quote:Neehoor, maar de hele elpee van TFF - The Hurting - is
Op zondag 1 februari 2004 20:51 schreef Inquistor87 het volgende:
Ben ik dan de enige die het orgineel ook heel erg goed vindt.
to Gary Jules
quote:Jij weet precies te verwoorden hoe ik denk over de hype rond dit nummer nu. Ik heb het al jaren op m'n pc als één van m'n favo nummers, vooral door de film Donnie Darko. Je moet het nummer ook in die context horen.
Op maandag 22 december 2003 01:56 schreef Cheese het volgende:
Dit is een nummer dat heel gevoelig is, en absoluut niet gepromoot dient te worden. Dit moet je luisteren met aandacht, niet tussen het geleuter van dj's, en daarnaast is het nummer ontzettend overexposure gevoelig. Idd, in een (top)film als D. Darko past het perfect. Op de radio niet.
Ik vond dit een geweldig mooi nummer sinds Darko, en heb een ontzettend diepe tijdloze ervaring op dit nummer gehad, maar sinds ik het elke dag hoorde bij KinK is de elan ervan aan het afnemen. Ik zap hem nu preventief weg om hem te behouden, voor mezelf. Iemand die dit elke dag draait kan ik ook niet begrijpen. Een mooie galajurk doe je ook niet elke dag aan.Ik snap trouwens ook niet waarom het NU PAS wordt uitgebracht als single, terwijl Darko al van 2000 is als ik mij niet vergis. Vreemd.
Daarbij hou ik niet zo van de houding: "ik ken het nummer al zo en zo lang... nu vind ik het niet leuk dat de halve wereld mijn leuke nummer kent."
Dat het nummer zijn charme is verloren is niet door dat het nummer als Clip/Hit wordt verkocht maar omdat het nummer een cover is en het publiek niet klaar is voor deze gevoelens, na dit nummer is de halve wereld weer depressief. Hail prozac.
DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.
Ik hoorde tot mijn grote schok dat het nummer nu (zoveel jaar na dato) een hitje is hier
Je mag dit nummer niet eens horen als je Donnie Darko niet hebt
gezien!!! Nee, dan kun je beter de Tears of Fears versie opzetten voor het 'zomaar even luisteren'! Dit nummer hoort bij de soundtrack, niet zomaar los op crappy radiostations! ![]()
Als het waar is dat er een 'uitgelegde versie' komt en ik kom erachter dat de regisseur hiermee akkoord is gegaan is voor mijn part Donnie Darko niet meer de beste film ooit!!! Ik vondt dit juist de perfecte aanval tegen de domme-actie-film-met-arnie-voor-de-gemiddelde-domme-amerikaan films
quote:Donnie darko rulles!!!
Op donderdag 5 februari 2004 01:08 schreef ToweR het volgende:
>dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal >opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.
Ik hoorde tot mijn grote schok dat het nummer nu (zoveel jaar na dato) een hitje is hier![]()
Je mag dit nummer niet eens horen als je Donnie Darko niet hebt
gezien!!! Nee, dan kun je beter de Tears of Fears versie opzetten voor het 'zomaar even luisteren'! Dit nummer hoort bij de soundtrack, niet zomaar los op crappy radiostations!Als het waar is dat er een 'uitgelegde versie' komt en ik kom erachter dat de regisseur hiermee akkoord is gegaan is voor mijn part Donnie Darko niet meer de beste film ooit!!! Ik vondt dit juist de perfecte aanval tegen de domme-actie-film-met-arnie-voor-de-gemiddelde-domme-amerikaan films
En please zeg me dat het niet waar is dat ze een andere versie gaan uitbrengen van die film want zoals hij nu is, is hij gewoon perfect..
Die vaagheden met dat konijn en idd het einde is gewoon fantastisch.. Kippelvel krijg ik van die film en deed me toch goed nadenken over mijn eigen leventje...
Verder is het natuurlijk onzin dat je dat nummer niet mag luisteren als je de film niet gezien hebt. De Tears for fears versie is stuk ouder als de film, alleen is deze versie wat 'emotioneler' ingezongen.
quote:What the fu** are you talking about??
Op donderdag 5 februari 2004 09:07 schreef Arma_Angelus het volgende:
sorry hoor, maar de film wordt er niet minder om. Vooral het 'elitaire'gezeik van mensen zoals jij snap ik niet. De film is niet zo vaag, hij is zelfs best straigth forward. Misschien moet je eens wat vaker naar een filmhuis gaan, of naar een videotheek waar ze niet alleen hollywood blockbuster hits hebben liggen, (en ja donnie darko is ook zo'n film).
Verder is het natuurlijk onzin dat je dat nummer niet mag luisteren als je de film niet gezien hebt. De Tears for fears versie is stuk ouder als de film, alleen is deze versie wat 'emotioneler' ingezongen.
Verder vind ik die film wel vaag omdat je op het einde pas snapt hoe of wat en begrijp je pas waarom hij die dingen ziet zoals hij ze ziet..
Verder betekend een vage film niet gelijk dat hij slecht is want zoals ik al 40x zei
goede song... goede film...
quote:Uh, het was meer voor diegene boven je bedoelt. Daarbij komt dat ik niet heb gezegd dat die film niet goed is.
Op donderdag 5 februari 2004 09:44 schreef Kupoi het volgende:
What the fu** are you talking about??
elitair gezeik??? omdat ik zeg dat ik een film goed vind?? okeeej dit gaat weer nergens overVerder vind ik die film wel vaag omdat je op het einde pas snapt hoe of wat en begrijp je pas waarom hij die dingen ziet zoals hij ze ziet..
Verder betekend een vage film niet gelijk dat hij slecht is want zoals ik al 40x zei
goede song... goede film...
tsja, en dat het geen standaard mooi hollywood verhaal is klopt, maar zo bizar vaag wastie ook niet, het liet precies genoeg aan de verbeelding over.
quote:uhmmm.... sorry
Op donderdag 5 februari 2004 10:52 schreef Arma_Angelus het volgende:[..]
Uh, het was meer voor diegene boven je bedoelt. Daarbij komt dat ik niet heb gezegd dat die film niet goed is.
tsja, en dat het geen standaard mooi hollywood verhaal is klopt, maar zo bizar vaag wastie ook niet, het liet precies genoeg aan de verbeelding over.
Zo, even wat tegenwicht!
quote:Nou ik vind dat ze zich dat soort dingen best mogen afvragen. Dan ben je toch niet meteen dom.
Op donderdag 5 februari 2004 01:08 schreef ToweR het volgende:
>dit nummer werd nu uitgebracht om dat de film nu met meer verhaal >opnieuw wordt uitgebracht. oftewel alles wordt weer lekker voorgekauwd.DIT IS ECHT OM TE KOTSEN!
Donnie Darko is de beste film ooit, en juist zijn vaagheid maakt hem geniaal. Dat je er een week mee bezig bent om de film helemaal te ontrafelen is echt cool! -> En dan die domme Amerikanen die zich afvragen ''huh? waarom valt er dan een tweede vliegtuigmotor?", die verdienen het niet eens zo'n film te zien.^
Maar goed, dit is het muziekforum en niet het filmdiscussie forum. Ik vond het iig zelf een erg leuke film.
Op de dvd staan trouwens ook al extra (losse) scenes en commentaar van de regiseur, dat een boel verduidelijkt.
Yep, zonder dat is het wel bijna onmogelijk de film helemaal uit te pluizen!
Tip voor mensen die Donnie Darko geweldig vinden, check de film ''Jacob's Ladder'' eens en natuurlijk alle David Lynch films (+ Twin Peaks natuurlijk) en speel Silent Hill 2 eens
quote:Uhm, die is er al, maar al een hele tijd (volgens mij zelfs voordat Gary Jules deze cover heeft gemaakt). En het is van Nu Romantix. Die versie vind ik persoonlijk nog mooier (maar dat is niet het geval als je niet van dance houdt natuurlijk).
Op vrijdag 12 december 2003 17:53 schreef Evil_Jur het volgende:Het is al sinds 2001 één van mijn favoriete nummers (toen zag ik donnie darko) Maar ik vind het een beetje vreemd om het nu ineens overal te horen. En ik heb het niet zo op die hypes, en ik hoop niet dat dit nummer binnenkort commercieel verkracht wordt met een dance-remix of iets dergelijks.
ook die andere muziek van die gary jules is kut
quote:zeker weten dat je de juiste film gezien hebt
Op zaterdag 7 februari 2004 15:25 schreef googoodoll het volgende:
donnie darko gezien, het nummer is me totaal niet opgevallen.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 21:02 schreef JedaiNait het volgende:
zeker weten dat je de juiste film gezien hebt
quote:Ai! Dit soort commentaren kan echt recht door je ziel snijden!
Op zondag 1 februari 2004 12:14 schreef googoodoll het volgende:[..]
nou ik heb No Poetry gedownload en het is echt een klotenummer. alle clichee's uit het singer songwriter genre werden naar boven getrokken (slide gitaartjes, irritante 'sfeer' hi-hat, 'let's go downtown baby' zingt ie) echt vreselijk.
de stem vond ik sowieso al vreselijk: en dan nog die openings zin 'there's no poetry between us / said the paper to the pen'
![]()
deze muziek is echt vreselijk, niveautje Dido voor mij. no way dat ik nog iets van deze gozer ga downloaden. weg ermee!
Ik heb het hele album dus nog niet, maar wel twee nummers, waaronder het prachtige Something Else. Daar zitten inderdaad een paar clichees uit het genre in, maar aan de andere kant: wat is er mis mee als je ze goed toepast en het eindresultaat mooi klinkt?
Er zit in ieder geval een of ander bijzonder afrikaans tintje aan het gitaartokkeltje in het refrein van dat nummer, maar dat zal aan niet-muzikanten en mensen die te snel een oordeel vellen (lees: na 1 draaibeurt) wel voorbij gaan. Die moeten dan maar gauw de nieuwste trancepoprotzooi gaan downloaden want aan hen hebben we toch niks!
Ben net geweest, ik vond het errug goed! Waar zat jij RR?quote:Op woensdag 31 maart 2004 09:28 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb ook kaartjes voor Paradiso.
Rechtervleugel een na laatste rij. Ik vond het he-le-maal goed! Leuk, dat geklooi met covers en gaaf dat het zo heerlijk klein en intiem bleef.quote:Op maandag 5 april 2004 23:43 schreef rooierooie het volgende:
Links vooraan op de tweede rij en jij? Ik vond het prachtig.
Precies symmetrisch 180 graden aan de andere kant dus. (Ofzo.quote:Op woensdag 7 april 2004 00:02 schreef Kirke het volgende:
Rechtervleugel een na laatste rij.
Was voor zijn zus geloof ik, ik zal es kijken of ik het kan vinden....quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Ik zat in paradiso boven in het midden, echt gaaf met die covers, vooral die Bob Dylon cover, hoe heette dat laatste nummer trouwens wat hij speelde, iets met scared??
Intussen is het wel een zeiklied jaquote:Op zaterdag 18 december 2004 17:24 schreef Fatality het volgende:
anders kick je ouwe topics
'Beetje een zeiklied was dat van gary jules toch wel.
Ik snap dit soort opmerkingen nooit. Als iemand een nieuw topic start is het ook niet goed. Wat moet je dán? Maar helemaal niets posten? Het is toch een forum, wat maakt het nou uit dat het een oud topic is?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |