abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 19:29:49 #176
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80094823
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:24 schreef GimmeGore het volgende:
zo meteen maar eens een telefoon gesprek voor morgen voorbereiden.
Voorbereiden
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  donderdag 8 april 2010 @ 19:31:07 #177
247161 ikke043
pi_80094893
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:14 schreef francis998 het volgende:

[..]

Het is toch iets meer dan 350, als uitwonende en lening erbij. MAar dat is dus het minpunt, maar deels zou ik aleen huur enzo erbij krijgen..want ik betaal letterlijk alles voor mezelf al...op huur/eten enzo, welke dan meer wordt dan de 250 kostgeld nu..
Voor mij kwam het op een ¤325 uit. Mijn ouders verdienen teveel
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_80095325
quote:
Schrijf de belangrijkste dingen die je wil gaan zeggen op in de volgorde waarin je de dingen naar de ander toe duidelijk wil maken.
Leef jezelf vantevoren ook in die ander en bedenk dan welke tegenvragen ze zouden kunnen stellen.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_80096897
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:31 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Willen je ouders meebetalen aan je studie/huur/levensonderhoud?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:23:06 #180
295984 Demise
I saw you look away
pi_80097190
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:31 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Same here, maar mijn ouders betalen het collegegeld, dus ik heb er nog profijt van ook. Misschien overleggen of je ouders bij willen betalen? Het is namelijk (volgens de wet) verplicht om je kinderen tot hun 21e financieel te onderhouden.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80097210
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:16 schreef Demise het volgende:

[..]

Oh, dan ben je bijna net zo oud als ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Haha, doordeweeks iets van half 11, behalve als er voetbal is natuurlijk ;o
en in 't weekend iets van 12u/1u. Als er een feest is iets van 2u/half 3 Al heb ik wel enorm moeten zeiken om deze tijden iets van 1-2 jaar lang..
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80097319
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:23 schreef Demise het volgende:

[..]

Same here, maar mijn ouders betalen het collegegeld, dus ik heb er nog profijt van ook. Misschien overleggen of je ouders bij willen betalen? Het is namelijk (volgens de wet) verplicht om je kinderen tot hun 21e financieel te onderhouden.
Een bijbaantje wil ook wel eens helpen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:30:58 #183
295984 Demise
I saw you look away
pi_80097600
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:23 schreef Spoortie het volgende:

[..]

Haha, doordeweeks iets van half 11, behalve als er voetbal is natuurlijk ;o
en in 't weekend iets van 12u/1u. Als er een feest is iets van 2u/half 3 Al heb ik wel enorm moeten zeiken om deze tijden iets van 1-2 jaar lang..

Aan jou heb ik ook niets. Totaal geen solidariteit onder jongeren meer. Maar het verschilt niet eens zo heel erg veel, doordeweeks dan.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dan moet je al wel een bijbaantje kunnen vinden, kunnen werken en ook nog eens een baantje volhouden naast je studie. Voor veel studenten is dat al niet gemakkelijk, laat staan als je ook nog extra prikkels binnenkrijgt dankzij een ASS, stel ik me zo voor. Ik ben wel van plan te blijven werken (als ik tenminste nog een keer contractverlenging krijg, op dit moment loopt m'n contract tot mei volgend jaar met nog één keer een mogelijkheid tot verlengen), maar ik weet nog niet hoeveel. Ligt eraan hoe zwaar ik het studeren ervaar. Bovendien wil ik in mijn tweede jaar sterrenkunde misschien een tweede studie erbij doen, de vraag is hoeveel tijd ik dan nog overhoud om te werken, natuurlijk.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_80097666
quote:
wat voor soort gesprek?
En idd, gewoon de belangerijke dingen noteren...
quote:

[..]

hahaha...dit is onmogelijk, ten 1e moeder leeft van uitkering, pa leeft van een miezerig klein pensioentje. Dus economisch kunnen ze niet helpen.

En tja..ik ben 23, dus ruim over de 21 heen...dus ze verplichten ...forget it
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

enne..ik zie me al werken en studeren...gaat dus niet lukken..ik hou eigenlijk meer van werken dan studeren en kamp al met motivatie problemen..dus dan gaat het baantje steeds meer tijd kosten voor mij..enzo.
pi_80097740
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:46 schreef Ferrobarr het volgende:

Volgens mij valt dat reuze mee en wordt het tijd dat jij eens wat minder bescheiden over jezelf bent. Je bent in ieder geval de best functionerende autist in dit topic (mijn mening).

Goed dat je dat zegt. Nu wil ik beter zijn dan Demise. *immer competitiedrang*
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:48 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Hoe kan dat, moeite met nieuwe mensen op een eenvoudig internetforum?

Ik herken het wel. Ik vind nieuwe mensen ook nooit aardig. Hier dus ook niet. Ik weet het van mezelf, maar het is toch zo. En als ik bijv. een paar weken niet in een topic kom en opeens zijn er allemaal anderen, dan vind ik het gewoon een stom topic geworden.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:02 schreef Autidude het volgende:
En daarnaast ben ik een beetje huiverig omdat het Fok is en er hier heel veel kinderachtige figuren rondhangen.. en dan ben ik een beetje wantrouwend.. Je kan zomaar met een troll te maken hebben.
Niet dat ik dat nu signaleer hier in dit topic, maar het speelt wel mee in de gedachtengangen.
Dat ook.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:11 schreef Autidude het volgende:

En het meest mooie van al dat rare gedoe is dat als ik dus straks ga werken, het mij meer geld gaat kosten.
Want dan val ik heel toevallig nét buiten de huurtoeslag en ontheffingen. Als ik fulltime ga werken in een zware arbeid dom werk kutbaan, moet ik ongeveer 300 tot 350 euro netto per maand inleveren.
En ik hou van werken! Ik kom er alleen niet tussen.
Is het niet mogelijk een aantal uur per week te werken met behoud van uitkering? Iemand die ik ken doet dat. Die werkt gewoon in een supermarkt onder begeleiding van een jobcoach en krijgt gewoon zijn uitkering omdat hij niet kan tegen de stress van salaris krijgen en dus MOETEN werken voor zijn salaris. Zo heeft hij gewoon altijd zijn geld, maar hij doet toch wat.
pi_80098041
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:30 schreef Demise het volgende:

[..]

Aan jou heb ik ook niets. Totaal geen solidariteit onder jongeren meer. Maar het verschilt niet eens zo heel erg veel, doordeweeks dan.
[/qoute]
Mijn ouders waren ook vrij streng. Dus je bent heus niet de enige hoor. Tot mijn 18de moest als ik naar een feestje ging om 11 uur thuis zijn. Later werd dat 12uur. Toen was ik 16/17
Alleen toen ik 17 was had ik een tv op mijn kamer dus en had eigenlijk geen bedtijd meer. Toen ik naar het MLO ging liep ik 's morgens kranten en ging altijd om half tien slapen. Omdat ik anders te weinig slaap kreeg. En daar koos ik zelf voor.
[qoute]
[..]

Dan moet je al wel een bijbaantje kunnen vinden, kunnen werken en ook nog eens een baantje volhouden naast je studie. Voor veel studenten is dat al niet gemakkelijk, laat staan als je ook nog extra prikkels binnenkrijgt dankzij een ASS, stel ik me zo voor. Ik ben wel van plan te blijven werken (als ik tenminste nog een keer contractverlenging krijg, op dit moment loopt m'n contract tot mei volgend jaar met nog één keer een mogelijkheid tot verlengen), maar ik weet nog niet hoeveel. Ligt eraan hoe zwaar ik het studeren ervaar. Bovendien wil ik in mijn tweede jaar sterrenkunde misschien een tweede studie erbij doen, de vraag is hoeveel tijd ik dan nog overhoud om te werken, natuurlijk.
Inderdaad je moet een baantje vinden/behouden. En dat ook nog in combinatie met je studie kunnen volhouden.
En dat is erg lastig. Weet ik ook uit eigen ervaring.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 8 april 2010 @ 20:40:43 #187
295984 Demise
I saw you look away
pi_80098080
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:32 schreef francis998 het volgende:

[..]

hahaha...dit is onmogelijk, ten 1e moeder leeft van uitkering, pa leeft van een miezerig klein pensioentje. Dus economisch kunnen ze niet helpen.

En tja..ik ben 23, dus ruim over de 21 heen...dus ze verplichten ...forget it

[..]
In jouw geval wordt het wel lastig, inderdaad, maar misschien dat de situatie bij ikke043 wel zo is dat z'n ouders kunnen bijbetalen. En sowieso kun je ze niet echt dwingen (tenminste, zou niet weten hoe) om je te onderhouden, maar als het er echt op aan komt kunnen je ouders je dus niet met 18 jaar op straat zetten zo van: nou, bekijk het maar! wij zijn van je af.
pi_80098147
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:33 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik functioneer minstens net zo goed als Demise zo niet beter
14 SHADES OF GREY
pi_80098373
quote:

[..]

[..]
Ik vraag me af hoe Ferrobar in staat is om het "functioneren"van anonieme personen te vergelijken die bovendien flink van leeftijd verschillen. Of zelfs in een andere levensfase zitten.

Nog afgezien dat het functioneren van een (17 jarige) scholier niks zegt over later als het echte leven begint. School is maar spelen.

Vrij onzinnig dus.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:47:11 #190
295984 Demise
I saw you look away
pi_80098452
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]

Mijn ouders waren ook vrij streng. Dus je bent heus niet de enige hoor. Tot mijn 18de moest als ik naar een feestje ging om 11 uur thuis zijn. Later werd dat 12uur. Toen was ik 16/17
Alleen toen ik 17 was had ik een tv op mijn kamer dus en had eigenlijk geen bedtijd meer. Toen ik naar het MLO ging liep ik 's morgens kranten en ging altijd om half tien slapen. Omdat ik anders te weinig slaap kreeg. En daar koos ik zelf voor.

[..]

Inderdaad je moet een baantje vinden/behouden. En dat ook nog in combinatie met je studie kunnen volhouden.
En dat is erg lastig. Weet ik ook uit eigen ervaring.
Ach, mijn ouders zijn wel streng, denk ik, maar over het algemeen komen hun regels wel overeen met mijn normen en waarden. Niet roken, geen drugs, laten weten waar ik ben, bij wie ik ben, altijd bereikbaar zijn, etc. We botsen alleen echt met de regel 'geen sex voor je 18e'. Eerst was dat voor het huwelijk, maar mijn argument dat dat wel erg hypocriet was (tja mam, teveel over eigen ervaringen verteld tijdens de voorlichting ) sneed wel hout. Mijn vader schijnt echter te denken dat die regel op mijn 16e en 17e hetzelfde inhoudt als 'geen echte serieuze vriendjes tot je 18e'. Dat zorgt weer voor heel erg veel overbeschermend gedrag waar ik geen zin in heb. Mijn moeder weet/vermoed volgens mij wel dat ik geen maagd meer ben, maar het is een soort onuitgesproken afspraak dat we het daar niet over hebben met mijn vader.
pi_80098493
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:40 schreef Demise het volgende:

[..]

Soort zoekt soort. Hoe dommer het koffiemeisje, hoe dommer de CEO.
Geloof me. Een slimme CEO heb ik nog nooit ontmoet.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:48:33 #192
295984 Demise
I saw you look away
pi_80098520
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe Ferrobar in staat is om het "functioneren"van anonieme personen te vergelijken die bovendien flink van leeftijd verschillen. Of zelfs in een andere levensfase zitten.

Nog afgezien dat het functioneren van een (17 jarige) scholier niks zegt over later als het echte leven begint. School is maar spelen.

Vrij onzinnig dus.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:42 schreef Demise het volgende:
Die vergelijking kun je pas echt goed trekken als ik ook echt ga werken, natuurlijk. Een bijbaantje bij de supermarkt of een schoolcarriere is nou niet het beste referentiemateriaal.
pi_80098629
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef Demise het volgende:

[..]

[..]
Inderdaad. Maar ik hoop dat jij uiteraard goed terecht zal komen.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:52:24 #194
247161 ikke043
pi_80098726
quote:

[..]

quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Willen je ouders meebetalen aan je studie/huur/levensonderhoud?
Ze doen ook best veel betalen, de verzekeringen en collegeld. En ja ik woon thuis dus de grootste kosten die ik heb zijn printkosten op school, boeken ...... Andere schoolspullen. Maar als ik mijn P niet in 1 jaar zou halen ze stopten met betalen

Ben nu een boek aan het lezen genaamd : "Basis cursus Autocad 2010 en LT 2010" .

EN DAT IS SAAI
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_80098747
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik functioneer minstens net zo goed als Demise zo niet beter
Sterker nog : Jij functioneert beter dan Demise+sempron2400+Ferrobar+Satsuma+ikke043+autidude+EG
pi_80098771
quote:

Is het niet mogelijk een aantal uur per week te werken met behoud van uitkering? Iemand die ik ken doet dat. Die werkt gewoon in een supermarkt onder begeleiding van een jobcoach en krijgt gewoon zijn uitkering omdat hij niet kan tegen de stress van salaris krijgen en dus MOETEN werken voor zijn salaris. Zo heeft hij gewoon altijd zijn geld, maar hij doet toch wat.
In principe mag ik de eerst komende tijd sowieso niet meer dan 20 uur per week werken. Het mag denk ik wel, maar of dat handig is? Ik ben iig voor 80-100% afgekeurd, ben niet verplicht om te werken, maar de keuringsarts had wel gezegd 20 uur per week. Ik snap zelf ook niet zo goed wat de bedoeling daarvan is. En het reintegratiebureau krijgt 2 jaar de tijd om aan/met mij te werken.

Maar ik heb ook geen flauw idee wat er allemaal mogelijk is. Behalve dan dat er hier in de buurt heel weinig is en als er dan een vacature is dan zijn alle andere kandidaten altijd wel meer geschikt dan ik. Of iig goedkoper. En dan komt er bij dat ik een simpele saaie baan zonder uitdaging niet zo lang kan volhouden, ik raak dan zwaar depresief en suicidaal. En op een gegeven moment heb ik dan ook geen motivatie meer of ga ik het bedrijf haten en dat soort dingen. Bij mijn laatste baan voor langere tijd had ik op het laatst het nummer van de Arbeidsinspectie onder snelkeuzetoets staan in mijn telefoon.

Ik zou ook wel graag vrijwilligerswerk willen doen, bij iets goeds.. Ik ben bijvoorbeeld helemaal enthousiast over dierenthuis.nl dat vind ik echt mooi en ik heb daar ook adoptiediertjes. Maar dat is weer te ver weg.
En liever doe ik gewoon een betaalde baan met een beetje leuk en enigzins sophisticated werk.
En ik had dan zelf al bedacht dat dan 32 uur per week ideaal zou zijn.. 2 dagen werken, woensdag vrij (rust en regeldag) en dan weer 2 dagen werken en dan weekend. Ik denk dat ik het op die manier veel beter kan volhouden.

Maar het is allemaal nog maar afwachten, ook met op mijzelf wonen.. dat duurt ook nog eventjes.
Is ook zo mooi. Ik heb een psych achter mij staan, een SPW'er, huisarts, MEE, TIZ, UWV, Voorzet, Sociaal maatschappelijk werk, Sociaal.nl .. die springen allemaal net zo hard als mij om die urgentie afhandeling.
Alleen de gemeente werkt niet mee, die luistert niet eens naar het verhaal.. ziet mij niet als individu.
Maar dat komt ook wel weer goed. Op korte termijn zitten we op een punt dat die mensen wel gaan lopen pushen
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80098790
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:47 schreef Demise het volgende:

[..]

Ach, mijn ouders zijn wel streng, denk ik, maar over het algemeen komen hun regels wel overeen met mijn normen en waarden. Niet roken, geen drugs, laten weten waar ik ben, bij wie ik ben, altijd bereikbaar zijn, etc. We botsen alleen echt met de regel 'geen sex voor je 18e'. Eerst was dat voor het huwelijk, maar mijn argument dat dat wel erg hypocriet was (tja mam, teveel over eigen ervaringen verteld tijdens de voorlichting ) sneed wel hout. Mijn vader schijnt echter te denken dat die regel op mijn 16e en 17e hetzelfde inhoudt als 'geen echte serieuze vriendjes tot je 18e'. Dat zorgt weer voor heel erg veel overbeschermend gedrag waar ik geen zin in heb. Mijn moeder weet/vermoed volgens mij wel dat ik geen maagd meer ben, maar het is een soort onuitgesproken afspraak dat we het daar niet over hebben met mijn vader.
Mijn ouders weten een groot aantal dingen die ik gedaan heb niet.
Maar echte regels over alcohol, drugs of seks heb ik nooit gehad. Trouwens nooit echt seksuele voorlichting gehad enzo van mijn ouders
Een keer stomdronken thuis gekomen. Mijn vader moest mij de deur open doen. Omdat ik de deur niet meer open kreeg. Toen zei mijn vader voortaan minder drinken. En sindsdien is dat ook nooit meer gebeurd Geen straf dus. Maar goed toen was ik ook al 19.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 8 april 2010 @ 20:53:49 #198
295984 Demise
I saw you look away
pi_80098797
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik hoop dat jij uiteraard goed terecht zal komen.
Ik ook.

Vandaag trouwens een college sociolinguistics gevolgd, erg leuk. Dat houd ik in mijn achterhoofd voor m'n minor.
pi_80098860
quote:
Ik herken het wel. Ik vind nieuwe mensen ook nooit aardig. Hier dus ook niet. Ik weet het van mezelf, maar het is toch zo. En als ik bijv. een paar weken niet in een topic kom en opeens zijn er allemaal anderen, dan vind ik het gewoon een stom topic geworden.
[..]

[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die daar last van heb. Ik hou ook van vastigheid. Dat sempron2400 het slechts als platte tekst ziet, verbaasd mij enigszins
pi_80098992
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef ikke043 het volgende:

[..]

[..]

Ze doen ook best veel betalen, de verzekeringen en collegeld. En ja ik woon thuis dus de grootste kosten die ik heb zijn printkosten op school, boeken ...... Andere schoolspullen. Maar als ik mijn P niet in 1 jaar zou halen ze stopten met betalen

Ben nu een boek aan het lezen genaamd : "Basis cursus Autocad 2010 en LT 2010" .

EN DAT IS SAAI
Dat zit wel goed dus
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sterker nog : Jij functioneert beter dan Demise+sempron2400+Ferrobar+Satsuma+ikke043+autidude+EG+ Francis
Dat valt ook wel weer mee hoor. Ik heb een baan en een huis. Maar dat maakt mij toch niet succesvoler dan andere hier. Misschien hebben andere op andere terreinen wel meer succes dan ik.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')