Voor een maand.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:17 schreef JumpingJacky het volgende:
Aanstootgevende titel met het risico dat mensen gaan opscheppen. Ik zeg: TS bannen![]()
Topictitelen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Sorry... ik was even TT'en
1 + 1 = 2 ?quote:Opleiding: Juridisch Medewerker Personeel en Arbeid
Goede TTquote:
Taxi nemen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:12 schreef Fogel het volgende:
Vanavond laat pas bier... moet nog heen en weer vliegveld rijden
Ouders ophalen.quote:
Zit wel wat inquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:58 schreef Fogel het volgende:
Ze komen hierheen om op de kinderen te passen terwijl ik zelf op zakenreis ga, dus het leek me wel aardig om ze op te halen
het zijn geen schoonouders he, dus een goede indruk maken hoeft dan nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:10 schreef Light het volgende:
[..]
Zit wel wat in
En als je half zat op het vliegveld komt "ik heb mezelf eerst even wat moed ingedronken" dan maakt dat niet zo'n positieve indruk
Het is geen middag meerquote:
Fobo.quote:
Pics!quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:07 schreef Lotusss het volgende:
Fobo.
Ah, ouders zijn ingevlogen en het bier is geconsumeerd?!quote:Op zaterdag 10 april 2010 01:04 schreef Fogel het volgende:
Slaap.
Dat is een geheel correcte aannamequote:Op zaterdag 10 april 2010 01:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, ouders zijn ingevlogen en het bier is geconsumeerd?!
Ik neem aan dat je met ruim 24u nu klaar bent met fappen op de pics in mijn fobo?quote:
Na een kwartier alquote:Op zondag 11 april 2010 01:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met ruim 24u nu klaar bent met fappen op de pics in mijn fobo?
Verse koffiequote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef JumpingJacky het volgende:
Geen betere koffie dan zelf gezette koffie met versgemalen bonenStarbucks alleen als ik in de US ben.
Sja, en toch voelt dat niet fijn, dat ik nu opeens een oud meisje benquote:
Oud? Dat heb je mij nergens zien zeggen. Je bent nog steeds gemeengoedquote:Op zondag 11 april 2010 12:52 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Sja, en toch voelt dat niet fijn, dat ik nu opeens een oud meisje ben
Mijn moeder wilde toch wat spaargeld uitgevenquote:Op zondag 11 april 2010 12:55 schreef Maharbal het volgende:
Voor oude meisjes in een modern jasje:
[ afbeelding ]
Remins me:quote:Op zondag 11 april 2010 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn moeder wilde toch wat spaargeld uitgeven
hahahahahhahaquote:Op zondag 11 april 2010 12:52 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Sja, en toch voelt dat niet fijn, dat ik nu opeens een oud meisje ben
Hoe wil ze de BD ontwijken door spaargeld te investeren?quote:Op zondag 11 april 2010 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Remins me:
Mijn moeder wil haar spaargeld investeren om de BD te ontwijken. Iemand nog leuke waardevaste (he! ik moet aan mijn erfenis denken) investeringen met relatief weinig risico (en helaas laag rendement wsl)?
Ze wilt geen vermogensrendementheffing over het spaargeld betalen. Maar dan zal ze eerst haar vermogen in box 3 moeten opmaken (of in ieder geval terugbrengen tot onder de 20k)quote:Op zondag 11 april 2010 13:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe wil ze de BD ontwijken door spaargeld te investeren?
Of zie ik even een komisch topic over het hoofd?![]()
Ja maar, die investeringen komen toch ook gewoon in box 3quote:Op zondag 11 april 2010 13:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Ze wilt geen vermogensrendementheffing over het spaargeld betalen. Maar dan zal ze eerst haar vermogen in box 3 moeten opmaken (of in ieder geval terugbrengen tot onder de 20k)
Als ze een huis koopt met eigen geld en een deel bijleent nietquote:Op zondag 11 april 2010 13:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja maar, die investeringen komen toch ook gewoon in box 3
zijn er geen groene belggingen oid die niet in box 3 vallen?quote:Op zondag 11 april 2010 13:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja maar, die investeringen komen toch ook gewoon in box 3
Ja, maar een eigen woning schaar ik niet onder investeringen waar je per sé een bepaald rendement uit wilt halenquote:Op zondag 11 april 2010 13:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ze een huis koopt met eigen geld en een deel bijleent niet
Ik wil dus eigenlijk weten of er meerdere van dit soort mogelijkheden zijn
Je zou eens kunnen kijken naar tante aghaatleningen (durfkapitaal heet het tegenwoordig) en zulks. Ik moet nu helaas gaan, maar jullie kunnen vast ook wel goed googlenquote:Op zondag 11 april 2010 13:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
zijn er geen groene belggingen oid die niet in box 3 vallen?
De intentie is ook niet zozeer het behalen van rendement, maar meer het voorkomen van vermogensrendementheffing. En daarbij iets dat waardevast is (ze wil dat deel van de erfenis van mijn vader vastzetten voor de erfenis die mijn broer en ik krijgen als mijn moeder overlijd).quote:Op zondag 11 april 2010 13:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar een eigen woning schaar ik niet onder investeringen waar je per sé een bepaald rendement uit wilt halen.
[..]
Je zou eens kunnen kijken naar tante aghaatleningen (durfkapitaal heet het tegenwoordig) en zulks. Ik moet nu helaas gaan, maar jullie kunnen vast ook wel goed googlen![]()
Maar begrijp ik het nu dan goed dat je moeder geen eigen woning heeft?quote:Op zondag 11 april 2010 13:29 schreef sanger het volgende:
[..]
De intentie is ook niet zozeer het behalen van rendement, maar meer het voorkomen van vermogensrendementheffing. En daarbij iets dat waardevast is (ze wil dat deel van de erfenis van mijn vader vastzetten voor de erfenis die mijn broer en ik krijgen als mijn moeder overlijd).
Maar de naam zegt het al; durfkapitaalquote:Op zondag 11 april 2010 13:25 schreef Maharbal het volgende:
Je zou eens kunnen kijken naar tante aghaatleningen (durfkapitaal heet het tegenwoordig) en zulks. Ik moet nu helaas gaan, maar jullie kunnen vast ook wel goed googlen![]()
Jawel, maar ze is nu aan het kijken om er 1 bij te kopen (ergens in Groningen ofzo) om de VRH te ontlopen. Nadeel is natuurlijk dat er geen HRA op mogelijk isquote:Op zondag 11 april 2010 13:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar begrijp ik het nu dan goed dat je moeder geen eigen woning heeft?
Kunst kopen, of misschien een klassieke ferrari.quote:Op zondag 11 april 2010 13:29 schreef sanger het volgende:
[..]
De intentie is ook niet zozeer het behalen van rendement, maar meer het voorkomen van vermogensrendementheffing. En daarbij iets dat waardevast is (ze wil dat deel van de erfenis van mijn vader vastzetten voor de erfenis die mijn broer en ik krijgen als mijn moeder overlijd).
Dus dan ga ik kosten makenquote:Op zondag 11 april 2010 14:53 schreef Fogel het volgende:
Kan ze het geld uitlenen aan jou zodat jij er rente over betaald? Jij minder rente dan bij de bank en voor haar geen heffing?
Over een vordering wordt ook gewoon vermogensrendementsheffing berekend.quote:Op zondag 11 april 2010 14:53 schreef Fogel het volgende:
Kan ze het geld uitlenen aan jou zodat jij er rente over betaald? Jij minder rente dan bij de bank en voor haar geen heffing?
Goedemiddag!quote:
Over kunst en een klassieke Ferrari ook als ze als belegging worden aangehouden. En als ik de intentie van sanger lees, is dat wel de bedoeling.quote:Op zondag 11 april 2010 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Over een vordering wordt ook gewoon vermogensrendementsheffing berekend.
quote:Op zondag 11 april 2010 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Remins me:
Mijn moeder wil haar spaargeld investeren om de BD te ontwijken. Iemand nog leuke waardevaste (he! ik moet aan mijn erfenis denken) investeringen met relatief weinig risico (en helaas laag rendement wsl)?
Hoe wil ze dat doen? Een tweede woning valt ook in box 3. Schiet je dus niet veel mee op.quote:Op zondag 11 april 2010 13:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Jawel, maar ze is nu aan het kijken om er 1 bij te kopen (ergens in Groningen ofzo) om de VRH te ontlopen. Nadeel is natuurlijk dat er geen HRA op mogelijk is
De coming out is gewoon nieuw dusquote:Op zondag 11 april 2010 15:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Goedemiddag!
Ben niet echt nieuw hoor, niet voor mijn gevoel althans.... lurk al tijden mee in WGR
Hm, dat wist ik niet eens eerlijk gezegdquote:Op zondag 11 april 2010 15:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hoe wil ze dat doen? Een tweede woning valt ook in box 3. Schiet je dus niet veel mee op.
Zoiets. Vaak heb ik niks on-topic te melden dus dan post ik maar nietquote:
Yep, zoals het schilderij of de klassieke ferrari. MaW heeft in principe gelijk dat, wanneer het als belegging wordt aangehouden, je er ook VRH over moet betalen. Het is alleen aan de inspecteur om dat aan te tonen, en dat zie ik (als die Rembrandt gewoon bij je ma aan de muur hangt) nog niet zo snel gebeuren..quote:Op zondag 11 april 2010 17:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Hm, dat wist ik niet eens eerlijk gezegd.
Dus al ze het doel wil bereiken dan moet ze het geld in iets investeren dat niet als investering of belegging wordt gezien? Dus eigenlijk een consumptiegoed zeg maar.
Liever niet zelfs! al maak ik me er zelf ook regelmatig schuldig aanquote:Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zoiets. Vaak heb ik niks on-topic te melden dus dan post ik maar niet
En hier hoeft het niet persé on-topic te zijn
Dus mag je vaker postenquote:Op zondag 11 april 2010 17:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zoiets. Vaak heb ik niks on-topic te melden dus dan post ik maar niet
En hier hoeft het niet persé on-topic te zijn
Maar met een tweede huis dus weer wel. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat het een vakantiehuis is voor familiair gebruik ofzo (of eigenlijk als de inspecteur dat niet aannemelijk kan maken).quote:Op zondag 11 april 2010 17:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Yep, zoals het schilderij of de klassieke ferrari. MaW heeft in principe gelijk dat, wanneer het als belegging wordt aangehouden, je er ook VRH over moet betalen. Het is alleen aan de inspecteur om dat aan te tonen, en dat zie ik (als die Rembrandt gewoon bij je ma aan de muur hangt) nog niet zo snel gebeuren..
Nee, een woning die niet een box 1-woning (eigen woning) is, zit per definitie in box 3.quote:Op zondag 11 april 2010 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar met een tweede huis dus weer wel. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat het een vakantiehuis is voor familiair gebruik ofzo (of eigenlijk als de inspecteur dat niet aannemelijk kan maken).
Die vraag begrijp ik even niet. Als het huis in box 3 zit, zit de lening voor dat huis ook in box 3, en zal dus de vermogensrendementsheffingsgrondslag 31.290 keer woordwaarde! verlagen.quote:Gaat dat box 3 verhaal ook op als het huis duurder was dan het box 3 vermogen en er een hypotheek op rust?
Ja dat bedacht ik me inmiddels ook alquote:Op zondag 11 april 2010 18:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, een woning die niet een box 1-woning (eigen woning) is, zit per definitie in box 3.
Stel dat het box 3 vermogen 100k is, en mijn moeder koopt een tweede huis voor 200k (waaro pdus een hypotheekschuld rust van 100k). Dan heeft ze in principe in box 3 een woning maar rust daar een schuld op. Wordt het dan nog steeds belast met VRH?quote:Die vraag begrijp ik even niet. Als het huis in box 3 zit, zit de lening voor dat huis ook in box 3, en zal dus de vermogensrendementsheffingsgrondslag 31.290 keer woordwaarde! verlagen.
Ja, voor 100k, te weten de waarde van de woning minus de schuld (en dat is (goh, wat vreemd) gelijk aan het spaargeld dat ze had).quote:Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja dat bedacht ik me inmiddels ook al
[..]
Stel dat het box 3 vermogen 100k is, en mijn moeder koopt een tweede huis voor 200k (waaro pdus een hypotheekschuld rust van 100k). Dan heeft ze in principe in box 3 een woning maar rust daar een schuld op. Wordt het dan nog steeds belast met VRH?
Dus eigenlijk moet je er dan voor zorgen dat voor de totale waarde van het huis er een hypotheekschuld is. Maar dan hou je het spaargeld weer over....quote:Op zondag 11 april 2010 18:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, voor 100k, te weten de waarde van de woning minus de schuld (en dat is (goh, wat vreemd) gelijk aan het spaargeld dat ze had).
Eens. Wat gelijk een goede manier is om het box 3 vermogen sterk te laten dalen. Je zult een goede beveiligingsinstallatie moeten aanleggen en de verzekeringspremie zal ook wel stijgen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Yep, zoals het schilderij of de klassieke ferrari. MaW heeft in principe gelijk dat, wanneer het als belegging wordt aangehouden, je er ook VRH over moet betalen. Het is alleen aan de inspecteur om dat aan te tonen, en dat zie ik (als die Rembrandt gewoon bij je ma aan de muur hangt) nog niet zo snel gebeuren..
Exact! Het totaal van bezittingen minus schulden is belast. En dan maakt het niet uit hoe dit is opgebouwd.quote:Op zondag 11 april 2010 18:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je er dan voor zorgen dat voor de totale waarde van het huis er een hypotheekschuld is. Maar dan hou je het spaargeld weer over....
Hmm.
Fapt dat handiger dan?quote:Op zondag 11 april 2010 09:58 schreef Fogel het volgende:
Heb je de fotos eerst uitgeprint?
quote:Op zondag 11 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
Wat is dat box 3 gezeur toch steeds?
Een van de eerste hits zegt me dit
[ afbeelding ]
Gaat dit eigenlijk ook op voor vakantiehuisjes/bungalows (waar het niet is toegestaan deze permanent te bewonen). Het is dan namelijk geen woning.quote:Op zondag 11 april 2010 18:03 schreef DonJames het volgende:
Nee, een woning die niet een box 1-woning (eigen woning) is, zit per definitie in box 3.
Duidelijk.quote:Op zondag 11 april 2010 18:29 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Exact! Het totaal van bezittingen minus schulden is belast. En dan maakt het niet uit hoe dit is opgebouwd.
(Vreemd he, dat je er niks mee opschiet?)
Fout. Ook al is het niet toegestaan om er permanent te wonen, ook dan kan een vakantiewoning als eigen woning (box 1) kwalificeren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Gaat dit eigenlijk ook op voor vakantiehuisjes/bungalows (waar het niet is toegestaan deze permanent te bewonen). Het is dan namelijk geen woning.
En je moeder moet jaarlijks rente betalen van minimaal 6% zodat er van de jaarlijkse schenking niet veel over blijft (als ze het niet echt betaalt maar bijschrijft op de schuld).quote:Op zondag 11 april 2010 21:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Duidelijk.
Op zich niet vreemd, als het zo makkelijk zou zijn zou de fiscus wat inkomsten mislopen.
Wel jammer dat we dan wat verder moeten doorzoeken naar andere opties. Ik heb al geopperd de eenmalige schenking van 30k te doen en vervolgens jaarlijkse schenkingen en notarieel vast te leggen dat we pas na overlijden er over kunnen beschikken en mijn moeder het vruchtgebruik erover houdt. Maar dan hebben mijn broer en ik ineens weer box 3 gezeur
Maar er is al een box 1 woning, dus het zou dan gaan om de tweede woning (in box 3 of niet).quote:Op zondag 11 april 2010 21:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Fout. Ook al is het niet toegestaan om er permanent te wonen, ook dan kan een vakantiewoning als eigen woning (box 1) kwalificeren.
Dat lijkt me duidelijkquote:Op zondag 11 april 2010 21:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En je moeder moet jaarlijks rente betalen van minimaal 6% zodat er van de jaarlijkse schenking niet veel over blijft (als ze het niet echt betaalt maar bijschrijft op de schuld).
Ik zou nog maar even doorzoeken als ik jou was.
Ahh, bedoel je op die manier. Ja, als het een vakantiewoning is die niet als eigen woning kwalificeert, komt die ook in box 3 terecht.quote:Op zondag 11 april 2010 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar er is al een box 1 woning, dus het zou dan gaan om de tweede woning (in box 3 of niet).
Zoals ik al zei: als de woning niet in box 1 zit, zit 'ie in box 3.quote:Op zondag 11 april 2010 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar er is al een box 1 woning, dus het zou dan gaan om de tweede woning (in box 3 of niet).
quote:Op zondag 11 april 2010 22:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als de woning niet in box 1 zit, zit 'ie in box 3.
Ik bedoelde meer of een vakantiehuisje ook kwalificeert als woning eigenlijk.quote:Op zondag 11 april 2010 22:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ahh, bedoel je op die manier. Ja, als het een vakantiewoning is die niet als eigen woning kwalificeert, komt die ook in box 3 terecht.
Ja, dat kan.quote:Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde meer of een vakantiehuisje ook kwalificeert als woning eigenlijk.
Maar dat kan dus ook nietquote:
Ligt eraan hoe de woning gebruikt wordt. Op basis daarvan valt een woning in box 1 of box 3.quote:
Dat bedoel ik nog niet helemaal.quote:Op zondag 11 april 2010 22:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Als je bijv. woont in een vakantiewoning en een 'normale' tussenwoning verhuurt, is de vakantiewoning je eigen woning en de tussenwoning een box 3 woning.
Kan allemaal.quote:Op zondag 11 april 2010 22:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nog niet helemaal.
Wanneer is iets een woning (ongeacht box 1 of box 3)? Van de huidige box 1 woning snap ik het wel. Maar een chalet of bungalow wordt dat ook aangemerkt als woning? En wat als het chalet een omgebouwde stacaravan is?
Je begrijpt nog niet wat ik bedoel.quote:Op zondag 11 april 2010 22:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kan allemaal.
Als je sociaal en economisch leven er plaats vindt en je het het grootste deel van het jaar verblijft, kwalificeert het als eigen woning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |