Dus gaat iedereen (al het graaituig) straks nog meer bv'tjes oprichten, als ze dat al niet hadden. Ik kan me niet voorstellen dat een Wim Kok op de loonlijst staat. Die doet gewoon uurtje factuurtje met een leuk contract als hij slim is (en dat mag je wel verwachten van iemand die commissaris was bij een bank.)quote:
Weet ik, maar met dank aan 50 jaar PvdA wanbeleid is de woningmarkt in Nederland zodanig verziekt, dat je voor dat geld in de Randstad dus niet meer krijgt dan het genoemde appartementje. Alleen al om die reden moet de PvdA gedecimeerd wordenquote:Op donderdag 8 april 2010 11:26 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. In Duitsland koop je daar een vrijstaand huisje voor met een flinke lap grond.
Schaffen we dan ook de overdrachtsbelasting af want die slaat nog harder nergens op en dan kan ook gelijk de OZB weg want die slaat ook nergens op, de huursubsidie slaat ook nergens op want als je je huis niet kan betalen dan moet je naar een goedkopere woning. En zo zijn er nog wel meer.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:49 schreef Daniel1976 het volgende:
HRA moet gewoon afgeschaft worden slaat nergens op subsidie op een koophuis.
Niet als je alsnog naar draagkracht wil belasten.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Met flattax heb je juist stuk minder subsidie en toeslagen nodig.
En wat te denken van het eigenwoningforfait (quote:Op donderdag 8 april 2010 11:29 schreef marky het volgende:
[..]
Schaffen we dan ook de overdrachtsbelasting af want die slaat nog harder nergens op en dan kan ook gelijk de OZB weg want die slaat ook nergens op, de huursubsidie slaat ook nergens op want als je je huis niet kan betalen dan moet je naar een goedkopere woning. En zo zijn er nog wel meer.
Bullshit; voor drie ton heb je echt een goed huis te pakken of je hebt je echt laten naaien....quote:Op donderdag 8 april 2010 11:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een huis van drie ton is een appartementje met twee kamers, dat weet je? Dat wil ik toch niet luxe noemen.
Het probleem van de HRA is niet dat het een subsidie is. Het probleem is dat het hoge hypotheken stimuleert.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:29 schreef marky het volgende:
[..]
Schaffen we dan ook de overdrachtsbelasting af want die slaat nog harder nergens op en dan kan ook gelijk de OZB weg want die slaat ook nergens op, de huursubsidie slaat ook nergens op want als je je huis niet kan betalen dan moet je naar een goedkopere woning. En zo zijn er nog wel meer.
Ja, in Groningen!quote:Op donderdag 8 april 2010 11:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Bullshit; voor drie ton heb je echt een goed huis te pakken of je hebt je echt laten naaien....
Vlak ook het CDA op dit vlak niet uit. Beide middenpartijen hebben imho evenveel schuld aan de totaal verziekte Nederlandse woningmarkt. De PvdA meer aan de onderkant en het CDA aan de bovenkant (Elco Brinkmannetje!).quote:Op donderdag 8 april 2010 11:28 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weet ik, maar met dank aan 50 jaar PvdA wanbeleid is de woningmarkt in Nederland zodanig verziekt, dat je voor dat geld in de Randstad dus niet meer krijgt dan het genoemde appartementje. Alleen al om die reden moet de PvdA gedecimeerd worden
Je reageert op figuren die hun school nog niet hebben afgemaakt en nog geen dag hebben gewerkt...quote:Op donderdag 8 april 2010 11:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Bullshit; voor drie ton heb je echt een goed huis te pakken of je hebt je echt laten naaien....
Hmmmmmm, hier heb je wel een punt.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus gaat iedereen (al het graaituig) straks nog meer bv'tjes oprichten, als ze dat al niet hadden. Ik kan me niet voorstellen dat een Wim Kok op de loonlijst staat. Die doet gewoon uurtje factuurtje met een leuk contract als hij slim is (en dat mag je wel verwachten van iemand die commissaris was bij een bank.)
God, wat moet jouw leven simpel zijn, zo zwart-wit denken.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:09 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Hoezo "je"? Ben jij ook zo'n toppertje dan, dat minmaal anderhalve ton per jaar wegsluist, uit de zakken van de lagere werknemers en de belastingbetaler?
Grappig dat je de (semi-)publieke sector en de private sector op 1 hoop gooit. Als er 1 sector geen rekenschap hoeft af te leggen is het wel de (semi-)publieke sector, het inefficiente circuit van de uitgerangeerde politici die niet hoeven te presteren voor aandeelhouders of andere stakeholders...quote:Op donderdag 8 april 2010 11:22 schreef goudenregen het volgende:
[..]
In zijn of haar bv? Man, waar heb je het over. Ik heb het natuurlijk niet over ondernemers. En elke ondernemer is een domme ondernemer als hij z'n geld niet allang in allerlei bv'tjes laat staan (een bv'tje voor het pensioen, een bv'tje voor de vrouw, een bv'tje voor de kinderen, een bv'tje voor de hond en een bv'tje voor de vriendin). Dat is ondernemen, daar vaart Nederland wel bij en daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.
Ik had het hier over graaituig, de zogenaamde "toppers" van het Nederlandse bestuur, die lui die nooit enig risico dragen, die nooit enige verantwoordelijkheid nemen, in veel gevallen volstrekt incapabel zijn en die "hun" bedrijf of instelling, hun werknemers en hun klanten zien als niet veel meer dan een melkkoe om het derde huis in Portugal te kunnen bekostigen. Ik had het hier over de Nout Wellinks van deze wereld, de Michel Tilmants, de Elco Brinkmannetjes, de Wim Koks, de "topbestuurders" van woningbouwverenigingen en zorginstellingen, en al die andere toppers die ons langzaam de crisis in hebben geleid, zonder daar achteraf enig rekenschap voor te hoeven afleggen.
Ik vraag of jij ook meer dan anderhalve ton verdient, zodat jij ook in aamerking zou komen voor de "toppertjesbelasting". Daar kun je toch gewoon antwoord op geven?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
God, wat moet jouw leven simpel zijn, zo zwart-wit denken.
Jezus, de simpelheid weer.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:22 schreef goudenregen het volgende:
[..]
In zijn of haar bv? Man, waar heb je het over. Ik heb het natuurlijk niet over ondernemers. En elke ondernemer is een domme ondernemer als hij z'n geld niet allang in allerlei bv'tjes laat staan (een bv'tje voor het pensioen, een bv'tje voor de vrouw, een bv'tje voor de kinderen, een bv'tje voor de hond en een bv'tje voor de vriendin). Dat is ondernemen, daar vaart Nederland wel bij en daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.
Ik had het hier over graaituig, de zogenaamde "toppers" van het Nederlandse bestuur, die lui die nooit enig risico dragen, die nooit enige verantwoordelijkheid nemen, in veel gevallen volstrekt incapabel zijn en die "hun" bedrijf of instelling, hun werknemers en hun klanten zien als niet veel meer dan een melkkoe om het derde huis in Portugal te kunnen bekostigen. Ik had het hier over de Nout Wellinks van deze wereld, de Michel Tilmants, de Elco Brinkmannetjes, de Wim Koks, de "topbestuurders" van woningbouwverenigingen en zorginstellingen, en al die andere toppers die ons langzaam de crisis in hebben geleid, zonder daar achteraf enig rekenschap voor te hoeven afleggen.
Ja precies. Dat noemen we ondernemers. Die zijn goed voor Nederland.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:41 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jezus, de simpelheid weer.
Ook middenklassers kunnen BV's hebben.
Voor mij ook.quote:Het probleem is niet zo zeer het geld van topbestuurders, maar het feit dat ze er ongezien mee weg kunnen komen zodra het goed fout gaat.
Dan is Wim Kok of Nout Wellink er even niet....
En daar wringt de schoen voor mij.
Nee, je impliceert dat, omdat ik het oneens ben met jouw stelling, ik het volgende zou zijn:quote:Op donderdag 8 april 2010 11:40 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Ik vraag of jij ook meer dan anderhalve ton verdient, zodat jij ook in aamerking zou komen voor de "toppertjesbelasting". Daar kun je toch gewoon antwoord op geven?
Alsof ik a) een toppertje zou zijn, b) alle toppertjes geld graaien uit de zakken van anderen en c) de hele vraagstelling een grote faal is, doordrenkt van jaloezie en afgunst. En ja, dan vind ik je simplistisch. En nee, ik ben gewoon een Jan Modaal die volgens jou dus kaalgeplukt wordtquote:Op donderdag 8 april 2010 11:09 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Hoezo "je"? Ben jij ook zo'n toppertje dan, dat minmaal anderhalve ton per jaar wegsluist, uit de zakken van de lagere werknemers en de belastingbetaler?
En ondernemers die meer dan 150.000 euro verdienen zijn graaiers. Echt hoor, redenatieniveau van een 8 jarigequote:Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Ja precies. Dat noemen we ondernemers. Die zijn goed voor Nederland.
[..]
Voor mij ook.
Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Waarom doe jij je zo dom voor?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:42 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Ja precies. Dat noemen we ondernemers. Die zijn goed voor Nederland.
[..]
Voor mij ook.
Nou, dan snap ik niet waar je je druk over maakt. Het is toch juist volkomen logisch en erg fijn als jij niet hoeft op te draaien voor wat de toppers allemaal hebben aangericht?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je impliceert dat, omdat ik het oneens ben met jouw stelling, ik het volgende zou zijn:
[..]
Alsof ik a) een toppertje zou zijn, b) alle toppertjes geld graaien uit de zakken van anderen en c) de hele vraagstelling een grote faal is, doordrenkt van jaloezie en afgunst. En ja, dan vind ik je simplistisch. En nee, ik gewoon een Jan Modaal die volgens jou dus kaalgeplukt wordt
goudenregen doelt op het evrschil tussen managers en ondernemers.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ondernemers die meer dan 150.000 euro verdienen zijn graaiers. Echt hoor, redenatieniveau van een 8 jarige
Daar geloof ik helemaal niks van. Werknemers doen gewoon mee met het overigens verplicht gestelde ponzispelletje van de pensioenverzekeraars.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waarom doe jij je zo dom voor?
Ook werknemers kunnen BV's hebben om hun kapitaal voor hun pensioen ergens te parkeren.
Dat zijn dus niet meteen ondernemers.
Dat ik dit moet uitleggen
Het probleem van de overdrachtsbelasting is dat een woning bij verkoop in principe minstens 6% in waarde moet stijgen willen mensen quitte spelen. Het zet de huizenmarkt op slot. De HRA is er dan weer om dat wat te verminderen. Zoek zelf maar uit wat ooraak en gevolg zijn, maar bij elkaar opgeteld zijn de effecten vrijwel nul. Dat betekent dus gewoon een banale belastingverhoging van 6% op het bezit van een huis.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem van de HRA is niet dat het een subsidie is. Het probleem is dat het hoge hypotheken stimuleert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |