abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 12:49:22 #126
137949 Disana
pi_80260178
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:47 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de meerderheid het niet erg vindt dat misbruik binnen de kerk plaatsvindt?
Waar zeg ik dat. Ik zeg, zoals ook al eerder, dat de meeste gelovigen waarschijnlijk niet eens op de hoogte zijn van wat er hier speelt. Op die gelovigen kan de kerk bouwen en nog jaren voortgaan zonder rekenschap af te leggen of veranderingen door te voeren om misbruik te voorkomen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 12:50:41 #127
137949 Disana
pi_80260216
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:48 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Bij die 1,1 miljard zitten ik en een hoop andere users in dit topic dus ook. Dat zou wel een reden voor mij zijn om me uit te schrijven. Alhoewel die cijfers ook op de doopregisters gebaseerd kunnen zijn en dan helpt uitschrijven dus niet.
Het is al lang geleden, maar een ex-katholieke vriend van mij kon zich wel met resultaat uitschrijven. Ook hij werd in zijn nieuwe woonplaats door de kerk verwelkomd. Ik weet alleen niet wat erbij komt kijken.
pi_80260253
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp niet dat er kinderneukerij voor nodig is om mensen een afkeer voor de katholieke kerk te bezorgen.
Verder heeft het ook mooie kanten hoor, en voor veel mensen blijft het ook seculier een belangrijk onderdeel van hun culturele achtergrond. Maar door dit soort nieuws worden ook mensen die er eigenlijk totaal niet (meer) mee bezig waren met hun neus op de mindere kanten gedrukt.
pi_80260287
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:51 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Verder heeft het ook mooie kanten hoor, en voor veel mensen blijft het ook seculier een belangrijk onderdeel van hun culturele achtergrond. Maar door dit soort nieuws worden ook mensen die er eigenlijk totaal niet (meer) mee bezig waren met hun neus op de mindere kanten gedrukt.
Ik kan me nauwelijks een walgelijker instituut voorstellen, niets moois aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_80260301
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
Dus eigenlijk is het christelijke geloof alleen voor homofielen?
Zal de sgp blij mee zijn.
De SGP heeft geen fluit met de RKK te maken. Een beetje algemene kennis mag wel hoor.
pi_80260307
In het vaticaan zullen ze met weemoed terug denken aan de "good old days". Toen ze gewoon iedereen die hun tegensprak/ anders dacht ongestraft een kopje kleiner mochten maken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_80260353
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik kan me nauwelijks een walgelijker instituut voorstellen, niets moois aan.
Ieder zijn mening. Ik vind de kerken en het Vaticaan nog steeds mooie en inspirerende plaatsen om te bezoeken bijvoorbeeld. En als ik voor een begrafenis of trouwerij eens een religieuze dienst bijwoon vind ik de Kahtolieke toch nog altijd het meest bijzonder.

Maar dat heeft dus meer met cultuur te maken dan met het geloof of het instituut.
pi_80260429
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:51 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Noem dan eens een paar mooie kanten. Ik associeer de kerk al jaren met conservatisme, oogkleppencultuur en (machts)misbruik. Christenen willen vaak dat je openstaat voor hun geloof, maar andersom komt 't niet bestaan van God en de hele reutemeteut nicht im frage.. Een monopolie op de waarheid noemde Hans Teeuwen dat.
pi_80260441
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:48 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Bij die 1,1 miljard zitten ik en een hoop andere users in dit topic dus ook. Dat zou wel een reden voor mij zijn om me uit te schrijven. Alhoewel die cijfers ook op de doopregisters gebaseerd kunnen zijn en dan helpt uitschrijven dus niet.
Dat zou wel een ziek systeem zijn, dan wordt je als je ooit katholiek gedoopt bent de rest van je leven meegeteld in de statistieken.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:01:05 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80260495
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:59 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Dat zou wel een ziek systeem zijn, dan wordt je als je ooit katholiek gedoopt bent de rest van je leven meegeteld in de statistieken.
Ja, en als je daarna Moslim wordt tel je daar ook mee in de statistieken....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80260587
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en als je daarna Moslim wordt tel je daar ook mee in de statistieken....
Achja, volgens de islam is ieder mens van nature al moslim, alleen niet iedereen is zich daar van bewust. Dus volgens hun statistieken moet 100% van de wereldbevolking moslim zijn.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:06:19 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80260659
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Noem dan eens een paar mooie kanten. Ik associeer de kerk al jaren met conservatisme, oogkleppencultuur en (machts)misbruik. Christenen willen vaak dat je openstaat voor hun geloof, maar andersom komt 't niet bestaan van God en de hele reutemeteut nicht im frage.. Een monopolie op de waarheid noemde Hans Teeuwen dat.
Het helpen van armen en wezen, het bijstaan van mensen in de moeilijkste momenten van hun leven, zoals bv overlijden.

Ik ben vooral kwaad op het Vaticaan dat ze niets doen aan dit kindermisbruik schandaal, en dat daardoor alleen het negatieve in de belangstelling staat. Maar vergeet niet dat er heel veel lokale priesters zijn die mensen echt goed helpen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80260838
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het helpen van armen en wezen, het bijstaan van mensen in de moeilijkste momenten van hun leven, zoals bv overlijden.

Ik ben vooral kwaad op het Vaticaan dat ze niets doen aan dit kindermisbruik schandaal, en dat daardoor alleen het negatieve in de belangstelling staat. Maar vergeet niet dat er heel veel lokale priesters zijn die mensen echt goed helpen.
Het helpen van armen en wezen wordt niet alleen door de katholieke kerk gedaan. Er zijn genoeg ongelovigen of andersgelovigen die net zoals de kerk het beste beentje voorhebben. Alleen hebben die mensen juist GEEN leider die oproept tot het stoppen van gebruik van condooms, waardoor HIV/AIDS vrij spel heeft, om maar even een voorbeeld te noemen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:13:06 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80260858
quote:

"I think that on the balance the moral influence of religion has been awful. With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil. But for good people to do evil -- that takes religion."

- Steven Weinberg -
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 13:14:00 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80260884
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

"I think that on the balance the moral influence of religion has been awful. With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil. But for good people to do evil -- that takes religion."

- Steven Weinberg -
Wat een onzin.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80260888
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:12 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Het helpen van armen en wezen wordt niet alleen door de katholieke kerk gedaan. Er zijn genoeg ongelovigen of andersgelovigen die net zoals de kerk het beste beentje voorhebben. Alleen hebben die mensen juist GEEN leider die oproept tot het stoppen van gebruik van condooms, waardoor HIV/AIDS vrij spel heeft, om maar even een voorbeeld te noemen.
Dat laatste vind ik dus onzin, de kerk roept namelijk ook op tot geen seks buiten het huwelijk. Dus die mensen gaan dan wel seks met jan en alleman hebben maar geen condooms dragen omdat de Kerk dat zegt? Dat slaat nergens op.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:15:26 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80260932
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een onzin.
Goed argument
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_80260946
quote:

[..]

Bijstaan wanneer iemand komt te overlijden? Dat ligt er natuurlijk maar net aan. De RK-kerk gelooft nog heilig in de hel. Dus wanneer een persoon sterft als ongelovige of wanneer een gelovige zelfmoord pleegt dan zal de priester de nabestaanden vertellen dat hij of zij is afgedaald naar de hel.

Of je de nabestaanden daarmee een hart onder de riem steekt, durf ik te betwijfelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 13:16:18 #144
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80260962
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Goed argument
Ja he.

Alsof elke religie aanzet tot geweld.
Zo, argument genoeg voor je?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80260984
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Goed argument
Politieke ideologie kan goede mensen ook kwaad laten doen. Evenals hebzucht en allerlei andere zaken.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:19:29 #146
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80261073
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:12 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Sex mag alleen binnen het huwelijk, je hebt in Katholicisme maar een sexpartner in je leven. Als mensen naar de Paus zouden luisteren dan zou HIV/AIDS nauwelijks bestaan.

Dus als andere mensen ook goede dingen doen dan telt het niet als Katholieken goede dingen doen? Dan wordt het onmogelijk iets goeds over Katholicisme te zeggen.

Ik heb veel kritiek op de kerk, maar je moet het wel beredeneren. Je hoeft niet met zo'n dom verhaal te komen om de kerk te bekritiseren, dat kan ook met de feiten die er zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80261078
Jullie begrijpen het citaat niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80261080
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijstaan wanneer iemand komt te overlijden? Dat ligt er natuurlijk maar net aan. De RK-kerk gelooft nog heilig in de hel. Dus wanneer een persoon sterft als ongelovige of wanneer een gelovige zelfmoord pleegt dan zal de priester de nabestaanden vertellen dat hij of zij is afgedaald naar de hel.

Of je de nabestaanden daarmee een hart onder de riem steekt, durf ik te betwijfelen.
Lulkoek. Tijdens een begrafenisdienst een tijd geleden van een zelfdoding werd er niets dan goeds gezegd.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80261119
quote:

[..]

Dat is inderdaad mooi, maar heb je daar 'n kerk voor nodig? Ik geef ook aan goede doelen, en doe ook vrijwilligerswerk.. Wat Jac0bus ook zegt, het verschil is dat de kerk een kortzichtige seniele leiding heeft, die tegen bijvoorbeeld het gebruik van condooms is en homoseksualiteit als een zonde ziet... Waar ben je dan mee bezig denk ik dan. Hoe denk jij over homoseksualiteit, vind je dat ook een zonde?
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:21:02 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80261143
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

- Steven Weinberg -
Slechte mensen doen vaak ook goede dingen nadat ze bekeerd zijn. Halfwaarheden en laster draagt echt niet bij aan een volwassen discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')