abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 22:22:49 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80364136
fta, dank voor je antwoord.
hij slaapt inmiddels weer...
pi_80364391
fijn, als je trouwens het idee hebt dat hij echt pijn heeft ofzo kan je natuurlijk wel een zetpil geven. Hopen op een goede nacht en morgen weer een vrolijk mannetje
  donderdag 15 april 2010 @ 22:40:47 #278
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_80365173
Asy ik had van het CB begrepen dat het verstandig was om bij 38 al een zetpil te geven aangezien het ook nog een uur duurt voordat de pil werkt en als je wacht tot je kleine 39,5 heeft en dan pas een zetpil geeft, voelt hij zich rot en duurt het lang voordat de koorts zakt

Zo nu snel naar Tessa toe
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_80365456
mama_papa, 38 graden lijkt mij echt veel te vroeg om een zetpil te geven hoor. Volgens mij werkt een zetpil vrij snel en zeker niet pas na een uur. Als je bij 38 graden en geen duidelijke pijn al een zetpil gaan geven dan krijgt het lichaam helemaal geen kans zelf er tegen te vechten dat is mijn mening he, ik ben niet zo snel met zetpillen geven etc. Bij Finn is het toen opgelopen tot ongeveer 38,6 en de volgende ochtend zat hij weer netjes op 36.
pi_80365553
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:12 schreef Asyniur het volgende:
even een vraag: mijn ventje heeft dus vandaag zijn vaccinaties gehad. hij heeft nu iets verhoging (38). verder slaapt hij veel, drinkt goed, beetje rustiger dan anders.
moet ik hem nou een zetpil geven voor die verhoging of alleen bij koorts?
Ik zou het wel hebben gedaan, zelf geef ik vanaf 38 c wat, dan loopt het als het goed is iig niet verder op, zeker nu je de nacht in gaat is dat ook voor je eigen gevoel misschien prettiger.
Maar dat is aan jou hoor, het CB hier zegt dat 39c pas koorts is en je iets geven moet.

aaah Florian, zo mini nog en net 4 kilo dat is dus echt een klein fijn menneke

wooooh Niels, wat doe je nu??! wat hartstikke knap volgens mij is dat echt vroeg, dan duurt het vast niet lang meer totdat hij echt helemaal stevig zitten kan en je hem lekker kan meenemen op de fiets
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80365653
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
mama_papa, 38 graden lijkt mij echt veel te vroeg om een zetpil te geven hoor. Volgens mij werkt een zetpil vrij snel en zeker niet pas na een uur. Als je bij 38 graden en geen duidelijke pijn al een zetpil gaan geven dan krijgt het lichaam helemaal geen kans zelf er tegen te vechten dat is mijn mening he, ik ben niet zo snel met zetpillen geven etc. Bij Finn is het toen opgelopen tot ongeveer 38,6 en de volgende ochtend zat hij weer netjes op 36.
Ik vind 38c toch engig, helemaal als het niet overdag is en je kind dus veel in zn bedje alleen ligt
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 15 april 2010 @ 23:05:22 #282
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_80366410
F-T-A: Ik ben ook niet zo van de medicijnen etc hoor, maar ik geef alleen aan wat het CB tegen mij gezegd had
Ze zeiden hier zelfs dat ik voordat ik met Tessa naar het CB zou gaan voor dr prikjes een zetpil 'moest' geven zodat ze geen last zal hebben! Nou dat heb ik mooi niet gedaan en ik ben blij toe, want mn kleine meid had nergens last van!
Asy ik hoop op een goede nacht voor je
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_80366690
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik vind 38c toch engig, helemaal als het niet overdag is en je kind dus veel in zn bedje alleen ligt
38 vond ik nog niet zo eng, bij 38,6 kreeg ik het ook wat warmer. Ik heb toen gewoon 's nachts nog een keer getempt en toen was het al aan het zakken.

mama_papa ik heb dat ook wel eens gezien hier op het cb, dat ouders voor de prikken al een zetpil geven, raar advies vind ik dat ook.
pi_80366693
Incantrix, ik heb cinababy ook een week geprobeerd tegen de krampjes. Hielp ook niets.
Nu heb ik het vermoeden dat ze spruw heeft en dat ze daar misschien ook wel gewoon echt last van heeft. Ik heb in ieder geval sinds een paar dagen steken in mijn borsten en mijn tepels zijn sinds vandaag wat geïrriteerd. Ook gaat ze steeds onrustiger drinken
Ben al met haar naar de arts geweest, maar omdat ze niet de typische witte plekjes heeft in de mond heeft ze er niets voor gekregen. Voor mijn borsten heb ik dan weer wel nystanine gehad Lijkt mij dat als ik het heb dat Hannah het ook heeft ...

Maar goed, volgende week moet ik toch naar het CB voor de gevreesde prikjes dus dan gaan ze daar nog eens goed kijken of ze misschien toch spruw heeft. Hopelijk wordt het niet erger met het borstvoedingsleed tot die tijd.
  donderdag 15 april 2010 @ 23:24:55 #285
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80367260
voor Octo!

Teigetje weegt 1550 gram en heeft inmiddels een onderkin.
Verder even weinig te melden, het gaat goed op dit moment!

* Keshet gaat een keertje vroeg slapen!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 16 april 2010 @ 06:11:29 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80371079
jeeeujj Keshet; alweer 1,5 kg!! lekker hoor! ik zag Teigetje dr onderkinnetje net. Mooi om te zien

over de zetpillen; Ik heb Evie bij elke prikronde een zetpilletje gegeven. En dat gaat super. En ik snap de voors en tegens, maar mijn inziens is koorts minstens net zo slecht (dan niet slechter) dan de paracetamol. Vooral voor kleine beebs is koorts erg slecht.

ik ben nog steeds ziek; overdag gaat het inmiddels vrij redelijk, maar in de avond wordt het al wat beroerder en ik heb van8 weer amper geslapen, vandaar dat ik ok nu al aan het kolven ben. Zo mijn bed weer in en hopelijk nog even slapen.
Evie heeft gisteren 2 keer aan de borst gedronken en was 2 keer voldaan! (de eerste keer meldde ze zich na 3,5 uur weer en de tweede keer pas na ruim 4,5 uur!!). Heel bijzonder dat het nu wel ineens lukt!

@Trix; ik bedoelde dat Stef groot is positief hoor Het is zo'n mooie stevige jongen. En hij is niet abnormaal groot ofzo hoor... maar ivm Evie lijkt hij al snel groot natuurlijk

en aaaaaaaaaaah wat een ;ief lachebekkie zag ik net
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80371096
Hellow!
Asy, is het goed gegaan met Harry? Ik heb tot nu toe ook geen zetpilletjes gegeven hoor bij prikjes, maar ze heeft er dan ook geen last van gehad. cb hier gaf aan dat het mag als je dat wil, maar hoefte niet perse.
BJ, alsnog beterschap hoor! en wat grappig dat Evie nu wel aan de borst wil drinken...
Keshet, wat gaat het goed met Teigetje! 1,5 kilo alweer

Wij hebben weer een "gezellige" nacht achter de rug... 23:15 uur naar bed, en om 03:30 uur was Minke klaarwakker... had geen zin meer om te slapen geloof ik... dus heb ik eerst 3 kwartier met haar gezeten, maar was ze na 5 minuten weer wakker... toen is manlief er voor de verandering een keer uit gegaan en heeft haar uiteindelijk een flesje gegeven. Minke weer in bed, slapend... gaat ie uitgebreid naar het toilet met alle geluiden van dien, dus Minke weer wakker (badkamer is naast haar kamertje, en redelijk gehorig). Dus ik er weer uit, speen erin en effe wachten -> slapen... Gelukkig was manlief toen wakker er ging ie uitgebreid zitten iphonen, roggelen, neus snuiten... veel herrie produceren Uiteinedlijk was het dus half 6 voor ik sliep en Minke weer om 6 uur wakker... weer speen erin, maar ben nu maar wakker gebleven, moet zo toch richting werk. Es kijken of ik misschien een half dagje er van kan maken, want ik zie door mijn wallen de grond niet meer voor mijn gevoel.
pi_80371136
Wat een rotnacht, Lijnloos. Misschien kun je de dag doorkomen door 999 manieren te bedenken waarop je lief het goed kan maken vanavond?

Ivan werd vannacht om half 1 wakker. Ik heb hem verschoond, een kus gegeven, even getroost, 5 minuten laten huilen, weer getroost en toen sliep hij. Hij heeft echt last van die nare, zurige poep. Die hoeft maar een paar minuten in zijn pamper te zitten en hij heeft alweer rode billen. Kan iemand me vertellen dat dit binnenkort voorbij gaat, want ik vind het zo zielig voor hem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 april 2010 @ 06:53:35 #289
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80371174
Goodmornings! Hoe is het hier?

Keshet, wat heerlijk dat jullie meiske het zo lekker doet! Hoop dat jullie lekker hebben geslapen

Is Harry de nacht goed doorgekomen Asy?

Och mensen, Lijnloos, wat een nacht! Heb je je lief niet enorm be-ochtendhumeurt? Ik heb geen ochtendhumeur, behálve in dit soort situaties.. Sterkte vandaag!

BJ en Lily, thnx! Had het ook niet per sé als negatief opgevat hoor, maar ik zat me wel een beetje af te vragen of we er iets mee moesten ofzo. Begon te twijfelen aan het bv-mag-altijd-principe Nouja, het zal wel goed wezen..

@ maxicosi en trappen: tja, ondertussen lukt het me amper nog om de hele zut mee naar boven te krijgen. Vooral vanuit het kdv, dan heb ik een volle luiertas, mijn eigen tas, een koeltasje met gekolfde melk en soms ook nog boodschappen. De eerste twee trappen gaan dan nog redelijk, maar daarna is het klimmen met van die trilspieren in de armen Het moge duidelijk zijn dat ik nog niet zo met kinderen bezig was toen we dit hyis kochten Nouja, we gaan dit weekend oefenen met de Mei Tai en dan verbannen we de maxicosi naar de kelder..

Lily, wat een irritante plek voor de babygroep! Daar hebben ze lekker over nagedacht.. Hoe vaak in de week moet je daar zijn?

Nouja, douchetijd!
3!
pi_80371194
niels nu al zitten Goed zeg! Dan kan hij veel leuker spelen

Octo: je kan altijd zelf een dagje of 4 gentiaaan violet doen hè? Kan geen kwaad en werkt goed!

Arme Ivan

Hier wel een zetpilletje gegeven na de prikjes. Bij 37,8 al En dat had niks met de temperatuur te maken. Hij piepte en huilde en krijste. Ik hd hem ook bij 36,5 wat gegeven.
Daarna ging hij naar 38,2.

Normaal geef ik paracetamol als ze zich zichtbaar beroerd voelen of bij koorts boven de 38,5.
Maar beroerd voelen is mijn belangrijkste indicator
pi_80371241
Niels, wat een snelle jongen ben jij!

Lijnloos, wat een nacht zeg

Ik moet 2 x per week op het kdv zijn, Incantrix, maar ik laat de maxi-cosi tegenwoordig in de auto staan en til haar zo naar boven. Los op de arm is ze helemaal niet zwaar.

Leah had gisteravond 38.3. Ik heb haar in bed gevoed en ze snotterde vreselijk aan mijn borst. Argh, ik had het snot er wel uit willen trekken!
Daarna in haar bedje gloeide ze als een kooltje, knalrode wangen, dikke traanogen maar wel nog heerlijk hees kwebbelen en als ik omhoog kwam om in haar bedje te kijken kreeg ik een big smile, het muppie.

Ik heb dus nog steeds geen zetpilletje gegeven. Ik ben daar totaal niet snel mee, nooit geweest ook (of ze moeten echt heel hangerig zijn enzo zoals freecell ook zegt).
pi_80372361
Een half jaar geleden om 1511 uur werd na een snelle bevalling dit kleine ventje op mn buik gelegd

Hij groeide als kool
22-10-2009

04-12-2009

08-02-2010

Naar wat hij nu is, een vrolijk ventje die kan draaien van zn rug naar zn buik, groente en fruit heerlijk vind, het liefst in zn wipper de fabeltjeskrant kijkt of gewoon heerlijk met papa en mama kroelt(foto gemaakt 06/04/2010)

Dag allemaal, tot in het volgende topic
pi_80372607
Martine en Jamie! Tot snel maar weer bij de grote(re) babies... en bedankt voor jullie gezelligheid hier.
pi_80373068
Kom ook heel even binnenvallen!

Heb wel gedeeltelijk bijgelezen, maar niet de puf om te reageren. Ben gisteren eerder van mijn werk naar huis gegaan want ik was helemaal niet lekker! Heb volgens mij de cactus van BJ geleend!
Nu gaat het wel weer een beetje, vandaag gelukkig een vrije dag!

Jamie en Martine!
pi_80373637
Dag Jamie grote chique jongen Wat is hij veranderd zeg!

Wat ontzettend knap en fijn dat Evie een aantal voedingen uit de borst drinkt!!! Dat is echt een stuk relaxter dan dat gekolf!

Arme Ivan, zo'n last, het lijkt echt heel erg op de tandjessymptomen!

Vannacht was Vanaf dat ik hem erin gelegd had werd hij ieder uur huilend wakker, vanaf 3 uur sliep hij door tot 6 uur gelukkig en daarna tot 8 uur. Iedere keer als ik hem erin legde was het weer hard huilen, ik twijfel of het misschien toch pijn was ergens, tandjes? want hij sliep steeds bijna en werd dan een paar seconden later weer huilend wakker.

En nu heb ik knallende koppijn. Zometeen moet ik bij het UWV zijn voor de WW uitkering. Bluh, heb ik helemaal geen zin in, ze behandelen daar iedereen als iemand die niet wil werken. Nou kan ik me dat ook wel voorstellen, want het overgrote deel van de mensen die je daar tegenkomt ziet eruit alsof ze de hele dag dronken zijn Niet leuk om daar tussen te moeten lopen.

Niels heeft nu een wasbare luier aan en zijn kont is te rond om te zitten Ik heb hem neergezet met het voedingskussen om hem heen en nu kruipt hij daar half overheen om een speeltje te bemachtigen.
(hij kan trouwens nog steeds niet omrollen (of hij wil het gewoon niet ))
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80373875
Huh, Twinkly, waarom moet je een WW-uitkering, je had toch uitstel om te gaan werken, of is het nu helemaal stop gezet?
En een voor Niels, hopelijk is het toch iets eenmaligs geweest en kan ie vannacht weer goed slapen!

Oh ja, ook nog een -je voor Ivan, zure poep is niet tof! Sterkte kereltje...

Gisteravond hadden we Minke even op een kleed op ons normale tapijt en toen kon ze lekker tv kijken vanaf de grond (leuk om te zien, zo'n klein wurm op de grond die helemaal gefocust is op de tv) en toen rolde ze zowaar van rug naar buik, maar was in een flits ook weer terug op haar rug Vlaag van verstandsverbijstering denk ik...
pi_80373894
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:11 schreef ymme het volgende:
Dat vraag ik mij ook af, wanneer een baby echt groot is

Mart is 60 cm en 5,5 kilo met zes weken. (was met de geboorte 55 cm en 4,5 kilo).
Sorry maar op je site staat iets van 3900 gr?
pi_80374002
'Mijnes' was ook 4,5 kilo trouwens en nu na 4 maanden bijna 8 kilo en toch vind ik hem niet echt een grote beeb.
En wat fijn dat Teigetje zo goed groeit! Ik lees af en toe mee en ik ben zo blij dat ze het zo goed doet!
pi_80374047
Arm Nielsje...

Lijnloos Kijken of ze het herhaalt

Hier ontdekte ik net dat Florian overdag wel érg weinig (in zijn bedje) slaapt momenteel. Wat onhandig patroon, dus nu maar even weer plat gegooid toen hij in de doek in slaap dreigde te vallen en nu slaapt hij lekker, hij kan het dus wel (Leander heeft meer dan 3 maanden alléén in ons bed of in de doek geslapen en wakker wilde hij ook op schoot en dat vond ik wel vrij heftig, dus dat wil ik niet weer)
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:10:04 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80374558
Twinkly, succes bij het UWV, je hebt gelijk, je wordt daar behandeld alsof je een of andere tokkie bent die doelbewust uitkering trekt en niet actief naar een baan zoekt. Succes, hopelijk heb je snel een baan en heb je die eppo's van het uwv niet nodig.
Laten we trouwens hopen dat je slapeloze nacht maar eenmalig was.

Jamie, tot het volgende topic.

Free, wat fijn dat Florian tóch wel in zn eigen bedje kan slapen, wel fijn.

Lijnloos, wat leuk om te lezen, dat Minke zo kan genieten van simpele dingen zoals op een kleed liggen. En lekker tv kijken.

Nieuwe User, beterschap voor jezelf.

Beterschap voor Leah, Lily, wat vervelend dat ze koorts heeft. Ik ben ook niet zo van de zetpillen, ik denk dat Eva er misschien 1 keer een heeft gehad. Ben meer van het afwachtende.
Is de koorts al gezakt?

Oh, en ik lees dat Niels al kan zitten, wat goed! Hopelijjk leert hij nu om steeds langer zelfstandig te zitten. Wat worden ze snel groot he!

Inca, zijn jullie aan het kijken voor een andere woning, of blijven jullie voorlopig nog evne klimmen?
Succes met oefenen met de meitai!

Lijnloos ookal zo'n fijne nacht achter de rug

Keshet, wat gaat Teigetje hard! Super zeg, nog even en ze mag mee naar huis. Zou toch helemaal geweldig zijn he.
Heb je inmiddels al wat met je werk kunnen regelen? Zorgverlof ofzo??

Octo, ik hoop niet dat je klein spruw heeft, dat lijkt me zo vervelend. En de 1e prikjes komen eraan, spannend he. Ach, vaak is het pijnlijker voor de mama dan voro de baby.

Asy, is de koorts bij Harry al gezakt??

Voor de genen die zich nog herinneren dat ik zoveel beenpijn had, ook na de bevalling. Nou het is nog stees niet over. Gisteren bij de ha geweest en die heeft me doorverwezen naar de neuroloog. Die heeft inmiddels een MRI-scan ingepland om uit te sluiten of te bevestigen of het (g)een hernia is.
Mooi kut dus.

Gelukkig gaat het met de kindjes goed, gaan de nachten beetje bij beetje beter. Fabian is weer een beetje aan het spugen, maar hij is ook snip verkouden. Arm ventje, en dan als mama de pietjes uit zn neusje haalt is hij nog verdrietiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')