quote:Volvo PV 444, meestal de "kattenrug" genoemd in Nederland en België is een Zweedse personenauto gebouwd door Volvo van 1944-1957.
Het ontwerp is geïnspireerd door de Amerikaanse auto's van dezelfde periode, bijvoorbeeld de Mercury van de vroege jaren '40. De PV 444 baande de weg voor Volvo's ontwikkeling tot een succesvol personenauto fabrikant.
Door zijn grote populariteit wordt de PV in Zweden gezien als de "volksauto" . Hij werd voorgesteld in 1944 in Stockholm maar de productie kwam pas na het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog op gang.
In 1956 was het de bedoeling dat de PV zou worden opgevolgd door de Amazon, maar vanwege de voortdurende vraag naar de PV en de veel hogere prijs van de Amazon, zag Volvo zich genoodzaakt de PV productie voort te zetten. Men besloot tot een grondige "update" en de 444 leefde voort in een sterk gemoderniseerde auto, de PV 544, die enige jaren parallel aan de Amazon geproduceerd werd tot in 1965 de productie van de PV werd beëindigd. Er waren toen 440.000 exemplaren gebouwd; 196.004 stuks PV 444 en 243.996 stuks PV 544.
Uit de PV-serie is de Volvo Duett, een kombi-bedrijfwagen voortgekomen.
Motor: (1944-57)
* type B4B, vloeistof gekoelde 4 cilinder 4 takt lijnmotor met kopkleppen en onderliggende nokkenas
* cylinderinhoud: 1.414 cm³.
* boring en slag: 75x80 mm.
* vermogen:
o 40 pk bij 3.800 tpm (1944-50)
o 44 pk bij 4.000 tpm (1950-55)
o 51 pk bij 5.100 tpm (1955-57)
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Ramenquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga zo maar eens de ramen schoonmaken.. Die zijn me een partij ranzig. Ook ben ik er gisteren achter gekomen dat t raam in de linkerachterdeur niet open wil. Dus nog een punt voor t lijstje
Tsja je hebt mensen met een tankpas en mensen die zelf hun benzine betalen, en die vriend is van de eerste categoriequote:
Glassex werkt ook prima na de ruit met een nat doekje schoon geveegd te hebbenquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:55 schreef mstr het volgende:
[..]
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Ramen
Lekkerquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Tsja je hebt mensen met een tankpas en mensen die zelf hun benzine betalen, en die vriend is van de eerste categorie![]()
Oh en 25-04 is de voorjaarsrit van de Ladaclub, was jij dan al op vakantie of heb je zin om die te rijden?
Ik doe gewoon altijd glassex en droogwrijven met een schone doek.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Glassex werkt ook prima na de ruit met een nat doekje schoon geveegd te hebbenAlleen goed droogpoetsen met een zeem of doek
Ja, een leasewagen heeft soms zo z'n voordelenquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Lekker
dat is het weekend midden in mijnvakantie, de week er voor en de week er na ben ik weg, dus ik denk dat ik ff NIET ga rijden danEn ook de Elf Fantasy Fair die dat weekend is laat ik voor wat het is
Als je ruiten echt vies zijn worden ze niet echt goed schoon, dus eerst vuil eraf, dan de glim pasquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:57 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik doe gewoon altijd glassex en droogwrijven met een schone doek.
Vind het wel jammer, zowel de voorjaarsrit als de EFF zou ik erg graag naar toequote:Op zaterdag 10 april 2010 12:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, een leasewagen heeft soms zo z'n voordelen
Is prima joh, ik wil denk ik wel naar de Fantasyfair, zal eens rondvragenIs goed dat je het zegt, anders had ik dat nooit gezien
Maar er wordt niet gerookt in de auto.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Als je ruiten echt vies zijn worden ze niet echt goed schoon, dus eerst vuil eraf, dan de glim pas
York is zeker leuk!quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vind het wel jammer, zowel de voorjaarsrit als de EFF zou ik erg graag naar toemaargoed, weekje Bauma en een cruise naar York zijn ook leuk
en de Niva gaat mee op de boot!
Nee, maar de buitenkant van je ruiten worden toch ook vies?quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:01 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar er wordt niet gerookt in de auto.
En de buitenkant doe ik sowieso alleen als ik hem gewassen heb.
Klopt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, maar de buitenkant van je ruiten worden toch ook vies?![]()
Ja, maar niet op je zijruitjes toch?quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:07 schreef mstr het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik heb ook nog ruitenwissers en ruitenwisservloeistof.
minicruise met dagtrip, maar dan een dag extra er aan vast geplaktquote:Op zaterdag 10 april 2010 12:05 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
York is zeker leuk!Heb ik vorig jaar gedaan, ik geloof in november of december. Het is echt een leuke stad
Gaan jullie op zo'n minicruise voor een dagtrip of langer?
Klopt, maar ik heb Rain-X op m'n ruiten zitten, dus met een beetje regen loopt 't vuil er zo af.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, maar niet op je zijruitjes toch?En mijn auto heeft ook geen achterruit ruitenwisservloestof
Dus die is vaak echt vies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |