MAN!!! wat is dat een goed nummer. Het is een cover van het veeeeeeeeeeel mindere origineel van Tears For Fears. De slechte a-ties synthesizers zijn eruit gehaald en vervangen door een piano. Dit maakt het tot een prachtig gevoelig liedje waarvan de tekst ook nog es heel goed bij de film uit sluit.
Ik zou zeggen luister het eens...
Hij is niet echt bekent als je op garyjules.com kijkt treed ie alleen in hotel/restaurants op...
quote:van wie?
Op zondag 6 april 2003 22:54 schreef Dicky_Palyama het volgende:
Prachtig nummer.Maar ik vind het origineel toch ook wel leuk eigenlijk.
.
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:58 schreef Jolan het volgende:[..]
van wie?
quote:Ontopic, ook zonder PI
Op woensdag 15 mei 2002 10:35 schreef Gorro het volgende:
Het is een cover van het veeeeeeeeeeel mindere origineel van Tears For Fears.
Het is een supernummer!! Luister het nog dagelijks!
quote:
Op zondag 6 april 2003 22:58 schreef Jolan het volgende:[..]
van wie?
Maar ik moet zeggen... ik ben verliefd op die versie van Jules... wat
een nummer... mogen ze op mijn crematie draaien...
Tears for fears is ook niet slecht maar Gary Jules doet het echt wel veel beter.
Complimenten aan TFF die dan toch de tekst in elkaar wisten te flansen..
quote:Hee... Foei
Het is een cover van het veeeeeeeeeeel mindere origineel van Tears For Fears.
Straks ga je nog zeggen dat synthesizers en echo's slecht zijn
quote:En toen had je ruzie
De slechte a-ties synthesizers
Gary Jules' versie is goed, maar die van Tears for Fears kan ik ook wel heel goed naar luisteren hoor
quote:Niet alleen de tekst, ook de melodie.
Op maandag 7 april 2003 02:25 schreef Lamon het volgende:
Complimenten aan TFF die dan toch de tekst in elkaar wisten te flansen..
ok, jules heeft het niet zelf geschreven, maar zoals hij dit zingt... veel mooier dan tears for fears.. echt een liedje waar je je goed en slecht tegelijk van gaat voelen (ofzo..)
Heerlijk
Jammer dat je er niet zo heel vrolijk van wordt. O, en ik wist ook al niet dat het van Tears for Fears was. Weer wat geleerd op de zondag
want het nummer is herontdekt! Gerard Ekdorm draait het iedere dag in de Arbeidsvitaminen en vanmiddag draaide ook Ruud de Wild het nummer.
Het origineel is al geweldig (en ik heb ook nog een mega goede live uitvoering van tears for fears op een bandje), maar dit is zo kippevel!
quote:Deze zin paste heel erg bij de film
Op zaterdag 24 mei 2003 21:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
I find it kinda funny, I find it kinda sad,
the dreams in which I'm dying are the best I ever had
Ik begreep het eerst niet helemaal, maar dankzij Allmusic.com ( )kwam ik erachter dat Michael Andrews de filmmuziek heeft gemaakt voor Donnie Darko en samen hebben ze het nummer Mad World bewerkt.
Wel apart dat het nummer nu opeens in de belangstelling staat.
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 09-12-2003 16:37]
quote:Donnie Darko toch maar es kijken dan, hij is nml erg goed
Op dinsdag 9 december 2003 16:52 schreef Berkery het volgende:
Ik snap de hype om dat nummer niet helemaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de film niet gezien heb.
quote:heb het origineel van Tears for Fears net pas gehoord
Op dinsdag 9 december 2003 17:06 schreef Tijn het volgende:
Het is echt een godswonder dat ze dat mooie nummer uit die draak van TFF hebben kunnen toveren!
Zou dat geholpen hebben?
quote:Oeh, die versie kende ik nog niet... Thnkx voor de tip!
Op dinsdag 9 december 2003 15:17 schreef Rnej het volgende:
er is ook een versie met drum erin..."alternate version" staat erachter...
ook erg fijn
quote:tut-tut-tut!
Het is echt een godswonder dat ze dat mooie nummer uit die draak van TFF hebben kunnen toveren!
quote:Super goed nummer!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alleen als je het gaat luisteren als je verdrietig bent vrolijkt het je niet bepaald op....
Gisteren in de Sneak heb ik Donnie Darko gezien. Op het einde van deze zeer goede film hoorde je het nummer Gary Jules - Mad World.MAN!!! wat is dat een goed nummer. Het is een cover van het veeeeeeeeeeel mindere origineel van Tears For Fears. De slechte a-ties synthesizers zijn eruit gehaald en vervangen door een piano. Dit maakt het tot een prachtig gevoelig liedje waarvan de tekst ook nog es heel goed bij de film uit sluit.
Ik zou zeggen luister het eens...
quote:Inderdaad zeg... Ik hoorde eerst de versie van Gary Jules en toen het origineel. Wat een vreselijke bagger is dat zeg, vergeleken met de cover!
quote:*stemt volledig in*
Op woensdag 10 december 2003 09:20 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Inderdaad zeg... Ik hoorde eerst de versie van Gary Jules en toen het origineel. Wat een vreselijke bagger is dat zeg, vergeleken met de cover!
quote:en dat komt op de muziek meet
Op woensdag 10 december 2003 09:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Inderdaad zeg... Ik hoorde eerst de versie van Gary Jules en toen het origineel. Wat een vreselijke bagger is dat zeg, vergeleken met de cover!
Bovendien is het wel even de omgekeerde wereld wanneer je nu eerst die versie met Gary Jules hoort en dan pas de Tears for Fears versie, aangezien het eigenlijk twee verschillende soorten muziek zijn, waarvan ik denk dat de nieuwe luisteraars als een blok vallen voor de versie met Gary Jules. Vergeet niet dat de melodie, de tekst e.d. al van Tears for Fears zijn. De versie waar iedereen (na jaren van het uit zijn van dit nummer) nu idolaat van is, is slechts een bewerking. Niets meer of niets minder.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat je de ene versie beter kunt vinden dan de andere, maar het totaal wegcijferen van één van de twee (en dan met name het origineel) is zeer vreemd.
quote:Ik heb het ook nog nooit zo meegemaakt dat een cover net zoveel de hemel word geprezen als het orgineel de grond wordt ingestampt. Ik ken het nummer al zo'n 20 jaar, vind het wel een aardig nummer, beide versies, niks meer.
Op woensdag 10 december 2003 22:13 schreef Seborik het volgende:
Nou, wat overdreven allemaal. De muziek van Tears for Fears is misschien een beetje ingehaald door de tand des tijds met die typische jaren tachtig klanken, maar dat maakt het er zeker niet slecht op.[knip/roerend eens]
Het begint een beetje op een hype te lijken.
quote:Ja, inderdaad. Ik vind het wel leuk om het nu weer wat vaker te horen, maar het begint nu zo vaak gedraaid te worden, dat je het over een tijdje uitkotst. Dat is tenminste mijn grote vrees en dat is zonde uiteraard.
Op woensdag 10 december 2003 22:29 schreef Berkery het volgende:
quote:Ik hoop het, want vanaf volgende week word je er mee doodgegooid op 3FM, dan is het de megahit
Op donderdag 11 december 2003 09:16 schreef desintbestaat het volgende:
Volgens mij gaat dit nummer nooit vervelen.
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:35 schreef Klefbefje het volgende:
Volgende week is ie megahit op 3FM
quote:Insgelijks.
Op woensdag 10 december 2003 22:30 schreef Seborik het volgende:[..]
Ja, inderdaad. Ik vind het wel leuk om het nu weer wat vaker te horen, maar het begint nu zo vaak gedraaid te worden, dat je het over een tijdje uitkotst. Dat is tenminste mijn grote vrees en dat is zonde uiteraard.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:29 schreef Berkery het volgende:
quote:Ik zeg niks
Of zoals ze bij ruuddewild.nl zeggen: "Dit nummer is niet geschikt voor mensen die een warm bad met een scheermesje nemen."
quote:Wegens een chronisch gebrek aan goeie nieuwe platen zeker.
En verder ben ik het eens met Seborik, het zijn twee totaal andere nummers. De tekst is in de loop der jaren misschien wat beter overeind gebleven dan de muziek, maar toch zet ik de cd van Tears for Fears ook nog wel eens aan.
Het is al sinds 2001 één van mijn favoriete nummers (toen zag ik donnie darko) Maar ik vind het een beetje vreemd om het nu ineens overal te horen. En ik heb het niet zo op die hypes, en ik hoop niet dat dit nummer binnenkort commercieel verkracht wordt met een dance-remix of iets dergelijks.
* Tr0ublegum heeft 'm eigenlijk nog niet op gehoord op tv of radio..
muzikaal is de versie van TFF vele malen beter.
Hopelijk kan ik hem een beetje vermijden waardoor het niet saai wordt.
quote:De Tears For Fears versie is veel beter dan deze aardig geslaagde versie die de stemming van de tekst tracht te benaderen door deze wat somberder uit te voeren echter is het origineel een stuk indrukwekkender mede door de een hoger tempo en minder monotoon qua zang.
MAN!!! wat is dat een goed nummer. Het is een cover van het veeeeeeeeeeel mindere origineel van Tears For Fears. De slechte a-ties synthesizers zijn eruit gehaald en vervangen door een piano. Dit maakt het tot een prachtig gevoelig liedje waarvan de tekst ook nog es heel goed bij de film uit sluit.
Bij de cover val ik eerder in slaap en heb ik meer iets van "stel je niet zo aan".
Bij het origineel zijn A-ties synthesizers lekker "bombastisch" over de boxen is geweldig. Een nummer met een "dubbele" bodem.
Maar het is wel zo dat het nummer ook een groot gedeelte "drijft" op de prachtige tekst, en daarvoor moeten we toch Tears for Fears bedanken .
Het enige nadeel van de Jules versie is, dat ik er niet te vaak naar moet luisteren, want het kan ook een beetje depressie-oproepend werken zeg maar...
Trouwens de volgende nummers van de Donnie Darko OST zijn ook erg goed:
Tears For Fears - Head Over Heels
??? - Under The Milky Way Tonight
quote:The Church, idd een topnummertje
Op maandag 15 december 2003 02:24 schreef Davitamon het volgende:
??? - Under The Milky Way Tonight
Blijft natuurlijk zwaar mooi nummer. Zeker in de context van Donnie Darko....
quote:Inderdaad. Ik erger me nu eigenlijk een beetje aan de hype. Ik vind het absoluut geen 'alarmschijf' plaat of zo.
Op maandag 15 december 2003 23:46 schreef FrozenRealm het volgende:
Nu een hype ja, toen ik 'm voor 't eerst bij Donnie Darko zag vond ik 'm toch een stuk indrukwekkender! desondanks blijft het een goed nr
Iedereen zou Donnie Darko eens moeten zien, en dan nog eens dit nummer moeten horen!
Het paste juist perfect bij de film, en dat iedereen het nu pas hoort en er achter komt dat het uit een film met een konijn komt (zoals je regelmatig hoort
) is eik best wel treurig.
quote:nee komt op nr. 2 achter de kerstsingle van The Darkness
Op donderdag 18 december 2003 17:05 schreef DonStefano het volgende:
Wordt waarschijnlijk de nummer 1 in Engeland aankomende week.Blijft natuurlijk zwaar mooi nummer. Zeker in de context van Donnie Darko....
quote:Geen idee, maareh wat ik wel bijzonder cool vind is dat je al 5 jaar niet meer heb gesproken Sander (W).
Op zondag 21 december 2003 23:45 schreef -Wepeel2- het volgende:
Weet iemand ondertussen al waarom dit nummer nou opeens opnieuw uitgebracht is?
quote:Je vind het cool dat je me al 5 jaar niet hebt gesproken.
Op zondag 21 december 2003 23:49 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Geen idee, maareh wat ik wel bijzonder cool vind is dat je al 5 jaar niet meer heb gesproken Sander (W).
quote:Nee, maar dit geeft wel weer aan hoe klein de (internet)wereld is!
Op maandag 22 december 2003 00:01 schreef -Wepeel2- het volgende:
Je vind het cool dat je me al 5 jaar niet hebt gesproken.
Nou bedankt.![]()
quote:Ik gok: Maarten Hoogstraten.
Op maandag 22 december 2003 00:03 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Nee, maar dit geeft wel weer aan hoe klein de (internet)wereld is!
Weet je nog wel wie ik ben?
Maar ik heb ook e-mail en msn.
quote:Hehe, cool, zelfde als mijn usernaam en dan hotmail.com erachter.
Op maandag 22 december 2003 00:07 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik gok: Maarten Hoogstraten.
En dit begint op slowchat te lijken en dan wordt Seborik boos.Maar ik heb ook e-mail en msn.
quote:Blijkbaar ben jij een van de weinigen inderdaad.
Op maandag 22 december 2003 00:17 schreef Jerommeke het volgende:
Ik weet niet waarom, maar iedereen schijnt dit een supernummer te vinden.
Ben ik de enigste die er dan niks aan vindt? Het origineel trouwens ook niet.
Het is maar een vervelende te gehypte cover, waar we de laatste tijd er teveel van hebben. Hij gaat me te snel de nek uit hangen.
quote:Nee hoor, je bent de enige niet.
Op maandag 22 december 2003 00:17 schreef Jerommeke het volgende:
Ik weet niet waarom, maar iedereen schijnt dit een supernummer te vinden.
Ben ik de enigste die er dan niks aan vindt? Het origineel trouwens ook niet.
Het is maar een vervelende te gehypte cover, waar we de laatste tijd er teveel van hebben. Hij gaat me te snel de nek uit hangen.
quote:In de film past het wel. Maar zo op de radio.... nee, ik heb hem al veels teveel gehoord.
Op maandag 22 december 2003 00:35 schreef Donnie.Darko het volgende:[..]
Blijkbaar ben jij een van de weinigen inderdaad.
Het is gewoon een prachtnummer, en past perfect in de eindscene van de film. En zo te zien vinden velen dat met mij
Ik snap trouwens ook niet waarom het NU PAS wordt uitgebracht als single, terwijl Darko al van 2000 is als ik mij niet vergis. Vreemd.
quote:Precies. Daar snap ik ook geen ruk van. Donnie Darko is uit 2001. En dan nu op single
Op zondag 21 december 2003 21:15 schreef Fliepke het volgende:
ik snapte er al niks van toen ik het laatst op 3fm hoorde, heb dit nummer ongeveer een jaar geleden gedownload nadat ik donnie darko had gezien en het daar perfect in vond passen. En nu wordt het een hit
[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 22-12-2003 10:13]
Trouwens het nummer staat al op 1 in de UK charts.
quote:En is daarmee de kerstplaat van 2003!
Op maandag 22 december 2003 11:46 schreef MaartenHG het volgende:Trouwens het nummer staat al op 1 in de UK charts.
http://www.nme.com/news/107105.htm
quote:
MAD WORLD by MICHAEL ANDREWS and GARY JULES scooped the Christmas number one spot in the UK singles chart today (December 21) despite strong competition from THE DARKNESS CHRISTMAS TIME (DONT LET THE BELLS END) and OZZY and KELLY OSBOURNEs CHANGES.The track Mad World, originally recorded by Tears For Fears on their 1982 album The Hurting, reached new audiences when it was re-recorded by the relatively unknown Andrews and Jules and included in the cult film Donnie Darko.
The race for the coveted Christmas number one was close throughout the week, though it was The Darkness that led the way in the mid-week charts - causing bookies to tip them as favourites. However Lowestofts spandex-rockers had to settle for second place in todays run-down.
Ozzy and Kellys Changes fell from the top of the charts to number three this week, whilst a handful of new entries hit the Top Ten.
Bo Selectas Proper Chrimbo entered the charts at four, The Idols Happy Xmas (War Is Over)' at five, Atomic Kittens Ladies Night at eight and Sugababes Too Lost In You crept in at 10.
Other new entries included Blues cover of Signed, Sealed, Delivered, Im Yours featuring Stevie Wonder and Angie Stone narrowly missing out on a Top Ten hit at 11 and G-Units Stunt 101 entering in at 29.
Elsewhere in the charts, Fast Food Rockers attempt at a Christmas number one fell very short with I Love Christmas debuting at 25, while OutKasts Hey Ya re-entered the Top Twenty at 16.
In the album charts, the top three LPs remained the same as last week, with Didos Life For Rent holding onto number one, Will Youngs Fridays Child at two and Number Ones by Michael Jackson at three.
Vond 'm in Donnie Darko wel mooi, hoor.
quote:Maar nu is het officieel een kersthit, en komt ie elk jaar terug
Op maandag 22 december 2003 15:47 schreef Zander het volgende:
Ik durf 't bijna niet te zeggen, maar ik ben dit nummer een beetje zat aan het worden...
quote:Joepie, dat betekent dat'ie dus 48x per dag op Skyradio gedraaid gaat worden de komende jaren.
Op maandag 22 december 2003 15:52 schreef Berkery het volgende:[..]
Maar nu is het officieel een kersthit, en komt ie elk jaar terug
quote:Ah kijk eens aan ik zit nu naar mtv naar een nieuwe (live) clip te kijken
Op maandag 22 december 2003 03:04 schreef -Jay-20- het volgende:
Supernummer! Maar als ze er echt een hit van willen maken mogen ze zich zelf eerst wel eens een fatsoenlijke clip aanmeten!
ben echt super blij!
en iedereen komen eind februari...meer info later!
quote:Sluit me hier helemaal bij aan.
Op maandag 22 december 2003 01:56 schreef Cheese het volgende:
Dit is een nummer dat heel gevoelig is, en absoluut niet gepromoot dient te worden. Dit moet je luisteren met aandacht, niet tussen het geleuter van dj's, en daarnaast is het nummer ontzettend overexposure gevoelig. Idd, in een (top)film als D. Darko past het perfect. Op de radio niet.
Ik vond dit een geweldig mooi nummer sinds Darko, en heb een ontzettend diepe tijdloze ervaring op dit nummer gehad, maar sinds ik het elke dag hoorde bij KinK is de elan ervan aan het afnemen. Ik zap hem nu preventief weg om hem te behouden, voor mezelf. Iemand die dit elke dag draait kan ik ook niet begrijpen. Een mooie galajurk doe je ook niet elke dag aan.Ik snap trouwens ook niet waarom het NU PAS wordt uitgebracht als single, terwijl Darko al van 2000 is als ik mij niet vergis. Vreemd.
quote:Da's helemaal niet zielig. Ik denk dat je niet wilt dat andere mensen je elitaire filmwereldje in komen ofzo? Wanneer ik iets goed vind, probeer ik het zo veel mogelijk te promoten...
Op maandag 22 december 2003 20:43 schreef Addicted_To_DonnE het volgende:
Zielig ook dat mensen door zo'n nummer de film gaan kijken. Denk dat het merendeel er geen moer van zal begrijpen en maar snel weer overstapt naar pak 'm beet het 'fantastische' Legally Blonde 2.
quote:Helemaal mee eens, ik ben best een filmgek en heb de film nooit gezien
Op dinsdag 23 december 2003 23:44 schreef Asphyxion het volgende:[..]
Da's helemaal niet zielig. Ik denk dat je niet wilt dat andere mensen je elitaire filmwereldje in komen ofzo? Wanneer ik iets goed vind, probeer ik het zo veel mogelijk te promoten...
quote:Durf met 100% zekerheid te zeggen dat de film je niet zal tegenvallen. Misschien dat het niet je smaak is, maar ik kan em je zeker aanraden! Hij is gewoon briljant
Op donderdag 25 december 2003 02:14 schreef BogaddE het volgende:[..]
Helemaal mee eens, ik ben best een filmgek en heb de film nooit gezien
en als het tegen valt is dat vette pech.
Toen ik het nummer hoorde was ik direct verkocht, en film ga ik zeker snel kijken!
de hype eraan ontgaat me enigzins eerlijk gezegd
quote:yep best mooi
Op maandag 19 januari 2004 19:16 schreef JaWi het volgende:
Mooi nummer
Nou ja, je hebt het liedje een (half) jaar geleden aangeraden en hij blijft supermooi . Nu hij als single is uitgebracht ben ik bang dat het erg gehypt wordt, maar goed. Ik zie hem wel een langskomen op MTV, maar daar blijft hij gewoon erg mooi
.
quote:Ik vond het album niet veel eigenlijk. Mad world staat er echt een heel stuk boven qua kwaliteit. Maja, das mijn mening
Op maandag 19 januari 2004 23:24 schreef ForrestX het volgende:
hoe is het hele album van Gary Jules eik???
quote:Hij is toch eigenlijk ook maar een kroegzanger ofzo
Op dinsdag 20 januari 2004 08:57 schreef BlackSheep het volgende:[..]
Ik vond het album niet veel eigenlijk. Mad world staat er echt een heel stuk boven qua kwaliteit. Maja, das mijn mening
quote:Ikzelf vind Mad World wel het beste nummer van het album
Op maandag 19 januari 2004 23:24 schreef ForrestX het volgende:
hoe is het hele album van Gary Jules eik???
Dinsdag zal ik die film eens bekijken, ben benieuwd.
quote:Wat is dat nou weer voor diskwalificatie?
Op dinsdag 20 januari 2004 11:02 schreef JaWi het volgende:[..]
Hij is toch eigenlijk ook maar een kroegzanger ofzo
Tom Waits en Billy Joel waren ook maar `kroegzangers`, en hetzelfde kan gezegd worden voor de hele crooner traditie.
Maar een kroegzanger. Tsssk.
quote:klopt het dat in die tffversie zo vaak 'happy birthday.. happy birthday' wordt gezongen?
Op zaterdag 24 januari 2004 23:59 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Ik vind die van Gary niet echt mooi.. Maar nu ik hier het origineel zie ben ik m even gaan downloaden en die heb ik al zo lang niet meer gehoord.. Ik ga echt janken van dat nummer zo goed vind ik m.. Die van Tears for Fears dus.. Fantastisch gewoon (Y)
quote:die cd komt toch pas 8 februari uit??
Op dinsdag 20 januari 2004 18:33 schreef mamamiep het volgende:[..]
Ikzelf vind Mad World wel het beste nummer van het album
.
quote:De grote label versie ja - maar de release op een kleine independent label (geloof ik
Op donderdag 29 januari 2004 13:36 schreef boskov het volgende:[..]
die cd komt toch pas 8 februari uit??
quote:Hij is sinds deze week verkrijgbaar. Heb er zelf een ruim een jaar op moeten wachten maar is het zeker waard. Alle nummers zijn gewoon heerlijke relaxmuziek, singer/songwriter op z'n best.
quote:Hij is sinds deze week verkrijgbaar. Heb er zelf een ruim een jaar op moeten wachten maar is het zeker waard. Alle nummers zijn gewoon heerlijke relaxmuziek, singer/songwriter op z'n best.
quote:Ik heb het album al een maand of drie... Amazon.com
Op donderdag 29 januari 2004 14:24 schreef mouzzer het volgende:[..]
Hij is sinds deze week verkrijgbaar. Heb er zelf een ruim een jaar op moeten wachten maar is het zeker waard. Alle nummers zijn gewoon heerlijke relaxmuziek, singer/songwriter op z'n best.
Het origineel vind ik ook niet geweldig maar het is wat levendiger.
Eigenlijk zonde, het is een erg goeie melodie, hadden ze veel meer uit kunnen halen imho.
Maar je bent het snel zat, en al helemaal dat 2e couplet. Wat saai, met dat Happy Birthday gedoe.
Vind het erg jammer dat men zo'n track pas opmerkt als ie op de radio/tv komt.
ik hoop dat die cd helemaal niks wordt en dat we er nooit meer iets van zullen horen. het verbaasde me ook niks toen ik las dat dat mad world door zo'n foutje jaren 80 kutband is geschreven. hetzelfde sfeertje als in die gehele foute jaren 80. en dan wordt hij ook nog eens singer-songwriter gehoord. dat is een belediging voor de mannen(!!!!) die het wel kunnen: damien rice, ryan adams en paul westerberg bijvoorbeeld.
quote:Luister eens naar z'n andere nummers zou ik zeggen. Mad Word is daarbij een buitenbeentje. Hij heeft dit nummer speciaal voor donnie darko opgenomen dat dit nu z'n doorbraak betekend is alleen maar mooi. No Poetry is bijvoorbeeld geweldig.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:26 schreef googoodoll het volgende:
dat nummer mad world komt me werkelijk de strot uit. de stem wordt irritanter en irritanter en ik begin me dood te ergeren aan die klotemuts die gast steeds opheeft. in de clip, de live-performance en zelfs op zijn cd-hoes. bleeegh. ook die verschrikkelijke 'tic' met z'n bek als ie zingt werkt me op mijn zenuwen.ik hoop dat die cd helemaal niks wordt en dat we er nooit meer iets van zullen horen. het verbaasde me ook niks toen ik las dat dat mad world door zo'n foutje jaren 80 kutband is geschreven. hetzelfde sfeertje als in die gehele foute jaren 80. en dan wordt hij ook nog eens singer-songwriter gehoord. dat is een belediging voor de mannen(!!!!) die het wel kunnen: damien rice, ryan adams en paul westerberg bijvoorbeeld.
Damien Rice is trouwens ook super maar ook al jaren bezig, wat maakt het uit of ze een petje op hebben, het gaat om de muziek.
quote:nou ik heb No Poetry gedownload en het is echt een klotenummer. alle clichee's uit het singer songwriter genre werden naar boven getrokken (slide gitaartjes, irritante 'sfeer' hi-hat, 'let's go downtown baby' zingt ie) echt vreselijk.
Op vrijdag 30 januari 2004 23:27 schreef mouzzer het volgende:[..]
Luister eens naar z'n andere nummers zou ik zeggen. Mad Word is daarbij een buitenbeentje. Hij heeft dit nummer speciaal voor donnie darko opgenomen dat dit nu z'n doorbraak betekend is alleen maar mooi. No Poetry is bijvoorbeeld geweldig.
Damien Rice is trouwens ook super maar ook al jaren bezig, wat maakt het uit of ze een petje op hebben, het gaat om de muziek.
de stem vond ik sowieso al vreselijk: en dan nog die openings zin 'there's no poetry between us / said the paper to the pen'
deze muziek is echt vreselijk, niveautje Dido voor mij. no way dat ik nog iets van deze gozer ga downloaden. weg ermee!
quote:Neehoor, maar de hele elpee van TFF - The Hurting - is
Op zondag 1 februari 2004 20:51 schreef Inquistor87 het volgende:
Ben ik dan de enige die het orgineel ook heel erg goed vindt.
to Gary Jules
quote:Jij weet precies te verwoorden hoe ik denk over de hype rond dit nummer nu. Ik heb het al jaren op m'n pc als één van m'n favo nummers, vooral door de film Donnie Darko. Je moet het nummer ook in die context horen.
Op maandag 22 december 2003 01:56 schreef Cheese het volgende:
Dit is een nummer dat heel gevoelig is, en absoluut niet gepromoot dient te worden. Dit moet je luisteren met aandacht, niet tussen het geleuter van dj's, en daarnaast is het nummer ontzettend overexposure gevoelig. Idd, in een (top)film als D. Darko past het perfect. Op de radio niet.
Ik vond dit een geweldig mooi nummer sinds Darko, en heb een ontzettend diepe tijdloze ervaring op dit nummer gehad, maar sinds ik het elke dag hoorde bij KinK is de elan ervan aan het afnemen. Ik zap hem nu preventief weg om hem te behouden, voor mezelf. Iemand die dit elke dag draait kan ik ook niet begrijpen. Een mooie galajurk doe je ook niet elke dag aan.Ik snap trouwens ook niet waarom het NU PAS wordt uitgebracht als single, terwijl Darko al van 2000 is als ik mij niet vergis. Vreemd.
Daarbij hou ik niet zo van de houding: "ik ken het nummer al zo en zo lang... nu vind ik het niet leuk dat de halve wereld mijn leuke nummer kent."
Dat het nummer zijn charme is verloren is niet door dat het nummer als Clip/Hit wordt verkocht maar omdat het nummer een cover is en het publiek niet klaar is voor deze gevoelens, na dit nummer is de halve wereld weer depressief. Hail prozac.
DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.
Ik hoorde tot mijn grote schok dat het nummer nu (zoveel jaar na dato) een hitje is hier
Je mag dit nummer niet eens horen als je Donnie Darko niet hebt
gezien!!! Nee, dan kun je beter de Tears of Fears versie opzetten voor het 'zomaar even luisteren'! Dit nummer hoort bij de soundtrack, niet zomaar los op crappy radiostations!
Als het waar is dat er een 'uitgelegde versie' komt en ik kom erachter dat de regisseur hiermee akkoord is gegaan is voor mijn part Donnie Darko niet meer de beste film ooit!!! Ik vondt dit juist de perfecte aanval tegen de domme-actie-film-met-arnie-voor-de-gemiddelde-domme-amerikaan films
quote:Donnie darko rulles!!!
Op donderdag 5 februari 2004 01:08 schreef ToweR het volgende:
>dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal >opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.
Ik hoorde tot mijn grote schok dat het nummer nu (zoveel jaar na dato) een hitje is hier![]()
Je mag dit nummer niet eens horen als je Donnie Darko niet hebt
gezien!!! Nee, dan kun je beter de Tears of Fears versie opzetten voor het 'zomaar even luisteren'! Dit nummer hoort bij de soundtrack, niet zomaar los op crappy radiostations!Als het waar is dat er een 'uitgelegde versie' komt en ik kom erachter dat de regisseur hiermee akkoord is gegaan is voor mijn part Donnie Darko niet meer de beste film ooit!!! Ik vondt dit juist de perfecte aanval tegen de domme-actie-film-met-arnie-voor-de-gemiddelde-domme-amerikaan films
En please zeg me dat het niet waar is dat ze een andere versie gaan uitbrengen van die film want zoals hij nu is, is hij gewoon perfect..
Die vaagheden met dat konijn en idd het einde is gewoon fantastisch.. Kippelvel krijg ik van die film en deed me toch goed nadenken over mijn eigen leventje...
Verder is het natuurlijk onzin dat je dat nummer niet mag luisteren als je de film niet gezien hebt. De Tears for fears versie is stuk ouder als de film, alleen is deze versie wat 'emotioneler' ingezongen.
quote:What the fu** are you talking about??
Op donderdag 5 februari 2004 09:07 schreef Arma_Angelus het volgende:
sorry hoor, maar de film wordt er niet minder om. Vooral het 'elitaire'gezeik van mensen zoals jij snap ik niet. De film is niet zo vaag, hij is zelfs best straigth forward. Misschien moet je eens wat vaker naar een filmhuis gaan, of naar een videotheek waar ze niet alleen hollywood blockbuster hits hebben liggen, (en ja donnie darko is ook zo'n film).
Verder is het natuurlijk onzin dat je dat nummer niet mag luisteren als je de film niet gezien hebt. De Tears for fears versie is stuk ouder als de film, alleen is deze versie wat 'emotioneler' ingezongen.
Verder vind ik die film wel vaag omdat je op het einde pas snapt hoe of wat en begrijp je pas waarom hij die dingen ziet zoals hij ze ziet..
Verder betekend een vage film niet gelijk dat hij slecht is want zoals ik al 40x zei
goede song... goede film...
quote:Uh, het was meer voor diegene boven je bedoelt. Daarbij komt dat ik niet heb gezegd dat die film niet goed is.
Op donderdag 5 februari 2004 09:44 schreef Kupoi het volgende:
What the fu** are you talking about??
elitair gezeik??? omdat ik zeg dat ik een film goed vind?? okeeej dit gaat weer nergens overVerder vind ik die film wel vaag omdat je op het einde pas snapt hoe of wat en begrijp je pas waarom hij die dingen ziet zoals hij ze ziet..
Verder betekend een vage film niet gelijk dat hij slecht is want zoals ik al 40x zei
goede song... goede film...
tsja, en dat het geen standaard mooi hollywood verhaal is klopt, maar zo bizar vaag wastie ook niet, het liet precies genoeg aan de verbeelding over.
quote:uhmmm.... sorry
Op donderdag 5 februari 2004 10:52 schreef Arma_Angelus het volgende:[..]
Uh, het was meer voor diegene boven je bedoelt. Daarbij komt dat ik niet heb gezegd dat die film niet goed is.
tsja, en dat het geen standaard mooi hollywood verhaal is klopt, maar zo bizar vaag wastie ook niet, het liet precies genoeg aan de verbeelding over.
Zo, even wat tegenwicht!
quote:Nou ik vind dat ze zich dat soort dingen best mogen afvragen. Dan ben je toch niet meteen dom.
Op donderdag 5 februari 2004 01:08 schreef ToweR het volgende:
>dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal >opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.^
Maar goed, dit is het muziekforum en niet het filmdiscussie forum. Ik vond het iig zelf een erg leuke film.
Op de dvd staan trouwens ook al extra (losse) scenes en commentaar van de regiseur, dat een boel verduidelijkt.
Yep, zonder dat is het wel bijna onmogelijk de film helemaal uit te pluizen!
Tip voor mensen die Donnie Darko geweldig vinden, check de film ''Jacob's Ladder'' eens en natuurlijk alle David Lynch films (+ Twin Peaks natuurlijk) en speel Silent Hill 2 eens
quote:Uhm, die is er al, maar al een hele tijd (volgens mij zelfs voordat Gary Jules deze cover heeft gemaakt). En het is van Nu Romantix. Die versie vind ik persoonlijk nog mooier (maar dat is niet het geval als je niet van dance houdt natuurlijk).
Op vrijdag 12 december 2003 17:53 schreef Evil_Jur het volgende:Het is al sinds 2001 één van mijn favoriete nummers (toen zag ik donnie darko) Maar ik vind het een beetje vreemd om het nu ineens overal te horen. En ik heb het niet zo op die hypes, en ik hoop niet dat dit nummer binnenkort commercieel verkracht wordt met een dance-remix of iets dergelijks.
ook die andere muziek van die gary jules is kut
quote:zeker weten dat je de juiste film gezien hebt
Op zaterdag 7 februari 2004 15:25 schreef googoodoll het volgende:
donnie darko gezien, het nummer is me totaal niet opgevallen.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:02 schreef JedaiNait het volgende:
zeker weten dat je de juiste film gezien hebt
quote:Ai! Dit soort commentaren kan echt recht door je ziel snijden!
Op zondag 1 februari 2004 12:14 schreef googoodoll het volgende:[..]
nou ik heb No Poetry gedownload en het is echt een klotenummer. alle clichee's uit het singer songwriter genre werden naar boven getrokken (slide gitaartjes, irritante 'sfeer' hi-hat, 'let's go downtown baby' zingt ie) echt vreselijk.
de stem vond ik sowieso al vreselijk: en dan nog die openings zin 'there's no poetry between us / said the paper to the pen'
![]()
deze muziek is echt vreselijk, niveautje Dido voor mij. no way dat ik nog iets van deze gozer ga downloaden. weg ermee!
Ik heb het hele album dus nog niet, maar wel twee nummers, waaronder het prachtige Something Else. Daar zitten inderdaad een paar clichees uit het genre in, maar aan de andere kant: wat is er mis mee als je ze goed toepast en het eindresultaat mooi klinkt?
Er zit in ieder geval een of ander bijzonder afrikaans tintje aan het gitaartokkeltje in het refrein van dat nummer, maar dat zal aan niet-muzikanten en mensen die te snel een oordeel vellen (lees: na 1 draaibeurt) wel voorbij gaan. Die moeten dan maar gauw de nieuwste trancepoprotzooi gaan downloaden want aan hen hebben we toch niks!
Ben net geweest, ik vond het errug goed! Waar zat jij RR?quote:Op woensdag 31 maart 2004 09:28 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb ook kaartjes voor Paradiso.
Rechtervleugel een na laatste rij. Ik vond het he-le-maal goed! Leuk, dat geklooi met covers en gaaf dat het zo heerlijk klein en intiem bleef.quote:Op maandag 5 april 2004 23:43 schreef rooierooie het volgende:
Links vooraan op de tweede rij en jij? Ik vond het prachtig.
Precies symmetrisch 180 graden aan de andere kant dus. (Ofzo.quote:Op woensdag 7 april 2004 00:02 schreef Kirke het volgende:
Rechtervleugel een na laatste rij.
Was voor zijn zus geloof ik, ik zal es kijken of ik het kan vinden....quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik zat in paradiso boven in het midden, echt gaaf met die covers, vooral die Bob Dylon cover, hoe heette dat laatste nummer trouwens wat hij speelde, iets met scared??
Intussen is het wel een zeiklied jaquote:Op zaterdag 18 december 2004 17:24 schreef Fatality het volgende:
anders kick je ouwe topics
'Beetje een zeiklied was dat van gary jules toch wel.
Ik snap dit soort opmerkingen nooit. Als iemand een nieuw topic start is het ook niet goed. Wat moet je dán? Maar helemaal niets posten? Het is toch een forum, wat maakt het nou uit dat het een oud topic is?quote:
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 19 december 2004 00:43 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Ik snap dit soort opmerkingen nooit. Als iemand een nieuw topic start is het ook niet goed. Wat moet je dán? Maar helemaal niets posten? Het is toch een forum, wat maakt het nou uit dat het een oud topic is?
Terecht?quote:Op zondag 19 december 2004 19:14 schreef Jonathon het volgende:
Ik krijg zelfmoordneigingen als ik dat nummer hoor![]()
Ik ook, vind de versie van Tears for Fears veel 'vrolijker'quote:Op zondag 19 december 2004 19:14 schreef Jonathon het volgende:
Ik krijg zelfmoordneigingen als ik dat nummer hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |