Handig voor de leraar, zo’n tweede leraar erbij, maar: what’s in it for you? Vind je het leuk om te doen of zou je je liever verder in de stof verdiepen? In dat laatste geval zou de (echte) leraar je ook wat extra stof kunnen geven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:57 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik vind scheikunde ook echt heel erg leuk, ware het niet dat het echt ontzettend gemakkelijk is. Het hoofdstuk waarin we nu bij paragraaf 3 zijn (van de 8), heb ik al af. En dan is er niet iets wat ik kan gaan doen, dus ik ben een soort van 2e leraar die dingen uitlegt. Dan worden de lessen af en toe wel erg saai.
Mja. Het is wel jammer. Ik houd van dansen. Maar ik heb hoofdpijn, ben moe, heb een lange dag gehad... Het is wel weer mooi geweest.
[..]
Goed dat je dat kunt; mij lukt dat niet altijd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:02 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik heb momenteel heel erg veel last van onnodig piekeren. Gelukkig weet ik dat en heb ik sowieso als eerste reactie op een bepaald gevoel al: waarom voel ik dit? Als dan blijkt dat er geen aanwijsbare reden voor is, duw ik het weg en dan is het klaar.
[..]
Volgens mij valt dat reuze mee en wordt het tijd dat jij eens wat minder bescheiden over jezelf bent. Je bent in ieder geval de best functionerende autist in dit topic (mijn mening).quote:
Weten ze op je werk eigenlijk dat je autistisch bent?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik werk momenteel bij een levensmiddelenbedrijf. En daar doe ik fysische kwaliteitscontrole van grondstoffen. Het bedrijf maakt ondere andere koffie en instantproducten
lol, whut?quote:Op woensdag 7 april 2010 10:02 schreef DeHovenier het volgende:
Beetje brak nu, gisteravond ben ik naar m'n zus gegaan die haar verjaardag vierde, en daarna ging ik nog een paar biertjes drinken met 2 vrienden van mijn zus in het appartement van 1 van die vrienden. Daar nog een gare film gezien over iemand die bij een mortuarium werkte en de liefde ging bedrijven met een lijk![]()
Maar het was wel gezellig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door robuust89 op 07-04-2010 10:44:45 ]Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
Ik bedoelde het nog iets breder. Als in dat Demise van de posters hier het best functioneert in de maatschappij.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:39 schreef robuust89 het volgende:
[..]
lol, whut?ik zie dat je ook een goeie filmsmaak heb
![]()
![]()
@Demise: nu ben ik rete-nieuwsgierig; wat voor dansen doe je? stijldansen?![]()
en ik ga mee met ferrobarr, en concludeer ook dat je een kwaliteitsuser ben(die humor, geweldig
)
[..]
Ik hoop dat Tijn uiteindelijk een vaste baan krijgtquote:Op woensdag 7 april 2010 08:25 schreef Ferrobarr het volgende:
Goed bezig!! En wat EchtGaaf al schreef: een goede prestatie in deze mindere tijden.
[..]
Ik vind zelf van niet, maar de ruimte om anders te zijn is er haast niet.....Je wordt min of meer tot conformisme gedwongen. Zeker als mensen mee willen doen.quote:Bestaan er normalen mensen???
[..]
Ik heb wel moeite met steeds nieuwen, ook hier dus.quote:Welkom! Het wordt druk hier...
[..]
Tja, als ik op oude bekenden google, dan zak ik door de grond. Zeker als je weet dat je op school minstens zo goed was als hen.quote:Begrijpelijk; zelfs ik heb het daar soms best moeilijk mee, terwijl ik nog best een goede baan heb.
Maar het zijn gewoon niet rationele gedachten: je schiet er niets mee op.
[..]
Hoe kan dat, moeite met nieuwe mensen op een eenvoudig internetforum?quote:Op woensdag 7 april 2010 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
...
Ik heb wel moeite met steeds nieuwen, ook hier dus.
[..]
Tja, als ik op oude bekenden google, dan zak ik door de grond. Zeker als je weet dat je op school minstens zo goed was als hen.
Knetterharde maatschappij is dit. Het lijkt een grote gymles waarin mensen ook elkaar mogen uitzoeken.
En toch is dat echt zo.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Hoe kan dat, moeite met nieuwe mensen op een eenvoudig internetforum?
Ja, al zeg ik dat geluksfactor ook een belangrijke rol in processen speelt.quote:Inderdaad een aardige metafoor voor de maatschappij; een loterij dekt al veel minder de lading.
you're not alone.. (poe, bedenk mij eigenlijk dat je dat ook op 2 manieren kan opvatten)quote:Op woensdag 7 april 2010 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En toch is dat echt zo.Ik moet er echt behoorlijk aan wennen. Net zoals in real life.
Zou het voor een deel niet tussen de oren zitten? Op een internetforum dan. Communicatie vindt er alleen plaats door geschreven woord en in dit draadje heeft (vrijwel) iedereen ASS.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
you're not alone.. (poe, bedenk mij eigenlijk dat je dat ook op 2 manieren kan opvatten)
Ik moet er ook aan wennen.
In principe komt alles vanuit tussen je orenquote:Op woensdag 7 april 2010 13:32 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zou het voor een deel niet tussen de oren zitten? Op een internetforum dan. Communicatie vindt er alleen plaats door geschreven woord en in dit draadje heeft (vrijwel) iedereen ASS.
Yet again, ben ik imho volledig kansloos. En ik denk dat ik daar behoorlijk realistisch in ben.quote:Het bedrijf heeft tien ict-traineeships beschikbaar. Daarnaast zoekt het vooral mensen met ervaring. "Bijna alle ict-functies bij Alliander betreft hoger opgeleide mensen. Het gaat om functies op hbo- en wo-niveau"
Ja, maar dit is een module, die onder andere de coopertest bevat. Daarnaast moeten we ook een piepjestest en nog meer van die ren-testen doen, allemaal in dezelfde gymles. Ik heb ook een redelijke conditie, maar rennen is zo sáái. En een MP4-speler mag dan weer niet, je moet 'gewoon rondjes rennen'. Pff. Daar heb ik gewoon geen zin in en dan lukt het me ook niet. Gelukkig ben ik volgende week coach, hoef ik niet te rennen, maar mag ik gaan staan krijsen. Dat kan ik wel heel goed.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:25 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Coopertest is toch maar 12 minuten?
En jij danst toch veel? Dan heb je waarschijnlijk wel een redelijke conditie.
Die vergelijking kun je pas echt goed trekken als ik ook echt ga werken, natuurlijk. Een bijbaantje bij de supermarkt of een schoolcarriere is nou niet het beste referentiemateriaal.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:50 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
AAS maakt het leven zeker niet makkelijker, helemaal mee eens.
Maar je eigen houding kan erg veel schelen.
Vergelijk jou houding (niet vervelend bedoeld) eens met die van bijvoorbeeld Demise.
En vergelijk in welke mate jullie succesvol zijn.
[..]
Precies! Je eigen houding maakt veel uit. Veel docenten willen echt wel. En die vinden het leuk om te zien dat ze in ieder geval sommige leerlingen (zoals jij) kunnen motiveren. Dat zijn toch de krenten uit de pap van het docentschap (denk ik).
[..]
Wat voor extra lessen krijg jij? Ik zie hier alleen maar (extreem) goede cijfers voorbij komen.
Ik mag meer opdrachten alleen doen, ik hoef niet actief mee te doen in de lessen als ik niet geïnteresseerd ben of voorloop (mits ik goede cijfers haal), ik hoef niet naar de Engelse lessen, ik mag mijn PWS alleen doen (dat mag verder bij ons op school niet) en ik heb elke week een gesprek van een halfuur, omdat voor mij de drempel groter is om echt een afspraak met iemand te maken, ergens over, dan om gewoon iets te melden in een gesprek dat sowieso gevoerd wordt. Mijn ouders worden ook elke maand gebeld door mijn mentrix, gewoon om te bespreken hoe het gaat en als ik een probleem heb met iets (bijv. als huiswerk niet op het bord wordt geschreven, heb ik vaak niet door dat het wordt opgegeven) kan ik naar de leraar toe en die doet dan altijd z'n best om waar mogelijk iets aan te passen. Ik mag ook gebruik maken van een andere ingang, vooral in de pauzes, omdat het schoolplein mij veel te druk en lawaaiig is (leerlingen mogen eigenlijk niet door die deur).quote:Op woensdag 7 april 2010 09:27 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een duidelijk voordeel van lagere drempels. Op welke manier wordt er rekening met je gehouden?
[..]
Daar zou ik destijds ook veel voordeel bij gehad kunnen hebben. Die Ritalin heb je met name voor de ADHD gekregen?
[..]
Volgens mij heb jij niet half door hoe slim je wel niet bent.
Ik weet het niet. Zo zijn de lessen wel saai, maar ik heb nu ook niet de behoefte om extra werk te gaan doen. Ik zou het wel interessant vinden een scheikundig onderzoek te lezen, bijvoorbeeld, maar dat is dan weer niet mogelijk. Het probleem is meer dat ik heel veel dingen al wel begrijp zodra ik het lees, opdrachten zijn dan redelijk overbodig. Gelukkig hoef ik bij scheikunde (zo'n 100 opgaves per hoofdstuk, deze methode) m'n huiswerk niet te doen als ik het snap. Dan moet ik aan het begin van de les melden dat ik het niet heb en meestal moet ik dan een paar opgaves op het bord uitwerken, uit mijn hoofd, zodat hij weet dat ik er wel naar gekeken heb en het ook echt begrijp.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:46 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Handig voor de leraar, zo'n tweede leraar erbij, maar: what's in it for you? Vind je het leuk om te doen of zou je je liever verder in de stof verdiepen? In dat laatste geval zou de (echte) leraar je ook wat extra stof kunnen geven.
Andere vraag: wat vinden je klasgenoten daar nou van? Vinden die dat wel leuk of vinden ze je juist irritant?
[..]
Goed dat je dat kunt; mij lukt dat niet altijd.
[..]
Volgens mij valt dat reuze mee en wordt het tijd dat jij eens wat minder bescheiden over jezelf bent. Je bent in ieder geval de best functionerende autist in dit topic (mijn mening).
[..]
Weten ze op je werk eigenlijk dat je autistisch bent?
quote:Op woensdag 7 april 2010 10:39 schreef robuust89 het volgende:
[..]
lol, whut?ik zie dat je ook een goeie filmsmaak heb
![]()
![]()
@Demise: nu ben ik rete-nieuwsgierig; wat voor dansen doe je? stijldansen?![]()
en ik ga mee met ferrobarr, en concludeer ook dat je een kwaliteitsuser ben(die humor, geweldig
)
en btw, tijd voor een flauwe grap: het is niet eerlijk!Als ik me niet zo erg met school bezig hou, dat haal ik mijn opleiding toch ook niet? maar jullie zeggen dat ik me niet zo moet bezighouden met relaties, want dan komt het goed
rare kindertjes
![]()
btw, ik wil al niet meer! als ik die mensen uit mijn omgeving zie met vriendin, man, wat zijn die saai geworden zeg!no offence ofzo, maar toch
Ik doe eigenlijk jazzballet, maar daarin zitten veel verschillende stijlen. Streetdance vind ik het leukste, van de salsa bak ik echt helemaal niets, ballet kan ik ook wel redelijk en zumba... Nou, blij dat dat eruit is gegooid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn probleem tijdens dansen ontstaat zodra we onze armen en benen tegelijk moeten bewegen, dat lukt me niet. Het vreemde is dat ik dan wel weer zonder moeite kan drummen.
Ik en humor. Volgens mij is het heel specifieke humor, want de meeste mensen zijn van mening dat mijn humor strekt tot dingen letterlijk nemen en daardoor dom overkomen en erg druk zijn en daardoor lijken op een hyperactieve puppy. Ja, ik ben meerdere keren letterlijk een hyperactieve puppy genoemd, ja.
@Autidude:
Eigenlijk vind ik het niet kunnen, dat ze zeggen dat je een kans maakt terwijl dat feitelijk helemaal niet zo is. Misleidend is dat, je zou toch meer verwachten van zo'n instelling.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
Nou ze had het wel goed gezegd hoor, maar je kan er toch geen rekening mee houden.. een kans is bij mij een kans.. ook al is die maar heel klein en was het allemaal nog onduidelijk en in een beginstadium.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:49 schreef Demise het volgende:
@Autidude:
Eigenlijk vind ik het niet kunnen, dat ze zeggen dat je een kans maakt terwijl dat feitelijk helemaal niet zo is. Misleidend is dat, je zou toch meer verwachten van zo'n instelling.
Waarom ga jij dat beslissen voor de belastingbetaler? We mogen allemaal stemmen, als niemand dat geld voor jou wil betalen, stemmen ze maar op een andere partij. Bovendien, even rationeel gezien, stel, jij kost de belastingbetaler 100.000 euro (even een heel groot maximum). Hoeveel mensen betalen belasting, in Nederland? Circa 7,2 miljoen (you gotta love Google). Nou, rekenmachientje erbij pakken, dat wordt zo'n 0,013888... euro per persoon. Afgerond: 1 cent.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:58 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou ze had het wel goed gezegd hoor, maar je kan er toch geen rekening mee houden.. een kans is bij mij een kans.. ook al is die maar heel klein en was het allemaal nog onduidelijk en in een beginstadium.
Dat had ze duidelijk gezegd.. Maar ik zou mijzelf niet zijn als ik niet zelf ga zoeken en natrekken, ik wist de naam van het bedrijf.
En tja, de kans is inderdaad heel erg klein.. bij nader inzien volledig kansloos.. en dat doet mij dan weer beseffen wat mijn "mogelijkheden" zijn, zelfs met hulp..
Ik blijf dus in schaal 1 zitten en ongeschoold werk dat soort dingetjes, maar dan gaan ze proberen om een plek te vinden waar ik dat soort deprimerend mongolenwerk mag gaan doen zonder al te veel
prikkels. Dat is het feitelijke doel van mijn "reintegratie" Ik ga dit ook aangeven bij mijn volgende gesprek en zelf het advies uitbrengen om er maar mee te stoppen want er zijn behoorlijke
bedragen mee gemoeid en dat moet het UWV, dus de belastingbetaler, allemaal betalen.. En dan praat je echt over bedragen van >10.000 euro.. En dat vind ik dood en dood zonde, dat is pure
verspilling in kansloze "projecten".. En daar wordt ik ook uiteindelijk op afgerekend, wat ik ook doe, ik kost geld. Maar ik kan nu wel weer wederom duizenden euro's besparen.
Even leuk en gevat gezegd, theoretisch is er echt van alles mogelijk.. maar in de praktijk is het serieus andersquote:Op woensdag 7 april 2010 16:03 schreef Demise het volgende:
[..]
Waarom ga jij dat beslissen voor de belastingbetaler? We mogen allemaal stemmen, als niemand dat geld voor jou wil betalen, stemmen ze maar op een andere partij. Bovendien, even rationeel gezien, stel, jij kost de belastingbetaler 100.000 euro (even een heel groot maximum). Hoeveel mensen betalen belasting, in Nederland? Circa 7,2 miljoen (you gotta love Google). Nou, rekenmachientje erbij pakken, dat wordt zo'n 0,013888... euro per persoon. Afgerond: 1 cent.
Vertel me nou niet dat niemand dat kan missen.
Hm, eigenlijk zit het systeem dus gewoon klote in elkaar, in jouw geval. En een eigen bedrijfje dan? Een klein bedrijfje om in jouw stad/dorp en omgeving mensen te helpen met hun computers, ofzo?quote:Op woensdag 7 april 2010 16:11 schreef Autidude het volgende:
[..]
Even leuk en gevat gezegd, theoretisch is er echt van alles mogelijk.. maar in de praktijk is het serieus andersIk heb ideeen zat en bla bla bla bla.. allemaal theorie. Mij werd al snel duidelijk gemaakt dat er niet heel veel mogelijk is, het staat zelfs in mijn reintegratievisie, opleiding niet noodzakelijk.. daar wordt inprincipe dus ook geen geld voor uitgetrokken. Het reintegratiebureau vertelde mij tevens, we/ze doen aan omscholing maar NIET aan OPscholing.. het mag ook allemaal niet te lang duren etc.. En ik moest dus beseffen dat je op een gegeven moment tevreden moet zijn met het niveau wat je hebt bereikt.. En dat is bij mij dus nog steeds helemaal onderaan, omdat ik 28 keer opnieuw ben begonnen.
En het meest mooie van al dat rare gedoe is dat als ik dus straks ga werken, het mij meer geld gaat kosten.
Want dan val ik heel toevallig nét buiten de huurtoeslag en ontheffingen.Als ik fulltime ga werken in een zware arbeid dom werk kutbaan, moet ik ongeveer 300 tot 350 euro netto per maand inleveren.
![]()
En ik hou van werken!Ik kom er alleen niet tussen.
Reken maar: ik de meeste van die baantjes is het continu doorwerken en mag je helemaal niets. Maar het is zeker niet waar dat je 300 tot 350 euro netto per maand moet leveren ten opzichte van de Wajong-uitkering. Je levert niet in één keer je huurtoeslag in, glijdende schaal. Toegegeven, veel ga je er ook niet op vooruit. Dat gebeurt pas vanaf een salaris van 1500 à 1600 euro bruto.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:11 schreef Autidude het volgende:
[..]
En het meest mooie van al dat rare gedoe is dat als ik dus straks ga werken, het mij meer geld gaat kosten.
Want dan val ik heel toevallig nét buiten de huurtoeslag en ontheffingen.Als ik fulltime ga werken in een zware arbeid dom werk kutbaan, moet ik ongeveer 300 tot 350 euro netto per maand inleveren.
![]()
En ik hou van werken!Ik kom er alleen niet tussen.
Weetje, ik ging MEAO doen, zo heette dat toen nog.. in de richting Detailhandel.. want ik heb van jongs af aan altijd al een eigen computer/games winkel gewild. Ik heb ook zeker 3 jaar lang tot het meubilair van een lokale gamewinkel behoordquote:Op woensdag 7 april 2010 16:17 schreef Demise het volgende:
[..]
Hm, eigenlijk zit het systeem dus gewoon klote in elkaar, in jouw geval. En een eigen bedrijfje dan? Een klein bedrijfje om in jouw stad/dorp en omgeving mensen te helpen met hun computers, ofzo?
Ja ik heb er allemaal niet precies verstand van, en een echte berekening maken is ook heel moeilijk omdat er op dit moment nog teveel variabellen zijn. Maar ik zie het gewoon somber in weetje, ik wil alles proberen. Maar ik wil vooral verder komen.. Ik zal echt niet meteen keihard weer instromen, maar ik wil wel een kans op opbouwen hebben, want vastzitten dat zit ik al jaren en dat vind ik niet leuk. Ik wil meedoen!quote:Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Reken maar: ik de meeste van die baantjes is het continu doorwerken en mag je helemaal niets. Maar het is zeker niet waar dat je 300 tot 350 euro netto per maand moet leveren ten opzichte van de Wajong-uitkering. Je levert niet in één keer je huurtoeslag in, glijdende schaal. Toegegeven, veel ga je er ook niet op vooruit. Dat gebeurt pas vanaf een salaris van 1500 à 1600 euro bruto.
Haha, dat is ook echt wel leuk, dat je daar zo bij hoorde, in die winkel. Wel een toffe reactie van die baas, overigens.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:28 schreef Autidude het volgende:
[..]
Weetje, ik ging MEAO doen, zo heette dat toen nog.. in de richting Detailhandel.. want ik heb van jongs af aan altijd al een eigen computer/games winkel gewild. Ik heb ook zeker 3 jaar lang tot het meubilair van een lokale gamewinkel behoordDat is echt waar, ik was daar ALTIJD.. zelfs tijdens de eetpauze op koopavond, achter gesloten deuren.. Ik mocht spelletjes lenen om te copieren
Stond soms zelfs wel eens achter de toonbank, even oppassen.. en toen kwam eens de grote baas van de hele winkelketen binnen (de grote boze eindbaas!!
).. En die keek eerst heel raar, maar daarna vond ie het ook prima.
Dat was een hele mooie tijd.
Maar een eigen bedrijf heb ik ook zoveel ideeen voor, zelfs een bedrijf starten dat ideeen levert![]()
Maar daar komt zoveel bij kijken en dat is ook niet makkelijk hoor, daar heb ik ook echt hulp bij nodig.
Maar de hulp die beschikbaar is langs de wegen zoals UWV en reintegratie en GGZ, dat is allemaal minimaal en al helemaal niet euh, hoe moet je het noemen?, comfortabel, passend, individueel?
Ik moet gewoon een loterij winnen johKomt het helemaal goed, eigen bedrijf, stichting, etc..
Dan wordt ik een beroemde filantroop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |