quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:13 schreef Gehenna het volgende:
een kijkje in de hobbie kamer van wat obscure noise-artiesten:
de dansjes zijn een beetje wtf de muziek absoluut niet..quote:
quote:
Dat glitcht behoorlijk inderdaadquote:Op donderdag 17 november 2011 18:20 schreef Gehenna het volgende:
Japanse glitch iemand?
"Solo for Wounded CD" van Yasuanao Tone is wel 1 van de minst toegankelijkstee albums die ik ken
Die's wel erg gaafquote:Op donderdag 17 november 2011 18:27 schreef Gehenna het volgende:
of Ryoji Ikeda, hij trad laatst nog op in Enschede (niet geweest trouwens...) deze beste man maakt muziek die klinkt als pure data:
zijn visuals zijn ook wel tof trouwens:
toen hij in Enschede was, had hij naast dat ie ergens optrad ook een tent naast het station neer gezet, waarin allerlei speakers in een cirkel stonden die gericht stonden naar het midden. Daar heb ik nog wel even doorheen gelopen, maar dat was eigenlijk niet zo boeiend (misschien was ie nog aan het opbouwen)
quote:Op donderdag 17 november 2011 18:29 schreef Gehenna het volgende:
over coole visuals gesproken, wat Amon Tobin tegenwoordig live doet is pas echt tof:
en daarbij is de muziek ook redelijk WTF, maar wel stukken milder dan die Japanners hierboven
dat bedoelde ik ook eigenlijkquote:Op donderdag 17 november 2011 20:05 schreef LostFormat het volgende:
Ikeda is baas. Zijn muziek klinkt niet als data maar is data waaraan een klank is gegeven. Echt heel goed.
Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op donderdag 17 november 2011 20:16 schreef LostFormat het volgende:
Stond vandaag ook wel een mooie recensie in de NRC next. Matthew Herbert heeft een nieuw concept album gemaakt met alleen maar geluiden uit het leven van een varken. Als hij optreedt dan komt er een kok mee zodat je versgebakken varken kunt ruiken.
http://www.nytimes.com/20(...)-music-in-a-pig.html
Die heeft ook meegewerkt aan het album van roisin murphy toch die ook bijna helemaal gemaakt is door beats van persoonlijke voorwerpen van haar, zoals haarborstels en haar favoriete groenten.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:16 schreef LostFormat het volgende:
Stond vandaag ook wel een mooie recensie in de NRC next. Matthew Herbert heeft een nieuw concept album gemaakt met alleen maar geluiden uit het leven van een varken. Als hij optreedt dan komt er een kok mee zodat je versgebakken varken kunt ruiken.
http://www.nytimes.com/20(...)-music-in-a-pig.html
Volgens mij wel, ja. Heb 'm ooit eens zien optreden op north sea jazz, toen had'ie een album gemaakt over voedsel. Volledig keuken op het podium, koks erbij, muziek maken op fruit e.d. Was geinig, vooral omdat ik met m'n pa was en die had echt zoiets van WTF?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heeft ook meegewerkt aan het album van roisin murphy toch die ook bijna helemaal gemaakt is door beats van persoonlijke voorwerpen van haar, zoals haarborstels en haar favoriete groenten.
(uiterst experimenteel album grappig dat je het niet hoort op de plaat)
quote:Alvin Lucier: Music for Solo Performer - for enormously amplified brain waves and percussion (1965)
The alpha rhythm of the brain has a range from eight to twelve hertz, and, if amplified enormously and channeled through an appropriate transducer, can be made audible. It can be blocked by visual attention with the eyes open or mental activity with the eyes closed. No part of the motor system is involved in any way. Control of the alpha consists simply of alteration of thought content - for example, ashifting back and forth from a state of visual imagery to one of relaxed resting.
Place an EEG scalp electrode on each hemisphere of the occipital, frontal, or other appropriate region of the performer's head. Attach a reference electrode to an ear, finger, or other region suitable for cutting down electrical noise. Route the signal through an appropriate amplifier and mixer to any number of amplifiers and loudspeakers directly coupled to percussion instruments, including large gongs, cymbals, tympani, metal ashcans, cardboard boxes, bass and snare drums (small loudspeakers face down on them), and to switches, sensitive to alpha, which activate one or more tape recorders upon which are stored, pre-recorded, sped-up alpha.
Set free and block alpha in bursts and phrases of any length, the sounds of which, as they emanate from the loudspeakers, cause the percussion instruments to vibrate sympathetically. An assistant may channel the signal to any or all of the loudspeakers in any combination at any volume, and, from time to time,engage the switches to the tape recorders. Performances may be of any length. Experiment with electrodes on other parts of the head in an attempt to pick up other waves of different frequencies and to create stereo effects. Use alpha to activate radios, television sets, lights, alarms, and other audio-visual devices.
Design automated systems, with or without coded relays, with which the performer may perform the piece without the aid of an assistant.
[Original Prose Score taken from "Alvin Lucier: Reflections", Edition MusikTexte, 1995, Kln, www.musiktexte.de]
Steffi Weismann's Statement about "Music for Solo Performer":
Our making of Lucier's "Music for Solo Performer" went ahead with extensive preparations and technical research. The performance itself, however, is very open to the moment and demands nothing but deep relaxation. When I wrote the concept of the piece, I instantly loved that antagonism and and welcomed the challenge to reduce my performative activities to a minimum. While working out my interpretation I slowly learned to be aware of my mental activities. I acquired a sensitivity for subtle changes in tension and the ability to switch the state of my brain from beta to alpha and back again. Nevertheless, the outcome is not completely controllable. This makes the live act quite thrilling.
Sukandar Kartadinata and I decided to create a real solo version of the piece that will go without the aid of an assistant who usually channels the brainwave signals to particular speakers and instruments. That means that parameters like the occurrence, length and intensity of the alphawaves will be detected in real-time and disseminated randomly through a multichannel system to ten vibrating objects placed in the wide space. All sounds will be generated as amplified live-signals from the 4 electrodes that are placed on my head.
Alvin Lucier noted in his score that alphawaves may activate also visual devices. We decided to operate with the possibility of this extension but to separate it from the sound part: Our version will end silently with the transformation of the brainwaves into light signals using the matrix of the 64 light bulbs hanging above the stage.
more information: www.ausland-berlin.de/sololala-2009-5th-night
voor de fans van the disintegration loops van Wiliam Basinski zeg maarquote:I am sitting in a room (1969) is one of composer Alvin Lucier's best known works, featuring Lucier recording himself narrating a text, and then playing the recording back into the room, re-recording it. The new recording is then played back and re-recorded, and this process is repeated. Since all rooms have characteristic resonance or formant frequencies (e.g. different between a large hall and a small room), the effect is that certain frequencies are emphasized as they resonate in the room, until eventually the words become unintelligible, replaced by the pure resonant harmonies and tones of the room itself. The recited text describes this process in action—it begins "I am sitting in a room, different from the one you are in now. I am recording the sound of my speaking voice," and the rationale, concluding, "I regard this activity not so much as a demonstration of a physical fact, but more as a way to smooth out any irregularities my speech might have," referring to his own stuttering.
Oh shit, ik ben benieuwd naar de site nuquote:Op maandag 28 november 2011 18:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaa held, ik heb dat sitting in a room nummer eerder gehoord, maar ik wist niet van wie het ook al weer was. Grappig feitje is dat degene die me het aanraadde iemand van 16 was(als je opgroeit in new york heb je blijkbaar wel een ander referentiekader
)
![]()
een minder feitje is, is dat wtfmusic.org klaarbleikelijk ofline is.
WTF!? Pfff, ik word daar z zenuwachtig van!quote:Op woensdag 30 november 2011 17:20 schreef Gehenna het volgende:
'Soothing Sounds for Baby' van Raymond Scott, vroege electronica speciaal gemaakt voor baby's en dat ongeveer een decennium vr Kraftwerk, Brian Eno en Conrad Schnitzler etc...
Nog zenuwachtiger dan die babymuziekquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:50 schreef Gehenna het volgende:
dit zonet bij toeval ontdek, Nobukazu Takemura met Icefall, wat te gek zeg
haha dat doet me denken aan deze held, Mark Gormleyquote:
Baas!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha dat doet me denken aan deze held, Mark Gormley
Veel briljanter dan dit bestaat niet!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha dat doet me denken aan deze held, Mark Gormley
quote:The long string instrument is an instrument where the string is of such a length that the fundamental transverse wave is below what we can hear as a tone (20 Hz). If the tension and the length result in sounds with such a frequency the tone becomes a beating frequency ranging from a short reverb (approx 5-10 meters) to longer echo sounds (longer than 10 meter). Besides the beating frequency, the string also gives higher pitched natural overtones. Since the length is that long this has an effect on the attack tone. The attack tone 'shoots' through the string in a longitudinal wave and generates the typical science fiction laser gun sound (shooting sound), similar like is happening in upper electricity cables for trains (which are ready made long string instruments in a way).
A known example of a long instrument is invented by the American composer Ellen Fullman, is tuned in just intonation[1] and played by walking along the length of its approximately 100 90-foot-long strings and rubbing them with rosined hands and producing longitudinal vibrations. A C-clamp is used on each string for putting tension on the strings, much like a guitar capo, and a resonator is placed on the end the musician faces. The Long String Instrument's range is centered on the octave of middle C[citation needed] and extends above and below this by an octave. The strings of the bass octave extend the instrument's full 90 feet.
