abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 12:25:43 #101
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80259463
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook precies wat ik bedoel hoor. De kerk vervreemdt, althans in het westen, en als reactie bijt de kerk zich vast in oud gedachtengoed. Vandaar ook die stijve pausen.

Ik vraag me ook af of deze kerk in staat zou zijn te moderniseren. Het lijkt mij dat de macht van zijn voetstuk valt als ze daaraan zouden beginnen.
Tuurlijk kunnen ze dat.
De vraag is alleen of ze dat willen en zo ja, of de huidige paus dat ook wil en kan.
Of dat men eerst moet wachten tot deze dood is voordat de hervormingen ingezet kunnen worden.
Ik vrees het laatste.
Ik denk niet dat de huidige paus zich en de kerk zo kan veranderen om het hoofd te bieden aan de veranderende wereld en houding tegenover de kerk en zijn "leiders".
Maar dit probleem wordt ook lokaal niet aangepakt.
Iets wat eigenlijk veel erger is.
De priesters/pastors/... in de landen worden niet vervolgd voor kindermisbruik.
Dat is misschien nog wel stuitender dan deze kwestie op dit moment.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:25:53 #102
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80259466
R.K kerk

Nooit begrepen waarom men binnen de Kerk dat ooit als regel heeft opgesteld, het zijn toch niet de woorden van God?

En dan nog een quote;
"Het is beter te trouwen dan van begeerte te branden."
AFC AJAX
pi_80259556
Volgens mij zijn/waren veel priesters ook gewoon homo, het celibaat was een manier om dat te verbergen. Zeker in een tijd waar je bijna gedwongen was met een vrouw te trouwen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat dan ook de misbruikers zijn overigens.
pi_80259572
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
Een beetje normaler reageren en respect hebben voor diegene die wel geloven zou geen kwaad kunnen.
ROFLMAO

Respect is zwaar overrated, zeker voor zoiets. Respect dien je te hebben voor mensen die in hun eentje een heel dorp van de ondergang redden, of voor mensen die een werkend medicijn tegen kanker ontwikkelen en het dan vrij beschikbaar stellen - niet voor mensen die hun leven laten leiden door een sprookjesboek. Die tijd heeft de wereld wel gehad
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_80259577
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:25 schreef msnk het volgende:
R.K kerk

Nooit begrepen waarom men binnen de Kerk dat ooit als regel heeft opgesteld, het zijn toch niet de woorden van God?

Jezus was niet getrouwd, daar komt het vandaan natuurlijk.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:29:43 #106
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80259584
iets beters kan ik er niet over zeggen...

TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_80259606
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:17 schreef Klonk het volgende:
ok, ik ga me uitschrijven, dit is de fucking druppel
goed idee. Ik ook.
pi_80259686
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook precies wat ik bedoel hoor. De kerk vervreemdt, althans in het westen, en als reactie bijt de kerk zich vast in oud gedachtengoed. Vandaar ook die stijve pausen.

Ik vraag me ook af of deze kerk in staat zou zijn te moderniseren. Het lijkt mij dat de macht van zijn voetstuk valt als ze daaraan zouden beginnen.
Moderniseren hebben ze met de Tweede Concilie gedaan. Als gevolg splitste een hoop conservatieven af, en de mensen die riepen om modernisering liepen alsnog weg bij de kerk naarmate de secularisering toenam. Nu gooien ze het over een andere boeg; liever een kleine groep trouwe gelovigen.

Op zich heb ik meer respect voor die laatste keuze, maar het zal zeker in het Westen veel kosten. Maarja, het loopt toch al leeg.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:32:49 #109
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80259701
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:29 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Jezus was niet getrouwd, daar komt het vandaan natuurlijk.
Om dat dan als een regel op te stellen vind ik sowieso bizar.
AFC AJAX
pi_80259722
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

goed idee. Ik ook.
Ik heb er ook naar gekeken, maar het heeft niet veel zin. Je Doop blijft altijd bestaan en de overheid doet toch al niets meer met de registratie.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:38:09 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80259842
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:33 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ik heb er ook naar gekeken, maar het heeft niet veel zin. Je Doop blijft altijd bestaan en de overheid doet toch al niets meer met de registratie.
Nou, kennelijk geven sommige gemeentes het wel door aan de lokale Katholieke kerk, een vriendin van mij kreeg toen ze naar haar huidige woonplaats verhuisde ineens post van de Katholieke vrouwen vereniging aldaar

Terwijl ze dat in haar vorige woonplaatsen nooit gehad had, en ook niet in de kerk kwam of wat dan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80259861
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:33 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Je krijgt wel een brief als je bent verhuisd of je jezelf bij de nieuwe parochie wilt laten inschrijven. Volgens mij krijgt de kerk dat van de basisadministratie door.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_80259897
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, kennelijk geven sommige gemeentes het wel door aan de lokale Katholieke kerk, een vriendin van mij kreeg toen ze naar haar huidige woonplaats verhuisde ineens post van de Katholieke vrouwen vereniging aldaar

Terwijl ze dat in haar vorige woonplaatsen nooit gehad had, en ook niet in de kerk kwam of wat dan ook.
Klopt, die brief kreeg ik dus ook (van de parochie dan hé, niet van de vrouwen vereniging). Bij de vorige verhuizing hoorde ik niks. Dus zal wel per gemeente verschillen.

Maar toch maar eens gaan uitschrijven, ik heb er toch niets meer mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:40:30 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80259900
Kun je dat eigenlijk uit je eigen personalia bij de gemeente laten schrappen??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80259921
Het probleem is dat het zowel op "hoog" niveau in het vaticaan als lokaal waar het misbruik plaatsvindt, niet of te zwak wordt aangepakt. Dit soort lui moet je keihard straffen, chemisch castreren bijvoorbeeld.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80259922
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:38 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je krijgt wel een brief als je bent verhuisd of je jezelf bij de nieuwe parochie wilt laten inschrijven. Volgens mij krijgt de kerk dat van de basisadministratie door.
Moet je dan niet eerst zelf een verhuisbericht sturen ofzo? Ik had op internet wel wat voorbeeldbrieven gevonden voor uitschrijving en ik denk dat toch maar eens de moeite neem, alleen jammer dat je jezelf niet uit het doopregister kunt verwijderen dus.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:42:41 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80259966
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat de gemeente dat doorgeeft??

Je zult maar gevlucht zijn voor een priester met een gebrek aan gevoel voor eerzaamheid, is het nog de gemeente die aan de organisatie waar die priester voor werkt doorgeeft waar je nu woont
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80260007
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:42 schreef Leandra het volgende:
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat de gemeente dat doorgeeft??

Je zult maar gevlucht zijn voor een priester met een gebrek aan gevoel voor eerzaamheid, is het nog de gemeente die aan de organisatie waar die priester voor werkt doorgeeft waar je nu woont
In zo'n geval schrijf je je sowieso uit lijkt me.
pi_80260010
Kut kerk! wat een triest zooitje is het ook he, klote paus!
pi_80260050
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 12:45:22 #121
137949 Disana
pi_80260056
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:32 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Moderniseren hebben ze met de Tweede Concilie gedaan. Als gevolg splitste een hoop conservatieven af, en de mensen die riepen om modernisering liepen alsnog weg bij de kerk naarmate de secularisering toenam. Nu gooien ze het over een andere boeg; liever een kleine groep trouwe gelovigen.

Op zich heb ik meer respect voor die laatste keuze, maar het zal zeker in het Westen veel kosten. Maarja, het loopt toch al leeg.
Nou zo klein is die groep gelovigen wereldwijd niet, ik lees een getal van 1,1 miljard.

En ik vermoed dat het overgrote deel nog altijd kritiekloos is. Vandaar dat ik denk dat de kerk zich niet geroepen voelt iets aan het misbruik binnen eigen gelederen te doen.
pi_80260115
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:45 schreef Disana het volgende:

[..]

En ik vermoed dat het overgrote deel nog altijd kritiekloos is. Vandaar dat ik denk dat de kerk zich niet geroepen voelt iets aan het misbruik binnen eigen gelederen te doen.
Jij denkt echt dat de meerderheid het niet erg vindt dat misbruik binnen de kerk plaatsvindt?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80260153
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou zo klein is die groep gelovigen wereldwijd niet, ik lees een getal van 1,1 miljard.

Bij die 1,1 miljard zitten ik en een hoop andere users in dit topic dus ook. Dat zou wel een reden voor mij zijn om me uit te schrijven. Alhoewel die cijfers ook op de doopregisters gebaseerd kunnen zijn en dan helpt uitschrijven dus niet.
pi_80260157
Ik begrijp niet dat er kinderneukerij voor nodig is om mensen een afkeer voor de katholieke kerk te bezorgen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_80260173
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
Dus eigenlijk is het christelijke geloof alleen voor homofielen?
Zal de sgp blij mee zijn.
Idd

Triest volk. Een hele gemeenschap gebouwd op verhalen uit 'n boek..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')