Dit vat ik op als een groot complimentquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:15 schreef Darkwolf het volgende:
Krijg nou wat! Dat daar uberhaupt naakte lichamen stonden viel me sowieso al niet eens op.![]()
(Ja ok, ik interesseer mij daar niet echt in natuurlijk maar toch!)
Wat wil je weten? Ben jij dat met die Internet Explorer 7 en waarschijnlijk uit Amsterdam?quote:
En Internet Explorer 7 klopt ook toch? Ik ben helderziendquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:03 schreef Amos_ het volgende:
Ik hou meer van de lente en de zomer. En ja, omgeving Amsterdam klopt wel deels. Maar ook weer niet helemaal
Uiteraard.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En Internet Explorer 7 klopt ook toch? Ik ben helderziend.
Ik zie deze cijferreeks als ik aan jou denk:
212.142.**.***
Zegt je dat iets?
Hou maar op, ja. Ik ben gister naar de mondhygieniste geweest, voor het eerst in jaaaaaaren. En nou onderhoud ik mijn gebiod goed, maar ik rook als een schoorsteen en drink koffie. Dus dan weet je het welquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:02 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Nou... ik ken ook een paar mensen gebitten.
Het is dat wij tandenborstels en tandartsen hebben, maar gezien wat wij allemaal eten en drinken vandaag de dag vraag ik mij af hoe dat er voor ons allen had uitgezien als we dit niet hadden.
Oh op 3 mei, vlak voor de feestenquote:
Ja inderdaad! Nu je het zegt.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh op 3 mei, vlak voor de feesten.
1 minuut?! Dus jij gaat herrie maken op het moment dat de rest van Nederland nog stil isquote:Op woensdag 21 april 2010 10:07 schreef Darkwolf het volgende:
Ja inderdaad! Nu je het zegt.
Zelf ben ik jarig op 4 mei... doden herdenking!![]()
(En fok it met die 20:00 stilte voor een minuut hoor! Gonna party like it's mah birthday!)
De rest van Nederland. Laat mij niet lachen!quote:Op woensdag 21 april 2010 10:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
1 minuut?! Dus jij gaat herrie maken op het moment dat de rest van Nederland nog stil is.
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn er genoeg die wel oprecht 2 minuten stil zijn en die de rest van het jaar vaker stilstaan bij de oorlog. Ik ben zelf opgevoed om er wel bij stil te staan en ik doe dat dan ook oprecht. Mijn ouders zijn allebei in de oorlog geboren en mijn opa (vader van mijn vader) heeft in een Jappenkamp gezeten, mijn opa (vader van mijn moeder) werkte mee aan de verspreiding van de 'ondergrondse' (illegale krant), dus ja, ik ben echt opgegroeid met oorlogsverhalen.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:39 schreef Darkwolf het volgende:
De rest van Nederland. Laat mij niet lachen!![]()
Om maar te zwijgen over het idee dat heel veel mensen stil zijn uit respect en zelf ook hard met smart de seconden weg tellen.
Wat is dan nog het nut voor zoiets als de intentie voor het grote gross niet puur is?
Het is echt een stukje plastic formaliteit geworden.
Dat weet ik niet, maar je hoeft in die 2 minuten ook niet per se stil te staan bij de slachtoffers van WW2, je mag het helemaal zelf invullen. Je kan er ook voor kiezen om helemaal nergens bij stil te staan, maar wees dan wel rustig voor de mensen die wel herdenkenquote:Blijven we over 100 jaar dit ook nog doen vele generaties verder? Zullen die dat met dezelfde intentie doen net als de mensen van het eerste uur?
Dat staat voor zich.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:06 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dat weet ik niet, maar je hoeft in die 2 minuten ook niet per se stil te staan bij de slachtoffers van WW2, je mag het helemaal zelf invullen. Je kan er ook voor kiezen om helemaal nergens bij stil te staan, maar wees dan wel rustig voor de mensen die wel herdenken.
Oorlog is debiel en maakt mij kribbig.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:07 schreef Amos_ het volgende:
Het is ook geen herdenking meer voor enkel de doden van WOII, maar een herdenking voor alle oorlogsslachtoffers.
In de dierenwereld wordt anders ook genoeg oorlog gevoerd.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat staat voor zich.
Maar ik ben dan ook tot heden nooit in een situatie geweest dat ik mensen bewust heb gestoord.
De meeste mensen om mij heen zijn ook van die "oh shit! het is 8 uur geweest!" types!
Zo zie je maar dat wij zwaar verschillen in zowel opvoeding als verhalen. En type omgeving.
[..]
Oorlog is debiel en maakt mij kribbig.
Misschien dat ik daarom ook niet stil wil zijn en er uberhaupt niet wil aan denken. Slachtoffers of anderzijds.
Als ik verplicht het leger in had gemoeten, dan hadden ze echt een dikke vinger kunnen krijgen.
Sterker nog het maakt mij nu zelfs kribbig en rebels. Genoeg om te zeggen dat ik dan nog liever van een brug spring dan in een geforceerde samenleving moet leven.
Mijn lichaam. Mijn leven. I am not a fuckin' drone that just obeys a piece of paper that tells me I am obliged to go to arms.
Tweevoeters...![]()
Mensen zijn zo arrogant om alleen aan zichzelf bepaalde emotionele en cognitieve vermogens toe te kennen (hoe fout dit ook is, en dat zal heus nog blijken in de toekomst). Dan moeten ze ook de verantwoordelijkheden die daarmee gepaard gaan (ik zei gepaard, hi hi hi) en doen wat juist is.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:45 schreef Amos_ het volgende:
Dieren voeren ook oorlog en machtsstrijd om te overleven inderdaad. Hoe verwerpelijk wij het met onze bewuste denkvermogen ook mogen vinden, het zit ingebakken in onze levenscyclus...
Mijn god, wat ben jij een lompe eikel.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:07 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ja inderdaad! Nu je het zegt.
Zelf ben ik jarig op 4 mei... doden herdenking!![]()
(En fok it met die 20:00 stilte voor een minuut hoor! Gonna party like it's mah birthday!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |