Krijg ik dan geld om terug te vliegen?quote:
Geld gaan verdienen?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:42 schreef Madridista het volgende:
Hallo, ik ben 18 jaar oud.
Vorig jaar ben ik met mijn ouders naar het buitenland gereisd.
Daar zit ik nu nog steeds en wil terug.
Helaas krijg ik geen geld om een ticket te boeken om terug te keren en moet ik hier blijven.
Dit is een serieus topic.
Wat kan ik doen?
nee die zitten ook hierquote:Op woensdag 7 april 2010 21:45 schreef Wombcat het volgende:
Waar zitten je ouders? Ook nog in dat buitenland? Of hebben die je daar achter gelaten?
gelukkig heb je wel geld voor een internet cafequote:Op woensdag 7 april 2010 21:42 schreef Madridista het volgende:
Hallo, ik ben 18 jaar oud.
Vorig jaar ben ik met mijn ouders naar het buitenland gereisd.
Daar zit ik nu nog steeds en wil terug.
Helaas krijg ik geen geld om een ticket te boeken om terug te keren en moet ik hier blijven.
Dit is een serieus topic.
Wat kan ik doen?
Geen idee of je dan geld krijgt.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:44 schreef Madridista het volgende:
[..]
Krijg ik dan geld om terug te vliegen?
En waar zou ik heen moeten als ik terug ben?
Ik neem aan dat ik niet zomaar een kamer kan vinden
Het zijn kinderachtige types die het leuk vinden om het mij moeilijk te maken.quote:
Nee, ik heb gewoon thuis internetquote:Op woensdag 7 april 2010 21:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
gelukkig heb je wel geld voor een internet cafe
Waarom zitten je ouders daar?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Madridista het volgende:
[..]
Het zijn kinderachtige types die het leuk vinden om het mij moeilijk te maken.
Mijn broertje van 14 wil ook terug maar mag dat ook niet.
Als 'ie 18 is, mag 'ie gewoon het huis uit, werk zoeken etc.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik gok zo dat zijn ouders dat ook niet toelaten...
die hebben daar niets over te zeggenquote:Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik gok zo dat zijn ouders dat ook niet toelaten...
Waar zou ik moeten overnachten dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie 18 is, mag 'ie gewoon het huis uit, werk zoeken etc.
In een huis wat je betaalt van het geld dat je met het werk verdient!quote:Op woensdag 7 april 2010 21:50 schreef Madridista het volgende:
[..]
Waar zou ik moeten overnachten dan?
Het huis uit gaan impliceert woonruimte zoeken.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:50 schreef Madridista het volgende:
[..]
Waar zou ik moeten overnachten dan?
Die hebben geen werk in Nederland.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom zitten je ouders daar?
En denk je dat je als je terugkeert het in je eentje kunt redden?
Lijkt mij niet, eigenlijk. Stel dat je naar Thailand vertrekt, daar al je geld verbrast aan Singha en vrouwen/vrouwachtigen, kan je dan vervolgens naar de ambassade gaan en even lekker geld gaan vangen?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Geen idee of je dan geld krijgt.
..
Waar dan? Hier verdien je 50, eurocent per uur en ik wil meteen terugquote:Op woensdag 7 april 2010 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het huis uit gaan impliceert woonruimte zoeken.
Moet je geld voor hebben enzo. Vandaar dat werk zoeken.
Ik kan je hier een kort of een lang antwoord op geven.quote:
Dan houden ze je niet vast.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:51 schreef Madridista het volgende:
[..]
Die hebben geen werk in Nederland.
En die willen dat ik en mijn broertje hier blijven.
Ik mag weg. Maar ik heb 0,0 euro
Ik zit in afrika man.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kan je hier een kort of een lang antwoord op geven.
Het korte antwoord:
Zoek werk.
Het lange antwoord:
ZOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRKKK!
12 uur per dag werken levert je dan 6 euro op per dag.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:52 schreef Madridista het volgende:
[..]
Waar dan? Hier verdien je 50, eurocent per uur en ik wil meteen terug
Newsflash: niet alles in het leven wordt zomaar voor je geregeld, en niet alles wat je nú wil, kan ook nu.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:52 schreef Madridista het volgende:
[..]
Jat je pa's auto en verpats hem voor genoeg geld voor een ticket.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:51 schreef Madridista het volgende:
[..]
Die hebben geen werk in Nederland.
En die willen dat ik en mijn broertje hier blijven.
Ik mag weg. Maar ik heb 0,0 euro
Dat wordt dan fietsen.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:52 schreef Madridista het volgende:
[..]
Checkquote:
En hoe kan ik dat ruiken dan? Geef eens wat fatsoenlijke info waar we wat mee kunnen!quote:Op woensdag 7 april 2010 21:54 schreef Madridista het volgende:
[..]
Ik zit in afrika man.
Ik heb ook geen diploma's.
Het is niet dat er een supermarkt om de hoek ligt waar ik kan gaan werken.
Hallo, je zit in afrika, het is niet alsof er om de hoek een politiebureau zit waar je aangifte kan doenquote:
Dat overweeg ik serieus.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:55 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Jat je pa's auto en verpats hem voor genoeg geld voor een ticket.
en dan? je bent toch vrij om te gaan, ze geven je alleen geen geld, dat hoeft ook niet.quote:
Dan kan je jezelf laten uitleveren aan Nederland!quote:Op woensdag 7 april 2010 21:57 schreef Madridista het volgende:
[..]
Dat overweeg ik serieus.
Alleen denk ik dat ik uiteindelijk gepakt word door de politie en in de gevangenis belandt
Waarvan? Je mag weg, je kan weg, je wil alleen alles op een presenteerblaadje met een strik erom.quote:
En gisteren, in het nachtbaggertopic, was er nog niks aan de hand?quote:
quote:Op woensdag 7 april 2010 21:58 schreef Madridista het volgende:
Stel dat ik genoeg heb om naar Nederland te vliegen.
Waar moet ik dan terecht?
in de daklozenopvang.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef Madridista het volgende:
Als ik genoeg heb om terug te vliegen naar Nederland he, en ik vind een baan.
Waar moet ik een maand lang tot ik mijn salaris heb slapen?
Jawel. Maar ik ben het echt zat nu.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:00 schreef Chowi het volgende:
[..]
En gisteren, in het nachtbaggertopic, was er nog niks aan de hand?
Couchsurfingquote:Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef Madridista het volgende:
Suuuure.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:02 schreef Madridista het volgende:
[..]
Jawel. Maar ik ben het echt zat nu.
Ik zit hier al een jaar te niksen
Famillie heeft contact met ouders en die laten mij niet binnenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Couchsurfing
Familie
Vrienden
Daklozenopvang
Dan lieg je toch gewoon?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:04 schreef Madridista het volgende:
[..]
Famillie heeft contact met ouders en die laten mij niet binnen
En mijn ouders die willen zien dat ik op straat beland. Het zijn kinderachtige types.
Ik wil bewijzen dat het ook anders kan maar ik heb geen idee hoe.
Heb je een Nederlands paspoort? Neem dan contact op met de NL ambassade in dat land. Misschien helpen die je aan een vliegticket. Maar in Nederland zul je op jezelf aangewezen zijn; dus je zult zelf op een of andere manier onderdak, werk enz moeten zoeken. Zonder diploma's wordt dat lastig.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:54 schreef Madridista het volgende:
[..]
Ik zit in afrika man.
Ik heb ook geen diploma's.
Het is niet dat er een supermarkt om de hoek ligt waar ik kan gaan werken.
Als 'ie bij de ambassade komt met dit verhaal, dan lachen ze hem ook eens vrolijk uit, denk ik zo.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Heb je een Nederlands paspoort? Neem dan contact op met de NL ambassade in dat land. Misschien helpen die je aan een vliegticket. Maar in Nederland zul je op jezelf aangewezen zijn; dus je zult zelf op een of andere manier onderdak, werk enz moeten zoeken. Zonder diploma's wordt dat lastig.
Ik weet dus niet wat in jouw geval slim is, de kans is aanwezig dat je in Nederland dakloos wordt. Als je vrienden oid hebt die je willen huisvesten of bijvoorbeeld aan een studie kunt beginnen dan kun ej misschien wel een kamer krijgen oid.
Hij kan ook nog op Marktplaats electronica kopen voor 200 euro, terwijl de vraagprijs maar 150 is. Daar verdienen zijn landgenoten miljoenen mee!quote:Op woensdag 7 april 2010 22:05 schreef Flurry het volgende:
Hier.... als deze Afrikaan het kan, dan kan jij het ook:
http://www.gadgets-club.c(...)and-motorbikes-parts
Nou niet verder zeiken en handjes uit de mouwen!
Ik ga sowieso eerst een school zoeken als ik daar ben.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Heb je een Nederlands paspoort? Neem dan contact op met de NL ambassade in dat land. Misschien helpen die je aan een vliegticket. Maar in Nederland zul je op jezelf aangewezen zijn; dus je zult zelf op een of andere manier onderdak, werk enz moeten zoeken. Zonder diploma's wordt dat lastig.
Ik weet dus niet wat in jouw geval slim is, de kans is aanwezig dat je in Nederland dakloos wordt. Als je vrienden oid hebt die je willen huisvesten of bijvoorbeeld aan een studie kunt beginnen dan kun ej misschien wel een kamer krijgen oid.
Je praat net als mijn ouders zelfquote:Op woensdag 7 april 2010 22:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie bij de ambassade komt met dit verhaal, dan lachen ze hem ook eens vrolijk uit, denk ik zo.
Dat mag ik tenminste hopen. Hij mag namelijk wel weg, maar heeft geen geld. Dat is dus zijn probleem.
En zolang zijn ouders hem wel gewoon onderhouden, heeft 'ie niets te klagen.
even hypothetisch gesproken dat 'ie inderdaad serieus is
Goed idee, die ga ik ook gebruiken als ik op vakantie ben en geen zin heb om de terugreis te betalen!quote:Op woensdag 7 april 2010 22:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Op straat natuurlijk. Koud zat hiero, je raakt vanzelf in een coma.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef Madridista het volgende:
quote:Op woensdag 7 april 2010 22:12 schreef Madridista het volgende:
Als wraak zal ik hun paspoorten verbranden. Kunnen ze lekker zelf niet meer terug naar Nederland.
(of wel) ?
Goed planquote:Op woensdag 7 april 2010 22:12 schreef Madridista het volgende:
Als wraak zal ik hun paspoorten verbranden. Kunnen ze lekker zelf niet meer terug naar Nederland.
(of wel) ?
Moet ik serieus op straat wonen als ik gewoon werl/studeer?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Op straat natuurlijk. Koud zat hiero, je raakt vanzelf in een coma.
Je kan ook een boomhut bouwen natuurlijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef Madridista het volgende:
[..]
Moet ik serieus op straat wonen als ik gewoon werl/studeer?
Wel een bouwvergunning aanvragen!quote:Op woensdag 7 april 2010 22:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kan ook een boomhut bouwen natuurlijk.
Studeren zit er voor jou niet echt in ben ik bang. Verder geef ik je ouders groot gelijk, jij bent nog lang niet zelfstandig genoeg om zo ver bij je ouders vandaan te zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef Madridista het volgende:
[..]
Moet ik serieus op straat wonen als ik gewoon werl/studeer?
Gast, wat denk je dan? Even gratis onderdak te kunnen krijgen? Ga naar vrienden zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:17 schreef Madridista het volgende:
Nou als het zo moet, moet niemand vreemd opkijken als ik lekker ga drugdealen.
Mooi zeg. wil ik goed met de maatschappij draaien mag ik lekker op straat wonen in de tussentijd
Ik ben ook van plan om in september te beginnen met school.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Studeren zit er voor jou niet echt in ben ik bang. Verder geef ik je ouders groot gelijk, jij bent nog lang niet zelfstandig genoeg om zo ver bij je ouders vandaan te zijn.
Goed plan idd.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:19 schreef JohnDDD het volgende:
TS lijkt me in dit geval idd gerechtvaardigd om een flink bedrag van je ouders te stelen (liefst met Creditcard zodat ze er niet meteen achter komen), een ticket te boeken en de rest als pocketmoney te gebruiken voor de eerste tijd. Stufi kan een goede manier zijn om aan inkomsten te komen, wellicht zijn er voor mensen zoals jij zonder ouders ook wel andere oplossingen om aan geld te komen, door uitkeringen of wat dan ook. Met pocketmoney voorlopig onderdak betalen en dan na het vinden van een baan zsm een kamer zoeken.
In Amsterdam ook nog las ik in een van je postquote:Op woensdag 7 april 2010 22:19 schreef Madridista het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om in september te beginnen met school.
In de tussentijd elke dag hard werken en een kamer proberen te vinden
Heb je trouwens nog bijzondere kwaliteiten? Spreek je meerdere talen? Kun je programmeren of iets anders?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:19 schreef Madridista het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om in september te beginnen met school.
In de tussentijd elke dag hard werken en een kamer proberen te vinden
Is er dan een beter oplossing dan dat?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In Amsterdam ook nog las ik in een van je postSluit even aan in de rij van duizenden.
Voor de meeste CCs heb je geen pincode nodig. Vlucht boeken kan hoogstwaarschijnlijk gewoon meteen. Je kunt de CC ook gewoon meenemen terug naar Nederland, dan heb je in het begin in elk geval geld en als je ouders er dan achter komen heb je meteen een warm en droog plekje om een tijd te overnachten.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef Madridista het volgende:
[..]
Goed plan idd.
Maar ik heb geen pincode.
Dit is nog wel het beste plan.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:23 schreef Spanky78 het volgende:
Je zou je als kaper kunnen voordoen en dan geheel per ongeluk een Nederlands marineschip aanvallen. Aangezien jij nederlands bent zullen ze je gevangen nemen en in NL berechten, heb je ook meteen onderdak....
Bijzondere kwaliteiten?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Heb je trouwens nog bijzondere kwaliteiten? Spreek je meerdere talen? Kun je programmeren of iets anders?
Arabisch. Ben je er zo één. Nou blijf dan maar daar we willen je niet hier in Nederland.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:26 schreef Madridista het volgende:
[..]
Bijzondere kwaliteiten?
Ik denk het niet.
Nederlands/engels. Maar dat kan iedereen. Ik spreek wel ook arabisch.
Dat wel.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:25 schreef JohnDDD het volgende:
Tickets Marokko-Nederland zijn heus niet zó duur. Daar kan de TS zo aan komen.
quote:Op woensdag 7 april 2010 22:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Arabisch. Ben je er zo één. Nou blijf dan maar daar we willen je niet hier in Nederland.
Dit is een grapje natuurlijk, inkoppertje dus ik moest 'm maken.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Arabisch. Ben je er zo één. Nou blijf dan maar daar we willen je niet hier in Nederland.
Ik heb op Ryanair ook soms tickets gezien voor 5 euro richting Marokko of terug.quote:
Je hoeft het niet zelf uit te zoeken even een mailtje naar de ambasade is een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:30 schreef Madridista het volgende:
Ik zoek het zelf wel uit/
Ik ga wel een maandlang in een trappenhuis van een flat overnachten totdat ik mijn maandsalaris van de AH ontvang
Daarnaast nog hier en daar klusjes opknappen.
komt wel goed denk ik
Zal ik even gaan doenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:32 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]
Je hoeft het niet zelf uit te zoeken even een mailtje naar de ambasade is een stuk makkelijker.
Hoe wil je een baan krijgen zonder woonadres? Juist, niet dus.. (of het moet zwart zijn).quote:Op woensdag 7 april 2010 22:30 schreef Madridista het volgende:
Ik zoek het zelf wel uit/
Ik ga wel een maandlang in een trappenhuis van een flat overnachten totdat ik mijn maandsalaris van de AH ontvang
Daarnaast nog hier en daar klusjes opknappen.
komt wel goed denk ik
Ja, andere stad dan die met je langste wachtlijst voor woonruimte.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:22 schreef Madridista het volgende:
[..]
Is er dan een beter oplossing dan dat?
De gemeentewerkers?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe wil je een baan krijgen zonder woonadres? Juist, niet dus.. (of het moet zwart zijn).
Krijg je in Afrika dan niet meteen een uitkering dan?quote:
Haha je zei zwart. En TS zit ergens in Afrikaquote:Op woensdag 7 april 2010 22:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe wil je een baan krijgen zonder woonadres? Juist, niet dus.. (of het moet zwart zijn).
nee, dat is je doel, niks zwak.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef Madridista het volgende:
Ik heb net van mijn ouders te horen gekregen dat ik een ticket krijg en dat ik morgen terug mag. Ook mag ik in hun huis in amsterdam blijven wonen als ik een school vind.
Beetje zwak als ik dit accepteer na al hun treiterijen afgelopen jaar.
Trouwens hier faal je met trollen. mensen die geen werkhebben in Nederland en daarom naar een ander land gaan hebben helemaal geen huis in Amsterdamquote:Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef Madridista het volgende:
Ik heb net van mijn ouders te horen gekregen dat ik een ticket krijg en dat ik morgen terug mag. Ook mag ik in hun huis in amsterdam blijven wonen als ik een school vind.
Zeker! Weigeren! Gewoon op eigen kracht gaan, hoor!quote:Op woensdag 7 april 2010 22:50 schreef Madridista het volgende:
Ze hebben minstens een postadres nodig waar ze ook ingeschreven staan. Dat kan ook bij het Leger des Heils zijn.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:38 schreef SwissDutchy het volgende:
[..]
De gemeentewerkers?
Je kunt me niet wijsmaken dat een deel van die mensen geen zwerver is.
Tuurlijk moet je serieus reageren. Misschien is het wel echt!quote:Op woensdag 7 april 2010 23:16 schreef Chowi het volgende:
Mensen die serieus op dit topic reageren.. Zo goedgelovig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |