abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 april 2010 @ 01:40:30 #251
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_80251214
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Op de man spelen ? Hij kiest ervoor om Voorpost een fatsoenlijke organisatie te noemen, om racisme goed te praten in willekeurig welk topic over zuid-Afrika en nazi's te zien als eervolle mensen waar wel eens een rotte appel bij zat.

Nee, ik hou me niet in. Ik ben het een beetje zat.
Als laatste, wie ben jij om te oordelen over bv Voorpost? Wie ben jij om te zeggen dat Voorpost een onfatsoenlijke organisatie is? Onfatsoenlijk in jouw ogen? Wellicht ja. Maar ga aub niet oordelen over wat fatsoenlijk is of niet, want dan kap ik je posts af tot op je knieën. Jij hebt veel lef door te zeggen dat iets fatsoenlijks of niet. Get a real life man.

Wat is er mis met bv nationalisme, patriotisme? Niks toch? Ook allochtonen in NL kunnen onder die nationalisten behoren, of nazaten van de kolonies. Niks mis met een goede dosis nationalisme. En ja, zelfs dat ben ik hier in Brazilië.
Vertel mij wat er mis is met bv het volgende (indien je zwakke maag daartegen kan):

En voor de Afrikaners:

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_80251349
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:24 schreef sneakypete het volgende:

[..]

En dát is nu interessant om er even bij te pakken. Niet omdat ik je nu wil gaan betichten van hypocrisie, maar omdat je hier iets interessants toont:
Namelijk dat je enerzijds ontevreden bent met hoe het zit, maar anderzijds ook in staat bent er je voordeel mee te doen. Ik zou dat liever aanpassingsvermogen noemen dan hypocrisie en vind het juist wel een goed teken dat iemand die zichzelf 'nationalist' noemt toch ook wel (wat meestal zo is, in daden gemeten) stiekem een beetje open staat voor andere culturen.

Maar zo'n Voorpostorganisatie demonstreert tegen ketens als MacDonald's. Dat doet ultralinks ook, maar daar zijn de twee voornaamste motieven 'het milieu' en de afkeer van Amerika, of eigenlijk: van het kapitalisme (De VS worden vaak als een soort symbool gezien voor het kapitalisme), of misschien nog wat preciezer, van (grote) verschillen.
Bij Voorpost komt daar nog iets bij: de afkeer van het on-Nederlandse. De 'veramerikanisering' is een doorn in het oog van de Voorposters. Maar je zou dat ook kunnen zien als een prijs die betaald wordt voor eerder geleverde diensten (ik hoef je ze hopelijk niet te noemen). Uiteraard kun je er voor kiezen daar zelf niet aan mee te werken. Maar stel nu dat zo'n organisatie de macht krijgt. Mag jij dan nog wel van de regering dat broodje halen bij die Surinamer? Mag hij nog zijn winkel openen? Mag je nog naar de McDonald's?
Uiteraard is een verschil in smaak/mening niet hetzelfde als de wil een ander iets te verbieden, maar aangezien Voorpost een politieke organisatie is, lijkt het me iets om in overweging te nemen.

De reden dat veel mensen niet zitten te wachten op een organisatie als Voorpost, is dat ze vinden dat ze te ver gaan in het opleggen van hun ideeën. Nu is het zo dat eigenlijk iedereen zijn ideeën wil opleggen, me nemen het Nietzscheaanse concept van de 'wil tot macht' er maar even bij om dat te onderstrepen en er is geen enkele menselijke activiteit waarin deze ontologie zich beter manifesteert dan de politiek. Het geldt dus eigenlijk net zo goed voor Voorpost als voor de D66, ik noem maar even wat. Toch kun je je afvragen: wat Voorpost wil, is dat wel realistisch, dwz haalbaar zonder dat er (in de ogen van de meesten) veel grotere problemen voor in de plaats komen?

Aangenomen dat een beweging als Voorpost, wanneer deze de macht zou krijgen, weldegelijk in staat is tot dergelijke maatregelen (dus namens de overheid in verregaande mate bepalen wat waar jij je consumpties dient te kopen en welke consumpties dat behoren te zijn), besluit ik dat ik me er niet bij thuis zou voelen.
Hier zou ik nog op terugkomen, sorry voor de vertraging sneakypete

Het gaat over het algemeen om kernwaarden, het is niet per definitie de bedoeling dat we allemaal Dafjes moeten gaan rijden en zuurkool moeten gaan eten.

Er is een deel van de globalisering toegepast in mijn leven, het voedsel en verschillende luxeproducten in mijn bezit zijn daar een voorbeeld van, Volksnationalisme staat niet gesloten voor andere culturen, maar prefereert in veel gevallen wel de eigen cultuur, het is ook meer een gevoel dan een ideaal op dat punt.

Voorpost is een actiebeweging, zonder politieke ambities, maar ik zal wel even je scenario proberen te simuleren.

ik denk dat een nationalisisch gelieerde partij een beleid neer gaat zetten om producten uit eigen land te promoten, en daar de nodige stimulans aan geeft.

Ik zie het niet gebeuren dat de Surinaamse broodjeswinkel op de hoek ineens tot sluiten gedwongen word, of de talloze shoarmazaken, dit zijn veelal vaak mensen met respect voor de cultuur en harde werkers, je moet natuurlijk niet vergeten dat ondernemersschap hoog staat in de Nederllandse culturele waarden, het enige dat ik zou kunnen zien gebeuren is een verbod op uitbereiding van dit soort plaatsen.

Ik ben het met je eens als Nationalisme zich in de politiek gaaat vermengen dat ik persoonlijk mijn twijfels heb over de capaciteiten en uitvoering van de ideologische boodschap, er is slechts een klein deel representatief en voldoende opgeleid om deze standpunten in de praktijk te kunnen brengen, compromissen zullen dan ook vaak door minder representatieve mensen worden gesloten naar het extremistische toe, hoe ik mijn ideologie en politiek praktisch moet rijmen weet ik dus totaal niet.

Met je laatste punt ben ik het ook volledig eens, geen enkele regering dringt mij iets op, zo ook een evt. volksnationalistische niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door ellevehC86 op 13-04-2010 02:03:41 ]
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_80251801
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:31 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

In plaats dat iedereen vind dat ik nu pas kinderachtig aan het wegrennen ben, lees de OP eens, deze hoek word zowel intern als extern al jaren opgejaagd door justitie, ideologische verschillen en aanhangers met het IQ van driekwart visstick, als je ook maar een iets andere mening hebt, word je door veel personen al weggezet als aanhanger van Kusters.

Hopelijk zie ik het verkeerd, maar volgens mij gebruik je nu iemands naam/organisatie op negatieve wijze om jezelf te profileren ?

Dit is jammer genoeg nog steeds typerend voor de beweging (moddergooien/onderuit halen). Hierdoor zijn in de loop der tijd vele kleine/kansloze groepjes ontstaan. Dit is algemeen bekend, echter er wordt niets aan/mee gedaan.

Samen zijn we toch een aanzienlijke groep binnen Dietsland en kan men niet om ons heen !

Groeten,

Edit: Wat tekst toegevoegd

[ Bericht 3% gewijzigd door P08 op 13-04-2010 07:04:38 ]
pi_80252296
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:31 schreef ellevehC86 het volgende:

Bluesdude, gedraag je aub, ik erger me aan je vooringenomen opvattingen en het motiveert me niet echt om hier antwoorden neer te zetten, of geef je mening nog 1 keer duidelijk weer in dit topic en ga dan wat anders doen.
Ik gedraag me best wel redelijk in dit topic...maar jij hebt moeite met inhoudelijk mijn opmerkingen pareren.
Dat kan...is normaal.., maar als jij mij geen inhoudelijk antwoord wil geven...schrijf dan helemaal niks...
Wat je nu doet is inhoudelijke diskussie blokkeren door mij te attackeren op discussietechniek. Zogenaamd op diskussietechniek, want er mankeert niet veel daaraan.
Reageer inhoudelijk of helemaal niet.. svp..

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 13-04-2010 08:08:50 ]
pi_80252347
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als laatste, wie ben jij om te oordelen over bv Voorpost? Wie ben jij om te zeggen dat Voorpost een onfatsoenlijke organisatie is? Onfatsoenlijk in jouw ogen? Wellicht ja. Maar ga aub niet oordelen over wat fatsoenlijk is of niet, want dan kap ik je posts af tot op je knieën.
Dit is een diskussieforum.. Iedereen komt hier met zijn meningen over wat wel of niet fatsoenlijk is..
En als je denkt iemands mening met argumenten tot op de knieën af te kappen ....
Vooral met die argumenten komen..!!!.
Voorpost is onfatsoenlijk vanwege zijn extreemrechtse verleden, niet vrij van nazi-sympathietjes,
en als ik kijk naar die kerstactie van het Nederlandse hedendaagse Voorpost.... dan is dat nog steeds onfatsoenlijk..... Vreemdelingenhaat verstopt achter de politiekcorrecte vlag van nationalisme..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 13-04-2010 08:43:27 ]
pi_80256524
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ook allochtonen in NL kunnen onder die nationalisten behoren, of nazaten van de kolonies.
Ja.. maar past je idee dat allochtonen of nazaten van de kolonies 'erbij horen' wel bij het idee van Voorpost.?
De kerstgedachte van Voorpost-nationalisme is... 'er is geen plaats voor allochtonen in de herberg'
picture this:
Vrouw met hoofddoekje en man met baard en in lang kleed worden niet toegelaten in de Voorpost-herberg.
Herkenbaar verhaal ?
of picture this:
Donkere mensen en mensen met aziatisch uiterlijk mogen niet aanschuiven aan de kersttafel van Voorpost.
Is dat wat Voorpost wilde met die kerstactie?
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 11:14:44 #257
236264 crew  capricia
pi_80256847
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 05:58 schreef P08 het volgende:

[..]

Hopelijk zie ik het verkeerd, maar volgens mij gebruik je nu iemands naam/organisatie op negatieve wijze om jezelf te profileren ?

Dit is jammer genoeg nog steeds typerend voor de beweging (moddergooien/onderuit halen). Hierdoor zijn in de loop der tijd vele kleine/kansloze groepjes ontstaan. Dit is algemeen bekend, echter er wordt niets aan/mee gedaan.

Samen zijn we toch een aanzienlijke groep binnen Dietsland en kan men niet om ons heen !

Groeten,

"We" ?
Jij hebt voor de zekerheid maar vast een kloon aangemaakt
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:41:42 #258
299420 HamerVanThor
Vernietiger van het kwaad.
pi_80261974
quote:

[..]

Dit ja.

Met een GrootNederland hebben we diversiteit genoeg. Dan hebben we geen gekke allochtonen en linkse fabeltjes meer nodig.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:45:52 #259
299420 HamerVanThor
Vernietiger van het kwaad.
pi_80262143
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

picture this:
Vrouw met hoofddoekje en man met baard en in lang kleed worden niet toegelaten in de Voorpost-herberg.
Herkenbaar verhaal ?

Picture this:
Een jongeman wordt flink in elkaar gebeukt toen die half dronken naar huis fietste op zaterdagnacht.
Hij herinnert zich nog dat 5 marokkanen op hem in stonden te buiken en hem vuile kanker jood noemde.
Deze jongen heeft er nu echt genoeg van en zodra die uit het ziekenhuis komt weet hij het.
Hij gaat bij de actiegroep Voorpost, dat deze jongen een ietwat donkere huidskleur heeft valt niet eens op.Gedrag en mentaliteit is die van een oer hollandse jongen.
pi_80262261
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:45 schreef HamerVanThor het volgende:

[..]

Picture this:
Een jongeman wordt flink in elkaar gebeukt toen die half dronken naar huis fietste op zaterdagnacht.
Hij herinnert zich nog dat 5 marokkanen op hem in stonden te buiken en hem vuile kanker jood noemde.
Deze jongen heeft er nu echt genoeg van en zodra die uit het ziekenhuis komt weet hij het.
Hij gaat bij de actiegroep Voorpost, dat deze jongen een ietwat donkere huidskleur heeft valt niet eens op.Gedrag en mentaliteit is die van een oer hollandse jongen.
Wie gaat als jood nou bij een groep die vriendjes was met SS'ers?

Dan ben je niet goed snik.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 14:15:29 #261
236264 crew  capricia
pi_80263336
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:41 schreef HamerVanThor het volgende:

[..]

Dit ja.

Met een GrootNederland hebben we diversiteit genoeg. Dan hebben we geen gekke allochtonen en linkse fabeltjes meer nodig.
Ah, nog iemand die nu net speciaal een kloon aangemaakt heeft om te reageren in dit topic...wat een helden..
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:33:19 #262
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_80264064
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Wie gaat als jood nou bij een groep die vriendjes was met SS'ers?

Dan ben je niet goed snik.
Je valt in herhaling.
pi_80264213
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Het doel van een Groot Nederland zie ik niet eens als iets extreem-rechts.
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
in jouw OP refereer jij eraan dat je alles negeer mbt 70 jaar geleden,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
Nogmaals dan
voordat deze in de vergetelheid zal gaan raken .
pi_80264326
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:33 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.
Je ontkent dat Voorpost opkwam voor SS'ers?
pi_80266818
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:45 schreef HamerVanThor het volgende:

[..]

Picture this:

Je ontwijkt het diskussie-item en je gaat de boel opfokken met reeds bekende haattirades
Enpassant zit je oerhollandse jongens ook nog eens af te schilderen als intolerant met extreemrechtse neigingen ... Nogal lasterlijk.

Het diskussie-item was de kerstgedachte, kernwaarden... oerhollandse traditie ...., van vreedzaam met elkaar willen samenleven, zorg en oog voor elkaar hebben, want we zijn gelijke mensen......
..... versus... de kerstgedachte van de vreemdelingenhaat van Voorpost.
Dan lijkt me Voorpost, ook maar vanuit het Vlaamse buitenland geimplanteerd, de echte bedreiger van de Nederlandse cultuur, identiteit, kernwaarden..

Je bent een kloon van een bekende user? of ben je een van die stormfrontengerds ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 13-04-2010 15:55:26 ]
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2010 @ 15:51:38 #266
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_80267103
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals dan
voordat deze in de vergetelheid zal gaan raken .
Ik denk niet dat TS nog deze of andere vragen zal beantwoorden...
:')
pi_80267132
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:41 schreef HamerVanThor het volgende:

Dan hebben we geen gekke allochtonen en linkse fabeltjes meer nodig.
Dus,,,, nu hebben 'we" wel gekke allochtonen nodig ? Waarom?
Dus nú hebben 'we' wel linkse fabeltjes nodig ? Waarom..
In jouw utopie krijgen de Vlamingen er ineens 16,5 miljoen allochtonen bij... waarvan velen "gek" .
Als ik Vlaming was...... dan had ik niet zo veel zin in al die Ollanders als landgenoot in deze context... dan maar een onafhankelijk Vlaanderen.. en geen stiefkindje zijn van de Ollandse regering in Den Haag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 13-04-2010 16:06:43 ]
pi_80268161
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat TS nog deze of andere vragen zal beantwoorden...
pi_80268264
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus,,,, nu hebben 'we" wel gekke allochtonen nodig ? Waarom?
Dus nú hebben 'we' wel linkse fabeltjes nodig ? Waarom..
In jouw utopie krijgen de Vlamingen er ineens 16,5 miljoen allochtonen bij... waarvan velen "gek" .
Als ik Vlaming was...... dan had ik niet zo veel zin in al die Ollanders als landgenoot in deze context... dan maar een onafhankelijk Vlaanderen.. en geen stiefkindje zijn van de Ollandse regering in Den Haag.
Stiefkindje van Holland, doe normaal, denk eens even aan de Nederlandse provincies.
De Hollandse provincies bv zien zichzelf als de elite van Nederland.
Nog altijd bestaat er een zekere arrogantie bijvoorbeeld tegen de Brabanders en Limburgers.
Ik noem deze provincies omdat ze grenzen aan Belgie Vlaanderen dus, die zullen helemaal niet op die manier kijken, die zullen zich juist veel meer verbonden voelen.
( )
pi_80268882
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stiefkindje van Holland, doe normaal, denk eens even aan de Nederlandse provincies.
De Hollandse provincies bv zien zichzelf als de elite van Nederland.
Nog altijd bestaat er een zekere arrogantie bijvoorbeeld tegen de Brabanders en Limburgers.
Ik noem deze provincies omdat ze grenzen aan Belgie Vlaanderen dus, die zullen helemaal niet op die manier kijken, die zullen zich juist veel meer verbonden voelen.
( )
Nahhhh.. ik schreef stiefkindje van de Ollandse regering in Den Haag.... is toch wat anders dan jouw omschrijving. Olland staat hier synoniem voor Nederland, maar dan op zun Vlaams.
Soms denk ik toch echt dat te veel Nederlanders wat neerkijken op Vlamingen. Of in ieder geval wat negerend zijn..
En idd... soms ook op Brabanders en Limburgers .. Ik ben zelf een Brabander.
Als de stiefkindje-behandeling wel meevalt... dan krijg je nog dat Vlamingen het ten zeerste vermoeden... met alle sociale spanningen van dien in het Rijk der Nederlanden... oja.. die naam moet natuurlijk afgeschaft worden... Rijk der Lage Landen dus
Gewoon lekker de Vlamingen in hun waarde laten en andersom.. Ze kunnen best wel zonder Nederland het eigen land regeren.. dat doet men al honderden jaren..
pi_80269098
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nahhhh.. ik schreef stiefkindje van de Ollandse regering in Den Haag.... is toch wat anders dan jouw omschrijving. Olland staat hier synoniem voor Nederland, maar dan op zun Vlaams.
Soms denk ik toch echt dat te veel Nederlanders wat neerkijken op Vlamingen. Of in ieder geval wat negerend zijn..
En idd... soms ook op Brabanders en Limburgers .. Ik ben zelf een Brabander.
Als de stiefkindje-behandeling wel meevalt... dan krijg je nog dat Vlamingen het ten zeerste vermoeden... met alle sociale spanningen van dien in het Rijk der Nederlanden... oja.. die naam moet natuurlijk afgeschaft worden... Rijk der Lage Landen dus
Gewoon lekker de Vlamingen in hun waarde laten en andersom.. Ze kunnen best wel zonder Nederland het eigen land regeren.. dat doet men al honderden jaren..
Vlaanderen alleen zal niets meer voorstellen, dan kan je in de wereld bijna geen enkele rol meer spelen, en dat is natuurlijk wel van belang. Bovendien doen Nederland en Belgie al zoveel met elkaar.
Wie zegt dat de regering zich niet zal vestigen in bv Antwerpen of dicht bij de oude grens.
Den Haag en misschien Brussel worden het bestuur dan van beide gebieden.
Vlaanderen kan niet op zichzelf staan, dan is je rol uitgespeeld, en mag je je gaan meten met Luxemburg.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 16:43:10 #272
236264 crew  capricia
pi_80269596
Ach, zelfs Louis Tobback heeft de afscheiding een 'historische vergissing' genoemd..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80273832
quote:

[..]

Groeten,

Kusters heeft in mijn ogeneen zwaar reputatieprobleem, zoals je weet worstelen allle Nationalistische organisaties ermee, maar het bewust inlaten van Neo Nazi's uit Duitsland met de bijbehorende symboliek is niet iets wat de gemiddelde Volksnationalist warm maakt.

Vandaar mijn uitspraak, ik kan de NVU niet serieus nemen als organisatie, dit wellicht ten spijt van bepaalde individuen met een goede bedoeling, ik ken geen enkele volksnationalist binnen de beweging die zich positief uitlaat over de NVU en haar leiding en achterban.

Het "samen staan we sterk"- principe heeft de laatste 15 jaar ook al zo briljant gewerkt, vind je niet? van de NNP tot nu, goed, de NVU is de organistatie met de langste adem, maar vertel me niet hoe, mijn suggestie? elkaar negeren werkt het beste, alles heeft uitgewezen dat een samenwerking om meerdere redenen niet mogelijk was, laten we elkaar nu dan ook niet voor de gek houden.

Ik kies voor een gevoel, niet voor een ideologie als "per definitie haalbaar", door de zgn. globalisering zijn organisaties als bv. Voorpost of welk andere dan ook tot niet veel meer in staat dan een pijnlijke speldenprik toe te passen. .
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_80273901
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

.. Vreemdelingenhaat verstopt achter de politiekcorrecte vlag van nationalisme..
Sorry hoor ,

Politiek correct?
pi_80274095
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:00 schreef DeParo het volgende:
Het doel van een Groot Nederland zie ik niet eens als iets extreem-rechts.
Maar goed, vraagje voor jou alhoewel ik dergelijke vragen ook wel eens gesteld heb op stormfront.org met een zelfde soort idee als jij,
in jouw OP refereer jij eraan dat je alles negeer mbt 70 jaar geleden,
mijn vraag, waarom de haat dan jegens de Joodse bevolking, wat zijn dan jouw (of die van de groep) redenen om hen te haten of te verachten als je je niet laat leiden door wat er vroeger door een gekke Oostenrijker werd geroepen of een even gestoorde landgenoot van hem die burgemeester was van Wenen.
Ik hoop dat de vraag nog niet is gesteld en ik zou graag orginele antwoorden zien los van 70 jaar geleden zoals je zelf stelt in je OP nietwaar.
Ik persoonlijk haat joden niet, het heeft in mijn ogen ook geen donder te maken met volksnationalisme

Joden worden binnen de Nationalistische stroming heel vaak gezien als de aanstekers van de Globalisatie en een stroming die erg protectionistisch is naar haar eigen geloofsgroep, aangezien dat de globaliseren een punt is waar het Nationalisme zich tegen keert, is het een vaak snel gekozen zondebok.

Ik zou het persoonlijk jaloezie noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')