Nog even een voorbeeld:quote:Op zondag 10 juli 2011 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
een standard methode in de sociale wetenschappen. Wat vaak gebeurt is dat je cases vrijwel gelijk zijn, maar alleen een variatie hebben in de DV. Door middel van process tracing of een structured focussed comparison ga je je dan ofvragen wat het verschil in de uitkomst kan veroorzaken.
Het standaard textboek is George and Bennett (2005) Case studies and theory development in the social sciences. Kijk ook eens hier: Mill's methods of difference/agreement
Ik wil best met je meedenken voor je paper, dan moet je even PM'en..
Sorry voor de late reactie, maar ik moest even weg. En bedankt voor jouw uitleg, die trouwens best goed is hoor. En ik ben blij dat ik je kon helpen met oefenen voor het lesgevenquote:Op zondag 10 juli 2011 16:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nog even een voorbeeld:
(...)
Lastig om zoiets duidelijk uit te leggen! Goede oefening voor me, in November moet ik les gaan geven in methodologie.
komt helemaal goedquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:20 schreef Nothingwoman het volgende:
Aaah. 54 studiepunten gehaald, heb nog een herkansing in augustus. Als ik die haal heb ik m'n P
Nice. Wat moet je herkansen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:20 schreef Nothingwoman het volgende:
Aaah. 54 studiepunten gehaald, heb nog een herkansing in augustus. Als ik die haal heb ik m'n P
Thanks voor je vertrouwen!quote:
'Inleiding Recht'quote:
Ik had in het tweede jaar zo'n soort vak. Moest het herkansen, omdat ze, zoals het juristen betaamt, zeer precies waren. Je kon eigenlijk niet afwijken van hun eigen formuleringen en ik geloof dat meer dan de helft het tentamen niet had gehaald. De algemene, helikopterview van een politicoloog voldeed nietquote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:48 schreef Nothingwoman het volgende:
[..]
Thanks voor je vertrouwen!![]()
[..]
'Inleiding Recht'
Het vervelende is dat het een meerkeuzetentamen is. Ben veel beter in open vragen, omdat je daarin veel beter je argumenten/redenering naar voren kan laten komen. Maar goed, hopelijk haal ik het met wat meer feiten leren en wat beter kiezen
Helaas is het wel tijdens een rottijdstip.. vrijdag 19 augustus om 13:45. Dan begint Lowlands precies. Maar als ik het haal heb ik wel m'n P, en dat is wel lekker. Dus ik ga het toch gewoon maken, en daarna direct door naar LowlandsVerzetten krijg je toch met geen enkele mogelijkheid gedaan, toch? Of zal ik de docent mailen?
Aah ik hoop zo dat ik het dan haal dan! Nog tips anyone?
Ja, denk inderdaad dat een open-vragen tentamen ook niet alles is. Want ze zijn inderdaad heel precies! Dat vind ik heel lastig, omdat ik nogal chaotisch en slordig ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik had in het tweede jaar zo'n soort vak. Moest het herkansen, omdat ze, zoals het juristen betaamt, zeer precies waren. Je kon eigenlijk niet afwijken van hun eigen formuleringen en ik geloof dat meer dan de helft het tentamen niet had gehaald. De algemene, helikopterview van een politicoloog voldeed nietMaar het was geen meerkeuze, dus je moest er echt van die complete juridische redeneringen op loslaten. Succes iig... wel lekker als je met een goed gevoel naar LL kan.
Bedankt voor de tip, ik heb er even naar gezocht maar niets gevonden:D Kan je misschien een linkje sturen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:36 schreef theSummoner het volgende:
Deze vraag is al n paar keer gesteld, misschien handig om eerst ff het hele topic door te lezen...
Kan dat zomaar dan? Lijkt me toch een heel andere studie?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:51 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier trouwens afgestudeerden die na de bachelor Politicologie een master in Bestuurskunde hebben gedaan?
Je moet er inderdaad wel een pre-master voor doen, maar dat is vaak niet meer dan een half jaar of zelfs korter.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kan dat zomaar dan? Lijkt me toch een heel andere studie?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, want dit is idd geen bestuurskunde topic en ik studeer het ook niet. Heb wel vakken gevolgd in die richting, maar dat gaat toch vooral over openbaar bestuur. Bedrijfskunde is wel iets heel anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:01 schreef ElleboogVanMij het volgende:
Bestuurskunde kan hier ook bij neem ik aan?
Is er veel carričre-verschil tussen Bedrijfskunde en Bestuurskunde? Ik denk dat je met Bedrijfskunde ook alles kan doen met Bestuurskunde, dus heb ik die gekozen
Zit een groot verschil tussen. Het een is over bedrijven en het ander over openbaar bestuur (duh), en allebei hebben ze een andere invalshoek: winst vs. algemeen belang...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:01 schreef ElleboogVanMij het volgende:
Bestuurskunde kan hier ook bij neem ik aan?
Is er veel carričre-verschil tussen Bedrijfskunde en Bestuurskunde? Ik denk dat je met Bedrijfskunde ook alles kan doen met Bestuurskunde, dus heb ik die gekozen
PM verstuurd! Thanx!quote:Op zondag 10 juli 2011 16:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wil best met je meedenken voor je paper, dan moet je even PM'en..
goed dat he me etme nog even aan herinnert. Heb je pm op vakantie vluchtig gelezen en ben het daarna helemaal vergeten. Als je maandag avond nog geen antwoord hevt, pm je dan nog een keer? Sorry hiervoor!quote:
is okquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
goed dat he me etme nog even aan herinnert. Heb je pm op vakantie vluchtig gelezen en ben het daarna helemaal vergeten. Als je maandag avond nog geen antwoord hevt, pm je dan nog een keer? Sorry hiervoor!
Ga je niet naar de Intree?quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:43 schreef Mishu het volgende:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om met wat (aankomende) politicologen af te spreken in het Vondelpark bijv. als ware een soort meeting?
Ik doe daar normaal nooit aan maar ik ben net in Amsterdam komen wonen en ik zoek gelijkgestemde mensen. Niet per se om vrienden mee te worden maar het lijkt me wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen op een ontspannen en vrijblijvende manier.
Je kan er een soort thema aan verbinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |