abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 16:07:59 #151
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_80087265
Hang gewoon zo'n kettinkje aan je deur, kan ze de deur nog wel openen maar niet meer opendoen.
In geval van echte nood kunnen ze dan nog altijd dat doorknippen.

donderdag 8 april 2010 @ 16:09:12 #152
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_80087322
lees ik het topic door....najah...dubbel gedacht dus
pi_80087706
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:05 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dan is TS thuis en kan Ts hem eraf halen

Het is trouwens uberhaupt geen slechte investering zoiets, paar euro voor wat veiligheid aan de deur.
Of desnoods knippen ze er 1 schakel uit en doen er een klein hangslot tussen. Dat vriend-van-TS met een sleutel het kettinkje ook kan openen, mocht hij dr onverwacht willen bespringen ofzo :p
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 8 april 2010 @ 16:27:41 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_80088116
De overheid zegt:
quote:
2.6 Verplichtingen verhuurder

De verhuurder is verplicht om de woonruimte in goede staat van onderhoud aan de huurder in gebruik te geven. Verder moet hij het onderhoud en de noodzakelijke reparaties verrichten en de woonruimte daarmee in goede staat van onderhoud houden. De verhuurder moet de huurder ook het rustig woongenot verschaffen. Zo mag de verhuurder geen veranderingen aan de woonruimte aanbrengen zonder instemming van de huurder. Noodzakelijke reparaties vormen hierop een uitzondering. Het rustig woongenot verschaffen betekent ook dat de privacy van de huurder beschermd wordt: de verhuurder mag de verhuurde kamer niet (gedeeltelijk) zelf in gebruik nemen en hij mag de woonruimte niet zonder toestemming van de huurder binnengaan. Dit is uiteraard anders als de huurder het medegebruik heeft (met de verhuurder en/ of een andere huurder) van b.v. een badkamer.
http://www.rijksoverheid.(...)kamers-2009-2010.pdf
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:04:01 #155
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80091866
Dat gaat niet over de discussie die hier gevoerd is.

Niemand zal betwisten dat een verhuurder die je huis binnengaat, daarmee wanpresteert. Dit is trouwens niet in de verhouding tussen TS en de conciėrge van toepassing, omdat TS geen overeenkomst met de conciėrge heeft. Maar ook (hopelijk) niemand zal betwisten dat een conciėrge die handelt zoals TS stelt, een onrechtmatige daad begaat jegens TS.

Het ging er eigenlijk alleen om of het gedrag ook strafrechtelijke aansprakelijkheid oplevert of op kan leveren.

Om een voorbeeld uit je eigen documentje te geven. Bij verplichtingen van de huurder staat:
quote:
De huurder is verplicht om tijdig de huur te betalen
Dat betekent niet dat de pliesie je zomaar van je bed kan lichten als je de huur niet tijdig betaalt. Het betekent niet eens dat je een onrechtmatige daad begaat.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  donderdag 8 april 2010 @ 18:04:51 #156
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80091887
Oh, dat andere slot faalt helemaal, omdat je daarmee niet kunt voorkomen dat de conciėrge binnenkomt als je weg bent. Of je moet telkens uit het raam klimmen als je weggaat of zo.
  donderdag 8 april 2010 @ 19:48:48 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_80095680
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:04 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat betekent niet dat de pliesie je zomaar van je bed kan lichten als je de huur niet tijdig betaalt. Het betekent niet eens dat je een onrechtmatige daad begaat.
Maar, na aanmaning, en zoals in dit geval na te zeggen dat je er niet van gediend bent, kun je dat wel bij de rechter afdwingen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:02:07 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80099223
TS, ik snap niet dat je niet alsnog aangifte doet. Die beheerder kan jou wel paaien met wat inside info, maar feit blijft dat die vrouw:
- wederrechterlijk jouw woning binnen is gekomen
- zich verwaand opstelde toen jij wilde vertellen dat je het vervelend vond.

Nu komt ze ermee weg, terwijl er misschien wel andere bewoners zijn die soortgelijke ervaringen hebben en er baat bij kunnen hebben dat er nog iemand aangifte doet. Verder MOET die concierge helemaal geen sleutel hebben. Dat kan die beheerder wel als regel hanteren, maar daar is geen enkele wettelijke grondslag voor.
pi_80099905
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Dan is TS thuis en kan Ts hem eraf halen
En als TS uit huis gaat, krijgt ze dat kreng er niet eens op. Kan madam de conciėrge alsnog binnenkomen als je er niet bent.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:19:08 #160
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80100121
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar, na aanmaning, en zoals in dit geval na te zeggen dat je er niet van gediend bent, kun je dat wel bij de rechter afdwingen.
Ook zonder aanmaning en zonder te vertellen dat je er niet van gediend bent, kun je dat eventueel bij de rechter afdwingen als je dat wilt.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:02 schreef Omnifacer het volgende:
TS, ik snap niet dat je niet alsnog aangifte doet. Die beheerder kan jou wel paaien met wat inside info, maar feit blijft dat die vrouw:
Nogmaals: bovenstaande punten leveren samen nog geen strafbaar feit op. Daarvoor moet er sprake zijn van binnendringen, óf van een vordering tot verwijdering. Dat je eigenlijk had willen vertellen dat je iets vervelend vindt telt helaas niet.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:23:13 #161
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80100338
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ook zonder aanmaning en zonder te vertellen dat je er niet van gediend bent, kun je dat eventueel bij de rechter afdwingen als je dat wilt.
[..]

Nogmaals: bovenstaande punten leveren samen nog geen strafbaar feit op. Daarvoor moet er sprake zijn van binnendringen, óf van een vordering tot verwijdering. Dat je eigenlijk had willen vertellen dat je iets vervelend vindt telt helaas niet.
Het is binnendringen, zie die geciteerde artikelen hier. Dat ze niet wilde luisteren heeft juridisch gezien geen waarde maar het zou voor mij wel stimulans zijn aangite te doen.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:24:51 #162
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80100449
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

[..]

Die mededeling kan natuurlijk vormvrij geschieden. Uit het verhaal in de OP is evident dat de al dan niet binnendringer begreep dat ze ongewenst was, maar daar lak aan had.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 8 april 2010 @ 21:25:01 #163
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80100460
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:23 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Het is binnendringen, zie die geciteerde artikelen hier. Dat ze niet wilde luisteren heeft juridisch gezien geen waarde maar het zou voor mij wel stimulans zijn aangite te doen.
Welke artikelen?
pi_80100507
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:23 schreef Omnifacer het volgende:
En ook al wordt de vrouw niet veroordeeld, dan nog snapt ze dat het TS wel menens is en dat ze een volgende keer er niet zo gemakkelijk van af komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:26:12 #165
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80100523
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die mededeling kan natuurlijk vormvrij geschieden. Uit het verhaal in de OP is evident dat de al dan niet binnendringer begreep dat ze ongewenst was, maar daar lak aan had.
Leuk verzonnen. Het moet een "vordering" zijn. Dat gaat helaas niet met een boze blik.
  Eindredactie Games donderdag 8 april 2010 @ 21:26:49 #166
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_80100567
Oke, je mag het slot dus niet vervangen, dan plaats je toch een tweede slot erbij
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 8 april 2010 @ 21:28:17 #167
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80100639
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:25 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Welke artikelen?
Lees zelf maar terug.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:32:48 #168
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80100909
Die vraag was retorisch, omdat geen enkel artikel dat stelt.

Maar leer vooral niks.
pi_80101123
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:02 schreef Omnifacer het volgende:

Nu komt ze ermee weg, terwijl er misschien wel andere bewoners zijn die soortgelijke ervaringen hebben en er baat bij kunnen hebben dat er nog iemand aangifte doet. Verder MOET die concierge helemaal geen sleutel hebben. Dat kan die beheerder wel als regel hanteren, maar daar is geen enkele wettelijke grondslag voor.
Wel als het in de huurvoorwaarden staat die de huurder heeft ondertekend
Leaf
  donderdag 8 april 2010 @ 21:36:44 #170
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_80101146
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Leuk verzonnen. Het moet een "vordering" zijn. Dat gaat helaas niet met een boze blik.
Huisvredebreuk is dus onmogelijk bij een doofstomme?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_80101358
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wel als het in de huurvoorwaarden staat die de huurder heeft ondertekend
Er kan nog zoveel in de huurvoorwaarden staan, als ze onbillijk zijn zijn ze gewoon vernietigbaar.
De verhuurder kan wel stellen dat je er alleen van maandag tot vrijdag mag wonen.

Ook al heb je getekend dan nog maakt dat niets uit.

En ja ik heb zelf meegemaakt dat de verhuurder onbillijke voorwaarden had gesteld, zo mocht ik niet samen wonen met iemand van het andere geslacht.
Toen hij er achter kwam dat ik dat wel deed, werd meteen de huur van zijn kant opgezegd.
1 brief later en ik had excuses en een grote bos bloemen en zelfs een huurverlaging als we het er maar bij lieten zitten.
  donderdag 8 april 2010 @ 21:42:51 #172
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80101475
tvp
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 8 april 2010 @ 21:43:28 #173
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80101507
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Er kan nog zoveel in de huurvoorwaarden staan, als ze onbillijk zijn zijn ze gewoon vernietigbaar.
De verhuurder kan wel stellen dat je er alleen van maandag tot vrijdag mag wonen.

Ook al heb je getekend dan nog maakt dat niets uit.

En ja ik heb zelf meegemaakt dat de verhuurder onbillijke voorwaarden had gesteld, zo mocht ik niet samen wonen met iemand van het andere geslacht.
Toen hij er achter kwam dat ik dat wel deed, werd meteen de huur van zijn kant opgezegd.
1 brief later en ik had excuses en een grote bos bloemen en zelfs een huurverlaging als we het er maar bij lieten zitten.
maar het verzoek om de conciėrge een vrije toegang in geval van nood te verlenen is niet onredelijk. i.t.t. de eisen die jij nu noemt.
Ik blijf er bij dat het niet erg is dat de conciėrge er bij Nood in kan. Wat er onder nood verstaan wordt valt misschien over te discussiėren echter dit incident valt zeker niet onder nood. Dat is iedereen het nu wel eens geworden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 8 april 2010 @ 21:49:33 #174
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80101884
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:36 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Huisvredebreuk is dus onmogelijk bij een doofstomme?
Jawel, en dat sluit mijn (correcte) bewering ook helemaal niet uit als je even logisch nadenkt.

Dat de dove ook niet kan praten voegt overigens helemaal niets toe.
pi_80102044
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:43 schreef Nizno het volgende:

[..]

maar het verzoek om de conciėrge een vrije toegang in geval van nood te verlenen is niet onredelijk. i.t.t. de eisen die jij nu noemt.
Ik blijf er bij dat het niet erg is dat de conciėrge er bij Nood in kan. Wat er onder nood verstaan wordt valt misschien over te discussiėren echter dit incident valt zeker niet onder nood. Dat is iedereen het nu wel eens geworden.
Ik kom in vele zorginstellingen, en als de bewoner geen toestemming gegeven heeft, komt er niemand binnen.
Ongeacht of de boel onder loopt of niet, en dat lijkt mij dan weer wel een calamiteit.
Wel is het zo dat er altijd telefoonnummers beschikbaar moeten zijn om te kunnen bellen in het geval van een calamiteit.
Pas nadat ze toestemming hebben verkregen ( kan dus ook een ander familielid of bekende van bewoner zijn) gaan ze pas naar binnen.

De bewoners wordt vooraf wel gevraagd om toestemming te geven zodat ze niemand hoeven te bellen, maar dit hoeven ze dus niet te doen, waardoor er in die situaties altijd eerst toestemming gevraagd moet worden, ongeacht dat ze een loper hebben en dus zonder dat iemand het hoeft te weten naar binnen kunnen gaan.

Mochten ze binnen geweest zijn dan laten ze ook altijd een briefje achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')