abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80285865
quote:
PVV-kandidaat Gidi Markuszower is in 2008 opgepakt voor het overtreden van de wapenwet. Hij liep met een wapen rond tijdens de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam.

De joodse nummer vijf van de PVV-lijst werkte als beveiliger op het evenement. Een van de gasten zag dat hij een wapen droeg en belde de politie. Daarna werd hij opgepakt.

Markuszower zegt in Vrij Nederland dat het klopt dat hij een wapen droeg, maar dat hij nu geen wapenvergunning meer heeft. Het Openbaar Ministerie heeft de PVV-kandidaat niet vervolgd.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)p-met-wapen-rond.xml
Meteen het land uitgooien die boef
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:37:01 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_80285930
Die PVVers zijn nog erger dan die clowns van de LPF
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:37:09 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80285936
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:35 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Meteen het land uitgooien die boef
Vind ik ook! Hij is potverdrie niet eens veroordeeld, dan moet hij zeker wieberen
quote:
Het Openbaar Ministerie heeft de PVV-kandidaat niet vervolgd.
Laffe huichelaar
pi_80286397
topic # 9731685768 hierover
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_80286434
Zal wel Mossad zijn.

Dat over de vergunning snap ik trouwens niet, als hij al een draagverlof had (die in Nederland in principe bijna nooit worden toegekend, maar er staat dat hij beveiliger was) zou hij niet in overtreding zijn geweest.
pi_80286725
Grappig dat uit dit nieuwsbericht feiten ontbreken die bij een ander topic er wel in stonden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_80286860
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:49 schreef MouzurX het volgende:
Grappig dat uit dit nieuwsbericht feiten ontbreken die bij een ander topic er wel in stonden.
Link naar topic aub.
pi_80286920
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:37 schreef remlof het volgende:
Die PVVers zijn nog erger dan die clowns van de LPF
Net Pvda ja
pi_80287098
En waarom is die dan wel niet veroordeeld, als het 16 was geweest z'n broek laag had gehad en op straat had gelopen met dure merk kleding had justitie niet geweten hoe snel ze hem moesten veroordelen. Nederland gaat naar de klote...Door een slecht justitieel systeem.
pi_80287221
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:56 schreef Ofanders het volgende:
En waarom is die dan wel niet veroordeeld, als het 16 was geweest z'n broek laag had gehad en op straat had gelopen met dure merk kleding had justitie niet geweten hoe snel ze hem moesten veroordelen. Nederland gaat naar de klote...Door een slecht justitieel systeem.
Omdat deze man een voorbeeld functie heeft. Die gangster hebben geen voorbeeld functies misschien voor stel hang jongeren misschien.
pi_80287410
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:58 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Omdat deze man een voorbeeld functie heeft. Die gangster hebben geen voorbeeld functies misschien voor stel hang jongeren misschien.
Om je Broek laag te hebben en merk kleding te dragen hoef je geen ganster te zijn hoor, maar gewoon iemand met rijke pappie!
pi_80287514
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:53 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Net Pvda ja
Doe eens opsommen wie die clowns van de PvdA zijn en waarom zij dat volgens jou zijn
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80287534
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:58 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Mensen met een voorbeeldfunctie moeten juist geen wapen dragen. En al helemaal niet in het geniep. Slimmerd.
pi_80287549
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe eens opsommen wie die clowns van de PvdA zijn en waarom zij dat volgens jou zijn
Iets met geld geven aan Hamas
pi_80287602
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen met een voorbeeldfunctie moeten juist geen wapen dragen. En al helemaal niet in het geniep. Slimmerd.
Mijn fout ja ik bedoeld mensen met voorbeeld functie (dus geen politie) moet inderdaad geen wapens dragen
pi_80287619
Vraag me niet waarom, maar ik denk dat de zetelwinst van de PVV in de peilingen zo rond 9 juni bijna volledig is verdampt. Steeds meer mensen zien in wat voor irreële, bizarre partij het is.
pi_80287720
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:05 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Iets met geld geven aan Hamas
Die kende ik nog niet. Vertel.
pi_80287869
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet. Vertel.
Geld strooien naar Palestijnen terwijl ze weten dat het bedoelde geld niet naar voedsel etca gaat. Niks mis met hulp bieden aan Palestijnen maar zorg er voor dat er ook iets nuttigs mee wordt gedaan. Nu ga ik slapen
pi_80288056
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:12 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Geld strooien naar Palestijnen terwijl ze weten dat het bedoelde geld niet naar voedsel etca gaat. Niks mis met hulp bieden aan Palestijnen maar zorg er voor dat er ook iets nuttigs mee wordt gedaan. Nu ga ik slapen
En dat deed de regering dat of expliciet de PvdA? Juist.
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:17:45 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80288100
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:49 schreef MouzurX het volgende:
Bedoel je dit topic: De hypocrisie van Wilders, en waarom pakt niemand hem daarop ?
pi_80288239
Zou hij een dubbel paspoort hebben? Of zijn er uberhaupt PVV kamerleden die ook een Israelische paspoort hebben en daarom een dubbele loyaliteit?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_80288565
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:07 schreef Boldface het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ik denk dat de zetelwinst van de PVV in de peilingen zo rond 9 juni bijna volledig is verdampt. Steeds meer mensen zien in wat voor irreële, bizarre partij het is.
8 zetels I guess
Stelleje prutsers maken zichzelf (gelukkig) reeds ongeloofwaardig nog vóór de stembussen opengaan
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:39:28 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80288973
Een Jood op de lijst van de PVV. De puzzelstukjes vallen langzaam op de juiste plek.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_80290016
Eigenlijk maak ik mij geen zorgen over een dergelijke beveiliger met een vuurwapen.
pi_80291695
Kan aan mij liggen maar een beveiliger die met een pistool rondliep (2 jaar terug) terwijl hij een wapenvergunning had(maar dan niet voor transport oid) is wat mij betreft niet echt nieuwswaardig..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_80292060
wel als je kamerlid wordt van de PVV (of in het ergste geval..Moslim bent)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 14 april 2010 @ 06:32:14 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80292400
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:56 schreef Ofanders het volgende:
Als het 16 was geweest met zijn broek om zijn kruis, had hij een wapen gehad om er stoer mee te zijn of andere 16 jarige jongetjes af te maken. PVVman had hem alleen om zijn werk als beveiliger makkelijker te maken. Wat mij betreft mag elke beveiliger een wapen, net als ambulancepersoneel en al die andere beroepen die gewoon gevaarlijk geworden zijn, omdat je vogelvrij bent.
En blijkbaar zag justitie genoeg rechtmatigheid in zijn daad om hem niet te vervolgen. Waarom moet iedereen het altijd beter weten dan justitie, terwijl geen van die mensen ervoor geleerd heeft, of alle ins en outs kent=
Laffe huichelaar
  woensdag 14 april 2010 @ 06:57:39 #28
225540 Pugg
Friends forever
pi_80292455
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Een Jood op de lijst van de PVV. De puzzelstukjes vallen langzaam op de juiste plek.

²
Gelukkig
pi_80292507
quote:

²
Het zou pas nieuwswaardig zijn als er een moslim op de lijst stond. Maar je jodenhaat straalt er weer vanaf en dan gek vinden dat moslims worden uitgekotst.
pi_80292768
quote:

²
De jaloezie komt weer naar boven
  woensdag 14 april 2010 @ 07:57:41 #31
225540 Pugg
Friends forever
pi_80292824
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:51 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

De jaloezie komt weer naar boven

Jalouzie op wat?

Een schimmig zooitje ongeregeld die steunt op volkomen ondoorzicgtige
rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen
en xenofoob!

Laat me niet lachen.
pi_80292873
quote:

²
Er is niks mis met het 'Joods zijn'. Cohen is dat ook.

Wat wel dubieus is, is dat deze man lid is van Likud Nederland. Warom zet Iemand die het, in negatieve zin, vaak heeft heeft over dubbele loyaliteit, zo iemand op zijn lijst.

Likud is overigens de partij van Sharon. En Sharon is weer in België bijvoorbeeld is aangeklaagd wegens massamoord op Palestijnse burgers.
Nuff said..
pi_80293456
quote:
Op woensdag 14 april 2010 08:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Likud is overigens de partij van Sharon. En Sharon is weer in België bijvoorbeeld is aangeklaagd wegens massamoord op Palestijnse burgers.
Nuff said..
Sterker nog Likud is medeopgericht door Menachem Begin.

Die man was een pure terrorist, hoe je het ook bekijkt.

Hij heeft aanslagen gepleegd waarbij tientallen doden gevallen zijn. O.a. een bomaanslag op een Brits hoofdkwartier waarbij meer dan 90 doden vielen.

Ook heeft heeft hij meerdere bomaanslagen gepleegd met als doel de (West)Duitse Bondskanselier Adenauer (tussen 1949 en 1963 zat hij in dit ambt) te doden.

Gezellige lui.

Maar goed, Joden mogen dat blijkbaar.

Overigens wisten de hoogste Duitse ambtenaren best wie er achter deze bomaanslag op hun Bondskanselier (waarbij ook een dode gevallen is) zat, maar onder druk van Israël hebben ze dit toen niet bekend durven maken. Want ja, de holocaust he...

[ Bericht 1% gewijzigd door Gulo op 14-04-2010 08:56:45 ]
pi_80294383
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:57 schreef Pugg het volgende:

[..]

Jalouzie op wat?

en xenofoob!

Laat me niet lachen.
Eerder dat ie geen Jood was maar dat ie bekeerd is tot Moslim en toch stiekem zijn schuld gevoelens naar boven komen
  woensdag 14 april 2010 @ 10:34:22 #35
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80296091
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef Aloulou het volgende:
Zou hij een dubbel paspoort hebben? Of zijn er uberhaupt PVV kamerleden die ook een Israelische paspoort hebben en daarom een dubbele loyaliteit?
Deze meneer waar het over gaat is verbonden aan de Likud partij als ik me niet vergis.

Dus er is sowieso sprake van een 'loyaliteitsprobleem'.
Intelligent, but fucked up.
pi_80296592
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Deze meneer waar het over gaat is verbonden aan de Likud partij als ik me niet vergis.

Dus er is sowieso sprake van een 'loyaliteitsprobleem'.
En moslims zijn verbonden met de islam. Dus is er ook sprake van een loyaliteitsprobleem. Net zoals Aboutaleb verbonden is met de koning van Marokko en Albayrak met Turkye.

Welk punt probeer je eigenlijk maken?
pi_80296682
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En moslims zijn verbonden met de islam. Dus is er ook sprake van een loyaliteitsprobleem. Net zoals Aboutaleb verbonden is met de koning van Marokko en Albayrak met Turkye.

En hier levert Wilders maar al te vaak commentaar op hetgeen maar weer eens te meer blijk geeft van zijn dubbelhartigheid.

En dat moslims verbonden zijn met islam dat niet ter zake in dezen. Dat kan je niet vergelijken. Je kan prima moslim in Nederland zijn zonder tegenstrijdige belangen i.v.m. loyaliteiten naar andere landen.

Een jood kan dat ook nog, voor een zionist wordt dit echter onmogelijk. Dit overstijgt het religieuze aspect.
pi_80296729
quote:

Dat het vreemd is dat een partij die zich openlijk afvraagt waar de loyaliteit van mensen met twee paspoorten ligt, zelf het niet zo nauw lijkt te nemen met potentieel tegenstrijdige belangen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80296892
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:55 schreef Gulo het volgende:

[..]

En hier levert Wilders maar al te vaak commentaar op hetgeen maar weer eens te meer blijk geeft van zijn dubbelhartigheid.

En dat moslims verbonden zijn met islam dat niet ter zake in dezen. Dat kan je niet vergelijken. Je kan prima moslim in Nederland zijn zonder tegenstrijdige belangen i.v.m. loyaliteiten naar andere landen.

Een jood kan dat ook nog, voor een zionist wordt dit echter onmogelijk. Dit overstijgt het religieuze aspect.

En Arib van de PvdA brengt zelfs verslag uit aan de koning van Marokko. Mijn god, wat zijn velen van jullie pubertjes ontzettend hypocriet met die enorme balk in de ogen.
pi_80297068
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En Arib van de PvdA brengt zelfs verslag uit aan de koning van Marokko. Mijn god, wat zijn velen van jullie pubertjes ontzettend hypocriet met die enorme balk in de ogen.
Pubertje?

En lees nou eens inhoudelijk wat ik schrijf:

Een jood kan dat ook nog, voor een zionist wordt dit echter onmogelijk. Dit overstijgt het religieuze aspect

Ik heb het dus over moslims in het algemeen, omdat jij het daar ook over had in je eerste zinsnede.
  woensdag 14 april 2010 @ 11:30:20 #41
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80297995
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:57 schreef Pugg het volgende:

[..]

Jalouzie op wat?

en xenofoob!

Laat me niet lachen.
Rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen. Die stromen zijn knap doorzichtig, zo te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door TitusPullo op 14-04-2010 11:38:38 ]
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 14 april 2010 @ 11:46:25 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_80298621
Hmm, het is wel een tolerante man, die Markuszower. Staat ook pal voor de vrijheid van meningsuiting.
quote:
Religieuze ban - PVV’er wil tegenstander uitstoten

Joden die het omstreden Goldstone-rapport verdedigen moeten worden gestraft met een religieuze ban. Dat wil de nummer vijf op de kieslijst van de PVV.

Ze mogen niet meer in de synagoge komen, niet meer op joodse begraafplaatsen worden begraven en zelfs niet door geloofsgenoten worden gegroet. Als het aan Gidi Markuszower ligt, worden zijn joodse tegenstanders in het Midden-Oostendebat – ‘verachtelijke joodjes’ in zijn woorden – helemaal uit de joodse gemeenschap gestoten.

Markuszower, nummer vijf op de PVV-lijst voor de komende verkiezingen, is lid van de Kerkeraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart diende hij daarin een motie in die oproept om iedereen die het VN-rapport van Richard Goldstone over de Gaza-oorlog publiekelijk verdedigt uit de gemeenschap te verbannen.

De motie roept op om ‘de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen’ te omarmen. Daarom zou de NIHS ‘de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem (ban, red.)’ moeten doen.

Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd. Tot in de late Middeleeuwen gebeurde dat geregeld, maar de cherem wordt nu alleen nog in ultra-orthodoxe kringen gebruikt. Het laatste bekende voorbeeld in Nederland is de cherem die in 1656 tegen de filosoof Baruch Spinoza werd uitgesproken vanwege zijn ‘afschuwelijke ketterijen’.

Het radicale middel is volgens Markuszower gerechtvaardigd omdat het rapport van Goldstone, waarin Israël van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd, het voortbestaan van dat land ernstig in gevaar brengt. In een mail waarin hij de motie aankondigt, en die deze krant in bezit heeft, waarschuwt Markuszower voor ‘joodse verraders in ons midden’.

‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’

Een cherem is volgens hem wel een ‘legaal en effectief middel’. ‘Mensen die in de cherem gedaan worden zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc (een sociale excommunicatie dus.)’ De motie is nog niet in stemming gebracht. Dat zou pas op z’n vroegst volgende maand kunnen gebeuren als de Kerkeraad voor het eerst weer bijeenkomt.

Prullenbak

De afkeer van het Goldstone-rapport wordt gedeeld door de toekomstige PVV-collega’s van Markuszower. Volgens de partij van Geert Wilders is de staat Israël een vooruitgeschoven pion in de strijd tegen de islamisering die alle steun verdient en Kamerlid Raymond de Roon zei dat ‘we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren.’ Toch is de wens tot een ban opmerkelijk, omdat de PVV zich – in ieder geval waar het de islam betreft – verzet tegen parallelle rechtssystemen en zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting.

Markuszower zelf was gisteren, ondanks herhaalde pogingen, niet bereikbaar voor commentaar. Het weekblad Vrij Nederland onthulde gisteren ook al dat hij twee jaar geleden de wapenwet heeft overtreden. Bij de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam werd hij aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich had. Volgens persbureau ANP heeft Markuszower bevestigd dat hij de zogeheten ‘vervoersrestrictie’ zou hebben overtreden. Dat is volgens hem ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Het Openbaar Ministerie is nooit een zaak begonnen.
Bron: De Pers
pi_80298766
Geweldige kerel. Past precies bij de PVV. Mensen vermoorden omdat ze niet dezelfde opvattingen hebben als jij.
  woensdag 14 april 2010 @ 11:56:40 #44
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_80298985
Dit is een equivalent van een radicale imam. Erg dom om zo iemand op te nemen in je lijst.
pi_80298990
quote:
‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’
Dit is dus wat men met Nederland voor heeft! De rechtstaat staat dit nu nog niet toe, maar het is natuurlijk aan de politiek om dit te veranderen...
pi_80299026
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:56 schreef TheVotary het volgende:
Dit is een equivalent van een radicale imam. Erg dom om zo iemand op te nemen in je lijst.
Hij zegt wat Wilders denkt en niet durft te zeggen
pi_80299038
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 14-04-2010 17:28:45 ]
Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom ga je zelf niet googlen om je punt te maken?
pi_80299167
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:57 schreef Chadi het volgende:
Hij zegt wat Wilders denkt en niet durft te zeggen
Misschien heeft Israël door dat nog meer (al dan niet illegale) nederzettingen rond eigen gebied niet werkt en zijn ze op zoek naar een mooi nieuw land om, zeg maar, levensruimte te creëren?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_80299764
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:50 schreef Chadi het volgende:
Geweldige kerel. Past precies bij de PVV. Mensen vermoorden omdat ze niet dezelfde opvattingen hebben als jij.
Wat een oneindige domheid in deze zin. De PVV vermoordt nu ineens mensen?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80299801
Overigens is dit wel een merkwaardige domme kerel
pi_80299836
Nog voor de stadscommando's nu al partijcommando's?

Of is de strijd voor de zionistische zaak, waar de PVV onderdeel van is en voor betaald wordt, altijd de gewapende strijd?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80299901
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:30 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Rechts radicaal Amerikaans en joodse geldstromen. Die stromen zijn knap doorzichtig, zo te zien.
Ja men schijnt hier meer te weten dan de rest van Nederland. Apart!
pi_80300164
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:20 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja men schijnt hier meer te weten dan de rest van Nederland. Apart!
Sommige mensen schijnen zelfs meer te weten dan de gehele Islamitische wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80300211
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sommige mensen schijnen zelfs meer te weten dan de gehele Islamitische wereld.

*waai*
pi_80300301
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef Amos_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

*waai*
Fat girls like nice clothes too.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 april 2010 @ 12:33:17 #56
235357 TitusPullo
pi_80300360
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:46 schreef freako het volgende:
Hmm, het is wel een tolerante man, die Markuszower. Staat ook pal voor de vrijheid van meningsuiting.
[..]

Dat zocht ik, inderdaad. Hij zou in deze tijd Spinoza uit de sjoel hebben gezet. Nu is dat het goed recht van een Joodse gemeente, zoals iedere geloofsgemeenschap ketters mag verbannen, maar wend dan niet voor dat je pal staat voor de Europese verworvenheden, want daarvan is Spinoza bij uitstek een exponent.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80300436
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Fat girls like nice clothes too.
Ja het is wel een dubieuze URL inderdaad
pi_80302843
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:46 schreef freako het volgende:
[..]

De zotheid binnen de PVV kent geen grenzen. Deze man is een extremist pur sang. Compleet geschift. En het is duidelijk dat hij eerder Israel dan Nederland een warm hart toedraagt. Er wordt altijd gezeurd dat Aboutaleb de koning van Marokka dient, maar deze kerel dient overduidelijk Israel. En deze vent staat nog hoog op de kieslijst ook.

Brrrrr, dat mensen nog op de PVV durven stemmen.
pi_80307618
Nou blijkt de beste man ook nog een Joodse fundamentalist te zijn die een soort joodse fatwa wil invoeren hier in Nederland: De cherem.
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 16:01:52 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_80308207
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:46 schreef Helderder het volgende:
Nou blijkt de beste man ook nog een Joodse fundamentalist te zijn die een soort joodse fatwa wil invoeren hier in Nederland: De cherem.
Dus binnenkort de cherem en de sharia? Bekt wel lekker
pi_80308271
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus binnenkort de cherem en de sharia? Bekt wel lekker
Waar staat dat hij dat wil invoeren eigenlijk?
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 16:06:52 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_80308394
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:03 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Waar staat dat hij dat wil invoeren eigenlijk?
Nergens, maar dat maakt niet uit. Dat wordt er even van gemaakt, want dat maakt het verhaal nog smeuiger .
pi_80308591
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 14-04-2010 16:54:40 (nee dus - trollpost) ]
pi_80308593
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nergens, maar dat maakt niet uit. Dat wordt er even van gemaakt, want dat maakt het verhaal nog smeuiger .
Ah, de welbekende linkse twist
  woensdag 14 april 2010 @ 16:13:30 #65
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80308654
Hij mag zich in zijn eigen land tog wel verdedigen tegen al die buitenlanders man
Wilders aandhangers
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80308955
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ontkracht deze stelling eens met steekhoudende argumenten dan. Wat mij betreft heeft Weltschmerz gewoon gelijk.
De stelling moet eerst bekrachtigd zijn voor je hem kan ontkrachten.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:27:33 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80309281
quote:

[..]

Als ik zijn eventuele joods-zijn had aangehaald als mogelijke loyaliteitsprobleem dan had je zowaar een punt gehad.
quote:
Dat hij de schijn zeer ernstig tegen heeft, de Israelische bemoeizucht die de laatste jaren langzaam aan bekend begint te worden in het achterhoofd houdend.

Dat GW blijkbaar echt niets anders wil dan een strijd tegen de islam, en daarvoor onze ziel blijkbaar graag aan een land als Israel verkoopt. Met alle respect voor hun moeilijke positie, maar het geeft ze het recht nog niet om hier of in de VS de boel te saboteren of naar hun hand te zetten.

Mijn punt is dus dat die man beter vandaag dan morgen zijn koffers pakt.
pi_80309398
quote:
Dat GW blijkbaar echt niets anders wil dan een strijd tegen de islam, en daarvoor onze ziel blijkbaar graag aan een land als Israel verkoopt.
En dat heb je uit welke bron?
  woensdag 14 april 2010 @ 16:30:05 #69
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80309413
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Vooralsnog heeft de stelling van WS de schijn mee. Of was het je echt niet opgevallen? Alle rumoer over Israelische spionage, sabotage en wat al niet meer in o.a. de VS?
  woensdag 14 april 2010 @ 16:30:25 #70
235357 TitusPullo
pi_80309435
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ontkracht deze stelling eens met steekhoudende argumenten dan. Wat mij betreft heeft Weltschmerz gewoon gelijk.
Hoe groot moet dat Israel dan wel niet zijn, als ze er overal ter wereld Moslims voor willen aanvallen?
  woensdag 14 april 2010 @ 16:30:29 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80309441
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:29 schreef Amos_ het volgende:

[..]

En dat heb je uit welke bron?
Het is een logische conclusie aan de hand van de bekende feiten.
pi_80309451
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Vooralsnog heeft de stelling van WS de schijn mee. Of was het je echt niet opgevallen? Alle rumoer over Israelische spionage, sabotage en wat al niet meer in o.a. de VS?
Rumoer vs. feiten.
pi_80309474
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Daar je een punt, mijn reactie was ook ondoordacht. (of juist doordacht wetende dat je een niet bekrachtigde stelling ook moeilijk kunt ontkrachten )

Het blijft een vermoeden wat Weltschmerz uitspreekt maar ik vermoed dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:30 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hoe groot moet dat Israel dan wel niet zijn, als ze er overal ter wereld Moslims voor willen aanvallen?
Israel zelf hoeft niet zo groot te zijn hoor, als de tentakels maar ver genoeg reiken. En aangezien ze de Amerikaanse oorlogsmachine door de jaren heen voor eigen doelen hebben weten te instrumentaliseren hebben ze genoeg 'reikwijdte' lijkt mij.
pi_80309566
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:31 schreef Gulo het volgende:

[..]

Daar je een punt, mijn reactie was ook ondoordacht. (of juist doordacht wetende dat je een niet bekrachtigde stelling ook moeilijk kunt ontkrachten )

Het blijft een vermoeden wat Weltschmerz uitspreekt maar ik vermoed dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit.
Al zit er een kern van waarheid in, de stelling poneren als een waarheid maakt dat het de discussie buitenspel zet.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:33:57 #75
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80309598
quote:

[..]

Alleen JIJ hebt het over de PvdA. Ik heb nog nooit op die hele kutpartij gestemd.

Het gaat nu om de integriteit van een mogelijk toekomstig kabinet lieverd. Ik weet, jij woont ver weg dus hebt nergens last van, maar die luxe hebben we niet allemaal.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:36:12 #76
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80309679
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:30 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Rumoer vs. feiten.
Ja, want dat is allemaal een eitje in de wereld van geheime diensten natuurlijk. Ze brengen maandelijks verslag uit bij het ANP.

Lees een krant, lees een website. Kom zeg. Want volgens mij weet je dondersgoed waar ik het over heb.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:37:45 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80309741
Die man is gewoon een extreem rechtse zionist.

http://www.depers.nl/binn(...)ander-uitstoten.html

"‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’ "

Joden die de bombardementen van Israël vorig jaar op de Gazastrook afkeurden, en het eens zijn met het zogenaamde Goldstone rapport van de VN, zijn volgens hem verraders en "verachtelijke joodjes".

Hij heeft tevens een bijbaantje in de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Waarbij Wilders een jaar of twee nog klaagde over een kamerlid dat een bijbaantje had voor een raad voor de Marokkaanse koning, mag iemand natuurlijk wel lid zijn van, en zelfs werken voor een buitenlandse politieke partij. Opeens neemt die Wilders het niet meer zo nauw met loyaliteit aan Nederland, als het opeens ook loyaliteit aan Israël betreft.

Eerst gaat ie in zee met dat homo-hatende Christian Action Network voor zijn film - de CAN haat ook moslims, dus dat homo-haten namen ze maar voor lief..... TOTDAT een journalist erachter kwam, en toen werden halsoverkop plannen voor de premiere aangepast. Maar CAN verkoopt zijn film nog steeds, en dus gaan er centen van zijn film, naar de homo-haatzaaierij van CAN.

En dan nu dit weer..... in zee gaan, en zelfs in de kamer willen installeren van een overduidelijke extreem rechtse zionist.

En mensen blijven maar in de PVV geloven..... want ALLES lijkt door de beugel te kunnen, zolang die kutmarokkjes maar verdwijnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 14 april 2010 @ 16:40:50 #78
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80309853
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef maartena het volgende:

"‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’ "

Joden die de bombardementen van Israël vorig jaar op de Gazastrook afkeurden, en het eens zijn met het zogenaamde Goldstone rapport van de VN, zijn volgens hem verraders en "verachtelijke joodjes".

Hij heeft tevens een bijbaantje in de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Waarbij Wilders een jaar of twee nog klaagde over een kamerlid dat een bijbaantje had voor een raad voor de Marokkaanse koning, mag iemand natuurlijk wel lid zijn van, en zelfs werken voor een buitenlandse politieke partij. Opeens neemt die Wilders het niet meer zo nauw met loyaliteit aan Nederland, als het opeens ook loyaliteit aan Israël betreft.

Eerst gaat ie in zee met dat homo-hatende Christian Action Network voor zijn film - de CAN haat ook moslims, dus dat homo-haten namen ze maar voor lief..... TOTDAT een journalist erachter kwam, en toen werden halsoverkop plannen voor de premiere aangepast. Maar CAN verkoopt zijn film nog steeds, en dus gaan er centen van zijn film, naar de homo-haatzaaierij van CAN.

En dan nu dit weer..... in zee gaan, en zelfs in de kamer willen installeren van een overduidelijke extreem rechtse zionist.

En mensen blijven maar in de PVV geloven..... want ALLES lijkt door de beugel te kunnen, zolang die kutmarokkjes maar verdwijnen.
Ja maar de PvdA....
  woensdag 14 april 2010 @ 16:43:39 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80309989
quote:

En Gidi Markuszower werkt voor de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Als kamerlid, en dus bekend Nederlander, kan hij in Nederland wonende Israëliërs gemakkelijker overhalen dat ze bij de volgende verkiezingen op de Israëlische ambassade voor Likoed mogen kiezen. Israëliërs mogen namelijk ook gewoon vanuit het buitenland stemmen.

Maar dat is natuurlijk geen belangenverstrengeling, geen dubbele loyaliteit, en iets heel anders..... WANT Israel, en niet Marokko.

De beste man heeft trouwens naar de Nederlandse ook nog de Israëlische nationaliteit. Hier mag de dubbele nationaliteit natuurlijk weer wel!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80310135
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier staat het: http://www.depers.nl/binn(...)ander-uitstoten.html : Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 16:58:04 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80310617
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef Ofanders het volgende:

[..]

Om je Broek laag te hebben en merk kleding te dragen hoef je geen ganster te zijn hoor, maar gewoon iemand met rijke pappie!
mwah met een rijke pappie kun je je ook wel broeken veroorloven die niet veel te groot zijn want je hoeft er niet de rest van je leven mee te doen he

anyways ... de nummer 5 op de PVV kieslijst is beveiliger????
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:10:38 #82
235357 TitusPullo
pi_80311095
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef sp3c het volgende:
Dat verbaast je toch zeker niet? De PVV neemt louter mensen aan die weten hoe de stemming in de samenleving is.
pi_80311188
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:12 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat is een nogal boude stelling.
Nee hoor, het is algemeen bekend dat hij geld heeft ontvangen van Amerikaanse zionisten, clubjes waarmee hij sowieso nauwe contacten onderhoudt. Dat krijgt hij natuurlijk niet voor zijn aanpak van de files in Nederland. Ook is vanaf het begin af aan heel krampachtig zijn autoritaire clubje aan het dichttimmeren en afschermen van de buitenwereld. Niemand mag weten wie hem steunt, terwijl hij nou niet bepaald om geld verlegen zit. Je moet nog behoorlijk fanatiek doorklikken om een rekeningnummer te kunnen vinden, en niet eens van de partij.

Ik ben ook tegen partijsubsidies, maar ze hebben allemaal geld nodig, behalve Wilders. Die had kennelijk meteen al geld klaarliggen toen hij uit de VVD stapte. En openheid zal er niet over komen.

Tenzij de AIVD standaard politieke infiltratie in Nederland onderzoekt natuurlijk.
pi_80311450
En waar staat dat? Als het dan toch algemeen bekend is?
pi_80311583
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef Amos_ het volgende:
Je weet hopelijk voor wie Wilders zo nu en dan naar de VS reist? Nooit op Youtube gekeken waar hij zijn zegje mag doen. In het kamp van de zionisten en de neo-cons. Nee, Wilders is een eng mannetje die zijn oor nog meer naar het buitenland laat hangen dan menig allochtoonse politicus met een dubbel paspoort.

Trouwens, dat kattengejank over de PvdA in dit topic Dat is allemaal relevant....waarom precies?
pi_80311657
Leuk die "reisjes" maar dat is nog steeds geen zwart op wit bewijs
Dat is gewoon zoeken in de hoek die bepaalde mensen het best aanstaat.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:27:02 #87
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_80311665
Het lijkt me verstandig , dat Wilders met z'n partij , de eerste 4 jaar in de oppositiebankjes gaat plaats nemen. Dan kan hij rustig z'n partij gaan doorlichten. Anders wordt het LPF 2 ben ik bang
Ik ben inmiddels overleden
pi_80311744
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:19 schreef Amos_ het volgende:
Algemeen in de zin van algemene ontwikkeling, algemeen beschaafd Nederlands etc.. Algemeen wil niet zeggen dat PVV-ers erover beschikken.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:29:26 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_80311753
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet hopelijk voor wie Wilders zo nu en dan naar de VS reist? Nooit op Youtube gekeken waar hij zijn zegje mag doen. In het kamp van de zionisten en de neo-cons. Nee, Wilders is een eng mannetje die zijn oor nog meer naar het buitenland laat hangen dan menig allochtoonse politicus met een dubbel paspoort.
Fund raising bij rijke amerikaanse joden hè?

[ Bericht 12% gewijzigd door remlof op 14-04-2010 17:44:09 ]
pi_80311798
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Amos_ het volgende:
Ik heb geen idee of Wilders geld ontvangt van die figuren. Maar het is op zn minst verontrustend te noemen dat Geert optrekt met de rechts-conservatieve tak van de VS. Dat zijn niet bepaald frisse mensen. Heb liever niet dat Nederlandse politici hun oor laten hangen naar die gekken. Zie maar wat ze met Hirsi Ali hebben gedaan. Die is inmiddels ook het spoor bijster.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:31:39 #91
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80311827
quote:
Dus zonder zwart op wit bewijs mag er niets gezegd worden?

Dat wordt een hoop stilte dan tot de verkiezingen

Heerlijk hoe sommige mensen zich, zoals maartena al zei, in alle mogelijke bochten wringen om de PVV te blijven verdedigen.
pi_80311842
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef remlof het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=XpiRHgth5

Ik beweer niet dat Geert geld binnenharkt.
pi_80311925
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef remlof het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=XpiRHgth5

Je link doet het niet
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 14 april 2010 @ 17:35:13 #94
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80311952
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat Geert geld binnenharkt.
Nou, dan doe ik het toch.

Misschien zit ik dan idd verkeerd. Misschien zegt het feit dat hij duidelijk aanpapt met een specifiek soort mensen in de VS en dat hij een nogal innige band heeft met Israel in combinatie met zijn afkeer van moslims wel helemaal niets. Zelfs niet wanneer een zionistisch typetje met de verfoeide dubbele nationaliteit plots op plek 5 staat op de lijst.
pi_80311977
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dus zonder zwart op wit bewijs mag er niets gezegd worden?

Dat wordt een hoop stilte dan tot de verkiezingen

Heerlijk hoe sommige mensen zich, zoals maartena al zei, in alle mogelijke bochten wringen om de PVV te blijven verdedigen.
Waar slaat die nu op. Zou dezelfde vraag stellen wanneer het over femke halsema ging hoor. Dus je bent een PVV-aanhanger wanneer je naar bronnen vraagt? Of welk bewijs dan ook?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_80312001
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, dan doe ik het toch.

Misschien zit ik dan idd verkeerd. Misschien zegt het feit dat hij duidelijk aanpapt met een specifiek soort mensen in de VS en dat hij een nogal innige band heeft met Israel in combinatie met zijn afkeer van moslims wel helemaal niets. Zelfs niet wanneer een zionistisch typetje met de verfoeide dubbele nationaliteit plots op plek 5 staat op de lijst.
Louter toeval, zullen de PVV'ers roepen.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:38:51 #97
297168 Kikopuz
I like goats
pi_80312064
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:34 schreef paddy het volgende:

Je link doet het niet
  woensdag 14 april 2010 @ 17:41:14 #98
235357 TitusPullo
pi_80312143
quote:
Dat geloof ik ook. Volgens mij is de liefde van Wilders voor Israel vele malen groter dan andersom - hij koestert de gedachte dat men daar van aanpakken weet enz., terwijl het religieus beleid van Israel veel gunstiger is voor Moslims dan het beleid dat hij voorstaat.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:43:14 #99
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80312200
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar slaat die nu op. Zou dezelfde vraag stellen wanneer het over femke halsema ging hoor. Dus je bent een PVV-aanhanger wanneer je naar bronnen vraagt? Of welk bewijs dan ook?
Vraagt ie naar bronnen dan?

Volgens mij vraagt hij naar 'zwart op wit bewijs' van het feit dat hij gefinancierd wordt door specifieke politieke groepen.
pi_80312224

[ Bericht 100% gewijzigd door Athlon64x op 14-04-2010 17:44:37 ]
pi_80312226
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:41 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook. Volgens mij is de liefde van Wilders voor Israel vele malen groter dan andersom - hij koestert de gedachte dat men daar van aanpakken weet enz., terwijl het religieus beleid van Israel veel gunstiger is voor Moslims dan het beleid dat hij voorstaat.
Wilders heeft dan ook niet zozeer contacten met de personen die Israel op het moment runnen, maar met de joodse lobby in de VS en daar aan gelieerde groepen. Zoals bijvoorbeeld de neo-cons. Nee, ik denk dat iemand als Peres niet eens weet wie Wilders is.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:44:41 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_80312243
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Je link doet het niet
Er misten een paar karakters aan het eind, nu doet ie het wel.

pi_80312267
en Harry v Bommel draagt ook selectief één kant van de situatie een warm hart toe. Net als bijvoorbeeld één kant in de zaak van Turkije belicht http://harryvanbommel.sp.(...)roordeeld/#more-6725

Mja, zo zal het wel met meer mensen van de politiek gaan.

Of het specifiek de zionisten zijn? Of joden algemeen? Ik heb geen idee.
pi_80312317
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef maartena het volgende:

"‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden
deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Hij heeft tevens een bijbaantje in de Nederlandse afdeling van de Likoedpartij. Waarbij Wilders een jaar of twee nog klaagde over een kamerlid dat een bijbaantje had voor een raad voor de Marokkaanse koning, mag iemand natuurlijk wel lid zijn van, en zelfs werken voor een buitenlandse politieke
partij. Opeens neemt die Wilders het niet meer zo nauw met loyaliteit aan Nederland, als het opeens ook loyaliteit aan Israël betreft.

Eerst gaat ie in zee met dat homo-hatende Christian Action Network voor zijn film - de CAN haat ook moslims, dus dat
homo-haten namen ze maar voor lief..... TOTDAT een journalist erachter kwam, en toen werden halsoverkop plannen voor de premiere aangepast. Maar CAN verkoopt zijn film nog steeds, en dus gaan er centen van zijn film, naar de homo-haatzaaierij van CAN.

En dan nu dit weer..... in zee gaan, en zelfs in de kamer
willen installeren van een overduidelijke extreem rechtse zionist.

En deze man komt waarschijnlijk in de Tweede Kamer. Het is te triest voor woorden.
pi_80312346
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Er misten een paar karakters aan het eind, nu doet ie het wel.

Mja, dat hij niet zo gek op de Islam is, is wel duidelijk. Ontken ik niet.
pi_80312656
quote:
Nadat er dinsdag al berichten in de media verschenen over dat de nummer vijf op de kieslijst van de PVV Gidi Markuszower, de wapenwet heeft overtreden, wordt er vandaag wederom melding gemaakt over dit heerschap. Hij blijkt namelijk behoorlijk extremistische ideeën te hebben over wat er moet gebeuren met joden die het Goldstone-rapport verdedigen.

Uitsluiting
Wat Markuszower wil is de complete uitsluiting van de Goldstone-verdedigers uit de joodse gemeenschap. Hij noemt hen 'verachtelijke joodjes'. Zo zouden ze geweerd moeten worden van synagoges, niet meer begraven mogen worden op joodse begraafplaatsen en niet meer gegroet mogen worden door andere joden.

De PVV'er is lid van de Kerkenraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart heeft hij een motie ingediend om de uitsluiting van de 'joodjes' te bewerkstelligen.

Cherem
De motie roept op om 'de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen' te omarmen. Daarom zou de NIHS 'de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem' moeten doen.

Een cherem is de joodse versie van het katholieke excommunicatie: het verbannen van iemand uit de religieuze genootschap waartoe de persoon behoort. In joodse kringen is deze straf tot in de late middeleeuwen gebezigd. De laatste keer dat in Nederland een cherem werd uitgesproken, was in 1656. Toen werd Spinoza uit de joodse gemeenschap geweerd vanwege zijn 'afschuwelijke ketterijen'. In Europa worden enkel nog cherems uitgesproken in ultra-orthodox joodse kringen.
Markuszower vindt het radicale middel gerechtvaardigd omdat het Goldstone-rapport de staat Israël beschuldigd van oorlogsmisdaden. De Pers is in het bezit van een e-mail waarin Markuszower de motie aankondigt. In de mail waarschuwt hij voor 'joodse verraders in ons midden'.

Poolse roots
De PVV-kandidaat heeft zijn roots in Polen liggen. Waarschijnlijk komen hier dan ook zijn radicale ideeën vandaan. "In het oude Polen wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden", zegt hij.

Dat het gebruik niet meer bestaat in West-Europa vindt Markuszower 'natuurlijk wel ergens jammer. Maar ja, wat niet mag moet je niet doen', zegt hij.

Legaal en effectief
Hoewel de cherem niet langer gebruikt wordt, is het middel volgens de PVV'er wel 'legaal en effectief'. Hij licht dat toe met de woorden: "Mensen die in de cherem gedaan worden, zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc".

De motie kan op zijn vroegst pas volgende maand in stemming worden gebracht. Dan heeft de NIHS haar volgende bijeenkomst.

Opzienbarend
Op zijn zachtst gezegd zijn de meningen van Markuszower opzienbarend. Sommigen zullen zelfs zeggen dat het een hypocriete stellingname is. De PVV is namelijk altijd faliekant tegenstander geweest van een dubbele rechtspraak. In ieder geval wat de Islam betreft.

Toch zijn er wel meer uitspraken geweest van de PVV die een onvoorwaardelijk pro-Israël partij laten zien. Raymond de Roon heeft bijvoorbeeld gezegd dat 'we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren'.

Ondanks herhaalde pogingen van De Pers, was Markuszower niet bereikbaar voor commentaar. Enige reactie van de PVV is momenteel ook nog niet beschikbaar.
Stond gisteren op de FP PVV'er blijkt religieus extremist

Die man moet zelf opstappen, net als die van GL toen. Zorgde er ook voor dat een gezin werd bedreigd.

Wanneer PVV een beetje slim is gooit hij die gast eruit.
pi_80312718
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:45 schreef paddy het volgende:
en Harry v Bommel draagt ook selectief één kant van de situatie een warm hart toe. Net als bijvoorbeeld één kant in de zaak van Turkije belicht http://harryvanbommel.sp.(...)roordeeld/#more-6725

Mja, zo zal het wel met meer mensen van de politiek gaan.

Of het specifiek de zionisten zijn? Of joden algemeen? Ik heb geen idee.
Maar daar gaat het m.i. niet echt over.
Heeft ook niks te maken met Joden verder.

Het gaat hier om een extreem-rechts Likud lid dat waarschijnlijk een plekje krijgt in het Nederlandse parlement. En als hij dan mensen waar hij het liever niet mee eens is liever in koude bossen achterlaat vraag ik me af wat er gebeurt als deze man enige macht krijgt.
pi_80313271
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar daar gaat het m.i. niet echt over.
Heeft ook niks te maken met Joden verder.

Het gaat hier om een extreem-rechts Likud lid dat waarschijnlijk een plekje krijgt in het Nederlandse parlement. En als hij dan mensen waar hij het liever niet mee eens is liever in koude bossen achterlaat vraag ik me af wat er gebeurt als deze man enige macht krijgt.
Snap ik. dus weg ermee. Weg uit die partij. Ik zou bijvoorbeeld ook liever niet imam Imraan Karimam bij de moslimpartij zien, dus begrijp wat je bedoelt
  woensdag 14 april 2010 @ 19:20:06 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80315569
quote:
Hier wat zwart op wit bewijs uit een andere hoek.

Wilders nieuwe film, "Islam rising", is gemaakt "in association with Christian Action Network", zoals zo mooi op de credits van die film wordt vermeldt.

CAN, staat in de VS vooral bekend om haar felle anti-homo propaganda. Zo hebben ze onder andere haatbrieven naar Ellen DeGeneres gestuurd toen deze op nationale TV verklaarde lesbisch te zijn.

En alhoewel Wilders en de filmproducent zich - na het ontdekken van de geschiedenis van CAN door een Nederlandse journalist - zich distantiëren van de homohaat van CAN, blijft de film gewoon te koop via CAN.

Van de opbrengst van die verkoop, krijgt CAN een deel. Dus Geert Wilders verleend zijn naam aan de propanda van CAN. Ik weet niet of Wilders ook een deel aan royalties krijgt voor deze film, maar aangezien het zijn film is, is het zeer waarschijnlijk. Ook is het niet duidelijk of die royalties naar zijn eigen spaarpot gaat, of dat hij het weggeeft aan goede doelen.

Desalniettemin mag toch duidelijk zijn dat Wilders er toch rare contacten op nahoud, zowel in de Christen-fundamentalistische als de Joods-fundamentalistische hoek.
-
pi_80316577
Gelukkig nemen ze Wilders niet zo serieus in Israël op die achterlijke kolonisten na
  woensdag 14 april 2010 @ 19:57:57 #111
13462 BansheeBoy
pi_80317310
Wilder, geen enkele intellectueel, en ik schaar mijzelf in die categorie, neemt hem serieus. Het zegt m.i. toch wel genoeg dat deze poedel van wederzijds formaat zijn "proza" loopt te verkondigen in Synagoges, notabene met keppeltje op.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_80320587
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef sp3c het volgende:

Part-time, da's een vrijwillige positie, soms tegen een onkostenvergoeding.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:12:08 #113
13462 BansheeBoy
pi_80320707
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Part-time, da's een vrijwillige positie, soms tegen een onkostenvergoeding.
Dat is toch alleen maar mooi voor het beleid aangaande de allochtonen in Nederland? Nu is het beleid gemaakt op de uitzondering, en dan kan kan je het beleid specialiseren op de meerderheid, vooral vanwege het feit dat de groei echt exponentieel is.

²
  Eindredactie Games woensdag 14 april 2010 @ 21:16:25 #114
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_80320922
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Wilder, geen enkele intellectueel, en ik schaar mijzelf in die categorie
Intellectuelen volgen geen geloof.

Bij deze ben je dus geen intellectueel.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_80320946
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Snap ik. dus weg ermee. Weg uit die partij. Ik zou bijvoorbeeld ook liever niet imam Imraan Karimam bij de moslimpartij zien, dus begrijp wat je bedoelt
Eens.
pi_80324335
Wat ik me tevens afvraag:

Ik keek vanavond het journaal op televisie en daar werd met geen woord over deze man gerept! Waarom niet?

- Als een moslim die naar alle waarschijnlijkheid in de kamer zou komen iets dergelijks zou zeggen zo hier zeer zeker over bericht worden.
- Als Brinkman zich weer eens misdraagt wordt hier ook over bericht. Dus het is niet zo dat de misstanden bij de PVV per se doodgezwegen worden.

Waarom wordt dit geval dan doodgezwegen?

Om de persoon in kwestie Joods is?

Echt, ik weet zeker dat als een moslim op een hoge plaats op een kieslijst van partij in de Tweede Kamer dit gezegd zou hebben, dat dit overal breed uitgemeten zou worden.
pi_80333299
Nounou, ze hebben het er maar druk mee, die anti-PVV'ers!

Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom ga je zelf niet googlen om je punt te maken?
  donderdag 15 april 2010 @ 10:31:55 #118
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_80334920
Gewoon omdat het kan
pi_80335026
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:29 schreef veterdiploma het volgende:

Wat vind jij er dan van?
  donderdag 15 april 2010 @ 12:56:48 #120
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80340305
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:29 schreef veterdiploma het volgende:

Gebruikten de PVV adepten hun kritische blik maar eens voor de PVV in plaats van vast te blijven klampen aan hun kapitale fout.

Fouten maken is menselijk, maar in fouten blijven volharden is niet meer dan dom.
pi_80346694
haha het wordt steeds leuker...

maar inderdaad, waarom was dit geen groot nieuws? een religieuze extremist op de PVV kieslijst, die het normaal vind om mensen met een andere mening in het poolse bos te laten doodvriezen? die een soort fatwa wil als iemand durft te zeggen dat israel oorlogs misdaden pleegd?

ik vermoed dat media en critici bang zijn om voor antisemiet te worden uitgemaakt als ze krietiek leveren hierop. triest.
pi_80347867
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:33 schreef okiokinl het volgende:
haha het wordt steeds leuker...

maar inderdaad, waarom was dit geen groot nieuws? een religieuze extremist op de PVV kieslijst, die het normaal vind om mensen met een andere mening in het poolse bos te laten doodvriezen? die een soort fatwa wil als iemand durft te zeggen dat israel oorlogs misdaden pleegd?

ik vermoed dat media en critici bang zijn om voor antisemiet te worden uitgemaakt als ze krietiek leveren hierop. triest.
Niet alleen triest, maar vooral zorgwekkend.

Als het namelijk klopt wat je zegt, en daar ga ik van uit, betekent dat we in Nederland geen volwaardige persvrijheid hebben!!!
  donderdag 15 april 2010 @ 16:08:36 #123
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80347994
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef Gulo het volgende:

[..]

Als het namelijk klopt wat je zegt, en daar ga ik van uit, betekent dat we in Nederland geen volwaardige persvrijheid hebben!!!
Hoezo?

Het kan niet zo zijn dat de pers er gewoon niet over wíl schrijven?
Laffe huichelaar
pi_80348316
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoezo?

Het kan niet zo zijn dat de pers er gewoon niet over wíl schrijven?
Waarom zouden ze dat niet willen als ze het wel willen als het om een moslim zou gaan, maar ook als het bijvoorbeeld over Brinkman of Gaus zou gaan.

Dan wordt willen een relatief begrip lijkt me.
  donderdag 15 april 2010 @ 16:21:46 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80348474
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:04 schreef Gulo het volgende:

Niet mogen is heel iets anders dan niet willen.

Overigens is er in de gangbare pers online genoeg gepubliceerd over Gidi Markuszower.
-
pi_80348879
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet mogen is heel iets anders dan niet willen.

Overigens is er in de gangbare pers online genoeg gepubliceerd over Gidi Markuszower.
Mensen die online dingen volgen komen toch wel aan hun informatie.

Er zijn echter nog veel mensen die 'het nieuws' uitsluitend uit de reguliere media halen, en dan met name het televisiejournaal. Deze mensen blijven echter verstoken van deze, in mijn ogen toch niet onbelangrijke, informatie. Terwijl dezelfde reguliere media geen mogelijkheid onbenut laten om excessen van de Islam aan de kaak te stellen. En exponenten van deze excessen staan niet eens op makkelijker verkiesbare plaatsen voor het parlement.

Maar hoe komt het volgens jou dat ze hier niet over willen schrijven?
pi_80351649
even gecheckt, het nieuws kwam van de Pers. die hebben ook vandaag een stuk erover (of over wilders die nu problemen heeft)
misschien duurt t even voordat t aankomt bij de rest.. wilders zelf reageerd helemal niet hierop, kennelijk.

die gast is wel uit de amsterdams joodse raad afgetreden trouwens, naar aanleiding hiervan.
  donderdag 15 april 2010 @ 18:10:54 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80352303
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef Gulo het volgende:
Er wordt toch over geschreven? Het is alleen niet op televisie geweest volgens mij.
-
pi_80352377
Je kan het ook zo stellen: “De nieuwssites en bloggers parasiteren op wat de schrijvende journalistiek produceert. Valt dat laatste weg, dan droogt het eerste op.”
http://www.sp.nl/cultuur/(...)at_op_instorten.html
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Mensen die online dingen volgen komen toch wel aan hun informatie.

Er zijn echter nog veel mensen die 'het nieuws' uitsluitend uit de reguliere media halen, en dan met name het televisiejournaal. Deze mensen blijven echter verstoken van deze, in mijn ogen toch niet onbelangrijke, informatie. Terwijl dezelfde reguliere media geen mogelijkheid onbenut laten om excessen van de Islam aan de kaak te stellen. En exponenten van deze excessen staan niet eens op makkelijker verkiesbare plaatsen voor het parlement.

donderdag 15 april 2010 @ 18:15:34 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80352485
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:52 schreef okiokinl het volgende:
die gast is wel uit de amsterdams joodse raad afgetreden trouwens, naar aanleiding hiervan.
Verschil tussen Amerikaanse en Nederlandse politiek.... in de VS word een kandidaat gescreened, de problemen worden eruit gepikt, eerst aangepakt (zoals aftreden van allerlei boards etc), en DAN word die persoon pas door de partij aangedragen voor een functie.

In Nederland, of in ieder geval bij de PVV, gaat men met slecht gescreende kandidaten in zee..... en hopen ze maar dat de pers niet al te veel ontdekt. Met het Christian Action Network ging dat al helemaal fout, en daar hadden ze blijkbaar niets van geleerd.

Gidi Markuszower had namelijk ook VOOR zijn kandidaat aanstelling kunnen aftreden van die Amsterdamse raad.

Misschien komt het deels omdat ze nog een relatief nieuwe partij zijn, maar volgens mij kun je dit soort problemen van kilometers verderop al ruiken en aan zien komen.
-
pi_80353103
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Er wordt toch over geschreven? Het is alleen niet op televisie geweest volgens mij.
En waarom komt het volgens jou niet op televisie? Dat is de kern van mijn punt.

De televisie laat geen kans onbenut om de radicale islam aan te kaarten. Waarom kaarten ze dit dan niet aan. Terwijl deze man veel meer invloed uit kan oefenen (middels het uitoefenen van zijn ambt in de tweede kamer).

Nogmaals waarom denk je dat dit niet op televisie komt, terwijl het wel op televisie was gekomen als een hoog op de lijst van een politieke partij geplaatste moslim dergelijke uitlatingen gedaan hadden. En als Brikman of Gaus een misstap maken wordt hier ook over berichten.

Dit wordt, op de televisie in ieder geval, doodgezwegen.
pi_80368266
weer nergens vandaag. beetje vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')