zeg.. nog steeds geen zekerheid of je terugkan.. lijkt me echt erg..
mjah, nou, er zijn minimaal 500 mensen die jouw mening niet echt zullen delen denk ikquote:Op woensdag 14 april 2010 23:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat het vanuit sensatielust wel weer mooier zou maken natuurlijk
Ik meld alleen dat ik een helicopter hoor vanuit mijn raam, die vervolgens wordt bevestigd door een andere user enkele kilometers verder.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee, maar is voor vanwege de stommiteit van veel mensen. Waarom moet die per se in een rechte lijn naar Bergen. Waarom uberhaupt naar Bergen. Je weet niet eens precies waar ie vloog. Je weet niet waar ie nodig is.
De sensatie is nu weeral groot genoegquote:Op woensdag 14 april 2010 23:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat het vanuit sensatielust wel weer mooier zou maken natuurlijk
Als hier 2x in de maand een vliegtuig overvliegt (HHW/Hensbroek) dan is het veel. Heb ook het geluid van een heli gehoord.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is dat zo ? Als er gevlogen wordt op de Polderbaan/Zwanenburgbaan vind ik het helemaal niet zo'n vreemde route (het aanvlieggebied ligt net onder Bergen, nl. Egmond/Castricum/Heemskerk).
Helikopters vliegen niet dezelfde nadering als lijnvliegtuigenquote:Op woensdag 14 april 2010 23:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is dat zo ? Als er gevlogen wordt op de Polderbaan/Zwanenburgbaan vind ik het helemaal niet zo'n vreemde route (het aanvlieggebied ligt net onder Bergen, nl. Egmond/Castricum/Heemskerk).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |