abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 april 2010 @ 13:16:33 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_80665645
die present danger is wel gaaf
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 24 april 2010 @ 16:15:09 #77
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_80669385
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 03:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat er geen standaard laf mainstream kickje in zit..?
pi_80670024
Lekkah met z'n allen mainstream afzeiken echte liefhebbers hier en vooral zo begripvol voor andere smaken begint wel een PF forum te lijken hier soms
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_80673944
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 13:09 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

nee omdat ik hier niks aan vind
De track is zeer goed geproduceerd, echt een 10 waard. Dat je de track niks vind kan ik me voorstellen maar om dat te gaan zeggen..
pi_80673977
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
Lekkah met z'n allen mainstream afzeiken echte liefhebbers hier en vooral zo begripvol voor andere smaken begint wel een PF forum te lijken hier soms
Er is een hoop mis met de huidige mainstream scene, dus veel onbegrip kan je daar niet mee hebben denk ik?
pi_80674206
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:19 schreef julian6 het volgende:

[..]

Er is een hoop mis met de huidige mainstream scene, dus veel onbegrip kan je daar niet mee hebben denk ik?
JULLIE VINDEN de huidige mainstream misschien niks, maar dat maakt het nog geen feit Kortzichtigheid is weer gebleken in dit topic... erg jammer
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_80675114
Ik vind het niet niks, maar mag wel iets meer innovatie enzo.
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:48:52 #83
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_80678111
Er is veel kritiek op mainstream hardcore. Lijkt me dat dat niet zonder reden is.
pi_80678793
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:48 schreef NoizEkick het volgende:
Er is veel kritiek op mainstream hardcore. Lijkt me dat dat niet zonder reden is.
Ah... net als in de klas: als iedereen laag scoort, dan ligt het toch aan de leraar?
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:00 schreef julian6 het volgende:
Ik vind het niet niks, maar mag wel iets meer innovatie enzo.
Hoezo? het is gewoon een nieuwe stijl, net zoals early allemaal redelijk op elkaar lijkt en hetzelfde geldt voor industrial... het is gewoon een stroming en het bevalt je.. of niet.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_80679252
Gast, je slaat de plank volledig mis. Industrial kan je in de verste verte niet vergelijken met mainstream hardcore. Als er 1 stijl innovatief is dan is het wel industrial. Ik kan maar weinig nummers verzinnen die ik op elkaar vind lijken terwijl je bij mainstream bijna altijd dezelfde opbouw, climax en afbouw hebt.

en die vergelijking van klas, lage score en leraar met een muziekstijl moet je ff uitleggen.
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:29:06 #86
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_80679437
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:10 schreef Neo-Mullen het volgende:

Ah... net als in de klas: als iedereen laag scoort, dan ligt het toch aan de leraar?
Ik snap je vergelijking niet helemaal, maargoed.

Het feit dat er -zowel 'van binnen' als 'van buiten'- aardig wat kritiek geleverd wordt op Mainstream, doet je toch wel het vermoeden krijgen dat er misschien een nieuwe weg ingeslagen zou kunnen worden. Ongeveer alle Mainstream is gewoon een herkauwing van hetzelfde riedeltje, en in mijn ogen niet wat Hardcore zou moeten zijn. En daar zijn blijkbaar veel mensen het mee eens.


-edit: wat Julian hierboven dus zegt.
pi_80679625
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:24 schreef julian6 het volgende:
Gast, je slaat de plank volledig mis. Industrial kan je in de verste verte niet vergelijken met mainstream hardcore. Als er 1 stijl innovatief is dan is het wel industrial. Ik kan maar weinig nummers verzinnen die ik op elkaar vind lijken terwijl je bij mainstream bijna altijd dezelfde opbouw, climax en afbouw hebt.
Kan wel zijn, maar maakt het dat gelijk kut? Daarbij zie ik wel degelijk veranderingen in de opbouw van nummers. Kijk bijvoorbeeld naar het MOH Anthem van dit jaar. Knalt vanaf het begin naar een soort van climax, bouwt af naar een break en pakt dan de echte climax. Dat is ander dan een 'toktoktok'-intro gevolgd door een break, gevolgd door een climax en een toktoktok-outro
quote:
en die vergelijking van klas, lage score en leraar met een muziekstijl moet je ff uitleggen.
NoizEkick zegt dat er wel iets mis met de mainstream moet zijn omdat er zoveel kritiek op is. Dat doet me denken aan het verhaaltje dat ik op school hoor: een klas haalt gemiddeld lage punten en dus is de leraar het volgens de leerlingen schuld: 'als zoveel leerlingen een onvoldoende halen, dan ligt het toch niet aan de leerlingen'
Mainstream is volgens de haters kut. Waarom? 'Als zoveel mensen klagen, moet het toch wel kut zijn'... Boeit ook verder niet, het is gewoon iets dat mij te binnen schoot.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_80679697
Deze discussie hebben we ook al eerder gehad. Jij vindt het misschien goed, maar je kan moeilijk ontkennen dat elk nieuw nummer wel erg veel weg heeft van eerder uitgebrachte nummers (die succes hadden).
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:42:17 #89
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_80679876
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:34 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar maakt het dat gelijk kut? Daarbij zie ik wel degelijk veranderingen in de opbouw van nummers. Kijk bijvoorbeeld naar het MOH Anthem van dit jaar. Knalt vanaf het begin naar een soort van climax, bouwt af naar een break en pakt dan de echte climax. Dat is ander dan een 'toktoktok'-intro gevolgd door een break, gevolgd door een climax en een toktoktok-outro
[..]

NoizEkick zegt dat er wel iets mis met de mainstream moet zijn omdat er zoveel kritiek op is. Dat doet me denken aan het verhaaltje dat ik op school hoor: een klas haalt gemiddeld lage punten en dus is de leraar het volgens de leerlingen schuld: 'als zoveel leerlingen een onvoldoende halen, dan ligt het toch niet aan de leerlingen'
Mainstream is volgens de haters kut. Waarom? 'Als zoveel mensen klagen, moet het toch wel kut zijn'... Boeit ook verder niet, het is gewoon iets dat mij te binnen schoot.
Ehm ja, maar dan gaat jouw vergelijking niet echt op, in dit geval. Want het is wel opvallend dat er zelfs een 'leraar' is (Promo), die aangeeft dat de hedendaagse Hardcore -ik noem het gewoon Hardcore, want Mainstream is toch, helaas, hét gezicht van Hardcore tegenwoordig- kwalitatief in het slop zit en uitgekauwde meuk begint te worden. Als er iemand is die daar kijk op heeft, dan is het Promo wel.
pi_80679942
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:36 schreef julian6 het volgende:
Deze discussie hebben we ook al eerder gehad. Jij vindt het misschien goed, maar je kan moeilijk ontkennen dat elk nieuw nummer wel erg veel weg heeft van eerder uitgebrachte nummers (die succes hadden).
Dat gaat inderdaad voor een groot deel van de mainstream op ja, maar dat maakt het niet kut. De melodie en de kick variëren nog altijd van elkaar. Angerfist nummers hebben een heel andere opbouw dan die van EA bijvoorbeeld.
Ik vind het gewoon sneu dat het gelijk zo negatief moet worden bestempeld. Dat je het niks vindt, oke, maar om het nou af te gaan zeiken snap ik niet helemaal. Ik hou bijvoorbeeld niet van speedcore zoals CSR enzo, maar daar klaag ik toch ook nooit over?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_80679972
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:34 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar maakt het dat gelijk kut? Daarbij zie ik wel degelijk veranderingen in de opbouw van nummers. Kijk bijvoorbeeld naar het MOH Anthem van dit jaar. Knalt vanaf het begin naar een soort van climax, bouwt af naar een break en pakt dan de echte climax. Dat is ander dan een 'toktoktok'-intro gevolgd door een break, gevolgd door een climax en een toktoktok-outro
[..]

NoizEkick zegt dat er wel iets mis met de mainstream moet zijn omdat er zoveel kritiek op is. Dat doet me denken aan het verhaaltje dat ik op school hoor: een klas haalt gemiddeld lage punten en dus is de leraar het volgens de leerlingen schuld: 'als zoveel leerlingen een onvoldoende halen, dan ligt het toch niet aan de leerlingen'
Mainstream is volgens de haters kut. Waarom? 'Als zoveel mensen klagen, moet het toch wel kut zijn'... Boeit ook verder niet, het is gewoon iets dat mij te binnen schoot.
Verschil is dat de kritiek gebaseerd is op wel erg solide argumenten. Steeds hetzelfde trucje wordt herhaald. Ik word een beetje moe van die producers met tunnelvisie. Je kunt zooveel doen met hardcore maar zij doen steeds hetzelfde. Ik vind dat ze daarvoor ook best wel naar andere muziekstijlen mogen kijken.

En op mijn school heb ik een wiskunde lerares die er echt niks van bakt. Kent bepaalde woorden niet, spreekt half pools, staat op het randje van een burn-out en kan niet met leerlingen omgaan. Dus zij is echt wel deels de oorzaak van de lage cijfers in mijn klas.

Het MOH anthem van dit jaar is wel vetjes ja, kleine uitzondering op de regel maar volgt nog wel op grote lijnen het vaste patroon v mainstream hardcore
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:26:53 #92
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_80681550
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik vind het gewoon sneu dat het gelijk zo negatief moet worden bestempeld. Dat je het niks vindt, oke, maar om het nou af te gaan zeiken snap ik niet helemaal. Ik hou bijvoorbeeld niet van speedcore zoals CSR enzo, maar daar klaag ik toch ook nooit over?
Mainstream is hét gezicht van het genre Hardcore, speedcore is dat niet. Genoeg reden dus om daarover te discussiëren.

Wat veel mensen gewoon niet begrijpen, is hoe Hardcore veranderd is van snelle, ruige, rauwe en vooral verrassende muziek, naar een soort van Hardstyle met een iets hardere/snellere kick, waarbij de meeste nieuwe tracks volgens dezelfde formule en sounds gemaakt worden. Tenminste, zo kijk ik er naar, en ik hoor veel mensen die er net zo over denken.
  maandag 26 april 2010 @ 08:58:55 #93
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_80718448
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 23:26 schreef NoizEkick het volgende:
Wat veel mensen gewoon niet begrijpen, is hoe Hardcore veranderd is van snelle, ruige, rauwe en vooral verrassende muziek, naar een soort van Hardstyle met een iets hardere/snellere kick, waarbij de meeste nieuwe tracks volgens dezelfde formule en sounds gemaakt worden. Tenminste, zo kijk ik er naar, en ik hoor veel mensen die er net zo over denken.
Eensch, mainstream hardcore lijkt echt veel op hardstyle. De producers die hier dan ook verantwoordelijk voor zijn imho zijn de producers die beiden maken.
Ik ben echter niet van mening dat het heel slecht is oid. Er is een groot publiek die er voor gaat waardoor de mensen die zeggen dat het "vroegah" harder en beter was eigenlijk gewoon niet meer de doelgroep zijn. Ik beschouw mezelf ook zo'n iemand. Ik kan hardstyle meestal wel waarderen, maar op een gegeven moment moet er wel gebeukt worden. Daarin kan de meeste mainstream gewoon niet meer voldoen.

Hardcore4Life CD2 gemixt door held Promo is trouwens wel erg bruut! Erg fijne cd!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 26 april 2010 @ 09:17:05 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80718767
Wat er al niet kan gebeuren na een opmerking die niet eens zo bedoeld was .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 26 april 2010 @ 14:13:46 #95
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_80727103
Leuk hè?
pi_80727492
Dat dit kan in Nederland
Ik ga naar Defqon.1 14.gif
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 26 april 2010 @ 14:35:23 #97
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_80727816
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat dit kan in Nederland
Ik ga naar Defqon.1 14.gif
ik ook !
The Outside Agency
  maandag 26 april 2010 @ 14:36:34 #98
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_80727858
x3
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 26 april 2010 @ 14:40:32 #99
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_80727983
Mad Dog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Outside Agency
pi_80727998
Wel kut, want vriendinlief gaat diezelfde dag naar Aruba voor 5 fucking weken Dus dan ben ik niet zo blij als ik vanaf Schiphol naar Almere moet gaan.
Maargoed, zal me er toch wel gaan vermaken.
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')