abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 23:06:58 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_80105696
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:04 schreef Pinterman het volgende:
Napratende papegaaien hier op links, met hun "de rijken zus" en "de rijken zo". Wie zijn die illustere groep rijken eigenlijk? Als het om de HRA gaat: ben je tegenwoordig al rijk als je uberhaubt een koophuis hebt? De tering, dan is het wel droef met onze welvaart gesteld!

Zeker omdat het hebben van een hypotheen INHERENT is aan het niet rijk zijn. Anders betaalde je de hele meuk wel cash

"De rijken". Wat een farce.

Oh, en het overgrote deel van de ondernemers, een groep die traditioneel VVD stemt, werkt dus snoeihard om rond te kunnen komen. Van de 100 ondernemers is er één stinkend rijk en 99 kunnen er net van leven - of net niet. En dan ben ik nog gunstig in de schatting.

"De rijken". Wat zien ze een spoken.
Idd, helemaal eens met je post. De meeste ondernemers werken zich een slag in de rondte, en zijn lang niet allemaal enorm rijk.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:11:36 #52
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80105882
quote:
Napratende papegaaien hier op links, met hun "de rijken zus" en "de rijken zo". Wie zijn die illustere groep rijken eigenlijk? Als het om de HRA gaat: ben je tegenwoordig al rijk als je uberhaubt een koophuis hebt? De tering, dan is het wel droef met onze welvaart gesteld!

Zeker omdat het hebben van een hypotheen INHERENT is aan het niet rijk zijn. Anders betaalde je de hele meuk wel cash

"De rijken". Wat een farce.

Oh, en het overgrote deel van de ondernemers, een groep die traditioneel VVD stemt, werkt dus snoeihard om rond te kunnen komen. Van de 100 ondernemers is er één stinkend rijk en 99 kunnen er net van leven - of net niet. En dan ben ik nog gunstig in de schatting.

"De rijken". Wat zien ze een spoken.
aan de term "de rijken" heb je bij de HRA helemaal niets. Maar in de PVV vs PvdA discussie zijn "de rijken" niet alleen een vage term. PVV wil een vlaktaks invoeren. 30% belasting was het geloof ik. Daar zijn "de rijken", dewelke zijn de belastingbetalers in de bovenste schijf, gebaat bij.

"De rijken" is dus niet alleen een schijnterm om op te gooien als je niets beters weet.
Laffe huichelaar
  donderdag 8 april 2010 @ 23:25:51 #53
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80106428
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

aan de term "de rijken" heb je bij de HRA helemaal niets. Maar in de PVV vs PvdA discussie zijn "de rijken" niet alleen een vage term. PVV wil een vlaktaks invoeren. 30% belasting was het geloof ik. Daar zijn "de rijken", dewelke zijn de belastingbetalers in de bovenste schijf, gebaat bij.

"De rijken" is dus niet alleen een schijnterm om op te gooien als je niets beters weet.
De rijken bestaan tegenwoordig uit:

Mensen met spaargeld
Mensen met een koophuis
Alle tweeverdieners ongeacht hun inkomen
Ouderen met een aanvullend pensioen van 17.000 euro (dat is minder dan modaal op basis van 70%)

Met andere woorden: boven de 30.000 ben je de sjaak.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:31:30 #54
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80106692
quote:

[..]

Zelfs als dat alléén voor de bovenste schijf vermindering zou betekenen: je zit al in die bovenste schijf met een bruto maandinkomen van 4000+ euro geloof ik. Ja, daar kun je prima van leven. Maar rijk? Nee, dan ben je niet rijk.

Weet je wat het is, al dat "sterke schouders, zware lasten" geroep is zo schrijnend, omdat het in de praktijk gewoon allemaal bij de middenstand uitkomt. De rijken deert het niet; de armen hebben het niet. Het komt dus helemaal niet uit bij de sterke schouders, want die zijn er erg weinig. Uiteindelijk zijn het de normale schouders die de lasten mogen dragen, omdat wij de lat voor rijk zijn zo belachelijk laag hebben gelegd.
Ik wens je een dolfijne dag
  donderdag 8 april 2010 @ 23:32:57 #55
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80106768
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

De rijken bestaan tegenwoordig uit:

Mensen met spaargeld
Mensen met een koophuis
Alle tweeverdieners ongeacht hun inkomen
Ouderen met een aanvullend pensioen van 17.000 euro (dat is minder dan modaal op basis van 70%)

Met andere woorden: boven de 30.000 ben je de sjaak.
En inderdaad, dit is dichter bij de werkelijkheid. Terwijl rijk zijn bij 4000+ al een grote grap is natuurlijk.
Ik wens je een dolfijne dag
  donderdag 8 april 2010 @ 23:37:05 #56
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80106986
quote:

[..]

Als je 30k verdient ben je al zeer geholpen met een vlaktaks van 30%. Dat kan ik toch bezwaarlijk rijk noemen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 8 april 2010 @ 23:40:10 #57
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80107126
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:31 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Zelfs als dat alléén voor de bovenste schijf vermindering zou betekenen: je zit al in die bovenste schijf met een bruto maandinkomen van 4000+ euro geloof ik. Ja, daar kun je prima van leven. Maar rijk? Nee, dan ben je niet rijk.

Weet je wat het is, al dat "sterke schouders, zware lasten" geroep is zo schrijnend, omdat het in de praktijk gewoon allemaal bij de middenstand uitkomt. De rijken deert het niet; de armen hebben het niet. Het komt dus helemaal niet uit bij de sterke schouders, want die zijn er erg weinig. Uiteindelijk zijn het de normale schouders die de lasten mogen dragen, omdat wij de lat voor rijk zijn zo belachelijk laag hebben gelegd.
Uitstekende post.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 8 april 2010 @ 23:53:28 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_80107693
Zelfs de VVD is niet tegen het sterkste schouders zwaarste lasten principe, want: bij een vlaktaks betaald iedereen wel hetzelfde aantal procent belasting maar dat neemt niet weg dat hoe hoger je inkomen is hoe meer belasting je betaalt. Sterkste schouders zwaarste lasten prima, maar niet sterkste schouders kar trekken en voledige bijstands wijken subsidiëren incl straat coaches gezins managers en wijk psychiaters.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_80114843
quote:

Een hele domme " rijke" zou dat doen ja.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:08:05 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80116261
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:24 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Een hele domme " rijke" zou dat doen ja.
Mwoah. Dan doel je op de renteaftrek. Je loopt dan wel het risico dat je een restschuld hebt, zeker tegenwoordig. Daar komt nog bij dat bij het hebben van een hypotheek je ook huurwaardeforfait moet betalen, terwijl bij een hypotheekvrij huis dat niet hoeft.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_80154551
Edit
pi_80154582
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
Zelfs de VVD is niet tegen het sterkste schouders zwaarste lasten principe, want: bij een vlaktaks betaald iedereen wel hetzelfde aantal procent belasting maar dat neemt niet weg dat hoe hoger je inkomen is hoe meer belasting je betaalt. Sterkste schouders zwaarste lasten prima, maar niet sterkste schouders kar trekken en voledige bijstands wijken subsidiëren incl straat coaches gezins managers en wijk psychiaters.

Maar intussen de HRA niet afschaffen waardoor de midden en lage inkomens betalen voor de villa's van de VVD'ers.
pi_80154615
Waarom je ooit op de PVV zou stemmen is mij trouwens een raadsel, strategisch of niet.
pi_80154689
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
als je twijfelt tussen PVV en PvdA dan ben je sowieso al raar.

dat is zoiets als twijfelen tussen Rambo of Bambi je favoriete film noemen
pi_80154969
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar intussen de HRA niet afschaffen waardoor de midden en lage inkomens betalen voor de villa's van de VVD'ers.
Scherp. Alleen zou ik die graag afschaffen van een huis vanaf 400.000. Wanneer je zo'n huis kan kopen, kan je hem ook gewoon zelf betalen.

Ik vind trouwens dat degenen die de crisis veroorzaakt hebben het meest moeten bloeden. Daar horen de minimumloners niet bij.

Iemand die in Zeist een huis heeft van 250.000 (en dan heb ik het over een kleine tussenwoning) zijn vaak twee lonen die ook niet verder komen dan 2600 samen. Dat die een huis zelf kopen is al bijzonder te noemen, maar die gun ik dus niet de strop van het afschaffen van de HRA

Zouden ze zo ver gaan om dat te doen? Dan mag van mij de huursubsidies ook weg. Naai je net zoveel mensen mee. Vind ik dus net zo asociaal.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_80155569
HRA over een huis dat een miljoen of meer kost is sowieso ridicuul. Niemand heeft wérkelijk een dergelijk huis nodig. Dat is gewoon pure luxe, en de belastingbetaler kan en mag niet opdraaien voor luxegoederen van een ander.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_80156059
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:10 schreef Ferdo het volgende:
HRA over een huis dat een miljoen of meer kost is sowieso ridicuul. Niemand heeft wérkelijk een dergelijk huis nodig. Dat is gewoon pure luxe, en de belastingbetaler kan en mag niet opdraaien voor luxegoederen van een ander.
Wat een hoop onzin zeg.
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:33:37 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80156118
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:10 schreef Ferdo het volgende:
Dat die man of vrouw na die gigantische hypotheekrenteaftrek nog steeds minstens 3 keer meer betaald dan de gemiddelde belastingbetaler maakt dan niet uit?
Laffe huichelaar
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:37:30 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80156201
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin zeg.
nou nee of je nu een huis kunt aanschaffen van 1.4 miljoen met HRA of 1.2 miljoen zonder HRA, denk niet dat dat voor de koper nou zoveel meer moeite zou kosten...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80156400
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:37 schreef Re het volgende:

[..]

nou nee of je nu een huis kunt aanschaffen van 1.4 miljoen met HRA of 1.2 miljoen zonder HRA, denk niet dat dat voor de koper nou zoveel meer moeite zou kosten...
Denk je nu werkelijk dat als iemand een huis koopt van 1.5 miljoen dat hij of zij daar een tophypotheek op neemt en krijgt?

Meestal is het maar een paar ton aan hypotheek en de rest is gewoon bij aanschaf betaald.
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:50:08 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80156471
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat als iemand een huis koopt van 1.5 miljoen dat hij of zij daar een tophypotheek op neemt en krijgt?

Meestal is het maar een paar ton aan hypotheek en de rest is gewoon bij aanschaf betaald.
daarom
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80156473
Beide partijen zijn een kudde marionetten van de werkelijke beleidsmakers achter de schermen.
pi_80157168
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:50 schreef Re het volgende:

[..]

daarom
Dus je vindt het eerlijk? Ook ten opzichte van wat er aan overdrachtsbelasting is betaald, huurwaardeforfait, OZB die veel hoger is, onderhoudskosten die ook 4 keer zo hoog zijn en waarover dan ook BTW betaald wordt en nog een hoop andere kosten?

Waarom ook niet voor de boodschappen meer betalen?

Artikel 1 van de grondwet over gelijke behandeling van ieder op NL grondgebied kan net zo goed afgeschaft worden als ik je zo hoor.
pi_80157451
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:48 schreef paddy het volgende:

[..]

Scherp. Alleen zou ik die graag afschaffen van een huis vanaf 400.000. Wanneer je zo'n huis kan kopen, kan je hem ook gewoon zelf betalen.

Ik vind trouwens dat degenen die de crisis veroorzaakt hebben het meest moeten bloeden. Daar horen de minimumloners niet bij.

Iemand die in Zeist een huis heeft van 250.000 (en dan heb ik het over een kleine tussenwoning) zijn vaak twee lonen die ook niet verder komen dan 2600 samen. Dat die een huis zelf kopen is al bijzonder te noemen, maar die gun ik dus niet de strop van het afschaffen van de HRA

Zouden ze zo ver gaan om dat te doen? Dan mag van mij de huursubsidies ook weg. Naai je net zoveel mensen mee. Vind ik dus net zo asociaal.
Klopt, maar het probleem is nu juist, dat door de HRA huizen zo duur zijn geworden in Nederland. Het is een overheidsinterventie die nergens toe leidt (daarom snap ik ook niet dat HRA een rechts standpunt is, want rechts is toch tegen overheidsinterventie?)

Het is gewoon het eigen hachje beschermen, terwijl je beter naar een werkbare oplossing kan gaan waarbij je zo min mogelijk mensen benadeelt.
pi_80161673
Als de PvdA met die Moslimlover en theedrinker Cohen aan de macht komt, dan wordt Nederland weer een aantrekkingsland voor alle buitenlandse profiteurs. de kosten voor asielzoekers en uitkeringen stijgen weer dus:
PVV ga zo door, ik stem op je !
6-12 miljard kunnen we besparen door de grenzen dicht te doen voor kansloze asielzoekers. De anderen buiten we lekker uit met onze slavenarbeid (schoonmaken, tuinderswerk etc...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')