En weer een mooie ontdekking, dankuquote:
O ja, die kerel had toch ook ooit eens een compostitie van allemaal metronomen gemaakt?quote:Op zondag 8 januari 2012 20:28 schreef On het volgende:
Ook gebruikt als soundtrack voor 2001:A Space Odyssey
ja klopt helemaal en als ik in de stemming ben vind ik het ook helemaal geweldig, maar ik moet toch wel bekennen dat ik die twee nummers meestal skipquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:02 schreef On het volgende:
Ik vind die overvloei van het betere krautrockwerk/ritmes naar de psychedelische maalstroom juist wel een interessant aspect van het album. Minder toegankelijk, maar wel boeiend door de evolutie binnen de muziek en dus de plaat zelf.
Ik had jou nog een recommendation gestuurd op RYM. Maar nu ik hier toch ben, denk dat je dit ook wel tof vind.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja klopt helemaal en als ik in de stemming ben vind ik het ook helemaal geweldig, maar ik moet toch wel bekennen dat ik die twee nummers meestal skipOp die momenten ben ik meer toe aan de 'funky'-Can
op Ege Bamyasi doen ze het (in mindere mate) ook met Soup, maar daar duurt het stukken minder lang, dat was op n of andere manier makkelijker in te komen
ja klopt, nog bedankt daarvoorquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:40 schreef On het volgende:
[..]
Ik had jou nog een recommendation gestuurd op RYM. Maar nu ik hier toch ben, denk dat je dit ook wel tof vind.
zojuist gedaan, maar dit is wel te gek zeg, afgaand op de eerste luisterbeurdquote:
Vooral dat laatste nummer, die van die youtube link, vind ik echt goed. Een soort Bohren & der Club of Gore aan de LSD.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:18 schreef Gehenna het volgende:
update
[..]
zojuist gedaan, maar dit is wel te gek zeg, afgaand op de eerste luisterbeurd
ideaal plaatje voor de latere uurtjes, thanks
Klinkt idd fijnquote:Op donderdag 12 januari 2012 21:40 schreef On het volgende:
[..]
Ik had jou nog een recommendation gestuurd op RYM. Maar nu ik hier toch ben, denk dat je dit ook wel tof vind.
Bedoel je niet de Japanse Gerogerigegege?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:37 schreef Nithosm het volgende:
Nihilist Spasm Band.. hebben naar het schijnt een dude in de band die zich aftrekt tijdens een show![]()
ONE TWO THREE FOUR!!!quote:Op zondag 15 januari 2012 22:22 schreef On het volgende:
Ik moest ook meteen aan Gerogerigegege denken, met hun geniale covers.
Die coversquote:Op zondag 15 januari 2012 22:22 schreef On het volgende:
Ik moest ook meteen aan Gerogerigegege denken, met hun geniale covers.
Tof, daar ga ik eens voor zittenquote:
quote:“Z’EV doesn’t just break the rules, he changes them.”
Lol, toppertjes, zoals je meeste posts in dit topic. Enig idee waar ie in beide nummers over 'zingt'?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:33 schreef Gehenna het volgende:
in 1980 hadden wat leden van de no-wave bandjes DNA en Mars samensmelten tot 'John Gavanti'. Waarmee ze een soort no-wave operette probeerden te maken, het resultaat:
geen idee nog, zal wel een lekker los-samenhangend geheel zijnquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lol, toppertjes, zoals je meeste posts in dit topic. Enig idee waar ie in beide nummers over 'zingt'?
quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
hahahaha hilarisch :-)
![]()
haha MAYO-MAN!!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:57 schreef hoarse het volgende:
het meesterlijke gero is al genoemd gelukkig
tevens
en ganz vielen harsh noise natuurlijk
tevens
ja, is geweldig! kaoru abe + masayuki takayanagi - mass projection, heerlijk chaotisch. het heerlijke en iets rustigere gradually projection doet er niet voor onder btw.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:44 schreef Gehenna het volgende:
Ik zat net ook de hele tijd met een artiest in mijn hoofd waar ik niet meer op de naam kwam...
maar ik heb 'm nu weer:
Masayuki Takayanagi
Die was al druk bezig met feedback te verwerken in de muziek, toen Jimi Hendrix net een beetje begon te pingelen
oh die ga ik even uitchecken, want hoe goed 'noise' ook kan zijn, ik ben er niet vaak voor in de stemmingquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:11 schreef hoarse het volgende:
[..]
ja, is geweldig! kaoru abe + masayuki takayanagi - mass projection, heerlijk chaotisch. het heerlijke en iets rustigere gradually projection doet er niet voor onder btw.
ik ben nog bezig met hun nieuwste album:quote:Op zondag 29 januari 2012 20:55 schreef On het volgende:
Vijf uur lang hetzelfde, vijf uur lang niks eigenlijk. Rare gasten, Bull of Heaven.
quote:287 is more than 10 billion years in length, compressed to a tiny 85 kilobytes in size. Warning: this file can permanently damage your computer. Ultimately, it decompresses to 1.263 Zettabytes, or 1.26310^21 bytes, which Wolfram|Alpha assures me is 110 times the estimated information content of all human knowledge. So, take it easy and only unpack single files. They're all identical, anyway. Unless I stuck an Easter egg in there somewhere. I forget. Happy New Year, everybody!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |