abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 04:58:46 #1
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_80214020
quote:

Iran to go to U.N. over Obama nuke 'threat'

Iran will file a formal complaint with the United Nations against the United States after President Obama excluded Iran from a pledge not to use nuclear weapons against countries that do not have them, the Foreign Ministry said Sunday. Foreign Ministry spokesman Ramin Mehmanparast said Mr. Obama's implicit threat to use nuclear weapons against Iran was a "threat to global peace and security," according to Iran's semiofficial Fars news agency. Earlier Sunday, 222 lawmakers in Iran's 290-seat Parliament called on the Iranian government to file the complaint. Iran's supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, who has the final say on all state matters, also said Mr. Obama's threatening language is proof that the U.S. cannot be trusted.

Mr. Obama announced America's new nuclear strategy Tuesday, including a vow not to use nuclear weapons against countries that do not have them. Iran, however, was pointedly excepted from that pledge, along with North Korea, because Washington accuses them of not cooperating with the international community on nonproliferation standards.

Iran's top leader, Ayatollah Khamenei, said the U.S. president's remarks were "disgraceful." "The U.S. president has implicitly threatened the Iranian nation with nuclear weapons. These remarks are very strange. The world should not ignore it because in the 21st century . . . the head of a state is threatening a nuclear attack. The U.S. president's remarks are disgraceful," Ayatollah Khamenei said Sunday on state television. "These remarks mean the U.S. government is a villain government that can't be trusted," he said.

Washington Times
Obama begaat een fatale blunder door de Iraniërs en Noord-Koreanen met een kernaanval te bedreigen. Als Iran al niet aan een kernwapen werkt, dan zal dit soort arrogant gedrag van de Amerikanen hen alleen maar sterken in hun overtuiging dat een kernwapen het enige middel is om van de agressieve yankees af te geraken.

Schandalig hoe de Amerikanen datgene doen waar ze Iran valselijk van beschuldigen. Deze dubbele standaard zal hen uitendelijk doen opbreken.
quote:
Spanningen tussen VS en Iran lopen op

Aan de vooravond van de nucleaire top in de Amerikaanse hoofdstad Washington lopen de spanningen tussen de Verenigde Staten en Iran op. ‘We houden alle opties, ook militaire en nucleaire, open als het over Iran gaat omdat dat land het non-proliferatieverdrag niet respecteert’, zei de Amerikaanse minister van Defensie, Robert Gates. (tijd) - Gates was zondag te gast in een reeks ochtendshows op de Amerikaanse televisie. De gesprekken stonden volledig in het teken van de nucleaire top die maandag en dinsdag, op initiatief van de Amerikaanse president Barack Obama, plaatsvindt in Washington. Aan die top nemen de staatshoofden en regeringsleiders van 47 landen deel.

Officieel gaat de top over de beveiliging van ‘gevoelige kernwapenvoorraden’ in de wereld. Maar het lijdt geen twijfel dat tijdens heel wat bilaterale gesprekken in de marge van de top de nucleaire ambities van Iran het gespreksonderwerp bij uitstek zijn. De uitspraken van Gates bevestigden die speculatie zondag.

Kernwapens
‘Volgens ons is Iran op dit ogenblik nog niet in staat kernwapens te ontwikkelen, nog niet’, zei de Amerikaanse minister van Defensie op tv-zender NBC. ‘Maar we zijn niet tot het besluit gekomen dat het onmogelijk is dat Iran op termijn wel kernwapens kan ontwikkelen. We doen er alles aan om te voorkomen dat Iran kernwapens in zijn bezit krijgt’, voegde hij eraan toe.

Vooruitgang
‘De Iraniërs blijven vooruitgang boeken in hun nucleaire programma’s. Die vooruitgang is beperkter dan ze zelf gehoopt hadden maar ze blijven wel progressie maken.’ Gates maakte zich sterk dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties binnenkort instemt met een nieuwe reeks sancties tegen Iran. Maar ook andere opties blijven op tafel liggen, voegde hij eraan toe. ‘We houden alle opties, ook militaire en nucleaire, open als het over Iran en Noord-Korea gaat omdat die landen het non-proliferatieverdrag niet respecteren.’ (@Rabin888: wat te denken van Israël dat over 400 kernkoppen beschikt (en India en Pakistan) die het verdrag nooit getekend hebben! Oh ja, zij zijn Amerikaanse bondgenoten en mogen alle regels aan hun laars lappen, hoe kon ik dat nou weer vergeten!)

Klacht
Eerder op de dag had Iran van zijn kant laten weten van plan te zijn een klacht tegen de VS neer te leggen bij de VN. Iran vindt dat de VS hen impliciet bedreigen met een kernaanval. Afgelopen week ondertekenden de Amerikaanse president Barack Obama en zijn Russische ambtsgenoot Dmitry Medvedev een historisch nucleair akkoord. Daarbij spraken de landen hun intentie uit om het aantal kernbommen drastisch terug te schroeven.

Limieten
In dat akkoord werden ook de limieten voor het gebruik van kernwapens uitgebreid. De VS weigerden echter om Iran en Noord-Korea binnen die limieten onder te brengen. 'Een impliciete bedreiging', meent de geestelijke leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei. 'Dit is iets dat de wereld niet mag negeren', zei Khamenei in een tv-toespraak. 'In de 21ste eeuw, een tijdperk waarin meer dan ooit aandacht wordt geschonken aan mensenrechten en de strijd tegen terrorisme, bedreigt een staatshoofd ons met nucleaire oorlog.'

Toespraak
Na de toespraak maakte de woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken bekend dat het land een formele klacht gaat indienen bij de VN. Die demarche wordt gesteund door 255 van de 280 Iraanse parlementsleden. Iran liet ook weten dat het begonnen is met de bouw van een geavanceerd luchtafweersysteem. Het land wil daarmee zijn nucleaire installaties beschermen. Ze vrezen een aanval uit Amerikaanse of Israëlische hoek.

De Tijd
pi_80214022
Ik dacht dat Obama juist wilde minderen met die nukes
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_80214028
Ah heerlijk, net de wereld overgenomen in Civ4 ...oh wacht, verkeerde topic!
  maandag 12 april 2010 @ 07:12:15 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_80214209
Je zet er zelf een dikgedrukt stukje bij, maar dat is logisch, Iran heeft het verdrag wel getekend.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_80215665
Hmm, ik dacht dat Obama een kernwapen vrije wereld beloofde, door bij henzelf te beginnen. Iedereen moest dit doen, behalve Israël weer niet natuurlijk. Dus dit is een verrassing, blijkbaar hebben de zionisten zich bedacht en Obama hierover geïnformeerd. Beetje een knulllig moment, dat wel..
pi_80216795
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:15 schreef Armageddon het volgende:
Ik zeg, nuken die woestijn!
Dat dus. Jammer voor het handjevol goeie mensen die er wonen. Collateral damage noemen we zoiets
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  † In Memoriam † maandag 12 april 2010 @ 10:19:29 #8
137949 Disana
pi_80216919
quote:
Hoe kom jij erbij dat Iran uit woestijn bestaat?

http://www.tutorgig.com/e(...)hic_features_of_Iran
pi_80216977
quote:
Dat ze niet even en masse een zooitje Special Forces invliegen om die'n mafkees om te leggen, Ahmadinajad (sp?) ...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 12 april 2010 @ 10:54:09 #10
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80218014
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:19 schreef Disana het volgende:

[..]

O net als Irak heeft Iran groene weiden
pi_80219373
Iran noch de VS wil vrede. Daar hebben ze beiden totaal geen belang bij. Kortom, dit gaat sowieso fout aflopen. Het lot van de Iraanse bevolking is het enige wat telt.
  maandag 12 april 2010 @ 11:43:33 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_80219741
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Na de nukes is het een woestijn. Geloof me.
pi_80219907
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:54 schreef Gladtobeme het volgende:

[..]

O net als Irak heeft Iran groene weiden
en heel veel melkfabrieken
pi_80220031
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:12 schreef Dagonet het volgende:
Je zet er zelf een dikgedrukt stukje bij, maar dat is logisch, Iran heeft het verdrag wel getekend.
Hoe zit het met de Noord-Koreanen? Hebben zij niet het NPT verdrag opgezegd? Waarom worden zij bedreigd door Obama?

Iran kan gewoon over enkele maanden een kernwapen produceren als ze het verdrag nu opzeggen.
pi_80220065
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:52 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Iran kan gewoon over enkele maanden een kernwapen produceren als ze het verdrag nu opzeggen.
Dat is ook echt iets om met een glimlach te zeggen
  † In Memoriam † maandag 12 april 2010 @ 11:55:34 #16
137949 Disana
pi_80220145
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Omgekeerd lachen jij en C_N wel over het platgooien van Iran.
pi_80220180
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet echt lachen om het platgooien van Iran. Misschien zijn het je oogkleppen die je dat verhinderen.

Ik had het over een insertie van een groepje Special Forces om die machtsidioot om te leggen. Het volk moet niets overkomen, die mensen willen ook een goed leven.
  maandag 12 april 2010 @ 11:57:08 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80220204
Wat eet men weer heerlijk uit de hand van de Iraanse dictators. Deze mensen blijven aan de macht door 2 zaken.
1. Amerika ies slecht, boze satan, bedreig ons
2. Israel ies satan.
Door hen daar gelijk in te geven werk je mee aan de rechtvaardiging van hun macht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80220217
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Een Iraans kernwapen is goed voor het machtsevenwicht in die regio en houdt Israël in toom.
pi_80220896
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat eet men weer heerlijk uit de hand van de Iraanse dictators. Deze mensen blijven aan de macht door 2 zaken.
2. Israel ies satan.
Door hen daar gelijk in te geven werk je mee aan de rechtvaardiging van hun macht.
Want het zijn alleen de Iraniërs die de VS en Israël slecht vinden en niet bijna de hele wereld?
pi_80221160
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:57 schreef DelBosque het volgende:

[..]

Een Iraans kernwapen is goed voor het machtsevenwicht in die regio en houdt Israël in toom.
Machtsevenwicht? What happened to modern society

Driegen met een nuke staat gelijk aan machtsevenwicht, daarom dat die regio nog jaren achterloopt.
pi_80221279
Hypocriet van die Amerikanen, maar ja, what else is new.

[ Bericht 90% gewijzigd door -Strawberry- op 12-04-2010 12:34:38 (ik moet er ook gewoon niet op reageren) ]
  maandag 12 april 2010 @ 12:34:22 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80221332
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:20 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Want het zijn alleen de Iraniërs die de VS en Israël slecht vinden en niet bijna de hele wereld?
Domme mensen heb je overal, ook op FOK
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80221563
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:55 schreef Disana het volgende:

[..]

waar staat dat geschreven ??
  † In Memoriam † maandag 12 april 2010 @ 12:51:45 #25
137949 Disana
pi_80221941
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:40 schreef C_N het volgende:

[..]

waar staat dat geschreven ??
Leg je knipoog over melkfabrieken anders even uit.
  maandag 12 april 2010 @ 12:53:28 #26
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80221988
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
2. Israel ies satan.
Dit soort argumentatie is daarentegen het toonbeeld van een verlichte geest

Iran heeft groot gelijk wanneer ze de VS een agressor noemen, in hun specifieke geval. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat ze zichzelf ook graag van straffe retoriek bedienen en inderdaad niet bepaald vies zijn van machtsspelletjes over de rug van derden.
Intelligent, but fucked up.
pi_80222072
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:29 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Machtsevenwicht? What happened to modern society

Driegen met een nuke staat gelijk aan machtsevenwicht, daarom dat die regio nog jaren achterloopt.
Heb je de OP wel gelezen? Het zijn de Amerikanen die dreigen, niet de zaken omdraaien!
pi_80222144
Ik zou er eerlijk gezegd geen seconde minder om slapen als Iran genuked zou worden.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80222279
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:58 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik zou er eerlijk gezegd geen seconde minder om slapen als Iran genuked zou worden.
Een kernbom op Iran betekent dat onderstaand scenario waarheid wordt:
quote:
Voorafgaand aan de top wees de gastheer, de Amerikaanse president Barack Obama, op de dreiging van al-Qaeda. Het terreurnetwerk zal niet aarzelen om een kernbom te gebruiken en de gevolgen van een dergelijke ontploffing in New York, Londen of Johannesburg zullen rampzalig zijn, aldus de president.
Wereldleiders praten over nucleaire dreiging
  maandag 12 april 2010 @ 13:02:07 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80222285
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:58 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Is dat het criterium dan?

Of mensen met een blikveld van 6 bij 9 milimeter er van kunnen slapen?
pi_80222390
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:01 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

[..]

Welk scenario? Dat wereldleiders over die mogelijkheid praten of dat een gestoord figuur daadwerkelijk een aanslag zou plegen met een nuke?

Het eerste doet men al vele decennia, het tweede behoort ook al sinds de val van Sovjet Russia tot de mogelijkheden. Niets nieuws onder de zon. Geen paddestoelwolk onder de zon in elk geval.
pi_80222398
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:01 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

[..]

Jouw avatar
pi_80222467
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Is dat het criterium dan?

Of mensen met een blikveld van 6 bij 9 milimeter er van kunnen slapen?
Hét criterium? Je kan de kwestie van zeer veel verschillende invalshoeken bekijken. Ik maak me er persoonlijk totaal niet druk om. Dat jij meteen mijn blikveld in twijfel trekt zegt veel meer over jou dan over mij.
pi_80222486
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:05 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Jouw avatar
Is een reactie op andermans avatar op de FP
pi_80222533
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:07 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Is een reactie op andermans avatar op de FP
Wat heeft die dan?
pi_80222557
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Welk scenario? Dat wereldleiders over die mogelijkheid praten of dat een gestoord figuur daadwerkelijk een aanslag zou plegen met een nuke?

Het eerste doet men al vele decennia, het tweede behoort ook al sinds de val van Sovjet Russia tot de mogelijkheden. Niets nieuws onder de zon. Geen paddestoelwolk onder de zon in elk geval.
Natuurlijk heb ik het over het tweede.

De Soviets zijn dan ook niet genuked! Als Iran genuked wordt dan creeërt deze aanval een precedent, en als Iran ergens goed in is, is dat ze altijd wraak nemen! Als je hen nuked, dan kun je een nuke terugkrijgen, als je hun vliegtuig neerhaalt, dan gaat een van jouw vliegtuigen neer.
pi_80223914
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:09 schreef FIFA2010 het volgende:
De Soviets zijn dan ook niet genuked! Als Iran genuked wordt dan creeërt deze aanval een precedent, en als Iran ergens goed in is, is dat ze altijd wraak nemen! Als je hen nuked, dan kun je een nuke terugkrijgen, als je hun vliegtuig neerhaalt, dan gaat een van jouw vliegtuigen neer.
Nee, de sovjets zijn niet genuked, dáár doel ik ook niet op. Laat ik het verduidelijken: na het uiteenvallen van de Sovjet-unie kwam de wereldwijde wapenhandel (en diefstal, overigens) pas echt goed op gang. Waar denk je dat die voormalige sovjetwapens terecht zijn gekomen? Niet in handen van westerse landen met goede bedoelingen hoor. De kans dat terroristen vuile bommen in handen hebben is reeds jaren aanwezig. Over verijdelde aanslagen hoor je vanzelfsprekend niets in de media.
pi_80223965
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:09 schreef FIFA2010 het volgende:
en als Iran ergens goed in is, is dat ze altijd wraak nemen!
Goh, bron? Wanneer heeft Iran voor het laatst wraak genomen tegen een westers land van enige militaire betekenis?

[ Bericht 0% gewijzigd door ikbeneenkiwi op 12-04-2010 14:26:36 ]
  maandag 12 april 2010 @ 16:53:04 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80231495
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:07 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Hét criterium? Je kan de kwestie van zeer veel verschillende invalshoeken bekijken. Ik maak me er persoonlijk totaal niet druk om. Dat jij meteen mijn blikveld in twijfel trekt zegt veel meer over jou dan over mij.
Ja, hoe durf ik je wereldwijsheid in twijfel te trekken, slechts omdat je je niet kunt bekommeren om een afgeworpen atoombom en het mogelijke begin van de grootste en vernietigendste oorlog ooit.

Hoe kan ik zo kort door de bocht gaan zeg. Mea culpa
  maandag 12 april 2010 @ 16:54:23 #40
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80231553
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Over verijdelde aanslagen hoor je vanzelfsprekend niets in de media.
Ligt eraan hoe bruikbaar die informatie is om achterlijk beleid te rechtvaardigen natuurlijk
pi_80231586
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja, hoe durf ik je wereldwijsheid in twijfel te trekken, slechts omdat je je niet kunt bekommeren om een afgeworpen atoombom en het mogelijke begin van de grootste en vernietigendste oorlog ooit.

Hoe kan ik zo kort door de bocht gaan zeg. Mea culpa
Het is je vergeven . Het zou wel lekker opruimen hoor, we kampen toch al met overbevolking. Survival of the fittest. Mochten we allemaal doodgaan, so be it.
  maandag 12 april 2010 @ 16:56:34 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80231629
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:55 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Het is je vergeven . Het zou wel lekker opruimen hoor, we kampen toch al met overbevolking. Survival of the fittest. Mochten we allemaal doodgaan, so be it.
Tuurlijk ruimt het lekker op. 25 KG TNT in je huiskamer ruimt ook op
pi_80231745
Die zogenaamde protesten zijn alleen voor een andere president, een president waarbij niets maar dan ook niets aan het regime veranderd.
Deze mensen willen geen enorme veranderingen, dat is slechts een kleine kern,
ze blijven verknocht aan de Islamitische Revolutie en geloven feitelijk alles wat ze wordt opgedragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 12-04-2010 19:00:15 (dat andere is overbodig) ]
  maandag 12 april 2010 @ 17:01:47 #44
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80231844
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:59 schreef DeParo het volgende:
die zogenaamde protesten zijn alleen voor een andere president, een president waarbij niets maar dan ook niets aan het regime veranderd.
Deze mensen willen geen enorme veranderingen, dat is slechts een kleine kern,
ze blijven verknocht aan de Islamitische Revolutie en geloven feitelijk alles wat ze wordt opgedragen.
Ik zou me eerst maar even gaan inlezen mbt de Islamitische Revolutie

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 12-04-2010 19:00:24 ]
pi_80232088
Dit geeft maar weer aan dat elk land zo snel mogelijk een nuke moet bezitten om anderen af te schrikken die te gebruiken of de soevereiniteit aan te tasten.
pi_80232131
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik zou me eerst maar even gaan inlezen mbt de Islamitische Revolutie
Ik denk dat ik er wel iets meer over weet dan de gem. NL. .
Maar goed, zeg maar wat ik dan verkeerd heb gezegd, als ik er zo naast zit.
  maandag 12 april 2010 @ 17:11:02 #47
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80232235
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er wel iets meer over weet dan jij .
Maar goed, zeg maar wat ik dan verkeerd heb gezegd, als ik er zo naast zit.
Je gaat er vanuit dat de revolutie vanuit de bevolking een steunbetuiging was aan de toekomstige Islamitische Republiek en dat is de grootst mogelijke kolder.

Dat men zich kapot ergerde aan de Shah om veelal dezelfde redenen, dat is weer een ander verhaal.
pi_80232340
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat de revolutie vanuit de bevolking een steunbetuiging was aan de toekomstige Islamitische Republiek en dat is de grootst mogelijke kolder.

Dat men zich kapot ergerde aan de Shah om veelal dezelfde redenen, dat is weer een ander verhaal.
Nee, dat is niet wat ik zeg, de Revolutie was eigenlijk heel breed en gericht tegen het beleid van de Sjah.
Aangezien de Islamieten zich veel beter en duidelijker konden organiseren werd de revolutie gevoerd, door communisten, door intellectuelen, door al die groepen maar onder een Islamitische vlag. Aangezien de revolutie is gelukt vestigde de Islamitische staat met veel prestige zich. En doordat mensen het i.t.t. de tijden van de Sjah het een stuk beter hebben, is de steun voor de Islamitische Revo, inderdaad nog heel groot.
  maandag 12 april 2010 @ 17:17:40 #49
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80232515
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik zeg, de Revolutie was eigenlijk heel breed en gericht tegen het beleid van de Sjah.
Aangezien de Islamieten zich veel beter en duidelijker konden organiseren werd de revolutie gevoerd, door communisten, door intellectuelen, door al die groepen maar onder een Islamitische vlag. Aangezien de revolutie is gelukt vestigde de Islamitische staat met veel prestige zich. En doordat mensen het i.t.t. de tijden van de Sjah het een stuk beter hebben, is de steun voor de Islamitische Revo, inderdaad nog heel groot.
Op die fiets.

Ik dacht dat je bedoelde dat de steun voor de Islamtische Republiek an sich bewezen was door de revolutie en dat men daarom dus ook maar ten onder moest met het huidige regime.
pi_80232593
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Op die fiets.

Ik dacht dat je bedoelde dat de steun voor de Islamtische Republiek an sich bewezen was door de revolutie en dat men daarom dus ook maar ten onder moest met het huidige regime.
Het had nu net zo goed een communistisch regime kunnen zijn.
En dan moeten we het eigenlijk nog hebben over de Iran-Irak-oorlog die heeft Iran geen windeieren gelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')