abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79246847
Hoi,

Ben ik weer. Onze verbouwing nadert het eindstadium
Momenteel is mijn vriend bezig met het leggen van de houten vloer op een vloer met vloerverwarming. Deze houten vloer (woonkamer) gaat via een dorpel over in een tegelvloer (gang) en ik wil graag weten hoeveel ruimte ik moet houden in verband met eventueel uitzetten van de vloer.
Is het een goed idee om tussen de houten vloer en de dorpel nog iets (wat?) te leggen.

Alvast bedankt maar weer!

Groetjes,

esmees
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:41:58 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79247832
Net zo veel ruimte als bij alle andere muren?! Minimaal een cm dus, bij een grote kamer meer.
Zaag een houten reepje van een cm om het gat te vullen? Kan je die er zo nodig tussenuit peuteren.
censuur :O
pi_79251366
sorry, je laat een centimeter vrij en dan ga je die ruimte weer dichtdrukken met ander hout? dan heeft die dilatatie ook geen kont nut meer.

Daarnaast, als het gelijmd is zou ik gewoon een milimeter of 2/3 overlaten. Bij zwevend kun je soms ook gewoon nagenoeg stijf ertegenaan leggen. Het zet immers naar twee kanten uit, en als één kant verhinderd is zit de verlenging aan de andere kant.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:35:26 #4
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_79256840
En wat voor soort houten vloer is het? Hout is een zeer slechte warmtegeleider, dus ik kan me voorstellen dat het effect van de vloerverwarming echt minimaal zal zijn.

Als je goed hout hebt en dit verlijmd zal het ook minimaal werken.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:46:40 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79257287
Is het een vlakke dorpel? of ene klassieke die een drempel opleverd ?

In het laatste geval zou je de dorpel/drempel in het midden van de spleet tuusen hout en steen kunnen vastzetten. De uiteinde liggen dan los op de steenkant en de houtkant.

Mocht je houtenvloer zich uitzetten dan schuift deze als het ware onder je dorpel/drempel door en merk jij dara niets van.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_79324678
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:35 schreef HunterSThompson het volgende:
En wat voor soort houten vloer is het? Hout is een zeer slechte warmtegeleider, dus ik kan me voorstellen dat het effect van de vloerverwarming echt minimaal zal zijn.

Als je goed hout hebt en dit verlijmd zal het ook minimaal werken.
Dat weet ik niet precies, maar vrienden van ons hebben dit ook en werkt prima. Het duurt inderdaad wel wat langer voordat de vloer opgewarmd is, maar voor de rest geen klachten.
pi_79324703
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:46 schreef klusfoobje het volgende:
Is het een vlakke dorpel? of ene klassieke die een drempel opleverd ?

Het is een vlakke dorpel. Heb gelezen dat je per meter hout een mm moet rekenen, het zijn 4 meter, dus 4 mm... Als we dan aan de ruime kant gaan zitten, moet het lukken?
pi_80660654
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 09:11 schreef esmees het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies, maar vrienden van ons hebben dit ook en werkt prima. Het duurt inderdaad wel wat langer voordat de vloer opgewarmd is, maar voor de rest geen klachten.
Ik gan ervan uit dat je goed voorgelicht bent over je houten vloer en dat je geen masief hout hebt maar een Lamelparket vloer. deze zijn het best geschikt om over vloerverwarming te leggen.

De gemiddelde warmte geleiding van 15mm dik lamelparket is 0.125W/mk dat betekend dat het opwarmen iets langer duurt maar dat het verder goed werkt.

Als je nog bezig bent met je drempel hou 3/4mm vrij deze kan je opvullen met kit, die heb je in veel kleuren en er is vast een kleur die dichtbij de kleur van je vloer komt. Neem altijd een tint donkerder. Je ogen zie dan de kit(rand) als een schaduwlijn en valt niet meer op.

voor meer tips om lamel(parket) op vloerverwarming te leggen. klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')