Pas op, dan gaan ze plassen!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
we weten nog niet of zijn voorhuid te nauw is. hij had toen hij 17 dagen oud was pus en bloed in zijn luier. sinds die tijd maak ik het regelmatig schoon met een wattenschijfje en warm water maar het blijft onrustig (beetje rood en witte 'puntjes'). ik kan zijn voorhuid niet helemaal terugtrekken maar dat schijnt inderdaad wel vaker voor te komen. omdat het toch onrustig blijft, wil ik toch dat de kinderuroloog er even naar kijkt. hij kan waarschijnlijk wél zien of het te krap is...
mijn baby had trouwens vanmorgen en daarnet echt een enorme stijve piemel
free, die man van jou
die van mij wordt ook nergens wakker van
yay voor géén helmpje vor stef!
reünie was gezellig!

quote:Op woensdag 14 april 2010 17:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Pas op, dan gaan ze plassen!
Ervaring, wildplasser hier!

Went heel snel hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 17:20 schreef amaranta het volgende:
Fabian heeft nog geen stijve gehad, maar dat lijkt meeenorm raar om te zien. Sowieso bij een baby. Maa

nee, want daar zat ik op te wachten maar er kwam niks!quote:Op woensdag 14 april 2010 17:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Pas op, dan gaan ze plassen!
Ervaring, wildplasser hier!
En yayvoor Stef!

Tuurlijk kijken ze niet anders naar je. Maar voor het hen is natuurlijk ook even confronterend.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Went heel snel hoor
Die van mij hebben het regelmatig en het is bijna altijd plassen dan![]()
Hmmm... trouwens.... Leander niet meer. Niet meer plassen op aankleedkussen en geen stijve meer.
Vandaag trouwens ook prikjes gehad. Voor het eerst huilen met tranen
En de wvk vroeg naar mijn automutilatielittekens van bijna 10 jaar geleden (ik was in t-shirt) en nou heb ik het gevoel dat ze heel anders tegen me aankijken en daar voel ik me rot bij![]()

Als je niet anders gewend bentquote:Op woensdag 14 april 2010 17:42 schreef mama_papa het volgende:
Ymme: Wat lijkt het me moeilijk om zo weinig bij je man te zijn en nu al helemaal met n kind. Zou ik denk niet kunnen

quote:Op woensdag 14 april 2010 22:02 schreef leonieke het volgende:
Toen ik aan mijn zus tips vroeg tegen het wildplassen zei ze alleen: een handdoek bij de hand hebben en niet doen zoals ik: er naar slaan (naar de urine dus niet naar haar zoon).

Sterkte daarmee. Bereid je voor op een zware tijd met zo'n operatie. Artsen doen nog wel eens een beetje zo van valt wel mee maar het is zwaar.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:51 schreef Vlindur het volgende:
en morgen wordt mn moeder gecatheteriseerd voor de hartklep operatie. Ze moet een nachtje blijven slapen in het ziekenhuis en morgen zullen we daar even op bezoek gaan.

de mijne is helemaal smileyloos!quote:Op donderdag 15 april 2010 08:13 schreef Incantrix het volgende:
(Woah! Een post met maar één smiley! Ik leer het wel!)

Ben jij ook aan het minderen?quote:Op donderdag 15 april 2010 08:20 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
de mijne is helemaal smileyloos!
oh nee, toch eentje...

Bleh wat een nacht....quote:Op donderdag 15 april 2010 10:08 schreef Twinkly het volgende:
Mijn Lief reageerde verbaast toen ik snel een hydrofiel over Niels piemeltje hield omdat ik zag dat hij ging plassen omdat het rechtop ging staan, dat horen mannen toch te weten![]()
Vannacht was bagger. Het is al weken zo dat Niels vaak komt 's nachts, maar nu had hij echt geen honger toen hij wakker werd, hij had 1,5 uur daarvoor gegeten en hij huilt dan anders. Na 3 kwartier proberen te troosten toch maar aangelegd en daarna ging hij gelukkig weer slapen. En toen had ik hongerwel wat gegeten maar ik kon niet meer slapen
![]()

Volgens mij ook nietquote:Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef freecell het volgende:
En volgens mij kunnen mannen juist niet plassen met een stijve

en dat is 4x... ik denk dat ik maar stop met editten. Het is inmiddels wel duidelijk dat ik het (meestal) ben.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:28 schreef Troel het volgende:
Da's al wel driemaal die steen geloof ik

Staat ie in elk geval niet te verstoffenquote:Op donderdag 15 april 2010 11:12 schreef Vlindur het volgende:
Maar o wat ben ik blij dat ie de fles pakt zeg!De Tommee Tippee van Sorbootje
![]()

quote:Op donderdag 15 april 2010 18:44 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Staat ie in elk geval niet te verstoffen![]()
tot morgen
smeert em weer naar d'r 'eigen' topic

Evie is niet zo groot hoor. Twee weken geleden 62 cm en 6135 gram... dus nu iets langer en iets zwaarder. zal eens ff een foto maken zo, waar ze helemaal op staat...quote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef Incantrix het volgende:
Haha, WolfStef plast nog wel eens ín bad, dan zie je zo'n fonteinstraaltje boven het water uitkomen! Wildplassen op het voedingskussen hebben we.. Weet je, ik zeg het gewoon lekker niet, er was iets met zo'n wet enzo
Lijnloos, blij voor je dat Minke in elk geval niet allergisch is, ik hoop maar dat het met deze crème snel weer over is allemaal!
BJ, Stef is nu ongeveer 8,5 kilo (onze weegschaal wijkt natuurlijk af met die van het CB, dus ik weet het niet helemaal), de laatste keer bij het CB (1 april was dat) woog hij op 2 plakjes ham na 8 kilo en ze hebben hem gemeten op 66 cm. maar dat klopt niet volgens mij, omdat ze hem heel raar hield en broekjes maat 68 echt te kort zijn geworden nu. Vanmiddag heb ik Aviva gezien en da's zo'n prachtig klein popjeDan is Stef ineens een enorme speknek joh!
Ben ook wel benieuwd naar Evie hoor, nu we het er zo over hebben. Hoop dat we de komende meet allebei kunnen komen!

Evie en Stef schelen, uit mijn hoofd gezegd, een week of 3-4? Qua uitgerekende datum bedoel ik, jij was op 31-12 uitgerekend dacht ik? Ik op 4 decemberquote:Op donderdag 15 april 2010 18:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Evie is niet zo groot hoor. Twee weken geleden 62 cm en 6135 gram... dus nu iets langer en iets zwaarder. zal eens ff een foto maken zo, waar ze helemaal op staat...
en jeetje echt een grote meneer heb je al! en Stef gaat dus al broekjes maat 74 dragen???

misschien moet ik het afkloppenquote:Op donderdag 15 april 2010 19:18 schreef freecell het volgende:
Koorts was hier gisteren. Vandaag is het huilen![]()
Wel fijn dat Harry er geen last van heeft

Gelukkig, dank jequote:Op donderdag 15 april 2010 19:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Stef niet zo reusachtig, hoor. Ivan is 11 dagen ouder en hij is zwaarder en langer en zit ook in maat 74. Zijn groeicurve zit weliswaar boven het gemiddelde maar niet helemaal bovenin de curve. Op die ene foto lijkt Stef heel groot, maar dat komt volgens mij ook door zijn houding, de hoek van waaruit de foto is genomen en de kleren die een beetje groot zitten. En hij heeft nog steeds een fijn hoofdje.

Lucas is nu 4,5 kilo en ik schat 55 cm, met 9 weken.....quote:Op donderdag 15 april 2010 20:11 schreef ymme het volgende:
Dat vraag ik mij ook af, wanneer een baby echt groot is
Mart is 60 cm en 5,5 kilo met zes weken. (was met de geboorte 55 cm en 4,5 kilo).

Ben je gek!quote:Op donderdag 15 april 2010 19:24 schreef Incantrix het volgende:
Gelukkig, dank jeIk wist zo onderhand al niet meer wat ik ervan moest denken.

quote:Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Twinkly het volgende:
Niels kan zitten!![]()
Vanmiddag dacht ik al dat het hem lukte, maar vond hij het zelf nog wat eng en greep steeds mijn been vast (ik zat met mijn benen om hem heen zeg maar) maar daarnet zette ik hem op de co-sleeper en hij bleef gewoon zitten!
En hij tilt sinds vandaag ook zijn hoofd op als hij op zijn rug ligt.

Nee, daarvoor moeten ze echt lang en heel stabiel kunnen zitten. Dit was misschien een minuut ofzoquote:Op donderdag 15 april 2010 21:19 schreef ymme het volgende:
Oh wat goed van Niels zeg.![]()
Zelf zitten, nu kun je ook met het hem gaan fietsen (of niet?).

Och ja, logisch ookquote:Op donderdag 15 april 2010 21:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moeten ze echt lang en heel stabiel kunnen zitten. Dit was misschien een minuut ofzoVolgens mij kan dat met ongeveer 9 maanden?

Ik zou het wel hebben gedaan, zelf geef ik vanaf 38 c wat, dan loopt het als het goed is iig niet verder op, zeker nu je de nacht in gaat is dat ook voor je eigen gevoel misschien prettiger.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:12 schreef Asyniur het volgende:
even een vraag: mijn ventje heeft dus vandaag zijn vaccinaties gehad. hij heeft nu iets verhoging (38). verder slaapt hij veel, drinkt goed, beetje rustiger dan anders.
moet ik hem nou een zetpil geven voor die verhoging of alleen bij koorts?

Ik vind 38c toch engig, helemaal als het niet overdag is en je kind dus veel in zn bedje alleen ligtquote:Op donderdag 15 april 2010 22:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
mama_papa, 38 graden lijkt mij echt veel te vroeg om een zetpil te geven hoor. Volgens mij werkt een zetpil vrij snel en zeker niet pas na een uur. Als je bij 38 graden en geen duidelijke pijn al een zetpil gaan geven dan krijgt het lichaam helemaal geen kans zelf er tegen te vechten dat is mijn mening he, ik ben niet zo snel met zetpillen geven etc. Bij Finn is het toen opgelopen tot ongeveer 38,6 en de volgende ochtend zat hij weer netjes op 36.

38 vond ik nog niet zo eng, bij 38,6 kreeg ik het ook wat warmer. Ik heb toen gewoon 's nachts nog een keer getempt en toen was het al aan het zakken.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:49 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik vind 38c toch engig, helemaal als het niet overdag is en je kind dus veel in zn bedje alleen ligt

Sorry maar op je site staat iets van 3900 gr?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:11 schreef ymme het volgende:
Dat vraag ik mij ook af, wanneer een baby echt groot is
Mart is 60 cm en 5,5 kilo met zes weken. (was met de geboorte 55 cm en 4,5 kilo).

Heb jij Jochems tweelingbroer gebaard ofzo? Jochem kan ook prima zitten (ok, nog geen uren achter elkaar, maar dat hoeft ook nog nietquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:37 schreef Twinkly het volgende:
(hij kan trouwens nog steeds niet omrollen (of hij wil het gewoon niet))
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |