Dat de beslissingen eenmaal genomen worden verbaast me niks, wel als je onpopulaire maatregelen gebruikt voor je campagne.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:34 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Om een land bestuurbaar/overeind te houden zijn onpopulaire maatregelen soms nu eenmaal nodig. Als alle populaire maatregelen doorgedrukt worden omdat het volk dat wil dan gaat ons land simpelweg kapot.
[..]
Ik persoonlijk helemaal niets.
Ik doelde op de mensen die een regelgeving nodig vinden. Internet is al jaren een bron van gratis spul, als je dan 10 jaar later in 1 keer bedenkt "he dat moet eigenlijk anders", dan ben je in mijn ogen te laat met je regelgeving.
Valt bij mij onder de noemer integriteit.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:51 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
Dat de beslissingen eenmaal genomen worden verbaast me niks, wel als je onpopulaire maatregelen gebruikt voor je campagne.
Tsja, wat voor gevoel je erbij hebt is natuulijk een persoonlijk iets. Maar ik zie het niet als stelen (er is geen fysiek materiaal verdwenen in mijn zak wat de ander dan mist), de maatschappijen stonden al op hun achterste benen bij de invoering van het cassettebandje/ videorecorder etc. Toen hadden ze al moeten inspelen op de technologische veranderingen. Maar ja, als je blijft vasthouden aan een bejaard businessmodel dan houdt het een beetje op. Overigens heb ik wel het idee dat men meer en meer bezig is om zich te onderscheiden van de downloads, kijk bv naar Avatar 3D zoiets is thuis nog niet te doen, dus trek je klanten. Ook het afgelopen paasweekend was een topweekend voor de bioscopen.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee alleen muziek en films, en je kan wel zeggen dat het niet illegaal is, maar betalen voor de content doe ik niet en in wezen is het dan diefstal, ik weet dat de nederlandse wetgeving zo in elkaar zit dat het voor de wet niet illegaal is, maar als ik van bijv. de FunLovingCriminals hun laatste zelf gefinancierde album down voel ik me best lullig, wetende dat ze er zelf hun centen in hebben zitten, evengoed met arthouse films etc.
Ik heb nergens geen moeite mee, groot of klein. Het interesseert me namelijk geen ruk. Waarom ga je dan vragen, nou ik heb in het verleden oa flink wat boxen gekocht (VHS) daar heb ik destijds grof voor betaald. Toen kwam de DVD en als ik een beetje kwaliteit wilde dan ging ik weer grof betalen, nu is de DVD alweer stervende en kan ik die zooi wederom gaan aanschaffen op Blue Ray, wederom voor nog meer geld. Lazer toch op. Ik heb al die auteursrechten en weet ik veel wat al betaald. Feitelijk zou het zo moeten zijn dat ik mijn videobanden inlever en alleen voor de productiekosten ga betalen. Kortom ik heb geen enkel schuldgevoel bij het downloaden.quote:Met de grote commerciële producten heb ik minder moeite, maar dan nog, iemand heeft er ooit geld in gestoken en ik gebruik het zonder ervoor te betalen, illegaal of niet, en als dat met een kleine heffing geregeld zou kunnen worden is daar niks mis mee, mits DRM vrij en formaat onafhankelijk
Dat ze ermee bezig zijn is alleen maar goed, maar het gaat meer en meer richting Chinese praktijken.quote:En ik vind het juist goed dat partijen hiermee bezig zijn, sowieso kan ik me voor een groot deel wel in programma vinden, maar dat is meer iets voor [POL].
en net zoveel overhead en reserveringen als BUMA STEMRAquote:Op woensdag 7 april 2010 22:14 schreef gebrokenglas het volgende:
En dat heeft zeker net zo'n mooie sluitende administratie als de stichting Thuiskopie?
Afgezien daarvan zijn er al betaalsites waar je beschermde zaken tegen betaling kunt downloaden, dus dan zou je dubbel betalenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:17 schreef Devz het volgende:
Alleen als je dan ook onbeperkt alles wat je wilt mag downloaden. En aangezien dat nooit zal gebeuren, is zo'n heffing ook belachelijk.
Ik weet niet of dit voorstel gestoeld is op een bejaard business model, naar mijn mening juist niet, je betaald een beetje en mag t hele net downloaden, lijkt mij een goeie deal, het voorkomt juist zaken als het ACTA verdrag en content filtering, dingen waar ik juist weer erg huiverig voor ben, daarnaast is dit niet een idee wat gesteund word door de grote maatschappijen, die zitten juist vuistdiep in ACTA waarmee ze krampachtig proberen vast te houden aan hun eigen content bescherming, face it, het internet zoals we dat nu kennen gaat sowieso op de schop en daar kunnen we bar weinig tegen doen, een partij die een open betaalmodel wil introduceren in plaats van in geheim overleg een afgetimmerd model wil invoeren heeft dan overduidelijk mijn voorkeur.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:58 schreef AchJa het volgende:
Tsja, wat voor gevoel je erbij hebt is natuulijk een persoonlijk iets. Maar ik zie het niet als stelen (er is geen fysiek materiaal verdwenen in mijn zak wat de ander dan mist), de maatschappijen stonden al op hun achterste benen bij de invoering van het cassettebandje/ videorecorder etc. Toen hadden ze al moeten inspelen op de technologische veranderingen. Maar ja, als je blijft vasthouden aan een bejaard businessmodel dan houdt het een beetje op. Overigens heb ik wel het idee dat men meer en meer bezig is om zich te onderscheiden van de downloads, kijk bv naar Avatar 3D zoiets is thuis nog niet te doen, dus trek je klanten. Ook het afgelopen paasweekend was een topweekend voor de bioscopen.
Ik heb het vermoeden dat jij geen muzikanten kent, ik wel, genoeg zelfs, jongens die en hard werken en daarnaast 40-80 uur per week in hun studio'tje of oefenruimte zitten te kloten om tracks bij te slijpen tot ze ze goed genoeg vinden om de wereld in te sturen, meestal investeren ze in de loop van de jaren duizenden en duizenden euro's om hun apparatuur compleet te krijgen om dan nog es te zwijgen over de tijd die ze erin stoppen, als ze dan eindelijk hun eerste of tweede full length cd hebben uitgebracht in eigen beheer en daar 1000 stuks van hebben laten persen in de hoop die aan fans tijdens optredens te slijten, of aan bevriende dj's zodat hun track tijdens livesets gedraaid wordt is het zuur voor dat soort jongens om te zien hoe hun geld en moeite via internet wegdruipt over P2P netwerken, en nogmaals , ik doe het zelf ook en ik heb geen moeite met downloaden van millionsellers als Robbie Wiliams, maar juist voor de kleine producenten zou zo'n regeling een aardige opsteker zijnquote:Op woensdag 7 april 2010 21:58 schreef AchJa het volgende:
Ik heb nergens geen moeite mee, groot of klein. Het interesseert me namelijk geen ruk. Waarom ga je dan vragen, nou ik heb in het verleden oa flink wat boxen gekocht (VHS) daar heb ik destijds grof voor betaald. Toen kwam de DVD en als ik een beetje kwaliteit wilde dan ging ik weer grof betalen, nu is de DVD alweer stervende en kan ik die zooi wederom gaan aanschaffen op Blue Ray, wederom voor nog meer geld. Lazer toch op. Ik heb al die auteursrechten en weet ik veel wat al betaald. Feitelijk zou het zo moeten zijn dat ik mijn videobanden inlever en alleen voor de productiekosten ga betalen. Kortom ik heb geen enkel schuldgevoel bij het downloaden.
Juist niet, als ik iets van 4,50 extra moet betalen om legaal en ongecontroleerd te kunnen downen heeft dat niks met chinese praktijken te maken maar juist met een open economie, en juist over privacy op het internet zijn ze vrij duidelijk, daar willen ze voor waken alhoewel ik van Sophie in 't Veld nog steeds geen antwoord heb over hun standpunt betreffende INDECTquote:Op woensdag 7 april 2010 21:58 schreef AchJa het volgende:
Dat ze ermee bezig zijn is alleen maar goed, maar het gaat meer en meer richting Chinese praktijken.
Die sites zijn dan niet meer noodzakelijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:25 schreef jankooi het volgende:
[..]
Afgezien daarvan zijn er al betaalsites waar je beschermde zaken tegen betaling kunt downloaden, dus dan zou je dubbel betalen
en dat geloof je??quote:Op woensdag 7 april 2010 22:46 schreef Devz het volgende:
[..]
Die sites zijn dan niet meer noodzakelijk.
maar je moet dan gewoon betalen voor je aansluiting he!!quote:Op woensdag 7 april 2010 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle downloadhelden weer bij elkaar.
Flikker op met je internet heffing, ik koop mijn muziek en videos gewoon
Het is naar mijn mening ook geen verkeerde deal, maar Nederland kennende zal die deal wel weer uitdraaien op 48 heffingen, waar 48000 ambtenaren een fulltime job aan hebben. Ik ben ook totaal geen fan van ACTA achtige praktijken. Waar het mij in de hoofdmoot om gaat is juist de bemoeienis van de grote maatschappijen.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:26 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit voorstel gestoeld is op een bejaard business model, naar mijn mening juist niet, je betaald een beetje en mag t hele net downloaden, lijkt mij een goeie deal, het voorkomt juist zaken als het ACTA verdrag en content filtering, dingen waar ik juist weer erg huiverig voor ben, daarnaast is dit niet een idee wat gesteund word door de grote maatschappijen, die zitten juist vuistdiep in ACTA waarmee ze krampachtig proberen vast te houden aan hun eigen content bescherming, face it, het internet zoals we dat nu kennen gaat sowieso op de schop en daar kunnen we bar weinig tegen doen, een partij die een open betaalmodel wil introduceren in plaats van in geheim overleg een afgetimmerd model wil invoeren heeft dan overduidelijk mijn voorkeur.
Ik ken wel een aantal muzikanten (ben nb zelf 1 geweest, dan niet in de commerciele sfeer maar dan moet je denken aan bv het wereld muziek concours in Kerkrade) Maar ik ben wel zo reeel om gewoon te zeggen dat die trompet mij geen geld oplevert dus ga ik arbeiden voor mijn centen. Maar ik ga niet janken over het downloaden oid, want daar ligt de schuld niet.quote:Ik heb het vermoeden dat jij geen muzikanten kent, ik wel, genoeg zelfs, jongens die en hard werken en daarnaast 40-80 uur per week in hun studio'tje of oefenruimte zitten te kloten om tracks bij te slijpen tot ze ze goed genoeg vinden om de wereld in te sturen, meestal investeren ze in de loop van de jaren duizenden en duizenden euro's om hun apparatuur compleet te krijgen om dan nog es te zwijgen over de tijd die ze erin stoppen, als ze dan eindelijk hun eerste of tweede full length cd hebben uitgebracht in eigen beheer en daar 1000 stuks van hebben laten persen in de hoop die aan fans tijdens optredens te slijten, of aan bevriende dj's zodat hun track tijdens livesets gedraaid wordt is het zuur voor dat soort jongens om te zien hoe hun geld en moeite via internet wegdruipt over P2P netwerken, en nogmaals , ik doe het zelf ook en ik heb geen moeite met downloaden van millionsellers als Robbie Wiliams, maar juist voor de kleine producenten zou zo'n regeling een aardige opsteker zijn
Jammer dat je nog geen antwoord hebt, want ik heb ook een broertje dood aan al die maatregelen die ze voorstellen. Zie de laatste berichten maar in mijn onderschrift.quote:Juist niet, als ik iets van 4,50 extra moet betalen om legaal en ongecontroleerd te kunnen downen heeft dat niks met chinese praktijken te maken maar juist met een open economie, en juist over privacy op het internet zijn ze vrij duidelijk, daar willen ze voor waken alhoewel ik van Sophie in 't Veld nog steeds geen antwoord heb over hun standpunt betreffende INDECT
Das gek. Ik dacht dat de meeste Nederlanders nu al minstens dat bedrag betalen voor hun internet.quote:Op donderdag 8 april 2010 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat verreweg het gros van de internetters best een 10tje overhebben per maand voor het downloaden, waarom deze shit niet gewoon op die manier in het vat gieten.
Daarbovenop.quote:Op donderdag 8 april 2010 00:22 schreef VeX- het volgende:
[..]
Das gek. Ik dacht dat de meeste Nederlanders nu al minstens dat bedrag betalen voor hun internet.
Nou inderdaad. De downloaders zijn namelijk ook de kopers.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:11 schreef Xaryna het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als de politiek eens wat minder naar de platenmaatschappijen zou luisteren en zich meer zou baseren op wetenschappelijke onderzoeken. Of op zijn minst eens naar de wensen van de burger zuo luisteren
Precies, dit lijkt mij een ideaal plan als het inderdaad op deze manier wordt uitgewerkt.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Want? Jij wil alles gratis?
Ik wil best dat artiesten iets verdienen aan al die downloads.
Schrijf bij mij maar gewoon een tientje per maand af, en dan alle muziek gewoon legaal zonder gezeik.
Downloaden heeft het kopen overbodig gemaakt wmb.quote:Op donderdag 8 april 2010 00:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou inderdaad. De downloaders zijn namelijk ook de kopers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |