die link klopt niet.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:53 schreef phpmystyle het volgende:
http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1438813/8/25/80250504
PVV stijgt ook hier alweer. PVDA staat nog wel stabiel.
Ziet er weinig betrouwbaar uit. Geen enkele indicatie wie er achter die peiling zit en hoe er gepeild wordt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.haagspeil.nl/
Deze was'm, die andere zat nog op m'n plakbord.
Dat idd, heb ik ook hoor. Maar het is wel ongeveer wat de hond en barometer ook aangeven.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:39 schreef freako het volgende:
[..]
Ziet er weinig betrouwbaar uit. Geen enkele indicatie wie er achter die peiling zit en hoe er gepeild wordt.
Zijn analyse van de resultaten is ook nogal aan de gekleurde kant.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:39 schreef freako het volgende:
[..]
Ziet er weinig betrouwbaar uit. Geen enkele indicatie wie er achter die peiling zit en hoe er gepeild wordt.
Dat maakt het natuurlijk niet meteen een goede peiling.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat idd, heb ik ook hoor. Maar het is wel ongeveer wat de hond en barometer ook aangeven.
Kan, het enige vreemde vind ik is dat pvda in alle peillingen zo verdomd hoog staat.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:49 schreef freako het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk niet meteen een goede peiling.. Misschien middelt ie wel de uitslagen van De Hond met de Politieke Barometer.
Zo raar is dat niet. Ook toen de partij in de peilingen heel laag stond, gaven veel mensen aan dat de PvdA op dat moment hun 2e partij was. De potentie om weer groter te worden is er dus altijd geweest. Nu komt dat naar voren. Een beetje nieuw elan doet wonderen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, het enige vreemde vind ik is dat pvda in alle peillingen zo verdomd hoog staat.
Niks vreemds aan. CDa/PvdA/VVD zijn nu eenmaal de drie grote partijen, en minimaal twee van de drie zullen eigenlijk altijd als grootste partijen eindigen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, het enige vreemde vind ik is dat pvda in alle peillingen zo verdomd hoog staat.
Dat is een stukje zekerheid, dan weet je in ieder geval hoe en door wie je genaaid word.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niks vreemds aan. CDa/PvdA/VVD zijn nu eenmaal de drie grote partijen, en minimaal twee van de drie zullen eigenlijk altijd als grootste partijen eindigen.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meeste Nederlanders wilden weg uit Uruzgan. PvdA heeft de rug recht gehouden en is niet gezwicht voor de coalitiepartners. Deze standvastigheid wordt door de kiezer beloond. En terecht.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik nu ook nog steeds niet. Vooral niet hoe ze de zaak Uruzgan zo lelijk hebben laten ploffen, walgelijk gewoon. Maar dat wordt hier schijnbaar beloond.
Lafhartigheid, het toont aan dat men niet bereid is om af te maken waar men aan begonnen is.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meeste Nederlanders wilden weg uit Uruzgan. PvdA heeft de rug recht gehouden en is niet gezwicht voor de coalitiepartners. Deze standvastigheid wordt door de kiezer beloond. En terecht.
Nederlanders zijn nu eenmaal geen fan van oorlogen in Bumfuckistan waar we niks te zoeken hebben. Dat jij dat wel bent, eh, misschien moet je het leger in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja dat snap ik nu ook nog steeds niet. Vooral niet hoe ze de zaak Uruzgan zo lelijk hebben laten ploffen, walgelijk gewoon. Maar dat wordt hier schijnbaar beloond.
Nee, het toont aan dat ze zich houden aan gemaakte afspraken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Lafhartigheid, het toont aan dat men niet bereid is om af te maken waar men aan begonnen is.
Job Cohen wordt beloond voor zijn innemende persoonlijkheid. Dat heeft niets met Uruzgan te maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meeste Nederlanders wilden weg uit Uruzgan. PvdA heeft de rug recht gehouden en is niet gezwicht voor de coalitiepartners. Deze standvastigheid wordt door de kiezer beloond. En terecht.
Innemende persoonlijkheid, dat is waar. Alleen is er iets meer nodig in de politiek dan dat. Hopelijk heeft hij meer.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:26 schreef marky het volgende:
[..]
Job Cohen wordt beloond voor zijn innemende persoonlijkheid. Dat heeft niets met Uruzgan te maken.
Ook voordat Cohen als lijsttrekker was aangewezen was de PvdA alweer aan het stijgen. (In verhouding tot de peilingen, niet tot de vorige resultaten)quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:26 schreef marky het volgende:
[..]
Job Cohen wordt beloond voor zijn innemende persoonlijkheid. Dat heeft niets met Uruzgan te maken.
Dat kun jij vinden. Maar daar denkt de kiezer anders over. Overigens was jouw geliefde PVV ook tegen verlenging van de missie.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Lafhartigheid, het toont aan dat men niet bereid is om af te maken waar men aan begonnen is.
Ja omdat ze het kabinet hebben laten vallen om Uruzgan, nouja.. Uruzganquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ook voordat Cohen als lijsttrekker was aangewezen was de PvdA alweer aan het stijgen. (In verhouding tot de peilingen, niet tot de vorige resultaten)
Ik weet niet wat je als 'de grote 3' ziet, maar als Rutte van 22 naar 28 gaat heeft ie het toch best goed gedaan.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:56 schreef du_ke het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe dit verder gaat. Voor geen van de grote 3 partijen is een resultaat onder de 30 zetels met goed fatsoen uit te leggen als een overwinning. Zal in alle gevallen wel leiden tot een gevallen partijleider.
CDA-PvdA-VVD en 28 zetels voor de VVD is niet veel soeps volgens mij. Zeker gezien de grote stijging bij de raadsverkiezingen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je als 'de grote 3' ziet, maar als Rutte van 22 naar 28 gaat heeft ie het toch best goed gedaan.
Maar toen stonden ze nog maar gepeild op 21 zetels: http://nos.nl/dossier/133681-gemeenteraadsverkiezingen/quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
CDA-PvdA-VVD en 28 zetels voor de VVD is niet veel soeps volgens mij. Zeker gezien de grote stijging bij de raadsverkiezingen.
De val van het kabinet hielp al een handje, nadien stegen ze namelijk. Maar de wisseling van de wacht qua politieke leider gaf de partij wel degelijk een extra duwtje omhoog in de peilingen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ook voordat Cohen als lijsttrekker was aangewezen was de PvdA alweer aan het stijgen. (In verhouding tot de peilingen, niet tot de vorige resultaten)
Een Uruzganhink, een Cohenstap, komt er nog een sprong?quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:08 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De val van het kabinet hielp al een handje, nadien stegen ze namelijk. Maar de wisseling van de wacht qua politieke leider gaf de partij wel degelijk een extra duwtje omhoog in de peilingen.
Ik denk niet dat Rutte opstapt met zo'n winst. Ik vind die winst eigenlijk vrij fors.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
CDA-PvdA-VVD en 28 zetels voor de VVD is niet veel soeps volgens mij. Zeker gezien de grote stijging bij de raadsverkiezingen.
Een Uruzganhink, een Cohenstap, een Wildersbashsprongquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een Uruzganhink, een Cohenstap, komt er nog een sprong?
Ik zou voor 28 zetels tekenen als ik Rutte was, zo vaak is de VVD ook niet boven de 30 zetels uitgekomen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Drie keer tot nog toe, met TK'98 als uitschieter: 38 zetels.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik zou voor 28 zetels tekenen als ik Rutte was, zo vaak is de VVD ook niet boven de 30 zetels uitgekomen.
Dat zou nog best kunnen, maar ik denk dat een strategische stemsprong meer meters oplevert.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Een Uruzganhink, een Cohenstap, een Wildersbashsprong
De liberalen gaan richting VVD, want dat is toch meer een rots in de branding, en de mensen die vooral anti-Wilders waren, maar ook niet bij JP op Bos aan wilde kloppen gaan nu richting PvdA vanwege Cohen. Maar goed, met 12 zetels hebben ze niet te klagen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:13 schreef Thomas B. het volgende:
D66 gaat wel heel hard nu. Zag net een peiling van De Hond... ze zijn in twee maanden van 20 naar 12 gegaan. Zou dat ook iets met dat geklungel in Amsterdam te maken hebben?
De Hond's peilingen zijn meer 'hyperig', en iets sturender. Ik denk dat normale peilingen meer een beeld geven hoe de voorkeuren nu zijn, De Hond geeft meer een richting aan. Dus waarschijnlijk zal je bij de andere peilingen de VVD zien stijgen en de PVV zien zakken.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:20 schreef Jac0bus het volgende:
Waarom zit er zoveel verschil tussen de peilingen van de Hond en Synovate?![]()
Ik denk dat het zorgt voor een flinke stijging, nu er zo juichend wordt geschreven over de kandidaten van de PVV.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:28 schreef Ferdo het volgende:
Ik ben benieuwd wat de recente berichtgeving rond de PVV en enkele van hun kandidaat-kamerleden gaat doen.
Inderdaad. Ik heb me aangemeld voor peil.nl en je krijgt de mail dat je geselecteerd bent dezelfde dag pas nog. Dus mensen zonder werk (of mensen die teveel internetten op hun werk) zijn veel meer oververtegenwoordigd in die panels.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef eriksd het volgende:
Die peilingen zijn allemaal natuurlijk maar een gok. Mensen die de moeite nemen zich te registeren voor een dergelijk panel zijn natuurlijk over het algemeen andere mensen dan die de hele dag op het land werken (ik noem maar wat). Een zekere kleuring zit er altijd in.
De absolute meerderheid wordt dat, wat ik je brom!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:24 schreef freako het volgende:
[..]
Ik denk dat het zorgt voor een flinke stijging, nu er zo juichend wordt geschreven over de kandidaten van de PVV..
Heeft ie wel een probleem, want Wilders heeft maar 50 kandidaten.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De absolute meerderheid wordt dat, wat ik je brom!
En toch staat de SP zo laag en de VVD hoog. Dat zou dan eerder andersom moeten zijn he...quote:Op woensdag 14 april 2010 22:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb me aangemeld voor peil.nl en je krijgt de mail dat je geselecteerd bent dezelfde dag pas nog. Dus mensen zonder werk (of mensen die teveel internetten op hun werk) zijn veel meer oververtegenwoordigd in die panels.
Dat dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef eriksd het volgende:
Die peilingen zijn allemaal natuurlijk maar een gok. Mensen die de moeite nemen zich te registeren voor een dergelijk panel zijn natuurlijk over het algemeen andere mensen dan die de hele dag op het land werken (ik noem maar wat). Een zekere kleuring zit er altijd in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |