abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 20:22:46 #251
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_80057332
quote:
Op woensdag 7 april 2010 19:11 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel last van, volgens mij gaat het wel over. Maar waarom ben je in week vijf begonnen dan?
Volgens Runinfo kon je ook weken overslaan als je dat wilde. Ik ben (nu nog) geen fanatiek hardloper, maar ik dacht dat mijn conditie nog wel goed genoeg was om gelijk met week 5 te beginnen En ik heb het ook volgehouden (in de stromende regen overigens). Dus ik ga het vanavond weer proberen, het is nu wat warmer dus ik ben benieuwd.

Ik loop trouwens op Asics. Ik ga vanavond op de Asics van mijn broertje, misschien heb ik dan minder last. Hij heeft veel lagere schoenen als mij (minder gel).
pi_80057544
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:22 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Volgens Runinfo kon je ook weken overslaan als je dat wilde. Ik ben (nu nog) geen fanatiek hardloper, maar ik dacht dat mijn conditie nog wel goed genoeg was om gelijk met week 5 te beginnen En ik heb het ook volgehouden (in de stromende regen overigens). Dus ik ga het vanavond weer proberen, het is nu wat warmer dus ik ben benieuwd.

Ik loop trouwens op Asics. Ik ga vanavond op de Asics van mijn broertje, misschien heb ik dan minder last. Hij heeft veel lagere schoenen als mij (minder gel).
Ik las hier al ergens dat kou op je kuiten ook invloed kan hebben, dus als je natgeregend bent..
Je moet denk ik wel oppassen als je weken overslaat uit zo'n schema, als je het wel volhoudt, maar je hebt wel pijn, dan moet je misschien nog even een stapje terug, om je spieren ook wat te laten wennen?
  woensdag 7 april 2010 @ 20:27:41 #253
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80057551
Antiloop - In My Mind

Echt superlekker nummer om op te rennen
Je moeder is een hamster
  woensdag 7 april 2010 @ 20:32:44 #254
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_80057762
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:27 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik las hier al ergens dat kou op je kuiten ook invloed kan hebben, dus als je natgeregend bent..
Je moet denk ik wel oppassen als je weken overslaat uit zo'n schema, als je het wel volhoudt, maar je hebt wel pijn, dan moet je misschien nog even een stapje terug, om je spieren ook wat te laten wennen?
Hmm... Ik weet niet of het 100% daar aan ligt omdat ik er eergisteren ook binnen 5 minuten weer last van had. Maar klopt m'n spieren moeten ook wennen, misschien even een stapje terug. Maar eerst wacht ik vanavond even af.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:35:39 #255
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80057900
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:27 schreef Crutch het volgende:
Antiloop - In My Mind

Echt superlekker nummer om op te rennen
Nehhh te chaotisch

Bat for lashes - Daniel vooral als je 's avonds loopt.
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 7 april 2010 @ 20:39:26 #256
118585 Crutch
pi_80058095
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:35 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Nehhh te chaotisch

Bat for lashes - Daniel vooral als je 's avonds loopt.
Yes, die gaat erbij. Kom ik ook wel mee op gang, thanks.
Je moeder is een hamster
  woensdag 7 april 2010 @ 22:08:24 #257
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80063390
Les 11 gelopen en vond hem pittig, maar ook de hoge temperatuur viel me wat zwaar (teveel aan ook)

2 om 1 betekent inmiddels wel dat ik 2/3 van de tijd al loop en dat is toch zeker bemoeidigend, kan niet wachten tot ik echt wat lichter ben, dan zal het een stuk beter gaan

Mn tracker liep vast dus geen data vandaag
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 7 april 2010 @ 22:30:28 #258
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_80064666
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:08 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Les 11 gelopen en vond hem pittig, maar ook de hoge temperatuur viel me wat zwaar (teveel aan ook)

2 om 1 betekent inmiddels wel dat ik 2/3 van de tijd al loop en dat is toch zeker bemoeidigend, kan niet wachten tot ik echt wat lichter ben, dan zal het een stuk beter gaan

Mn tracker liep vast dus geen data vandaag
hey grappig die heb ik vandaag ook gelopen, ik loop al een tijdje met runkeeper en zonder evy.
vandaag dus eens evy getest met les 11 opzich wel leuk moet alleen wennen aan "interval" lopen.

overigens een vraag aan de mede heren hardlopers wat dragen jullie onder een tight ??
  woensdag 7 april 2010 @ 22:37:50 #259
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80065065
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:30 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

hey grappig die heb ik vandaag ook gelopen, ik loop al een tijdje met runkeeper en zonder evy.
vandaag dus eens evy getest met les 11 opzich wel leuk moet alleen wennen aan "interval" lopen.

overigens een vraag aan de mede heren hardlopers wat dragen jullie onder een tight ??
een strakkere boxer
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 8 april 2010 @ 09:37:46 #260
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_80073292
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:39 schreef Crutch het volgende:

[..]

Yes, die gaat erbij. Kom ik ook wel mee op gang, thanks.
ik vind dit ook zo'n heerlijk nummer om op te rennen:

sowieso vind ik eagles of death metal relaxt, veel uptempo enzo
  donderdag 8 april 2010 @ 10:50:00 #261
118585 Crutch
pi_80075020
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:37 schreef peejdorie het volgende:

[..]

ik vind dit ook zo'n heerlijk nummer om op te rennen:

sowieso vind ik eagles of death metal relaxt, veel uptempo enzo
Dat valse gitaarwerk werkt op mijn zenuwen, maar er zit een goed tempo in idd.
Je moeder is een hamster
pi_80083353
Ik sta helaas al een tijdje aan de kant. Een week of twee geleden kreeg ik last van mijn knieën, of net het deel daaronder eigenlijk. Het was flink opgezet en nu na een week of twee nog steeds. Gisteren ben ik dus even langs de winkel geweest om te kijken of het aan mijn schoenen lag of niet, maar dat was niet het geval. Vandaag maar langs de fysio geweest en nu blijkt dat ik de boel heb overbelast, ondanks dat ik me keurig aan het beginnersschema houd. In ieder geval tot volgende week dinsdag mag ik alleen maar rek- en strekoefeningen doen en daarna hopelijk weer voorzichtig beginnen. Dat moet dus ook langzamer, want normaal loop ik ongeveer tussen de 10 en 12 km/u maar dat moet dus omlaag naar de 8 tot 10 km/u. Wel jammer dit, want ik heb erg veel zin om weer te gaan hardlopen.
pi_80084489
Ik ben gisteren begonnen met lopen bij een atletiekvereniging. Ik vind het wel fijn ik onder begeleiding begin en in een gecontroleerde omgeving (atletiekbaan!).
Er was veel animo: zo'n 30 mensen kwamen opdagen.
Het ging veel beter dan ik had durven hopen. Mijn conditie is zero, en ik heb nare herinneringen aan eerdere pogingen (zo'n pijn aan longen, ademnood). Maar destijds rookte ik nog. Blijkbaar maakt dat erg veel uit.
Training is eenmaal per week, maar het is de bedoeling dat we tussendoor nog een keer zelf trainen. We hebben daarvoor een schema gekregen.
Ik houd moed!
  donderdag 8 april 2010 @ 15:49:23 #264
118585 Crutch
pi_80086523
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:31 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ik sta helaas al een tijdje aan de kant. Een week of twee geleden kreeg ik last van mijn knieën, of net het deel daaronder eigenlijk. Het was flink opgezet en nu na een week of twee nog steeds. Gisteren ben ik dus even langs de winkel geweest om te kijken of het aan mijn schoenen lag of niet, maar dat was niet het geval. Vandaag maar langs de fysio geweest en nu blijkt dat ik de boel heb overbelast, ondanks dat ik me keurig aan het beginnersschema houd. In ieder geval tot volgende week dinsdag mag ik alleen maar rek- en strekoefeningen doen en daarna hopelijk weer voorzichtig beginnen. Dat moet dus ook langzamer, want normaal loop ik ongeveer tussen de 10 en 12 km/u maar dat moet dus omlaag naar de 8 tot 10 km/u. Wel jammer dit, want ik heb erg veel zin om weer te gaan hardlopen.
Ben je niet te zwaar? Misschien afwisselen met fietsen o.i.d.

Lijkt me trouwens moeilijk om ineens je tempo aan te moeten passen.
Hoe doen julllie dat? Kleinere stappen nemen ofzo?
Mijn schakelpunt tussen lopen en rennen ligt tussen de 7,5 en 9,5 Km/u in dat gebied kan ik me niet aanpassen door te gaan rennen. Dan wordt het óf een stevige looppas (7 Km/u) óf tempo (10 Km/u)
Je moeder is een hamster
pi_80095189
Ik heb trouwens nog een Excelsheet met daarin het Vlaanderen Start to Run ("Evy") schema, weergegeven in een blokkenschema. PM maar als je hem wilt! Ook de podcasts (in mp3) heb ik nog.

En voor de iPhonebezitters onder ons: van het schema 'from couch to 5K' waarvan al jaren podcasts bestaan, is nu ook een app gemaakt: http://c25kapp.com/. Het handigst is wel de ingebouwde muziekafspeelmogelijkheid, die het mogelijk maakt je eigen playlist af te spelen, die dan wordt onderbroken door de instructies n.a.v. het schema.
  donderdag 8 april 2010 @ 19:56:02 #266
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80095988
Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24
In dat topic staan ook de sheets En had al in de OP staan dat ik ook de mp3's heb (voor 0-5 km en 5-10 km)

pi_80096117
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:56 schreef GotC het volgende:
Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24
In dat topic staan ook de sheets En had al in de OP staan dat ik ook de mp3's heb (voor 0-5 km en 5-10 km)

Aha! Volgens mij ben ik die reeks zelfs zelf ooit begonnen
Nou, mooi dat alles nog beschikbaar is!
  donderdag 8 april 2010 @ 20:01:45 #268
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80096198
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:59 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Aha! Volgens mij ben ik die reeks zelfs zelf ooit begonnen
Nou, mooi dat alles nog beschikbaar is!
Heb je het toch goed gedaan idd, dat alles nog beschikbaar is!
  donderdag 8 april 2010 @ 20:04:41 #269
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80096309
Zojuist EVY les 11 (8x2) gelopen, ging wel okee. Wel balen dat mn rug tegen ging sputteren vanaf de helft..
Ik ben van pindavlees
pi_80112479
Wauw, wat heb ik gisteren heerlijk gerend!

Mijn schema was hetzelfde als de vorige keer (3 keer 6 minuten met steeds zo'n 2 minuten wandelen tussendoor) en het ging echt, echt super.

Voor ik ging lopen heb ik in Leiden eindelijk een goed horloge gehaald. Daarvoor zat ik steeds met mijn mobieltje te klooien om de tijd in te stellen. Ik heb ook oortelefoontjes gehaald om muziek te luisteren onderweg. Ik was wel benieuwd of dat wat voor mij was.

Nou, ik liep door die muziek gelijk veel sneller dan normaal. Op een gegeven moment haalde ik zelfs mensen van een hardloopclubje in. Wat is dat heerlijk zeg; met muziek ben ik veel minder gefocust op vermoeide benen en de resterende tijd!
Het was ook nog eens super lekker weer en na de laatste 6 minuten vond ik het echt jammer dat ik al klaar was!

Het gekke was overigens dat ik echt totaal niet moe was achteraf. Geen vermoeide benen, geen ademnood, helemaal niks. Ik voelde me nog exact hetzelfde als voordat ik begon.
pi_80112537
Goed, ik ga vandaag écht beginnen . Zou vorige week beginnen met een hardloopschema (0-20 minuten hardlopen in 10 weken), maar toen werd ik geveld door de overal heersende neusverkoudheid - waarmee ik echt niet kan sporten, omdat ik dan na 2 minuten buiten adem ben. Daarom vandaag een echte start, ben benieuwd.
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:53:30 #272
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80112551
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Goed, ik ga vandaag écht beginnen . Zou vorige week beginnen met een hardloopschema (0-20 minuten hardlopen in 10 weken), maar toen werd ik geveld door de overal heersende neusverkoudheid - waarmee ik echt niet kan sporten, omdat ik dan na 2 minuten buiten adem ben. Daarom vandaag een echte start, ben benieuwd.

Heel veel succes, PPP
Ik ben van pindavlees
pi_80112584

[ Bericht 100% gewijzigd door Vuurvliegje88 op 09-04-2010 08:56:49 ]
pi_80112698
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:53 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Heel veel succes, PPP
Bedankt. Het is wel een makkelijke hoor (5x1 minuut rennen, met tussendoor steeds 2 minuten wandelen), maar ik wil me graag aan het schema houden en niet al verderop beginnen. Het zal iig als het goed is nog geen problemen opleveren.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:06:37 #275
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80112820
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Bedankt. Het is wel een makkelijke hoor (5x1 minuut rennen, met tussendoor steeds 2 minuten wandelen), maar ik wil me graag aan het schema houden en niet al verderop beginnen. Het zal iig als het goed is nog geen problemen opleveren.
De les mag dan misschien makkelijk zijn, om over de "begin"drempel te stappen is moeilijker. Ik ben ook zo begonnen, en heb er inmiddels bijna 4 weken opzitten. Heerlijk
Ik ben van pindavlees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')