abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16790736
Ben ik dan de enige die het orgineel ook heel erg goed vindt .
pi_16824685
'Children 're waiting for the day they feel good
Happy birthday, happy birthday'

...
'And I find it kind of funny, I find it kind of sad.
The dreams in witch I'm dieing are the best I've ever had.
I find it hard to tell you, I find it hard to take,
the people 're running circles, it's a very, very waste...
MAD WORLD!'

Idd. schitterend nummer
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
  maandag 2 februari 2004 @ 19:46:00 #153
46794 Berkery
Fat bastard
pi_16825046
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:51 schreef Inquistor87 het volgende:
Ben ik dan de enige die het orgineel ook heel erg goed vindt .
Neehoor, maar de hele elpee van TFF - The Hurting - is
Mad World is lang niet het beste nummer.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 2 februari 2004 @ 20:38:04 #154
33908 superpoedel
Niet zomaar een poedel
pi_16827112
Vind het echt een prachtig nummer. Krijg er kriebels van als ik het hoor. Ontzettend mooie stem, super nummer!
A workingclasshero is something to be
  dinsdag 3 februari 2004 @ 08:40:54 #155
58444 Kupoi
screwed up!!
pi_16840122
De film is vaag ( Donnie Darko ) Maar toen eindelijk het einde kwam en alle puntjes bij elkaar kwamen, met op de achtergrond het nummer Mad World.. Deed bij mij toch wel wat los komen.. Echt een Mega goede film + een Mega goed sound erbij = de film van vorig jaar...

to Gary Jules

- Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt -
pi_16888199
mooi nummer

film daarentegen vond ik niet leuk

Old school thrash attack: www.violent-assault.tk
pi_16888364
quote:
Op maandag 22 december 2003 01:56 schreef Cheese het volgende:
Dit is een nummer dat heel gevoelig is, en absoluut niet gepromoot dient te worden. Dit moet je luisteren met aandacht, niet tussen het geleuter van dj's, en daarnaast is het nummer ontzettend overexposure gevoelig. Idd, in een (top)film als D. Darko past het perfect. Op de radio niet.
Ik vond dit een geweldig mooi nummer sinds Darko, en heb een ontzettend diepe tijdloze ervaring op dit nummer gehad, maar sinds ik het elke dag hoorde bij KinK is de elan ervan aan het afnemen. Ik zap hem nu preventief weg om hem te behouden, voor mezelf. Iemand die dit elke dag draait kan ik ook niet begrijpen. Een mooie galajurk doe je ook niet elke dag aan.

Ik snap trouwens ook niet waarom het NU PAS wordt uitgebracht als single, terwijl Darko al van 2000 is als ik mij niet vergis. Vreemd.

Jij weet precies te verwoorden hoe ik denk over de hype rond dit nummer nu. Ik heb het al jaren op m'n pc als één van m'n favo nummers, vooral door de film Donnie Darko. Je moet het nummer ook in die context horen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 4 februari 2004 @ 19:14:33 #158
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16888682
dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.

Daarbij hou ik niet zo van de houding: "ik ken het nummer al zo en zo lang... nu vind ik het niet leuk dat de halve wereld mijn leuke nummer kent."

Dat het nummer zijn charme is verloren is niet door dat het nummer als Clip/Hit wordt verkocht maar omdat het nummer een cover is en het publiek niet klaar is voor deze gevoelens, na dit nummer is de halve wereld weer depressief. Hail prozac.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_16900810
>dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal >opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.

DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.
Ik hoorde tot mijn grote schok dat het nummer nu (zoveel jaar na dato) een hitje is hier
Je mag dit nummer niet eens horen als je Donnie Darko niet hebt
gezien!!! Nee, dan kun je beter de Tears of Fears versie opzetten voor het 'zomaar even luisteren'! Dit nummer hoort bij de soundtrack, niet zomaar los op crappy radiostations!

Als het waar is dat er een 'uitgelegde versie' komt en ik kom erachter dat de regisseur hiermee akkoord is gegaan is voor mijn part Donnie Darko niet meer de beste film ooit!!! Ik vondt dit juist de perfecte aanval tegen de domme-actie-film-met-arnie-voor-de-gemiddelde-domme-amerikaan films

donderdag 5 februari 2004 @ 08:48:52 #160
58444 Kupoi
screwed up!!
pi_16903456
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 01:08 schreef ToweR het volgende:
>dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal >opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.

Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.
Ik hoorde tot mijn grote schok dat het nummer nu (zoveel jaar na dato) een hitje is hier
Je mag dit nummer niet eens horen als je Donnie Darko niet hebt
gezien!!! Nee, dan kun je beter de Tears of Fears versie opzetten voor het 'zomaar even luisteren'! Dit nummer hoort bij de soundtrack, niet zomaar los op crappy radiostations!

Als het waar is dat er een 'uitgelegde versie' komt en ik kom erachter dat de regisseur hiermee akkoord is gegaan is voor mijn part Donnie Darko niet meer de beste film ooit!!! Ik vondt dit juist de perfecte aanval tegen de domme-actie-film-met-arnie-voor-de-gemiddelde-domme-amerikaan films

Donnie darko rulles!!!

En please zeg me dat het niet waar is dat ze een andere versie gaan uitbrengen van die film want zoals hij nu is, is hij gewoon perfect..
Die vaagheden met dat konijn en idd het einde is gewoon fantastisch.. Kippelvel krijg ik van die film en deed me toch goed nadenken over mijn eigen leventje...

- Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt -
  donderdag 5 februari 2004 @ 09:07:47 #161
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16903647
sorry hoor, maar de film wordt er niet minder om. Vooral het 'elitaire' gezeik van mensen zoals jij snap ik niet. De film is niet zo vaag, hij is zelfs best straigth forward. Misschien moet je eens wat vaker naar een filmhuis gaan, of naar een videotheek waar ze niet alleen hollywood blockbuster hits hebben liggen, (en ja donnie darko is ook zo'n film).

Verder is het natuurlijk onzin dat je dat nummer niet mag luisteren als je de film niet gezien hebt. De Tears for fears versie is stuk ouder als de film, alleen is deze versie wat 'emotioneler' ingezongen.

donderdag 5 februari 2004 @ 09:44:54 #162
58444 Kupoi
screwed up!!
pi_16904244
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:07 schreef Arma_Angelus het volgende:
sorry hoor, maar de film wordt er niet minder om. Vooral het 'elitaire' gezeik van mensen zoals jij snap ik niet. De film is niet zo vaag, hij is zelfs best straigth forward. Misschien moet je eens wat vaker naar een filmhuis gaan, of naar een videotheek waar ze niet alleen hollywood blockbuster hits hebben liggen, (en ja donnie darko is ook zo'n film).

Verder is het natuurlijk onzin dat je dat nummer niet mag luisteren als je de film niet gezien hebt. De Tears for fears versie is stuk ouder als de film, alleen is deze versie wat 'emotioneler' ingezongen.

What the fu** are you talking about??
elitair gezeik??? omdat ik zeg dat ik een film goed vind?? okeeej dit gaat weer nergens over

Verder vind ik die film wel vaag omdat je op het einde pas snapt hoe of wat en begrijp je pas waarom hij die dingen ziet zoals hij ze ziet..
Verder betekend een vage film niet gelijk dat hij slecht is want zoals ik al 40x zei
goede song... goede film...

donderdag 5 februari 2004 @ 10:52:27 #163
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16905569
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:44 schreef Kupoi het volgende:
What the fu** are you talking about??
elitair gezeik??? omdat ik zeg dat ik een film goed vind?? okeeej dit gaat weer nergens over

Verder vind ik die film wel vaag omdat je op het einde pas snapt hoe of wat en begrijp je pas waarom hij die dingen ziet zoals hij ze ziet..
Verder betekend een vage film niet gelijk dat hij slecht is want zoals ik al 40x zei
goede song... goede film...

Uh, het was meer voor diegene boven je bedoelt. Daarbij komt dat ik niet heb gezegd dat die film niet goed is.

tsja, en dat het geen standaard mooi hollywood verhaal is klopt, maar zo bizar vaag wastie ook niet, het liet precies genoeg aan de verbeelding over.

donderdag 5 februari 2004 @ 12:04:25 #164
58444 Kupoi
screwed up!!
pi_16907324
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:52 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

Uh, het was meer voor diegene boven je bedoelt. Daarbij komt dat ik niet heb gezegd dat die film niet goed is.

tsja, en dat het geen standaard mooi hollywood verhaal is klopt, maar zo bizar vaag wastie ook niet, het liet precies genoeg aan de verbeelding over.

uhmmm.... sorry voelde me net ff aangesproken.. hihihi please forgive me!!
En ik ben het eigelijk met je eens... perfecte verhouding tussen vaag en cool!!
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:13:43 #165
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16909369
no problem
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:22:13 #166
13710 marco_spn
mathematics of tears
pi_16909613
Ik vind deze cover echt totaal slaapverwekkend, het origineel is vele malen beter.

Zo, even wat tegenwicht!

pi_16911305
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 01:08 schreef ToweR het volgende:

Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.^

Nou ik vind dat ze zich dat soort dingen best mogen afvragen. Dan ben je toch niet meteen dom.
Sommige mensen houden niet zo van vagere films. Ik vind het wel fout ja als ze er een meer heldere versie van gaan uitbrengen.
Aan de andere kant vind ik dat de regiseur wel wat meer hints in de film had mogen stoppen met betrekking tot de manier waarop hij de film bedoelde. Zonder aanvullende documentatie (dat time travel boek) kom je vrijwel niet op zijn interpretatie. Ik kan me dus goed voorstellen dat deze film daarom ook irritatie bij sommige mensen kan oproepen.

Maar goed, dit is het muziekforum en niet het filmdiscussie forum. Ik vond het iig zelf een erg leuke film.
Op de dvd staan trouwens ook al extra (losse) scenes en commentaar van de regiseur, dat een boel verduidelijkt.

Hmmzz....
pi_16911307
dubbel
Hmmzz....
pi_16923734
>Zonder aanvullende documentatie (dat time travel boek) kom je vrijwel niet op zijn interpretatie

Yep, zonder dat is het wel bijna onmogelijk de film helemaal uit te pluizen!
Tip voor mensen die Donnie Darko geweldig vinden, check de film ''Jacob's Ladder'' eens en natuurlijk alle David Lynch films (+ Twin Peaks natuurlijk) en speel Silent Hill 2 eens

donderdag 5 februari 2004 @ 21:14:11 #170
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16924335
lost highway
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:56:45 #171
63772 RonB
Yabadabado?
pi_16957101
ik geloof dat ik uiteindelijk de tears for fears versie beter vind. deze cover heeft wel wat maar toch...
... and the modern stone age family
pi_16970278
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 17:53 schreef Evil_Jur het volgende:Het is al sinds 2001 één van mijn favoriete nummers (toen zag ik donnie darko) Maar ik vind het een beetje vreemd om het nu ineens overal te horen. En ik heb het niet zo op die hypes, en ik hoop niet dat dit nummer binnenkort commercieel verkracht wordt met een dance-remix of iets dergelijks.
Uhm, die is er al, maar al een hele tijd (volgens mij zelfs voordat Gary Jules deze cover heeft gemaakt). En het is van Nu Romantix. Die versie vind ik persoonlijk nog mooier (maar dat is niet het geval als je niet van dance houdt natuurlijk).
pi_16971872
donnie darko gezien, het nummer is me totaal niet opgevallen. en ik vind het nu een vreselijk klote slecht kutnummer. ik heb al eens in het gary jules forum hier op fok gezegd waarom het zo slecht is. ik keek hier weer even om te checken of er ook andere mensen zijn die dit vreselijk vinden.

ook die andere muziek van die gary jules is kut

pi_16981278
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:25 schreef googoodoll het volgende:
donnie darko gezien, het nummer is me totaal niet opgevallen.
zeker weten dat je de juiste film gezien hebt
pi_16981396
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:02 schreef JedaiNait het volgende:
zeker weten dat je de juiste film gezien hebt
Dat dacht ik dus ook al.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16984764
Je kunt het moeilijk missen.
  zondag 8 februari 2004 @ 02:01:47 #177
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_16990128
quote:
Op zondag 1 februari 2004 12:14 schreef googoodoll het volgende:

[..]

nou ik heb No Poetry gedownload en het is echt een klotenummer. alle clichee's uit het singer songwriter genre werden naar boven getrokken (slide gitaartjes, irritante 'sfeer' hi-hat, 'let's go downtown baby' zingt ie) echt vreselijk.

de stem vond ik sowieso al vreselijk: en dan nog die openings zin 'there's no poetry between us / said the paper to the pen'

deze muziek is echt vreselijk, niveautje Dido voor mij. no way dat ik nog iets van deze gozer ga downloaden. weg ermee!

Ai! Dit soort commentaren kan echt recht door je ziel snijden!

Ik heb het hele album dus nog niet, maar wel twee nummers, waaronder het prachtige Something Else. Daar zitten inderdaad een paar clichees uit het genre in, maar aan de andere kant: wat is er mis mee als je ze goed toepast en het eindresultaat mooi klinkt?

Er zit in ieder geval een of ander bijzonder afrikaans tintje aan het gitaartokkeltje in het refrein van dat nummer, maar dat zal aan niet-muzikanten en mensen die te snel een oordeel vellen (lees: na 1 draaibeurt) wel voorbij gaan. Die moeten dan maar gauw de nieuwste trancepoprotzooi gaan downloaden want aan hen hebben we toch niks!

Paan!
pi_17766877
Ik zit nu ook naar de cd te luisteren en ik vind hem echt prachtig. Het eerste liedje Broke Window, zooo mooi. Ik vind hem echt een ontdekking.
  zondag 28 maart 2004 @ 16:17:51 #179
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18022601
Voor wie t nog niet weet, 5 april speelt Gary Jules in Paradiso!!!!!!
Wees er snel bij, het is een zitconcert dus zijn er waarschijnlijk minder plaatsen beschikbaar...
CU there!
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_18036518
ik vind er om eerlijk te zijn ook niet zo veel aan
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
pi_18078247
Ik heb ook kaartjes voor Paradiso.
  maandag 5 april 2004 @ 23:11:58 #182
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18208093
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 09:28 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb ook kaartjes voor Paradiso.
Ben net geweest, ik vond het errug goed! Waar zat jij RR?
pi_18209006
Links vooraan op de tweede rij en jij? Ik vond het prachtig.
  woensdag 7 april 2004 @ 00:02:44 #184
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18236678
quote:
Op maandag 5 april 2004 23:43 schreef rooierooie het volgende:
Links vooraan op de tweede rij en jij? Ik vond het prachtig.
Rechtervleugel een na laatste rij. Ik vond het he-le-maal goed! Leuk, dat geklooi met covers en gaaf dat het zo heerlijk klein en intiem bleef.
In de zomer komt ie geloof ik weer deze kant op, ik ga zeker nog eens!!!!
Hoorde vanmiddag een versie op gitaar van Mad World solo op 3 fm (live bij Claudia) en dat was prachtig! Mooier dan het 'origineel'!
pi_18249431
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:02 schreef Kirke het volgende:
Rechtervleugel een na laatste rij.
Precies symmetrisch 180 graden aan de andere kant dus. (Ofzo. )

Ik ben jaloers op de mensen die deze zomer Bob Dylan gaan zien mét Gary Jules in het voorprogramma, dan heb je een leuke avond.
  woensdag 7 april 2004 @ 16:30:12 #186
90624 The_Crippler
The Guru of Greatness
pi_18249884
ik vond het wel een leuk nummer, maarja als ik altijd als ik werk naar SKY RADIO moet luisteren is de lol van het liedje er al aardig snel af.
"Hi I'm John Morrison, and The Catholic church omitted me from the bible because they thought I'd outshine Jesus"
pi_18255033
Tja, ik kan er niks genuanceerds van maken: Sky Radio sucks.
pi_18255540
ik heb laatst ook donnie darko gezien.
echt een geweldige film. ik heb er nog veel over nagedacht.

[SPOILER!]
dus die jongen gaat weer terug in de tijd?
en omdat hij frank heeft vermoord, wordt hij niet meer uit zijn huis gelokt en gaat hij dood.
heb ik dat goed?
[/SPOILER]
Tri State. Tri State. !
  woensdag 7 april 2004 @ 19:49:50 #189
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18255578
Over de film kun je beter in het FTR-forum posten.
pi_18255680
ok bedankt.
ik vind het nummer zelf emotioneel.
ik had het voorheen al eens gehoord en wist ook vaag dat het van donnie darko was.
laatst ging ik de film kijken en het was echt mooi toen dat nummer kwam.
je krijgt er zo'n vreemd gevoel van..
Tri State. Tri State. !
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:55:10 #191
84072 harlingen.f2o.org
www.harlinger-fotografie.nl
pi_18327879
Ik zat in paradiso boven in het midden, echt gaaf met die covers, vooral die Bob Dylon cover, hoe heette dat laatste nummer trouwens wat hij speelde, iets met scared??
Do hast spitigernôch net it foech om de sonnema-website te besykjen omdatst minderjierrich bist.
pi_18329622
Mooi, rustig nummer.

Een heel ander nummer dan wat er meestal in de top 40 staat. Deze verdient het om 'gehyped' te worden.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 10 april 2004 @ 23:10:09 #193
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18333552
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik zat in paradiso boven in het midden, echt gaaf met die covers, vooral die Bob Dylon cover, hoe heette dat laatste nummer trouwens wat hij speelde, iets met scared??
Was voor zijn zus geloof ik, ik zal es kijken of ik het kan vinden....
  zondag 11 april 2004 @ 12:18:37 #194
84072 harlingen.f2o.org
www.harlinger-fotografie.nl
pi_18341906
Ja dat nummner voor zijn zus, if you are scared, make it go away, geloof ik.
Echt een gaaf nummer.
Do hast spitigernôch net it foech om de sonnema-website te besykjen omdatst minderjierrich bist.
pi_24052464
Het origineel is sowieso beter. Maargoed, het staat ook op 1 van de beste albums aller tijden: The Hurting.

Veel betere jaren '80 wave is er niet.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_24061043
anders kick je ouwe topics
'Beetje een zeiklied was dat van gary jules toch wel.
pi_24069823
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:24 schreef Fatality het volgende:
'Beetje een zeiklied was dat van gary jules toch wel.
Intussen is het wel een zeiklied ja beetje teveel gedraaid.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_24071861
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:24 schreef Fatality het volgende:
Ik snap dit soort opmerkingen nooit. Als iemand een nieuw topic start is het ook niet goed. Wat moet je dán? Maar helemaal niets posten? Het is toch een forum, wat maakt het nou uit dat het een oud topic is?
pi_24076656
poepnummer!
pi_24083542
Die cover is wel een zeiklied, maar hel album van Gary is tijdens een kamer-opruimsessie toch best te pruimen hoor!
Paan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')