Onderhoudsvrij potdekselenquote:Op woensdag 21 april 2010 15:55 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Dat is nog eens modern potdekselen
Hehe, nee daar kan ik niet veel meequote:Op woensdag 21 april 2010 18:10 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij zaten die bij ons ooit vast met een spijker/nagel met een brede platte kop en ietwat gerafelde spijker eraan ??
Kun je nix mee ws.
Dus wacht maar op echt advies.
Kun je geen latwerk maken tussen de balken waarna je tegen dat latwerk de gipsplaten schroeft ?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:57 schreef taxibabe het volgende:
Bij een kennis ben ik aan het helpen om van de zolder een slaapkamer te maken. De bedoeling is om netjes raggels te maken en daar gipsplaten tegen aan te maken.
Alleen... Op de schuine zijdes zit dit:
[ afbeelding ]
Nu blijven daar de raggels niet op vastzitten. Het lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar zodra je de gipsplaat er tegenaan maakt valt alles zo naar beneden.
Hoe kunnen we nou het beste die raggels vastzetten??
Als ik beter een topic kan openen doe ik dat.
Daar zaten wij ook al te denken, maar.. de afstand tussen de balken is ong. 110 cm. Dit betekent dat er in het midden dus geen bevestiging is aan het dak. Gaat het dan niet doorhangen in het midden?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kun je geen latwerk maken tussen de balken waarna je tegen dat latwerk de gipsplaten schroeft ?
Die geperste platen kun je inderdaad niks fatsoenlijk op bevestigen.
O jee, dat wordt hard werken!quote:Op donderdag 22 april 2010 07:23 schreef Ml-etje het volgende:
Goedemorgenzie nu al op tegen het weekend, heb beloofd om de tegels eruit te halen en te graven waar de aanbouw komt
![]()
What was I thinking?
Kunnen die platen er niet af? Dan bevestig je het aan waar die platen aan bevestigd waren? Of zeg ik nu iets raars?quote:Op donderdag 22 april 2010 08:14 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Daar zaten wij ook al te denken, maar.. de afstand tussen de balken is ong. 110 cm. Dit betekent dat er in het midden dus geen bevestiging is aan het dak. Gaat het dan niet doorhangen in het midden?
Dit is houtwolcement, niet echt geschikt inderdaad om in te schroeven.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:57 schreef taxibabe het volgende:
Bij een kennis ben ik aan het helpen om van de zolder een slaapkamer te maken. De bedoeling is om netjes raggels te maken en daar gipsplaten tegen aan te maken.
Alleen... Op de schuine zijdes zit dit:
[ afbeelding ]
Nu blijven daar de raggels niet op vastzitten. Het lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar zodra je de gipsplaat er tegenaan maakt valt alles zo naar beneden.
Hoe kunnen we nou het beste die raggels vastzetten??
Als ik beter een topic kan openen doe ik dat.
Ok, ik geef toe: niets doen is ook leuk...quote:Op donderdag 22 april 2010 11:32 schreef rioohhh het volgende:
NeeIk heb zin om helemaal niets te doen
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:36 schreef rioohhh het volgende:
Maarja, ik kan me zo voorstellen dat jij wel weer eens zin hebt om een klusje te gaan doen in je huis.. Aangezien je alweer een tijdje niks gedaan hebt volgens mij
Vroegâh - toen alles beter was - wel ja... Nu heb ik al zo lang niet meer echt geklust dat ik er weer helemaal zin in krijg! (Ok, nou moet ik niet gaan overdrijvenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:59 schreef Ml-etje het volgende:klussen jullie dan niet tot jullie erbij neervallen zodat werk wel rustig aan doen lijkt?
Als je zin hebt om 'echt' te klussen.. Ik weet nog wel een adresje waar nog een trap staat te wachten om te schuren, plamuren en lakkenquote:Op donderdag 22 april 2010 14:37 schreef Beijtje het volgende:
Vroegâh - toen alles beter was - wel ja... Nu heb ik al zo lang niet meer echt geklust dat ik er weer helemaal zin in krijg! (Ok, nou moet ik niet gaan overdrijven)
Ja dahaaag...quote:Op donderdag 22 april 2010 14:57 schreef rioohhh het volgende:
[..]
Als je zin hebt om 'echt' te klussen.. Ik weet nog wel een adresje waar nog een trap staat te wachten om te schuren, plamuren en lakken
meestal wel, ik heb tenslotte een kantoorbaan, dus klussen is voor mij een soort van ontspanning, en stil zitten in mijn vrije tijd is dan ook niets voor mij.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:59 schreef Ml-etje het volgende:klussen jullie dan niet tot jullie erbij neervallen zodat werk wel rustig aan doen lijkt?
Hmm ik zal het doorgeven.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:14 schreef Gurb het volgende:
[..]
Dit is houtwolcement, niet echt geschikt inderdaad om in te schroeven.
Je zou kunnen proberen de rachels met kit vast te zetten, en eventueel met wat holle wand pluggen.
En alle houtwolcementplaten weghalen is geen optie?
Zijn die platen wel vlak? Dan kun je wellicht rechtstreeks de gipsplaten erop kitten, en dan ter plekke van de houten achterconstructie nog extra schroeven.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hmm ik zal het doorgeven.
Ik denk niet dat weghalen een optie is... t'is een huurhuis en heb ook geen flauw idee wat erachter zit, met een langere schroef kom je er in iig niet doorheen.
Nou, laat ik heel eerlijk zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:15 schreef Beijtje het volgende:
Hebben jullie ook geen zin om te werken maar om te klussen?![]()
En koop nooit de auto van een automonteurquote:Op donderdag 22 april 2010 22:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, laat ik heel eerlijk zijn.
Ik ben dagelijks op de bouw al in de weer dat ik meestal thuis daar geen zin meer in heb.
Het huis van een schilder staat meestal ook niet het beste in de verf
Dat heb ik ook... Bij ons is dat dus precies andersom dan bij Vonkenboer...quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:02 schreef Gurb het volgende:
[..]
En koop nooit de auto van een automonteur
Maar ik herken het verhaal van Vonkenboer. Ik zit overdag achter de pc, en daar heb ik 's avonds thuis geen zin meer in
Dus daarom vind ik het heerlijk om 's avonds mijn handen uit de mouwen te steken en mijn handen vies te maken
Zelfs de meterkast hier in huis stamt nog uit het stenen tijdperk en hebben wel iets van 15 verschillende soorten opbouw/inbouw schakelmateriaal in huis.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:02 schreef Gurb het volgende:
[..]
En koop nooit de auto van een automonteur
Maar ik herken het verhaal van Vonkenboer. Ik zit overdag achter de pc, en daar heb ik 's avonds thuis geen zin meer in
Dus daarom vind ik het heerlijk om 's avonds mijn handen uit de mouwen te steken en mijn handen vies te maken
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zelfs de meterkast hier in huis stamt nog uit het stenen tijdperk en hebben wel iets van 15 verschillende soorten opbouw/inbouw schakelmateriaal in huis.
En dat met een elektricien in huis![]()
gelukkig ben ik nog thuiswonend
Hij linkt alleen naar het onderste deel van de site over het leggen en geeft ook een goede uitleg overigens maar hij kickt wel oude topics dus ik ga er een pm aan wagen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 08:18 schreef exlurker het volgende:
Wat moet ik denken van
bouwmeester?
Weer een vraagje: overgang houten vloer op vloerverwarming
deze zin had ik zelf ook kunnen plaatsenquote:Op donderdag 22 april 2010 15:16 schreef Gurb het volgende:
[..]
meestal wel, ik heb tenslotte een kantoorbaan, dus klussen is voor mij een soort van ontspanning, en stil zitten in mijn vrije tijd is dan ook niets voor mij.
En hier hetzelfde. Hoewel ik na 9 maanden klussen ook wel fysieke ontspanning lekker zou vinden.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:56 schreef Dulk het volgende:
[..]
deze zin had ik zelf ook kunnen plaatsen
ik zit nu op 8 maanden, misschien dat ik dat volgende maand ook hebquote:Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Bklusser het volgende:
[..]
En hier hetzelfde. Hoewel ik na 9 maanden klussen ook wel fysieke ontspanning lekker zou vinden.
quote:Op woensdag 28 april 2010 14:09 schreef Beijtje het volgende:
Gaan jullie met koninginnedag ook klussen? Ik wel!
Ach ja, als je de spullen toch nodig hebt ben je toch 'een dief van je eigen portemonnee' als je het op zulke momenten niet haalt.. (goh, weer mooi gesprokenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:28 schreef Beijtje het volgende:
Korting??? Waar??? (Nee, ik ben geen Hollander hoor...)
Gamma 15% korting op alles (met voordeelpas)quote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef Beijtje het volgende:
Ja, ik zal eens kijken wat de aanbiedingen bij de bouwmarkten zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |