abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80020791
Bij Apple kosten ze helaas allemaal >30 euro, beetje erg veel. Bij DX kosten ze maar 3/4 dollar, maar dan kan ik weer 2 weken wachten tot ie binnen is .
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:36:09 #227
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80020936
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef boskameel het volgende:
Bij Apple kosten ze helaas allemaal >30 euro, beetje erg veel. Bij DX kosten ze maar 3/4 dollar, maar dan kan ik weer 2 weken wachten tot ie binnen is .
Keuze is aan jou Ik wou bij dx een normaal hoesje bestellen voor mn iPhone was alles uitverkocht, maar had wel snel eentje nodig i.v.m. krassen e.d. heb toen maar eentje in de Apple winkel gekocht. Wel prijzig maar was het wel waard.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_80021052
Die van mij was ook 30 euro bij de Run2Day maar is wel een stuk 'slanker' dan degene die ik op andere sites voorbij zie komen, die zijn meestal nogal bulky. Plus dat ik het niet raar vind om voor een apparaat van 100-en euro's een beschermhoesje van een paar tientjes te kopen eigenlijk.
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:57:44 #229
279894 winka
There is no place like home..
pi_80021998
Ik las eerder in dit topic over looptechniek. Ik vraag me eigenlijk af of ik wel goed loop. Ik heb mijn schoenen aangeschaft bij zo'n speciale winkel waar ze mij gefilmd hebben

Had geen correctie nodig en die lui zeiden dat ik goed liep Maar ja dat was drie keer heen en weer
Maar goed, ik ben nu sinds januari bezig, kan nu onderhand 4.5 km lopen zonder onderbreking. Ik heb (nog) geen last van spierpijn of wat dan ook. Kan ik er nu van uit gaan dat het wel goed zit met mijn looptechniek?
  woensdag 7 april 2010 @ 08:11:26 #230
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_80031188
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:19 schreef boskameel het volgende:
Grappig tooltje dat Runkeeper zeg, nooit eerder gebruikt. Vanavond eens geinstalleerd op mijn iPhone, en hij houdt echt alles precies bij .

[ afbeelding ]

Weet iemand een goede houder voor de iPhone tijdens het hardlopen bv voor om je bovenbeen/ arm? Hij zat nu in mijn broekzak, en ik durfde niet echt voluit te gaan, straks viel hij eruit .
ik heb een sport houder van belkin die doet opzich zn werk was rond de 15/20 euro.
pi_80031329
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef winka het volgende:

Had geen correctie nodig en die lui zeiden dat ik goed liep Maar ja dat was drie keer heen en weer
Maar goed, ik ben nu sinds januari bezig, kan nu onderhand 4.5 km lopen zonder onderbreking. Ik heb (nog) geen last van spierpijn of wat dan ook. Kan ik er nu van uit gaan dat het wel goed zit met mijn looptechniek?
Zolang je geen last hebt van enorme spierpijn / of andere blessure's zal het wel redelijk loslopen qua techniek.

Ik ben gister dus naar een Looptraining geweest voor het eerst kan er nog niet echt wat van zeggen maar het was okay opzich om te doen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80031469
Gister, in het lekkere zonnetje, met mijn nieuwe hardloopbroek, voor het eerst 6 minuten gelopen!

Mijn schema was als volgt:

2 min. lopen, 1 min. wandelen
6 min. lopen, 3 min. wandelen
6 min. lopen, 2 min. wandelen
6 min. lopen, 2 min. wandelen

Het ging echt super! Ik weet alleen niet waarom ik in godsnaam nog een jas had aan getrokken. Het duurde niet lang voordat ik hem uit had getrokken. Hing die te wapperen aan m'n heupen, was niet echt prettig.

Ik lees trouwens nu al meerdere keren dat mensen met perfecte, voor hen bedoelde schoenen over de weg lijken te zweven. Dat heb ik helemaal niet met mijn schoenen, en ik ben dan ook niet gefilmd toen ik ze kocht.
Maar ik heb dan wel weer het gevoel dat ze goed zitten en ik heb ook geen overmatige last van spierpijn, laat staan blessures.
Ik vraag me af of ik er toch goed aan zou doen om andere schoenen te halen.
pi_80031879
Net les 6 gelopen. Ging goed, maar ik hou maar last van harde, pijnlijke kuiten. In de loopstukjes hersteld het wel weer.
Pas aan het eind van de les wordt dat wat minder.
Hebben meer mensen daar last van?? i
Goedemorgen :W
  woensdag 7 april 2010 @ 10:36:56 #234
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80034692
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:52 schreef blomst het volgende:
Net les 6 gelopen. Ging goed, maar ik hou maar last van harde, pijnlijke kuiten. In de loopstukjes hersteld het wel weer.
Pas aan het eind van de les wordt dat wat minder.
Hebben meer mensen daar last van?? i
Ik heb vandaag ook last van mn kuiten, maar heb ook een slechte loop gehad, moest mn route meerdere malen aanpassen omdat de fietspaden open lagen en daardoor mn tempo niet kon vasthouden en dus heel inconsistent liep.
pi_80036446
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Ik lees trouwens nu al meerdere keren dat mensen met perfecte, voor hen bedoelde schoenen over de weg lijken te zweven. Dat heb ik helemaal niet met mijn schoenen, en ik ben dan ook niet gefilmd toen ik ze kocht.
Maar ik heb dan wel weer het gevoel dat ze goed zitten en ik heb ook geen overmatige last van spierpijn, laat staan blessures.
Ik vraag me af of ik er toch goed aan zou doen om andere schoenen te halen.
Heb je destijds verschillende merken geprobeerd? Anders kun je misschien eens een aantal andere merken schoenen passen, om te voelen of het nu echt veel verschil maakt. Dan kun je altijd nog beslissen of je andere wilt gaan kopen of het bij deze houdt. Elk merk heeft een eigen systeem voor de demping heb ik begrepen en het is heel persoonlijk wat je fijn vindt.

Chapeau trouwens voor je schema
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_80036580
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:18 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Heb je destijds verschillende merken geprobeerd? Anders kun je misschien eens een aantal andere merken schoenen passen, om te voelen of het nu echt veel verschil maakt. Dan kun je altijd nog beslissen of je andere wilt gaan kopen of het bij deze houdt. Elk merk heeft een eigen systeem voor de demping heb ik begrepen en het is heel persoonlijk wat je fijn vindt.

Chapeau trouwens voor je schema
Thanks! Hoe gaat het met die van jou?

Ik denk dat het wel een goed idee is om inderdaad verschillende merken te proberen. Ik ga binnenkort wel even naar de hardloopwinkel waar je de schoenen kunt uitproberen. Het lijkt me zo jammer als ik nu 2 jaar lang ga denken dat ik prima schoenen heb, om er dan als ik ze ga vervangen achter te komen dat het eigenlijk vééél beter kan.
pi_80039362
Nou vind ik over de weg zweven ook enigzins geromantiseerd overkomen hoor. Tuurlijk, op wandeltempo loop je op kussentjes maar na een paar kilometer ga je net zo dood hoor. .
pi_80039454
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:44 schreef KingOfMars het volgende:
Nou vind ik over de weg zweven ook enigzins geromantiseerd overkomen hoor. Tuurlijk, op wandeltempo loop je op kussentjes maar na een paar kilometer ga je net zo dood hoor. .
Ja oké, ik wist al niet echt wat ik me erbij voor moest stellen.
Ik loop duidelijk lekkerder dan met gewone schoenen, maar ik heb echt niet zoiets van, wow, wat loopt dit makkelijk!
pi_80041054
quote:
Ik wou net zeggen idd, als ik een km of wat gewoon loop wordt het uiteindelijk wel minder dat zweefeffect.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80044024
hey!

ik denk dat ik deze schoenen uiteindelijk niet houd, maar wel tot ik zekerder ben dat ik doorga. voor kleren geldt hetzelfde. loopt lekker, dus is eerst oké

ik hoop straks nog te kunnen lopen als ik thuis ben. maar na het eten hoef ik niet te doen, daar heb ik nog zo lang last van!

volgens mij moet ik 5x2 of 5x3

en 6 minuten, goed bezig! de stappen naar meer minuten gaan wel steeds makkelijker of niet?
pi_80044863
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:57 schreef LieLie het volgende:
hey!

ik denk dat ik deze schoenen uiteindelijk niet houd, maar wel tot ik zekerder ben dat ik doorga. voor kleren geldt hetzelfde. loopt lekker, dus is eerst oké

ik hoop straks nog te kunnen lopen als ik thuis ben. maar na het eten hoef ik niet te doen, daar heb ik nog zo lang last van!

volgens mij moet ik 5x2 of 5x3

en 6 minuten, goed bezig! de stappen naar meer minuten gaan wel steeds makkelijker of niet?
Jij bent ook al goed bezig, zo te horen.
In eerste instantie gaat het er ook om dat het allemaal gewoon goed zit. Ik denk dat het bij deze korte afstanden iets minder belangrijk is dan als we straks op de 10 km zitten ofzo.

Ik merk inderdaad wel dat het steeds minder zwaar wordt, maar dat zal ook komen omdat mijn conditie natuurlijk nu vlot omhoog gaat.

Alleen over 2 weken komt er opeens een sprong van de 6 naar de 10 minuten, en van de 10 naar de 18 minuten, dat lijkt me dan wel weer zwaar.
pi_80045316
uit de vorige periode dat ik hardliep kan ik me herinneren dat Zo'n stap ook prima ging. als je het ritme en een redelijke conditie hebt maakt het steeds minder uit hoe lang je loopt. het blijft dan de hele tijd ongeveer even zwaar en je gaat niet zo kapot als bij de stappen in het begin.
pi_80047570
quote:
Nou vind ik over de weg zweven ook enigzins geromantiseerd overkomen hoor.
Dat is ook wel zo. Ik vond het zelf vooral goed merkbaar toen ik voor het eerst op mijn nieuwe schoenen ging lopen, zeker in vergelijking met die oude ging ik zo fijn de weg over. Nu nog overigens, alleen dat effect ebt wel wat weg na een paar kilometer inderdaad

Vandaag les 8 van Evy, ging goed maar er is iets mis met mijn linkervoet. Ik krijg pijn onder mijn voetboog (of hoe dat mag heten). Dat had ik ook al in twee paar andere schoenen dus vooralsnog denk ik dat het aan mijn voet zelf ligt. Daar zal misschien een zooltje o.i.d. voor nodig zijn? Ik zal eens uitzoeken waar ik daarmee terecht kan want de pijn begint steeds sneller en trekt steeds langzamer weg na het lopen.

Maar wat een prachtig weer is het vandaag! Het was heerlijk om te lopen
  woensdag 7 april 2010 @ 16:29:56 #244
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80047664
De eerste keren dat je goede schoenen aan hebt en op loopt heb je het zweverige gevoel idd.. Maar daarna wen je er aan. Als je weer een keer slechtere schoenen aan hebt voel je het verschil wel
pi_80051661
Hier een nieuweling op hardloopgebied.
Afgelopen maandag begonnen met Evy's start to run en daarnet les 2 gehad..
Maar ik twijfel of ik het wel juist doe, je hebt wandelen en lopen, maar wandelen was vandaag erg traag en het lopen was gewoon wat ik altijd loop (En nu loop ik snel, ik krijg er vaak commentaar op, maar rennen is het toch ook nog niet).
Nu heb ik verder geluisterd en lijkt het tempo nog wel wat hoger te worden, maar klopt het dat je eerst meer 'snelloopt' dan echt hardloopt (echt versnellen naar renachtig..)

Beetje vage uitleg, maar ik vroeg het me af, voordat ik straks in les 10 ben en eigenlijk nog niks ben opgeschoten..
  woensdag 7 april 2010 @ 18:13:30 #246
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_80051949
Ik ben met dat schema van Runinfo begonnen nu (begonnen met week 5). Maar ik merk dat ik binnen 5 minuten al last krijg van m'n kuiten. Ik houd me wel gewoon aan m'n schema, maar ik weet niet of het op deze manier wel goed voor m'n kuiten is. M'n broertje zegt dat m'n lichaam gewoon moet wennen en dat het na een paar weken wel overgaat, maar ik weet het even niet.

Ik was al bijna naar zo'n winkel toe gegaan waar je je looptechniek enz. kan laten analyseren. Maar dat heb ik nu dus nog niet gedaan, misschien heeft iemand anders een andere raad?

Goed topic trouwens
pi_80053570
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:07 schreef Rimketje het volgende:
Hier een nieuweling op hardloopgebied.
Afgelopen maandag begonnen met Evy's start to run en daarnet les 2 gehad..
Maar ik twijfel of ik het wel juist doe, je hebt wandelen en lopen, maar wandelen was vandaag erg traag en het lopen was gewoon wat ik altijd loop (En nu loop ik snel, ik krijg er vaak commentaar op, maar rennen is het toch ook nog niet).
Nu heb ik verder geluisterd en lijkt het tempo nog wel wat hoger te worden, maar klopt het dat je eerst meer 'snelloopt' dan echt hardloopt (echt versnellen naar renachtig..)

Beetje vage uitleg, maar ik vroeg het me af, voordat ik straks in les 10 ben en eigenlijk nog niks ben opgeschoten..
lopen staat bij Evy voor draven, en dan op je eigen tempo.
Goedemorgen :W
pi_80054070
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:13 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik ben met dat schema van Runinfo begonnen nu (begonnen met week 5). Maar ik merk dat ik binnen 5 minuten al last krijg van m'n kuiten. Ik houd me wel gewoon aan m'n schema, maar ik weet niet of het op deze manier wel goed voor m'n kuiten is. M'n broertje zegt dat m'n lichaam gewoon moet wennen en dat het na een paar weken wel overgaat, maar ik weet het even niet.

Ik was al bijna naar zo'n winkel toe gegaan waar je je looptechniek enz. kan laten analyseren. Maar dat heb ik nu dus nog niet gedaan, misschien heeft iemand anders een andere raad?

Goed topic trouwens
Ik heb er ook wel last van, volgens mij gaat het wel over. Maar waarom ben je in week vijf begonnen dan?
pi_80054133
Ik heb net dag 1 van week 2 gelopen (runinfo), 5x2 minuten met 2 minuten wandelen ertussen.
Was best zwaar, want het was hartstikke warm!
Maar verder wel goed uitgelopen, ademhaling vrij goed onder controle, wel wat last van mijn kuiten.
pi_80056880
@ Rimketje: begrijp ik goed dat je je loopsnelheid aanpast aan de muziek? Want dat is niet helemaal de bedoeling. Het kan houvast geven, maar het is wel van belang om je eigen tempo aan te houden zoals blomst zegt. En met wandelen dus niet héél traag gaan (bij sommige nummers zou je dan amper vooruit komen volgens mij ), maar gewoon goed doorwandelen zeg maar.

Is er hier trouwens een dame die belang heeft bij een roze hardloopshirtje van de Aldi in maat M? Ik wil hem morgen terugbrengen, maar wellicht is er hier iemand die er belang bij heeft. Kaartje zit er nog aan, hij is mij te ruim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')