Meteen het land uitgooien die boefquote:PVV-kandidaat Gidi Markuszower is in 2008 opgepakt voor het overtreden van de wapenwet. Hij liep met een wapen rond tijdens de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam.
De joodse nummer vijf van de PVV-lijst werkte als beveiliger op het evenement. Een van de gasten zag dat hij een wapen droeg en belde de politie. Daarna werd hij opgepakt.
Markuszower zegt in Vrij Nederland dat het klopt dat hij een wapen droeg, maar dat hij nu geen wapenvergunning meer heeft. Het Openbaar Ministerie heeft de PVV-kandidaat niet vervolgd.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)p-met-wapen-rond.xml
Vind ik ook! Hij is potverdrie niet eens veroordeeld, dan moet hij zeker wieberenquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Meteen het land uitgooien die boef
quote:Het Openbaar Ministerie heeft de PVV-kandidaat niet vervolgd.
Link naar topic aub.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:49 schreef MouzurX het volgende:
Grappig dat uit dit nieuwsbericht feiten ontbreken die bij een ander topic er wel in stonden.
Net Pvda jaquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:37 schreef remlof het volgende:
Die PVVers zijn nog erger dan die clowns van de LPF
Omdat deze man een voorbeeld functie heeft. Die gangster hebben geen voorbeeld functies misschien voor stel hang jongeren misschien.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:56 schreef Ofanders het volgende:
En waarom is die dan wel niet veroordeeld, als het 16 was geweest z'n broek laag had gehad en op straat had gelopen met dure merk kleding had justitie niet geweten hoe snel ze hem moesten veroordelen. Nederland gaat naar de klote...Door een slecht justitieel systeem.
Om je Broek laag te hebben en merk kleding te dragen hoef je geen ganster te zijn hoor, maar gewoon iemand met rijke pappie!quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:58 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Omdat deze man een voorbeeld functie heeft. Die gangster hebben geen voorbeeld functies misschien voor stel hang jongeren misschien.
Doe eens opsommen wie die clowns van de PvdA zijn en waarom zij dat volgens jou zijnquote:
Mensen met een voorbeeldfunctie moeten juist geen wapen dragen. En al helemaal niet in het geniep. Slimmerd.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:58 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Omdat deze man een voorbeeld functie heeft. Die gangster hebben geen voorbeeld functies misschien voor stel hang jongeren misschien.
Iets met geld geven aan Hamasquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doe eens opsommen wie die clowns van de PvdA zijn en waarom zij dat volgens jou zijn
Mijn fout ja ik bedoeld mensen met voorbeeld functie (dus geen politie) moet inderdaad geen wapens dragenquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen met een voorbeeldfunctie moeten juist geen wapen dragen. En al helemaal niet in het geniep. Slimmerd.
Die kende ik nog niet. Vertel.quote:
Geld strooien naar Palestijnen terwijl ze weten dat het bedoelde geld niet naar voedsel etca gaat. Niks mis met hulp bieden aan Palestijnen maar zorg er voor dat er ook iets nuttigs mee wordt gedaan. Nu ga ik slapenquote:
En dat deed de regering dat of expliciet de PvdA? Juist.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:12 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Geld strooien naar Palestijnen terwijl ze weten dat het bedoelde geld niet naar voedsel etca gaat. Niks mis met hulp bieden aan Palestijnen maar zorg er voor dat er ook iets nuttigs mee wordt gedaan. Nu ga ik slapen
Bedoel je dit topic: De hypocrisie van Wilders, en waarom pakt niemand hem daarop ?quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:49 schreef MouzurX het volgende:
Grappig dat uit dit nieuwsbericht feiten ontbreken die bij een ander topic er wel in stonden.
8 zetels I guessquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ik denk dat de zetelwinst van de PVV in de peilingen zo rond 9 juni bijna volledig is verdampt. Steeds meer mensen zien in wat voor irreële, bizarre partij het is.
Als het 16 was geweest met zijn broek om zijn kruis, had hij een wapen gehad om er stoer mee te zijn of andere 16 jarige jongetjes af te maken. PVVman had hem alleen om zijn werk als beveiliger makkelijker te maken. Wat mij betreft mag elke beveiliger een wapen, net als ambulancepersoneel en al die andere beroepen die gewoon gevaarlijk geworden zijn, omdat je vogelvrij bent.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:56 schreef Ofanders het volgende:
En waarom is die dan wel niet veroordeeld, als het 16 was geweest z'n broek laag had gehad en op straat had gelopen met dure merk kleding had justitie niet geweten hoe snel ze hem moesten veroordelen. Nederland gaat naar de klote...Door een slecht justitieel systeem.
Gelukkigquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Een Jood op de lijst van de PVV. De puzzelstukjes vallen langzaam op de juiste plek.²
Het zou pas nieuwswaardig zijn als er een moslim op de lijst stond. Maar je jodenhaat straalt er weer vanaf en dan gek vinden dat moslims worden uitgekotst.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Een Jood op de lijst van de PVV. De puzzelstukjes vallen langzaam op de juiste plek.²
De jaloezie komt weer naar bovenquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:
Er is niks mis met het 'Joods zijn'. Cohen is dat ook.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Sterker nog Likud is medeopgericht door Menachem Begin.quote:Op woensdag 14 april 2010 08:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Likud is overigens de partij van Sharon. En Sharon is weer in België bijvoorbeeld is aangeklaagd wegens massamoord op Palestijnse burgers.
Nuff said..
quote:Op woensdag 14 april 2010 07:57 schreef Pugg het volgende:
[..]
Jalouzie op wat?
Een schimmig zooitje ongeregeld die steunt op volkomen ondoorzicgtige
rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen
en xenofoob!![]()
Laat me niet lachen.
Deze meneer waar het over gaat is verbonden aan de Likud partij als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef Aloulou het volgende:
Zou hij een dubbel paspoort hebben? Of zijn er uberhaupt PVV kamerleden die ook een Israelische paspoort hebben en daarom een dubbele loyaliteit?
En moslims zijn verbonden met de islam. Dus is er ook sprake van een loyaliteitsprobleem. Net zoals Aboutaleb verbonden is met de koning van Marokko en Albayrak met Turkye.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Deze meneer waar het over gaat is verbonden aan de Likud partij als ik me niet vergis.
Dus er is sowieso sprake van een 'loyaliteitsprobleem'.
En hier levert Wilders maar al te vaak commentaar op hetgeen maar weer eens te meer blijk geeft van zijn dubbelhartigheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En moslims zijn verbonden met de islam. Dus is er ook sprake van een loyaliteitsprobleem. Net zoals Aboutaleb verbonden is met de koning van Marokko en Albayrak met Turkye.
Welk punt probeer je eigenlijk maken?
Dat het vreemd is dat een partij die zich openlijk afvraagt waar de loyaliteit van mensen met twee paspoorten ligt, zelf het niet zo nauw lijkt te nemen met potentieel tegenstrijdige belangen.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
En moslims zijn verbonden met de islam. Dus is er ook sprake van een loyaliteitsprobleem. Net zoals Aboutaleb verbonden is met de koning van Marokko en Albayrak met Turkye.
Welk punt probeer je eigenlijk maken?
quote:Op woensdag 14 april 2010 10:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
En hier levert Wilders maar al te vaak commentaar op hetgeen maar weer eens te meer blijk geeft van zijn dubbelhartigheid.
En dat moslims verbonden zijn met islam dat niet ter zake in dezen. Dat kan je niet vergelijken. Je kan prima moslim in Nederland zijn zonder tegenstrijdige belangen i.v.m. loyaliteiten naar andere landen.
Een jood kan dat ook nog, voor een zionist wordt dit echter onmogelijk. Dit overstijgt het religieuze aspect.
Pubertje?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
En Arib van de PvdA brengt zelfs verslag uit aan de koning van Marokko. Mijn god, wat zijn velen van jullie pubertjes ontzettend hypocriet met die enorme balk in de ogen.
Rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen. Die stromen zijn knap doorzichtig, zo te zien.quote:Op woensdag 14 april 2010 07:57 schreef Pugg het volgende:
[..]
Jalouzie op wat?
Een schimmig zooitje ongeregeld die steunt op volkomen ondoorzicgtige
rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen
en xenofoob!![]()
Laat me niet lachen.
Bron: De Persquote:Religieuze ban - PVV’er wil tegenstander uitstoten
Joden die het omstreden Goldstone-rapport verdedigen moeten worden gestraft met een religieuze ban. Dat wil de nummer vijf op de kieslijst van de PVV.
Ze mogen niet meer in de synagoge komen, niet meer op joodse begraafplaatsen worden begraven en zelfs niet door geloofsgenoten worden gegroet. Als het aan Gidi Markuszower ligt, worden zijn joodse tegenstanders in het Midden-Oostendebat – ‘verachtelijke joodjes’ in zijn woorden – helemaal uit de joodse gemeenschap gestoten.
Markuszower, nummer vijf op de PVV-lijst voor de komende verkiezingen, is lid van de Kerkeraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart diende hij daarin een motie in die oproept om iedereen die het VN-rapport van Richard Goldstone over de Gaza-oorlog publiekelijk verdedigt uit de gemeenschap te verbannen.
De motie roept op om ‘de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen’ te omarmen. Daarom zou de NIHS ‘de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem (ban, red.)’ moeten doen.
Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd. Tot in de late Middeleeuwen gebeurde dat geregeld, maar de cherem wordt nu alleen nog in ultra-orthodoxe kringen gebruikt. Het laatste bekende voorbeeld in Nederland is de cherem die in 1656 tegen de filosoof Baruch Spinoza werd uitgesproken vanwege zijn ‘afschuwelijke ketterijen’.
Het radicale middel is volgens Markuszower gerechtvaardigd omdat het rapport van Goldstone, waarin Israël van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd, het voortbestaan van dat land ernstig in gevaar brengt. In een mail waarin hij de motie aankondigt, en die deze krant in bezit heeft, waarschuwt Markuszower voor ‘joodse verraders in ons midden’.
‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’
Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’
Een cherem is volgens hem wel een ‘legaal en effectief middel’. ‘Mensen die in de cherem gedaan worden zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc (een sociale excommunicatie dus.)’ De motie is nog niet in stemming gebracht. Dat zou pas op z’n vroegst volgende maand kunnen gebeuren als de Kerkeraad voor het eerst weer bijeenkomt.
Prullenbak
De afkeer van het Goldstone-rapport wordt gedeeld door de toekomstige PVV-collega’s van Markuszower. Volgens de partij van Geert Wilders is de staat Israël een vooruitgeschoven pion in de strijd tegen de islamisering die alle steun verdient en Kamerlid Raymond de Roon zei dat ‘we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren.’ Toch is de wens tot een ban opmerkelijk, omdat de PVV zich – in ieder geval waar het de islam betreft – verzet tegen parallelle rechtssystemen en zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting.
Markuszower zelf was gisteren, ondanks herhaalde pogingen, niet bereikbaar voor commentaar. Het weekblad Vrij Nederland onthulde gisteren ook al dat hij twee jaar geleden de wapenwet heeft overtreden. Bij de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam werd hij aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich had. Volgens persbureau ANP heeft Markuszower bevestigd dat hij de zogeheten ‘vervoersrestrictie’ zou hebben overtreden. Dat is volgens hem ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Het Openbaar Ministerie is nooit een zaak begonnen.
Dit is dus wat men met Nederland voor heeft! De rechtstaat staat dit nu nog niet toe, maar het is natuurlijk aan de politiek om dit te veranderen...quote:‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’
Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’
Hij zegt wat Wilders denkt en niet durft te zeggenquote:Op woensdag 14 april 2010 11:56 schreef TheVotary het volgende:
Dit is een equivalent van een radicale imam. Erg dom om zo iemand op te nemen in je lijst.
Misschien heeft Israël door dat nog meer (al dan niet illegale) nederzettingen rond eigen gebied niet werkt en zijn ze op zoek naar een mooi nieuw land om, zeg maar, levensruimte te creëren?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:57 schreef Chadi het volgende:
Hij zegt wat Wilders denkt en niet durft te zeggen
Wat een oneindige domheid in deze zin. De PVV vermoordt nu ineens mensen?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:50 schreef Chadi het volgende:
Geweldige kerel. Past precies bij de PVV. Mensen vermoorden omdat ze niet dezelfde opvattingen hebben als jij.
Ja men schijnt hier meer te weten dan de rest van Nederland. Apart!quote:Op woensdag 14 april 2010 11:30 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen. Die stromen zijn knap doorzichtig, zo te zien.
Sommige mensen schijnen zelfs meer te weten dan de gehele Islamitische wereld.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja men schijnt hier meer te weten dan de rest van Nederland. Apart!
quote:Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sommige mensen schijnen zelfs meer te weten dan de gehele Islamitische wereld.
Dat zocht ik, inderdaad. Hij zou in deze tijd Spinoza uit de sjoel hebben gezet. Nu is dat het goed recht van een Joodse gemeente, zoals iedere geloofsgemeenschap ketters mag verbannen, maar wend dan niet voor dat je pal staat voor de Europese verworvenheden, want daarvan is Spinoza bij uitstek een exponent.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:46 schreef freako het volgende:
Hmm, het is wel een tolerante man, die Markuszower. Staat ook pal voor de vrijheid van meningsuiting.
[..]
Bron: De Pers
Ja het is wel een dubieuze URL inderdaadquote:
De zotheid binnen de PVV kent geen grenzen. Deze man is een extremist pur sang. Compleet geschift. En het is duidelijk dat hij eerder Israel dan Nederland een warm hart toedraagt. Er wordt altijd gezeurd dat Aboutaleb de koning van Marokka dient, maar deze kerel dient overduidelijk Israel. En deze vent staat nog hoog op de kieslijst ook.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:46 schreef freako het volgende:
Hmm, het is wel een tolerante man, die Markuszower. Staat ook pal voor de vrijheid van meningsuiting.
[..]
Bron: De Pers
Dus binnenkort de cherem en de sharia? Bekt wel lekkerquote:Op woensdag 14 april 2010 15:46 schreef Helderder het volgende:
Nou blijkt de beste man ook nog een Joodse fundamentalist te zijn die een soort joodse fatwa wil invoeren hier in Nederland: De cherem.
Waar staat dat hij dat wil invoeren eigenlijk?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus binnenkort de cherem en de sharia? Bekt wel lekker
Nergens, maar dat maakt niet uit. Dat wordt er even van gemaakt, want dat maakt het verhaal nog smeuigerquote:Op woensdag 14 april 2010 16:03 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waar staat dat hij dat wil invoeren eigenlijk?
Ah, de welbekende linkse twistquote:Op woensdag 14 april 2010 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nergens, maar dat maakt niet uit. Dat wordt er even van gemaakt, want dat maakt het verhaal nog smeuiger.
De stelling moet eerst bekrachtigd zijn voor je hem kan ontkrachten.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ontkracht deze stelling eens met steekhoudende argumenten dan. Wat mij betreft heeft Weltschmerz gewoon gelijk.
Als ik zijn eventuele joods-zijn had aangehaald als mogelijke loyaliteitsprobleem dan had je zowaar een punt gehad.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat hij de schijn zeer ernstig tegen heeft, de Israelische bemoeizucht die de laatste jaren langzaam aan bekend begint te worden in het achterhoofd houdend.quote:Welk punt probeer je eigenlijk maken?
En dat heb je uit welke bron?quote:Dat GW blijkbaar echt niets anders wil dan een strijd tegen de islam, en daarvoor onze ziel blijkbaar graag aan een land als Israel verkoopt.
Vooralsnog heeft de stelling van WS de schijn mee. Of was het je echt niet opgevallen? Alle rumoer over Israelische spionage, sabotage en wat al niet meer in o.a. de VS?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De stelling moet eerst bekrachtigd zijn voor je hem kan ontkrachten.
Hoe groot moet dat Israel dan wel niet zijn, als ze er overal ter wereld Moslims voor willen aanvallen?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ontkracht deze stelling eens met steekhoudende argumenten dan. Wat mij betreft heeft Weltschmerz gewoon gelijk.
Rumoer vs. feiten.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft de stelling van WS de schijn mee. Of was het je echt niet opgevallen? Alle rumoer over Israelische spionage, sabotage en wat al niet meer in o.a. de VS?
Daar je een punt, mijn reactie was ook ondoordacht. (of juist doordacht wetende dat je een niet bekrachtigde stelling ook moeilijk kunt ontkrachtenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De stelling moet eerst bekrachtigd zijn voor je hem kan ontkrachten.
Israel zelf hoeft niet zo groot te zijn hoor, als de tentakels maar ver genoeg reiken. En aangezien ze de Amerikaanse oorlogsmachine door de jaren heen voor eigen doelen hebben weten te instrumentaliseren hebben ze genoeg 'reikwijdte' lijkt mij.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:30 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat Israel dan wel niet zijn, als ze er overal ter wereld Moslims voor willen aanvallen?
Al zit er een kern van waarheid in, de stelling poneren als een waarheid maakt dat het de discussie buitenspel zet.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Daar je een punt, mijn reactie was ook ondoordacht. (of juist doordacht wetende dat je een niet bekrachtigde stelling ook moeilijk kunt ontkrachten)
Het blijft een vermoeden wat Weltschmerz uitspreekt maar ik vermoed dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit.
Alleen JIJ hebt het over de PvdA. Ik heb nog nooit op die hele kutpartij gestemd.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
En Arib van de PvdA brengt zelfs verslag uit aan de koning van Marokko. Mijn god, wat zijn velen van jullie pubertjes ontzettend hypocriet met die enorme balk in de ogen.
Ja, want dat is allemaal een eitje in de wereld van geheime diensten natuurlijk. Ze brengen maandelijks verslag uit bij het ANP.quote:
Ja maar de PvdA....quote:Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef maartena het volgende:
Die man is gewoon een extreem rechtse zionist.
http://www.depers.nl/binn(...)ander-uitstoten.html
"‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’
Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’ "
Joden die de bombardementen van Israël vorig jaar op de Gazastrook afkeurden, en het eens zijn met het zogenaamde Goldstone rapport van de VN, zijn volgens hem verraders en "verachtelijke joodjes".
Hij heeft tevens een bijbaantje in de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Waarbij Wilders een jaar of twee nog klaagde over een kamerlid dat een bijbaantje had voor een raad voor de Marokkaanse koning, mag iemand natuurlijk wel lid zijn van, en zelfs werken voor een buitenlandse politieke partij. Opeens neemt die Wilders het niet meer zo nauw met loyaliteit aan Nederland, als het opeens ook loyaliteit aan Israël betreft.
Eerst gaat ie in zee met dat homo-hatende Christian Action Network voor zijn film - de CAN haat ook moslims, dus dat homo-haten namen ze maar voor lief..... TOTDAT een journalist erachter kwam, en toen werden halsoverkop plannen voor de premiere aangepast. Maar CAN verkoopt zijn film nog steeds, en dus gaan er centen van zijn film, naar de homo-haatzaaierij van CAN.
En dan nu dit weer..... in zee gaan, en zelfs in de kamer willen installeren van een overduidelijke extreem rechtse zionist.
En mensen blijven maar in de PVV geloven..... want ALLES lijkt door de beugel te kunnen, zolang die kutmarokkjes maar verdwijnen.
En Gidi Markuszower werkt voor de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Als kamerlid, en dus bekend Nederlander, kan hij in Nederland wonende Israëliërs gemakkelijker overhalen dat ze bij de volgende verkiezingen op de Israëlische ambassade voor Likoed mogen kiezen. Israëliërs mogen namelijk ook gewoon vanuit het buitenland stemmen.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:![]()
Hier staat het: http://www.depers.nl/binn(...)ander-uitstoten.html : Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwdquote:Op woensdag 14 april 2010 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nergens, maar dat maakt niet uit. Dat wordt er even van gemaakt, want dat maakt het verhaal nog smeuiger.
mwah met een rijke pappie kun je je ook wel broeken veroorloven die niet veel te groot zijn want je hoeft er niet de rest van je leven mee te doen hequote:Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef Ofanders het volgende:
[..]
Om je Broek laag te hebben en merk kleding te dragen hoef je geen ganster te zijn hoor, maar gewoon iemand met rijke pappie!
Dat verbaast je toch zeker niet? De PVV neemt louter mensen aan die weten hoe de stemming in de samenleving is.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef sp3c het volgende:
anyways ... de nummer 5 op de PVV kieslijst is beveiliger????
Nee hoor, het is algemeen bekend dat hij geld heeft ontvangen van Amerikaanse zionisten, clubjes waarmee hij sowieso nauwe contacten onderhoudt. Dat krijgt hij natuurlijk niet voor zijn aanpak van de files in Nederland. Ook is vanaf het begin af aan heel krampachtig zijn autoritaire clubje aan het dichttimmeren en afschermen van de buitenwereld. Niemand mag weten wie hem steunt, terwijl hij nou niet bepaald om geld verlegen zit. Je moet nog behoorlijk fanatiek doorklikken om een rekeningnummer te kunnen vinden, en niet eens van de partij.quote:
Je weet hopelijk voor wie Wilders zo nu en dan naar de VS reist? Nooit op Youtube gekeken waar hij zijn zegje mag doen. In het kamp van de zionisten en de neo-cons. Nee, Wilders is een eng mannetje die zijn oor nog meer naar het buitenland laat hangen dan menig allochtoonse politicus met een dubbel paspoort.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef Amos_ het volgende:
En waar staat dat? Als het dan toch algemeen bekend is?
Algemeen in de zin van algemene ontwikkeling, algemeen beschaafd Nederlands etc.. Algemeen wil niet zeggen dat PVV-ers erover beschikken.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef Amos_ het volgende:
En waar staat dat? Als het dan toch algemeen bekend is?
Fund raising bij rijke amerikaanse joden hè?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet hopelijk voor wie Wilders zo nu en dan naar de VS reist? Nooit op Youtube gekeken waar hij zijn zegje mag doen. In het kamp van de zionisten en de neo-cons. Nee, Wilders is een eng mannetje die zijn oor nog meer naar het buitenland laat hangen dan menig allochtoonse politicus met een dubbel paspoort.
Ik heb geen idee of Wilders geld ontvangt van die figuren. Maar het is op zn minst verontrustend te noemen dat Geert optrekt met de rechts-conservatieve tak van de VS. Dat zijn niet bepaald frisse mensen. Heb liever niet dat Nederlandse politici hun oor laten hangen naar die gekken. Zie maar wat ze met Hirsi Ali hebben gedaan. Die is inmiddels ook het spoor bijster.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Amos_ het volgende:
Leuk die "reisjes" maar dat is nog steeds geen zwart op wit bewijs![]()
Dat is gewoon zoeken in de hoek die bepaalde mensen het best aanstaat.
Dus zonder zwart op wit bewijs mag er niets gezegd worden?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Amos_ het volgende:
Ik beweer niet dat Geert geld binnenharkt.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Fund raising bij rijke amerikaanse joden hè?
http://www.youtube.com/watch?v=XpiRHgth5
Je link doet het nietquote:Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Fund raising bij rijke amerikaanse joden hè?
http://www.youtube.com/watch?v=XpiRHgth5
Nou, dan doe ik het toch.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat Geert geld binnenharkt.
Waar slaat die nu op. Zou dezelfde vraag stellen wanneer het over femke halsema ging hoor. Dus je bent een PVV-aanhanger wanneer je naar bronnen vraagt? Of welk bewijs dan ook?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dus zonder zwart op wit bewijs mag er niets gezegd worden?
Dat wordt een hoop stilte dan tot de verkiezingen![]()
Heerlijk hoe sommige mensen zich, zoals maartena al zei, in alle mogelijke bochten wringen om de PVV te blijven verdedigen.
Louter toeval, zullen de PVV'ers roepen.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, dan doe ik het toch.
Misschien zit ik dan idd verkeerd. Misschien zegt het feit dat hij duidelijk aanpapt met een specifiek soort mensen in de VS en dat hij een nogal innige band heeft met Israel in combinatie met zijn afkeer van moslims wel helemaal niets. Zelfs niet wanneer een zionistisch typetje met de verfoeide dubbele nationaliteit plots op plek 5 staat op de lijst.
Dat geloof ik ook. Volgens mij is de liefde van Wilders voor Israel vele malen groter dan andersom - hij koestert de gedachte dat men daar van aanpakken weet enz., terwijl het religieus beleid van Israel veel gunstiger is voor Moslims dan het beleid dat hij voorstaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Amos_ het volgende:
Vraagt ie naar bronnen dan?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar slaat die nu op. Zou dezelfde vraag stellen wanneer het over femke halsema ging hoor. Dus je bent een PVV-aanhanger wanneer je naar bronnen vraagt? Of welk bewijs dan ook?
Wilders heeft dan ook niet zozeer contacten met de personen die Israel op het moment runnen, maar met de joodse lobby in de VS en daar aan gelieerde groepen. Zoals bijvoorbeeld de neo-cons. Nee, ik denk dat iemand als Peres niet eens weet wie Wilders is.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook. Volgens mij is de liefde van Wilders voor Israel vele malen groter dan andersom - hij koestert de gedachte dat men daar van aanpakken weet enz., terwijl het religieus beleid van Israel veel gunstiger is voor Moslims dan het beleid dat hij voorstaat.
En deze man komt waarschijnlijk in de Tweede Kamer. Het is te triest voor woorden.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef maartena het volgende:
Die man is gewoon een extreem rechtse zionist.
http://www.depers.nl/binn(...)ander-uitstoten.html
"‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden
deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’
Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’ "
Joden die de bombardementen van Israël vorig jaar op de Gazastrook afkeurden, en het eens zijn met het zogenaamde Goldstone rapport van de VN, zijn volgens hem verraders en "verachtelijke joodjes".
Hij heeft tevens een bijbaantje in de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Waarbij Wilders een jaar of twee nog klaagde over een kamerlid dat een bijbaantje had voor een raad voor de Marokkaanse koning, mag iemand natuurlijk wel lid zijn van, en zelfs werken voor een buitenlandse politieke
partij. Opeens neemt die Wilders het niet meer zo nauw met loyaliteit aan Nederland, als het opeens ook loyaliteit aan Israël betreft.
Eerst gaat ie in zee met dat homo-hatende Christian Action Network voor zijn film - de CAN haat ook moslims, dus dat
homo-haten namen ze maar voor lief..... TOTDAT een journalist erachter kwam, en toen werden halsoverkop plannen voor de premiere aangepast. Maar CAN verkoopt zijn film nog steeds, en dus gaan er centen van zijn film, naar de homo-haatzaaierij van CAN.
En dan nu dit weer..... in zee gaan, en zelfs in de kamer
willen installeren van een overduidelijke extreem rechtse zionist.
En mensen blijven maar in de PVV geloven..... want ALLES lijkt door de beugel te kunnen, zolang die kutmarokkjes maar verdwijnen.
Mja, dat hij niet zo gek op de Islam is, is wel duidelijk. Ontken ik niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Er misten een paar karakters aan het eind, nu doet ie het wel.
Stond gisteren op de FP PVV'er blijkt religieus extremistquote:Nadat er dinsdag al berichten in de media verschenen over dat de nummer vijf op de kieslijst van de PVV Gidi Markuszower, de wapenwet heeft overtreden, wordt er vandaag wederom melding gemaakt over dit heerschap. Hij blijkt namelijk behoorlijk extremistische ideeën te hebben over wat er moet gebeuren met joden die het Goldstone-rapport verdedigen.
Uitsluiting
Wat Markuszower wil is de complete uitsluiting van de Goldstone-verdedigers uit de joodse gemeenschap. Hij noemt hen 'verachtelijke joodjes'. Zo zouden ze geweerd moeten worden van synagoges, niet meer begraven mogen worden op joodse begraafplaatsen en niet meer gegroet mogen worden door andere joden.
De PVV'er is lid van de Kerkenraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart heeft hij een motie ingediend om de uitsluiting van de 'joodjes' te bewerkstelligen.
Cherem
De motie roept op om 'de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen' te omarmen. Daarom zou de NIHS 'de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem' moeten doen.
Een cherem is de joodse versie van het katholieke excommunicatie: het verbannen van iemand uit de religieuze genootschap waartoe de persoon behoort. In joodse kringen is deze straf tot in de late middeleeuwen gebezigd. De laatste keer dat in Nederland een cherem werd uitgesproken, was in 1656. Toen werd Spinoza uit de joodse gemeenschap geweerd vanwege zijn 'afschuwelijke ketterijen'. In Europa worden enkel nog cherems uitgesproken in ultra-orthodox joodse kringen.
Markuszower vindt het radicale middel gerechtvaardigd omdat het Goldstone-rapport de staat Israël beschuldigd van oorlogsmisdaden. De Pers is in het bezit van een e-mail waarin Markuszower de motie aankondigt. In de mail waarschuwt hij voor 'joodse verraders in ons midden'.
Poolse roots
De PVV-kandidaat heeft zijn roots in Polen liggen. Waarschijnlijk komen hier dan ook zijn radicale ideeën vandaan. "In het oude Polen wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden", zegt hij.
Dat het gebruik niet meer bestaat in West-Europa vindt Markuszower 'natuurlijk wel ergens jammer. Maar ja, wat niet mag moet je niet doen', zegt hij.
Legaal en effectief
Hoewel de cherem niet langer gebruikt wordt, is het middel volgens de PVV'er wel 'legaal en effectief'. Hij licht dat toe met de woorden: "Mensen die in de cherem gedaan worden, zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc".
De motie kan op zijn vroegst pas volgende maand in stemming worden gebracht. Dan heeft de NIHS haar volgende bijeenkomst.
Opzienbarend
Op zijn zachtst gezegd zijn de meningen van Markuszower opzienbarend. Sommigen zullen zelfs zeggen dat het een hypocriete stellingname is. De PVV is namelijk altijd faliekant tegenstander geweest van een dubbele rechtspraak. In ieder geval wat de Islam betreft.
Toch zijn er wel meer uitspraken geweest van de PVV die een onvoorwaardelijk pro-Israël partij laten zien. Raymond de Roon heeft bijvoorbeeld gezegd dat 'we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren'.
Ondanks herhaalde pogingen van De Pers, was Markuszower niet bereikbaar voor commentaar. Enige reactie van de PVV is momenteel ook nog niet beschikbaar.
Maar daar gaat het m.i. niet echt over.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:45 schreef paddy het volgende:
en Harry v Bommel draagt ook selectief één kant van de situatie een warm hart toe. Net als bijvoorbeeld één kant in de zaak van Turkije belicht http://harryvanbommel.sp.(...)roordeeld/#more-6725
Mja, zo zal het wel met meer mensen van de politiek gaan.
Of het specifiek de zionisten zijn? Of joden algemeen? Ik heb geen idee.
Snap ik. dus weg ermee. Weg uit die partij. Ik zou bijvoorbeeld ook liever niet imam Imraan Karimam bij de moslimpartij zien, dus begrijp wat je bedoeltquote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar daar gaat het m.i. niet echt over.
Heeft ook niks te maken met Joden verder.
Het gaat hier om een extreem-rechts Likud lid dat waarschijnlijk een plekje krijgt in het Nederlandse parlement. En als hij dan mensen waar hij het liever niet mee eens is liever in koude bossen achterlaat vraag ik me af wat er gebeurt als deze man enige macht krijgt.
Hier wat zwart op wit bewijs uit een andere hoek.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Amos_ het volgende:
Part-time, da's een vrijwillige positie, soms tegen een onkostenvergoeding.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef sp3c het volgende:
anyways ... de nummer 5 op de PVV kieslijst is beveiliger????
Dat is toch alleen maar mooi voor het beleid aangaande de allochtonen in Nederland? Nu is het beleid gemaakt op de uitzondering, en dan kan kan je het beleid specialiseren op de meerderheid, vooral vanwege het feit dat de groei echt exponentieel is.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Part-time, da's een vrijwillige positie, soms tegen een onkostenvergoeding.
Intellectuelen volgen geen geloof.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Wilder, geen enkele intellectueel, en ik schaar mijzelf in die categorie
Eens.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Snap ik. dus weg ermee. Weg uit die partij. Ik zou bijvoorbeeld ook liever niet imam Imraan Karimam bij de moslimpartij zien, dus begrijp wat je bedoelt
Wat vind jij er dan van?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:29 schreef veterdiploma het volgende:
Nounou, ze hebben het er maar druk mee, die anti-PVV'ers!
Gebruikten de PVV adepten hun kritische blik maar eens voor de PVV in plaats van vast te blijven klampen aan hun kapitale fout.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:29 schreef veterdiploma het volgende:
Nounou, ze hebben het er maar druk mee, die anti-PVV'ers!
Niet alleen triest, maar vooral zorgwekkend.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:33 schreef okiokinl het volgende:
haha het wordt steeds leuker...
maar inderdaad, waarom was dit geen groot nieuws? een religieuze extremist op de PVV kieslijst, die het normaal vind om mensen met een andere mening in het poolse bos te laten doodvriezen? die een soort fatwa wil als iemand durft te zeggen dat israel oorlogs misdaden pleegd?
ik vermoed dat media en critici bang zijn om voor antisemiet te worden uitgemaakt als ze krietiek leveren hierop. triest.
Hoezo?quote:Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Niet alleen triest, maar vooral zorgwekkend.
Als het namelijk klopt wat je zegt, en daar ga ik van uit, betekent dat we in Nederland geen volwaardige persvrijheid hebben!!!
Waarom zouden ze dat niet willen als ze het wel willen als het om een moslim zou gaan, maar ook als het bijvoorbeeld over Brinkman of Gaus zou gaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoezo?
Het kan niet zo zijn dat de pers er gewoon niet over wíl schrijven?
Niet mogen is heel iets anders dan niet willen.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef Gulo het volgende:
Niet alleen triest, maar vooral zorgwekkend.
Als het namelijk klopt wat je zegt, en daar ga ik van uit, betekent dat we in Nederland geen volwaardige persvrijheid hebben!!!
Mensen die online dingen volgen komen toch wel aan hun informatie.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet mogen is heel iets anders dan niet willen.
Overigens is er in de gangbare pers online genoeg gepubliceerd over Gidi Markuszower.
Er wordt toch over geschreven? Het is alleen niet op televisie geweest volgens mij.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef Gulo het volgende:
Maar hoe komt het volgens jou dat ze hier niet over willen schrijven?
quote:Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Mensen die online dingen volgen komen toch wel aan hun informatie.
Er zijn echter nog veel mensen die 'het nieuws' uitsluitend uit de reguliere media halen, en dan met name het televisiejournaal. Deze mensen blijven echter verstoken van deze, in mijn ogen toch niet onbelangrijke, informatie. Terwijl dezelfde reguliere media geen mogelijkheid onbenut laten om excessen van de Islam aan de kaak te stellen. En exponenten van deze excessen staan niet eens op makkelijker verkiesbare plaatsen voor het parlement.
Maar hoe komt het volgens jou dat ze hier niet over willen schrijven?
Verschil tussen Amerikaanse en Nederlandse politiek.... in de VS word een kandidaat gescreened, de problemen worden eruit gepikt, eerst aangepakt (zoals aftreden van allerlei boards etc), en DAN word die persoon pas door de partij aangedragen voor een functie.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:52 schreef okiokinl het volgende:
die gast is wel uit de amsterdams joodse raad afgetreden trouwens, naar aanleiding hiervan.
En waarom komt het volgens jou niet op televisie? Dat is de kern van mijn punt.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Er wordt toch over geschreven? Het is alleen niet op televisie geweest volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |