Fayko

.
Een collega heeft ook een Toller: Google. Zo'n leuk beest is dat.
Respect voor de voerbak!
Vanaf de eerste dag mag ze pas op mijn commando gaan eten. Normaal gesproken eet ze buiten in de kennel. Als ik haar voerbak van het aanrecht pak, staat ze om mijn benen te stuiteren en te springen. Dan lopen we naar buiten en sprint ze naar de kennel. Daar gaat ze met haar voorpoten op de klopkeien staan, net voor het hek. Ze wacht tot ik binnen ben en dan komt ze ook naar binnen. Gaat netjes zitten en ik hang de voerbak in de houder. En op mijn 'toe maar' begint ze pas met eten.
Zo heb ik haar ook kom voor en hier geleerd. Met fluit en al toog ik naar buiten, twee korte fluitjes zijn kom voor en dan kwam ze aanstormen. Een rolfluit is zitten en nu kent ze dat feilloos. Bij de training is het fluiten en madam zit al gelijk op haar kont.
In het begin zat er maar 1 seconde tussen 'zit' en 'toe maar'. Maar nu zou ze als het moet wel een kwartier kunnen wachten. Al gaat ze er dan vaak maar bij liggen, omdat het te lang duurt.
Wij zijn net terug van een rondje Efteling fietsen

. Tussen de druppels door was het best te doen. Op de terugweg kwamen we een vriend tegen EN begon het harder te regenen. Dus daar een bakkie koffie

gedaan en toen de bui weer over getrokken was, gingen we nog een stukje naar huis fietsen.
Lara is fan van Hepie en Hepie:
Alleen dat stil is hier niet van toepassing, ze ligt te piepen en te kreunen in haar slaap.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.