abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80562720
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:55 schreef aegor102 het volgende:

[..]

Dat is nog eens modern potdekselen
Onderhoudsvrij potdekselen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80564029
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Onderhoudsvrij potdekselen
En met messing en groef
  FOK!fotograaf woensdag 21 april 2010 @ 17:57:09 #103
148247 taxibabe
pi_80566969
Bij een kennis ben ik aan het helpen om van de zolder een slaapkamer te maken. De bedoeling is om netjes raggels te maken en daar gipsplaten tegen aan te maken.

Alleen... Op de schuine zijdes zit dit:

Nu blijven daar de raggels niet op vastzitten . Het lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar zodra je de gipsplaat er tegenaan maakt valt alles zo naar beneden.
Hoe kunnen we nou het beste die raggels vastzetten??

Als ik beter een topic kan openen doe ik dat.
pi_80567371
Volgens mij zaten die bij ons ooit vast met een spijker/nagel met een brede platte kop en ietwat gerafelde spijker eraan ??

Kun je nix mee ws.
Dus wacht maar op echt advies.
  FOK!fotograaf woensdag 21 april 2010 @ 20:20:36 #105
148247 taxibabe
pi_80572531
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:10 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij zaten die bij ons ooit vast met een spijker/nagel met een brede platte kop en ietwat gerafelde spijker eraan ??

Kun je nix mee ws.
Dus wacht maar op echt advies.
Hehe, nee daar kan ik niet veel mee . Ik heb geen idee hoe ze hier vast zitten, maar we hebben geprobeerd de raggels vast te zetten met langere schroeven, maar er zit iets achter de platen waar je niet door heen komt met de schroef.. dus dat werd 'em ook niet.
pi_80577440
Ooo, wat een zeurkousen in het blok (niet allemaal hoor, met name 2 van de 4 teams, 1 team is gewoon goed bezig en 1 zeikt tenminste niet zo)! Blijft leuk om te zien. Heb je ook weer gekeken, Vonkenboer? Ondertussen ben ik een beetje aan het opruimen hier, in de hoop dit weekend weer goed te kunnen klussen!
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 22:10:55 #107
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80577647
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:57 schreef taxibabe het volgende:
Bij een kennis ben ik aan het helpen om van de zolder een slaapkamer te maken. De bedoeling is om netjes raggels te maken en daar gipsplaten tegen aan te maken.

[ afbeelding ]

Nu blijven daar de raggels niet op vastzitten . Het lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar zodra je de gipsplaat er tegenaan maakt valt alles zo naar beneden.

Kun je geen latwerk maken tussen de balken waarna je tegen dat latwerk de gipsplaten schroeft ?
Die geperste platen kun je inderdaad niks fatsoenlijk op bevestigen.
pi_80585226
Goedemorgen zie nu al op tegen het weekend, heb beloofd om de tegels eruit te halen en te graven waar de aanbouw komt
What was I thinking?
  FOK!fotograaf donderdag 22 april 2010 @ 08:14:22 #109
148247 taxibabe
pi_80585618
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kun je geen latwerk maken tussen de balken waarna je tegen dat latwerk de gipsplaten schroeft ?
Die geperste platen kun je inderdaad niks fatsoenlijk op bevestigen.
Daar zaten wij ook al te denken, maar.. de afstand tussen de balken is ong. 110 cm. Dit betekent dat er in het midden dus geen bevestiging is aan het dak. Gaat het dan niet doorhangen in het midden?
pi_80586702
quote:
Op donderdag 22 april 2010 07:23 schreef Ml-etje het volgende:
Goedemorgen zie nu al op tegen het weekend, heb beloofd om de tegels eruit te halen en te graven waar de aanbouw komt
What was I thinking?
O jee, dat wordt hard werken!
quote:
Op donderdag 22 april 2010 08:14 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Daar zaten wij ook al te denken, maar.. de afstand tussen de balken is ong. 110 cm. Dit betekent dat er in het midden dus geen bevestiging is aan het dak. Gaat het dan niet doorhangen in het midden?
Kunnen die platen er niet af? Dan bevestig je het aan waar die platen aan bevestigd waren? Of zeg ik nu iets raars?
pi_80586728
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:57 schreef taxibabe het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is houtwolcement, niet echt geschikt inderdaad om in te schroeven.

Je zou kunnen proberen de rachels met kit vast te zetten, en eventueel met wat holle wand pluggen.

En alle houtwolcementplaten weghalen is geen optie?
pi_80590169
Hebben jullie ook geen zin om te werken maar om te klussen?
pi_80590734
Nee Ik heb zin om helemaal niets te doen
pi_80590813
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:32 schreef rioohhh het volgende:
Nee Ik heb zin om helemaal niets te doen
Ok, ik geef toe: niets doen is ook leuk...
pi_80590925
Maarja, ik kan me zo voorstellen dat jij wel weer eens zin hebt om een klusje te gaan doen in je huis.. Aangezien je alweer een tijdje niks gedaan hebt volgens mij
pi_80590992
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:36 schreef rioohhh het volgende:
Maarja, ik kan me zo voorstellen dat jij wel weer eens zin hebt om een klusje te gaan doen in je huis.. Aangezien je alweer een tijdje niks gedaan hebt volgens mij
pi_80591081
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Beijtje het volgende:

Duidelijk ja...
pi_80593823
klussen jullie dan niet tot jullie erbij neervallen zodat werk wel rustig aan doen lijkt?
pi_80594744
Hahaha! Laat ik daar maar geen antwoord op geven.. Anders denkt m´n baas straks dat ik echt niets doe..
pi_80597079
Spammer gesignaliseerd,

Remcostra

tuinset: steigerhout/teak??
pi_80597164
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:59 schreef Ml-etje het volgende:
klussen jullie dan niet tot jullie erbij neervallen zodat werk wel rustig aan doen lijkt?
Vroegâh - toen alles beter was - wel ja... Nu heb ik al zo lang niet meer echt geklust dat ik er weer helemaal zin in krijg! (Ok, nou moet ik niet gaan overdrijven )
pi_80597829
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:37 schreef Beijtje het volgende:
Vroegâh - toen alles beter was - wel ja... Nu heb ik al zo lang niet meer echt geklust dat ik er weer helemaal zin in krijg! (Ok, nou moet ik niet gaan overdrijven )
Als je zin hebt om 'echt' te klussen.. Ik weet nog wel een adresje waar nog een trap staat te wachten om te schuren, plamuren en lakken
pi_80598110
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:57 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Als je zin hebt om 'echt' te klussen.. Ik weet nog wel een adresje waar nog een trap staat te wachten om te schuren, plamuren en lakken
Ja dahaaag...
pi_80598522
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:59 schreef Ml-etje het volgende:
meestal wel, ik heb tenslotte een kantoorbaan, dus klussen is voor mij een soort van ontspanning, en stil zitten in mijn vrije tijd is dan ook niets voor mij.
pi_80598982
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:05 schreef Beijtje het volgende:
Ja dahaaag...
Niet geschoten is altijd mis hé...
  FOK!fotograaf donderdag 22 april 2010 @ 17:01:35 #126
148247 taxibabe
pi_80603159
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:14 schreef Gurb het volgende:

[..]

Dit is houtwolcement, niet echt geschikt inderdaad om in te schroeven.

Je zou kunnen proberen de rachels met kit vast te zetten, en eventueel met wat holle wand pluggen.

En alle houtwolcementplaten weghalen is geen optie?
Hmm ik zal het doorgeven.
Ik denk niet dat weghalen een optie is... t'is een huurhuis en heb ook geen flauw idee wat erachter zit, met een langere schroef kom je er in iig niet doorheen.
pi_80603973
http://forum.fok.nl/topic/1269467 Remcostra doet ook in Tuinmeubeltjes?
Spuit 11

[ Bericht 34% gewijzigd door lezzer op 22-04-2010 17:35:48 ]
pi_80609568
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Hmm ik zal het doorgeven.
Ik denk niet dat weghalen een optie is... t'is een huurhuis en heb ook geen flauw idee wat erachter zit, met een langere schroef kom je er in iig niet doorheen.
Zijn die platen wel vlak? Dan kun je wellicht rechtstreeks de gipsplaten erop kitten, en dan ter plekke van de houten achterconstructie nog extra schroeven.
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 22:51:08 #129
92034 crew  Vonkenboer
pi_80615775
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:15 schreef Beijtje het volgende:
Hebben jullie ook geen zin om te werken maar om te klussen?
Nou, laat ik heel eerlijk zijn.
Ik ben dagelijks op de bouw al in de weer dat ik meestal thuis daar geen zin meer in heb.

Het huis van een schilder staat meestal ook niet het beste in de verf
pi_80632888
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, laat ik heel eerlijk zijn.
Ik ben dagelijks op de bouw al in de weer dat ik meestal thuis daar geen zin meer in heb.

Het huis van een schilder staat meestal ook niet het beste in de verf
En koop nooit de auto van een automonteur

Maar ik herken het verhaal van Vonkenboer. Ik zit overdag achter de pc, en daar heb ik 's avonds thuis geen zin meer in
Dus daarom vind ik het heerlijk om 's avonds mijn handen uit de mouwen te steken en mijn handen vies te maken
pi_80633960
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:02 schreef Gurb het volgende:

[..]

Maar ik herken het verhaal van Vonkenboer. Ik zit overdag achter de pc, en daar heb ik 's avonds thuis geen zin meer in
Dus daarom vind ik het heerlijk om 's avonds mijn handen uit de mouwen te steken en mijn handen vies te maken
Dat heb ik ook... Bij ons is dat dus precies andersom dan bij Vonkenboer... Kan me goed voorstellen dat als je de hele dag al "klust" je dat 's avonds niet nog eens gaat doen...
pi_80634246
Ben vroeger een tijdlang glassnijder/zetter geweest maar ook thuis jaren met een kapotte ruit gezeten
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 20:10:28 #133
92034 crew  Vonkenboer
pi_80645449
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:02 schreef Gurb het volgende:

[..]

Zelfs de meterkast hier in huis stamt nog uit het stenen tijdperk en hebben wel iets van 15 verschillende soorten opbouw/inbouw schakelmateriaal in huis.

En dat met een elektricien in huis
gelukkig ben ik nog thuiswonend
pi_80646535
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zelfs de meterkast hier in huis stamt nog uit het stenen tijdperk en hebben wel iets van 15 verschillende soorten opbouw/inbouw schakelmateriaal in huis.

En dat met een elektricien in huis
gelukkig ben ik nog thuiswonend
ben ik blij dat mijn Mr is gaan tekenen, die kickt nu echt op bijpassend schakelmateriaal en megaveel groepen
pi_80652806
Hmmm... Ben ik dan een vreemde eend in de bijt? Ik zit de hele dag achter de computer, maar vind het heerlijk om 's avonds achter mijn pc te zitten en een beetje 'doelloos' op internet te surfen.. Dat doe ik liever dan klussen!...

Maar dat zou ook wel weer kunnen komen omdat ik inmiddels al bijna 8 maanden full-time aan het klussen ben in de avond uurtjes en weekenden
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 april 2010 @ 22:47:16 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_80652870
alles is in de nieuwe woning, zelfs al een bank
morgen nog wat wassen draaien, mn bed staat al, moet alleen de lattenbodem nog eens repareren *lees, paps gaat 3 planken opnieuw bevestigen *
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_80653248
Oh nou ik doe ook n overdag en s'avonds..

Wow Yns wat goed!! Ben je er blij mee?
pi_80661050
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 08:18 schreef exlurker het volgende:
Wat moet ik denken van
bouwmeester?
Weer een vraagje: overgang houten vloer op vloerverwarming
Hij linkt alleen naar het onderste deel van de site over het leggen en geeft ook een goede uitleg overigens maar hij kickt wel oude topics dus ik ga er een pm aan wagen.
Dank je voor de melding!
pi_80795123
Kluszin is weer op aan het borrelen. Nu bezig met de eindsprint met een lange adem.

Heerlijk vrijgenomen in de week van hemelvaart. En nu planning maken, materiaal lijstjes opstellen.
Ideeen uitwerken op papier, en voorbereidende klussen doen zodat ik effectief bezig kan zijn.

Gelukkig hebben alle bouwmarkten voor komend weekend allemaal kortings acties.
Kan ik mooi gebruik van maken!
pi_80797366
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:16 schreef Gurb het volgende:

[..]

meestal wel, ik heb tenslotte een kantoorbaan, dus klussen is voor mij een soort van ontspanning, en stil zitten in mijn vrije tijd is dan ook niets voor mij.
deze zin had ik zelf ook kunnen plaatsen
namaste
pi_80798715
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:56 schreef Dulk het volgende:
[..]
deze zin had ik zelf ook kunnen plaatsen
En hier hetzelfde. Hoewel ik na 9 maanden klussen ook wel fysieke ontspanning lekker zou vinden.
pi_80801943
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:36 schreef Bklusser het volgende:

[..]

En hier hetzelfde. Hoewel ik na 9 maanden klussen ook wel fysieke ontspanning lekker zou vinden.
ik zit nu op 8 maanden, misschien dat ik dat volgende maand ook heb
namaste
pi_80803987
Gaan jullie met koninginnedag ook klussen? Ik wel!
pi_80808336
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:09 schreef Beijtje het volgende:
Gaan jullie met koninginnedag ook klussen? Ik wel!
Was wel de planning! Mss ook ff langs de Ikea en Gamma, ff wat korting scoren op spullen die ik sowieso wilde hebben
pi_80809034
Korting??? Waar??? (Nee, ik ben geen Hollander hoor... )
pi_80809066
Wij trekken s'morgens even de tuin leeg om dat zaterdag weg te brengen.
Verder niets
pi_80809143
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:28 schreef Beijtje het volgende:
Korting??? Waar??? (Nee, ik ben geen Hollander hoor... )
Ach ja, als je de spullen toch nodig hebt ben je toch 'een dief van je eigen portemonnee' als je het op zulke momenten niet haalt.. (goh, weer mooi gesproken )
pi_80809582
Ja, ik zal eens kijken wat de aanbiedingen bij de bouwmarkten zijn...
pi_80811060
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef Beijtje het volgende:
Ja, ik zal eens kijken wat de aanbiedingen bij de bouwmarkten zijn...
Gamma 15% korting op alles (met voordeelpas)
Praxis stickers met 20%/ 15% of 10% korting
Karwei tickers met 20%/ 15% of 10% korting

* Bklusser gaat ook wat halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')