Dat doen ze toch nergensquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja ik wist niet of men hier normaliter een PM sturen naar elkander wanneer er een nieuw topic is
Ik merk er nooit wat vanquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ken hele fijne mensen die het nog wel doen wanneer ze een topic openen hahahaha
Jah....misschien toch maar een merge aanvragenquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:27 schreef KingOfMars het volgende:
Blijft lastig, twee topics. Maar tvp dus!
Nouja.. niet elke beginner loopt via Evy, maar de meeste Evy-ers zijn wel beginners... lastig dus. Alhoewel ET in het Evy topic met C25K loopt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:28 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Jah....misschien toch maar een merge aanvragen
Ik word ook vrij rood tijdens intensief sporten. Ook als ik net terug ben van een 5 km of meer heb ik ook een rode kop. Maar als ik een lacrosse wedstrijd heb gespeeld ben ik helemaal kapot, rood, helemaal bezweet en misschien nog een kilo lichterquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik word niet rood, maar haast paars!
Dit heeft me altijd weerhouden om echt voluit en veel te gaan sporten. De schaamte!
Als kind had ik dat al. En ook nu weer, maar het leek wel minder dit keer. Het regende ook een klein beetje en ik was heel erg met mijn ademhaling bezig,waardoor het dan wel klonk alsof ik aan het bevallen was
Waar heb jij het schema vandaan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik word juist wit bij het sporten - wat vandaag geillustreerd werd door iemand die vroeg of ik ging flauw vallen.
Eerste keer gelopen vandaag, was nog erg rustig (5x 1 minuut hardlopen, met steeds 2 minuten wandelen ertussen), maar t ging prima. Had geen moeite om het vol te houden, maar merkte wel dat ik die twee minuten nodig had om weer op adem te komen. Volgende les is precies hetzelfde, die wordt dus ook geen probleem.
Hardloopschema.nl - beginnersschema, 0-20 minuten hardlopen in 10 weken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Waar heb jij het schema vandaan?
En dat je die minuten echt wel nodig bent om bij te komen herken ik heel erg, maar het grappig is, dat als je 2 minuten hard gaat lopen, of drie, dat die minuten ertussen genoeg blijven om bij te komen
RB is online,...moet ik wat doen??quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:52 schreef Crutch het volgende:
Ik zal wel even een TR plegen, want ik zie dat Ronnie_Bravo offline is.
De OP vervangen door deze.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
RB is online,...moet ik wat doen??
Thanks nog, me like!!quote:Op woensdag 7 april 2010 20:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Nehhh te chaotisch![]()
Bat for lashes - Daniel vooral als je 's avonds loopt.
Ik was ook aangenaam verrast, sterker nog; ik zet 'm ook geregeld op als ik aan het schrijven ben.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:06 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Thanks nog, me like!!
Beetje Stevie Nicks-achtig (niet qua stem!!!!), beetje MGMT...
Ik loop ook altijd 's ochtends. Dan als ik thuis kom ff afkoelen en dan een lekkere douche en laat de dag maar beginnenquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:31 schreef macondo het volgende:
Ik begin altijd met hardlopen na het ontwaken. Ofwel, tussen in bed liggen en op straat hardlopen zit ongeveer 5 minuten. Is dat eigenlijk goed/slecht? Dacht dat het qua temperatuur wel wat uit zou kunnen maken..
he! Beetje over mij roddelen!quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:29 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nouja.. niet elke beginner loopt via Evy, maar de meeste Evy-ers zijn wel beginners... lastig dus. Alhoewel ET in het Evy topic met C25K loopt.
ik heb zoals gevraagd de OP van de wiki gehaald en erin geplaktquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dank je, maar wat dan? R_B had al de gehele OP vervangen...
Oh, dat had R_B ook al gedaanquote:Op vrijdag 9 april 2010 23:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb zoals gevraagd de OP van de wiki gehaald en erin geplakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moeder is een hamster
Beter, maar nu eerst rustig opbouwen, je wilt immers niet de boel overbelasten.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik ben ook werer begonnen, sinds gekneusde knie niks meer gedaan, gister stuk gelopen, was bang dat ik er weer last van zou krijgen maar gelukkig voelt het helemaal goed
Wil het weer zo snel mogelijk helemaal oppakken dat ik weer gewoon 5km loop aangezien m'n conditie nu helemaal weg is![]()
Nee klopt, steeds stukjes rennen dan weer lopen rennen enz gelukkig bouw ik altijd weer redelijk snel conditie op dus dat scheelt, maar wil er inderdaad wel voorzichtig mee zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:02 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Beter, maar nu eerst rustig opbouwen, je wilt immers niet de boel overbelasten.
Ik zelf loop gemiddeld zo'n 3x per week.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee klopt, steeds stukjes rennen dan weer lopen rennen enz gelukkig bouw ik altijd weer redelijk snel conditie op dus dat scheelt, maar wil er inderdaad wel voorzichtig mee zijn.
Hoevaak lopen jullie ongeveer, zit nu te denken gewoon om de dag te doen kijken hoe dat gaat
Gek genoeg is het alleen maar erger geworden, kan nu amper kracht zetten op m'n been.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:26 schreef Lastpost het volgende:
Ik ga eens een stukje hardlopen, schoot spontaan verkeerd in m'n lies.
Maar weer een weekendje rust houden dan maar.
http://www.blessureaanwijzer.nl/adductoren.htmquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:44 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gek genoeg is het alleen maar erger geworden, kan nu amper kracht zetten op m'n been.
Voelt ook zwaar gespannen en trekkerig aan, voorlopig echt maar even rustig aan doen.
Blijkbaar niet genoeg. Mijn houding is verder namelijk goed.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:42 schreef GotC het volgende:
Doe je wel genoeg qua warming up+cooling down? Zoals eerder gezegd, Flap en ik lopen ongeveer 1,8 km naar ons 'renrondje', dus genoeg tijd voor het lichaam om weer op temperatuur te komenEn allebei nog geen spierpijn oid gehad..
quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ga hier ook maar eens posten:
Heb vandaag evy les 23 gelopen (10-12-12). Ging eigenlijk best goed! Beetje warm wel, vind dat het weer nu net tussen wel/geen windjack in zit. Dus doe ik het met, maargoed op het eind ben ik dus knalrood.
Bijna de Evy 0-5 km lessen afgerond. Doel van het hardlopen was afvallen MAAR de afgelopen week gebeurd er dus echt niks af. Ach me conditie wordt wel beter. We zullen zien of het uiteindelijk werkt.
hmmm... heb je al de dieettopics gecheckt....quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
Gebeurd echt helemaal niks. Zo raar
dat ook....quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:08 schreef LieLie het volgende:
En je moet ook niet te weinig calorieën en vet binnenkrijgen, want dan gaat je lichaam alles opslaan wat er binnenkomt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat heb ik ook wel eens gelezenquote:Op zaterdag 10 april 2010 19:10 schreef Flappekz het volgende:
Je gaat pas echt vet verbranden als je langer dan een half uur (ongeveer) op lage intensiteit sport ... schijnt
op de weegschaal niet? Je figuur kan ook veranderen, merk je niet dat je kleren ruimer zitten?quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
ja, dat is zeker, en de meeste sportmensen met weinig vet en veel spieren zullen dan ook een hoger gewicht hebben dan wat BMI aangeeft als gezond gewicht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:19 schreef Flappekz het volgende:
En als je spieren nu sterker worden, worden die ook zwaarder. En spieren zijn zwaarder dan vet, toch?
Wat doe je dan in die 1,8km allemaal? Gewoon wandelen? Of korte stukjes rennen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:42 schreef GotC het volgende:
Doe je wel genoeg qua warming up+cooling down? Zoals eerder gezegd, Flap en ik lopen ongeveer 1,8 km naar ons 'renrondje', dus genoeg tijd voor het lichaam om weer op temperatuur te komenEn allebei nog geen spierpijn oid gehad..
Gewoon wandelenquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:20 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Wat doe je dan in die 1,8km allemaal? Gewoon wandelen? Of korte stukjes rennen?
Niet dat ik het raar vind ofzo hoor. Maar ik zit nog in de 1-2-3 minuten stukjes dus 1,8km ter warming up klinkt me nog een beetje ver wegquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon wandelenSoms beginnen we al wat eerder met rennen.
Nja, het is tussen de 1,5 en 1,8 km, dus is ook zo voorbij. Ben wel helemaal uitgezweet etc na het lopen van dat stuk
in het begin nooit, na ongeveer een half jaar wel...kan zelfs sneller als je je eetgewoontes drastisch aanpast.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:00 schreef SolnaStockholm het volgende:
volg je toch een programma, couch to 5k ofzo. 3 keer per week rustig opbouwen, als je te snel gaat ben je er ook snel weer mee klaar vanwege blessures e.d.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee klopt, steeds stukjes rennen dan weer lopen rennen enz gelukkig bouw ik altijd weer redelijk snel conditie op dus dat scheelt, maar wil er inderdaad wel voorzichtig mee zijn.
Hoevaak lopen jullie ongeveer, zit nu te denken gewoon om de dag te doen kijken hoe dat gaat
Wij zijn ook pas bij les 12 hoorquote:Op zaterdag 10 april 2010 22:25 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Niet dat ik het raar vind ofzo hoor. Maar ik zit nog in de 1-2-3 minuten stukjes dus 1,8km ter warming up klinkt me nog een beetje ver weg.
quote:Op zondag 11 april 2010 11:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Les 12 ging super!, ik liep op wolken!, maar ja, ben dan ook nog even pappa geworden van een wolk van een baby![]()
Vroeger (....) liep ik 3500+ op de voetbal. Maar dat is inmiddels wel 18 jaar geledenquote:Op zondag 11 april 2010 12:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,
Hebben jullie wel eens een coopertest gedaan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest
En wat zijn jullie afstanden?![]()
Vroeger toen ik een jaar of 15 was haalde ik 3200 meter in dus 12 minuten
Nu weet ik het niet al zal het veel minder zijn misschien iets van 2000 meter.
Alleen weet ik hier geen goede baan in de buurt om het goed te meten.
En om 100 meter af te tekenen en tig keer heen en weer te rennen staat ook zo raar
hi,quote:Op zondag 11 april 2010 12:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,
Hebben jullie wel eens een coopertest gedaan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest
En om 100 meter af te tekenen en tig keer heen en weer te rennen staat ook zo raar
Thanks! daar ga ik mee aan de slagquote:Op zondag 11 april 2010 12:20 schreef -Engel- het volgende:
[..]
hi,
ik loop een coopertest vrij vaak.. ik vind het eigenlijk wel een goede indicatie...ik loop de test wel het liefst op een atletiekbaan.
Maar bij gebrek aan beter... probeer eens afstandmeten.nl
of uittekenen op een kaart
Zou lekker nog een dagje rust erbij pakkenquote:Op zondag 11 april 2010 13:17 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ah, hier zijn jullie!![]()
Bah, ik had me na 2 rustdagen zo verheugd op mijn loopdagje vandaag!
Maar gisteren werd ik wakker met koorts, keelpijn en een flinke verkoudheid, dus ik was al bang dat ik het hardlopen vandaag op me buik zou kunnen schrijven.
Vandaag gaat het wel iets beter. De koorts is weg, de verkoudheid redelijk, maar ik voel me nog aardig zwak. Denken jullie dat het kwaad zou kunnen om toch (rustig aan) te gaan? Of zou dat het alleen maar weer erger maken?
Ik heb vorige week 3KM gelopen in 18 minuten, dan is terugrekenen naar de 12 minuten niet zo moeilijk: 2KM! ('goed' voor vrouw van mijn leeftijd) En er is hier wel een coopertest elke maand maar ik loop liever eerst m'n Evy schema uit.quote:Op zondag 11 april 2010 12:16 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Hoi,
Het is de bedoeling dat je zover mogelijk komt in die 12 minuten dus voluit gaan (Wel rekening houden met het feit dat je het 12 minuten vol moet houden).quote:Op zondag 11 april 2010 13:28 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik heb vorige week 3KM gelopen in 18 minuten, dan is terugrekenen naar de 12 minuten niet zo moeilijk: 2KM! ('goed' voor vrouw van mijn leeftijd) En er is hier wel een coopertest elke maand maar ik loop liever eerst m'n Evy schema uit.
We liepen vroeger op school wel de coopertest, maar hoe zit 't eigenlijk met het idee er achter, is 't de bedoeling dat je echt vol uit loopt en is 't niet erg als je aan het eind flink buiten adem bent, of is 't bedoeld te meten hoe ver je komt terwijl je nog 'kan praten tijdens het lopen' zoals ik meestal hoor voor het gewone recreatieve hardlopen? Bij mijn 3 KM liep ik op de laatste wijze, behalve de laatste 100 meter ofzo als eindsprintje.
idd...quote:Op zondag 11 april 2010 13:40 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je zover mogelijk komt in die 12 minuten dus voluit gaan (Wel rekening houden met het feit dat je het 12 minuten vol moet houden).
Bedankt.. Maar ik kan het gewoon niet meer laten!quote:Op zondag 11 april 2010 13:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Zou lekker nog een dagje rust erbij pakkenOf effe een stukje wandelen? Anders heb je kans dat je blijft kwakkelen met die verkoudheid
quote:Op zondag 11 april 2010 15:07 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Bedankt.. Maar ik kan het gewoon niet meer laten!![]()
Ik ga me omkleden.
Ik zat al de hele dag in dubio, maar bij het lezen van jouw advies realiseerde ik me hoe jammer ik het zou vinden om niet te gaan.quote:Op zondag 11 april 2010 15:11 schreef GotC het volgende:
[..]Waarom vroeg je het dan!
Nja, iig succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |