quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is iets anders en dus niet het geval. Je negeert vragen.
Ik reageer ook even selectief, omdat ik zo moet gaanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:52 schreef bigsan het volgende:
ik vind het niet reeel om te zeggen dat als er maar 1% ziek wordt te veel is. Ook in Nederland worden zoveel zieke puppies/honden gekocht. ik denk zelf dat er in Nederland zelf meer zieke honden gekocht worden dan dat er zieke honden via organisaties naar Nederland komen.
maar goed. fijn om toch even te horen dat je iedere hond mag worden gered.
onzin niet, iedereen heeft recht op zijn mening maar ik vind niet dat honden uit het buitenland geen toekomst mogen hebben in een ander land. waarom mag je ze niet redden van een gruwel leven/dood en ze een gelukkig leven geven?? waarom moeten ze dood omdat mensen ze niet behandelen zoals ze behandeld moeten worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Vind je de bezwaren die mensen hier aanhalen echt onzin dan?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef yvonne het volgende:
Wat bedoel je nou met die laatste zin??
[..]
Eigenlijk wilde ik me er helemaal niet mee bemoeien, ik heb ook op ACE rondgekeken toen ik een hond zocht.
Maar: speur nog even rond op internet gaat niet op.
Je bent nu op FOK! en hier wordt nog gemodereerd en wordt de netiquette in stand gehouden.
Er zijn talloze sites, van anoniem,e lui die alles wat maar in ze op komt op internet slingeren.
Ben je er ergens uitgeknikkerd, begin gewoon een "leuke"site.
Wil je iemand kapot maken? Maak een leuke anonieme site.
En dáár sterft het van in Nederland. Anonieme lui die kunnen brullen wat ze willen en alles uit context rukken.
Ik weet niet wie BigSan is, maar ik weet nu wel wie Mevr vd Waal is.
Do the math...
ja je moet de honden kopen uit de dodingstation voor ongeveer ¤ 40.00.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:02 schreef senesta het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat die honden door ACE van die dodingsstations worden gekocht? En hoe word dan bepaald welke hond word gekocht en welke niet?
Ik las ook dat de regering van Spanje die stations 60 euro betaald om die dieren af te maken, klopt dat? Die dodingstations zijn dus geen asiels, maar die zijn er wel in Spanje, komen die honden die worden afgemaakt dan uit die asiels? Zitten die daar een bepaalde tijd voordat ze afgemaakt worden?
Ja dat begrijp je goed!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:02 schreef senesta het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat die honden door ACE van die dodingsstations worden gekocht? En hoe word dan bepaald welke hond word gekocht en welke niet?
Ik las ook dat de regering van Spanje die stations 60 euro betaald om die dieren af te maken, klopt dat? Die dodingstations zijn dus geen asiels, maar die zijn er wel in Spanje, komen die honden die worden afgemaakt dan uit die asiels? Zitten die daar een bepaalde tijd voordat ze afgemaakt worden?
het doet me goed dit te lezen. want ook ik vind de illegale import verschrikkelijk zoals we allemaal hebben kunnen zien in undervocer in Nederland. Dit heeft namelijk niets te maken met wat bv ACE doet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:58 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik reageer ook even selectief, omdat ik zo moet gaan![]()
Daar ben ik OOK tegen. Van die busjes uit Toekietoekiestan die hierheen komen met pups. Of van die "HTK"-fokkers die geen cent willen uitgeven aan inentingen etc. Fok dan niet.Maar dat is een andere discussie.
En nee, niet alleen elke HOND. Elk dier heeft wat mij betreft recht op een fijn, ziekteloos, pijnloos leven. Honden, katten, cavia's, koeien, enz. Alles.
Ik ben geen vegetarier of veganist, dus sommige mensen zullen het misschien achterbaks vinden, maar toch. Wederom een andere discussie; Maar veel van ons Nederlands vlees wordt geexporteerd. Als we daar eens mee zouden kappen, zouden veel meer van onze koetjes in een wei kunnen lopen.
Elk dier, groot of klein, heeft recht op een fijn leven. En nu ga ik naar de Appie, een lekker biologisch biefstukje halen!
Dit wilde ik net zeggen, inderdaad.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Mja, ik kan ook legio verhalen vertellen van mensen die met tranen in hun ogen een puppy gered hebben van een broodfokker. Dramatisch, kan je wel van janken zo zielig. En tevens precies het soort acties dat het in stand houdt.
Snap je nu waarom mijn man er ook 2 heeft meegenomen/vrijgekochtquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:15 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja je moet de honden kopen uit de dodingstation voor ongeveer ¤ 40.00.
ja dat is dus precies waar je voor staat. welke hond neem je mee. je kan ze niet allemaal meenemen kon het maar. ze staan je aan te kijken met lettelijk de doodsangst in hun ogen, ze voelen dat het niet goed is waar ze zijn. Fabienne van ACE staat iedere keer weer voor die keuze. en ze neemt absoluut niet alleen de jonge kleine gezonde honden mee. ook de zieke bijna dode honden met wonden etc.etc. worden meegenomen en worden weer verzorgd en krijgen de liefde die ze verdienen. allemaal staan ze te blaffen met NEEM ME MEE, en als haar auto weer vol is weet ze dat alle die ze niet mee heeft kunnen nemen er de volgende dag niet meer zullen zijn. en iedere hond die overlijdt door verwaarlozing vreet aan je en doet je verdriet.
maar toch staat ze volgende keer weer in de dodingstations om er zoveel mogelijk te kopen en te hopen dat ze een beter leven krijgen. ga er maar aan staan. ik kan het niet.
ja de regering betaalt 60 euro voor het euthanaseren van de honden maar zoals ik al eerder heb geschreven gebeurt dit soms niet. de honden zijn vaak zo verzwakt omdat ze det10 dagen die ze de tijd hebben om opgehaald te hebben vaak geen water en eten krijgen, en vaak nog in een donker hok zitten.ze eten elkaar letterlijk op van de honger.
ze worden dan doodgeslagen, tegen de muur gegooid of gewoon levend de oven in gegooid. en denk niet dat het niet zo is, het is echt waar.ga er maar kijken. nu ik dit weer schrijf lopen de tranen over mijn wangen. wanneer gaan we eens inzien dat dieren gevoel hebben en recht hebben op een liefdevol leven.
de asiels die er zijn zijn opgezet door vrijwilligers. er zijn alleen dodingstations.
en daarom vecht ik hier zo voor het recht van die honden. begrijp je het nu .........
`quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:23 schreef senesta het volgende:
Dus die mensen die dat dodingsstation runnen verdienen 60 euro om de hond te doden maar krijgen 40 euro van mensen die de hond willen redden en verdienen dus in totaal 100 euro aan elke hond die naar ACE gaat?
Het is gewoon slim ondernemerschap van de eigenaar van het dodingsstation. Waarom genoegen nemen met 60 euro waar dan ook nog kosten vanaf gaan, als je ook 100 euro per hond zo in je zak kan steken? Het loont voor hen om geen humane manier van euthanaseren te gebruiken want hoe zieliger het allemaal is en hoe schreinender het er uitziet, hoe meer organisaties honden komen wegkopen en hoe meer honden ze per stuk meenemen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dit wilde ik net zeggen, inderdaad.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik me er helemaal niet mee bemoeien, ik heb ook op ACE rondgekeken toen ik een hond zocht.
Je bent nu op FOK! en hier wordt nog gemodereerd en wordt de netiquette in stand gehouden.
Er zijn talloze sites, van anoniem,e lui die alles wat maar in ze op komt op internet slingeren.
En dáár sterft het van in Nederland. Anonieme lui die kunnen brullen wat ze willen en alles uit context rukken.
Do the math...
Vind ik ook maar volgens mij bedoelen wij twee verschillende dingen. Ik bedoel namelijk dat organisaties als ACE net zo erg zijn omdat ze het in stand houden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:03 schreef bigsan het volgende:
dat kan ik me helemaal voorstellen. dat is net zo erg.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is gewoon slim ondernemerschap van de eigenaar van het dodingsstation. Waarom genoegen nemen met 60 euro waar dan ook nog kosten vanaf gaan, als je ook 100 euro per hond zo in je zak kan steken? Het loont voor hen om geen humane manier van euthanaseren te gebruiken want hoe zieliger het allemaal is en hoe schreinender het er uitziet, hoe meer organisaties honden komen wegkopen en hoe meer honden ze per stuk meenemen.
En vanuit de overheid is er dan natuurlijk ook weinig initiatief om hier iets aan te doen want waarom zou je belastinggeld investeren en wetgeving ontwerpen om deze dodingsstations te dwingen e.e.a. te veranderen en beter aan te pakken als de huidige situatie voordeliger is? Die organisaties verminderen je zwerfhondenprobleem af en ze zorgen ervoor dat je als overheid niet hoeft te investeren in betere en dus duurdere oplossingen en ze kosten je helemaal niks.
wat houden ze in stand??quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vind ik ook maar volgens mij bedoelen wij twee verschillende dingen. Ik bedoel namelijk dat organisaties als ACE net zo erg zijn omdat ze het in stand houden.
je wilt dus zeggen als deze organisaties ophouden te bestaan is het voor de dodingsstationeigenaren niet zo aantrekkelijk meer?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vind ik ook maar volgens mij bedoelen wij twee verschillende dingen. Ik bedoel namelijk dat organisaties als ACE net zo erg zijn omdat ze het in stand houden.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:40 schreef podencofan het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk !
Nee, ik wil zeggen dat als deze organisaties stoppen met honden daar vandaan hiernaartoe halen, er meer druk op lokale overheden komt om zelf een fatsoenlijke oplossing te zoeken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:40 schreef podencofan het volgende:
[..]
je wilt dus zeggen als deze organisaties ophouden te bestaan is het voor de dodingsstationeigenaren niet zo aantrekkelijk meer?
nou dan vangen ze hun inkomen wel op een andere manier.
Want al die honden die nu rechtstreeks worden afgegeven of aan de poort gebonden of in dozen voor de poort gezet worden of gewoon eroverheen gesmeten,zouden dan in de dodingsstations terecht komen
dus dat zou uiteindelijk veel meer geld opleveren voor de eigenaren van de stations.
Mijn inporthondjes zoals jij ze noemt HEBBEN GEEN ZIEKTES BIJ ZICH ze worden goed gecontroleerd ven dat kun je bij de inport mensen niet zeggen bovendien passen de honden zich 10x sneller aan daar kan menig buitenlander wat van leren maar dan roep je dalijk weer dat ik discrimineerquote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee, ik wil zeggen dat als deze organisaties stoppen met honden daar vandaan hiernaartoe halen, er meer druk op lokale overheden komt om zelf een fatsoenlijke oplossing te zoeken.
Let wel: ik vind dus wél dat dergelijke organisaties er goed aan doen om daar te blijven om voorlichting te geven, zwerfhonden te castreren / steriliseren en hun asielfunctie te behouden. Haal die honden alleen niet hier naartoe en haal geen honden uit dodingsstations tegen betaling!
Juist door die voorlichting te geven kan je zorgen voor een verandering in de maatschappelijke opvattingen over hoe je met dieren om moet gaan, door ze te steriliseren en castreren zorg je dat het zwerdhondenprobleem kleiner (of in ieder geval niet groter) wordt omdat er geen nieuwe honden bij komen en door daar een asiel te runnen zorg je dat mensen een alternatief hebben voor hun hond bij een dodingsstation over het hek gooien.
Op die manier zorg je dat dergelijke problemen structureel opgelost worden. En dat allemaal zonder die arme honden een extra trauma te bezorgen door de lange reis hier naartoe en ze te dwingen in een situatie te leven die ze niet kennen en waar ze geen behoefte aan hebben. Want nee, die honden kijken je niet smekend aan of jij ze in huis wil nemen, dat is pure projectie.
Het probleem ligt daar, en dat moet je dus ook daar oplossen. Door het hier naartoe te halen maak je het ze daar te makkelijk om op dezelfde voet door te gaan en ben je dus medeverantwoordelijk voor de situatie waarin duizenden zwerfhonden daar leven en aan hun einde komen. En daar bovenop voor de honderden honden die hier wél verantwoordelijk gefokt zijn en opgevoed en gehouden worden .
Maar goed, dat zeg ik al het hele topic maar jullie willen het gewoon niet lezen.
Nee, dat gebeurt niet. Bootvluchtelingen gaan weer op de eerste boot terug, illegalen komen de douane niet door, en vluchtelingen komen in een asielzoekerscentrum, om daarna weer teruggestuurd te worden. Omdat de regering allang doorheen dat het niet goed is om alles maar binnen te halen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:25 schreef bigsan het volgende:
[..]
DAT GEBEURT TOCH OOK???????en zijn ze hier niet legaal dan zitten ze er wel illegaal.
Iedere hond mag wat mij betreft ook gered worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:52 schreef bigsan het volgende:
[..]
he he dat is eindelijk een fijne zin om te lezen. ze gaan ook niet allemaal naar Nederland. Ze gaan over de hele wereld heen. alleen waar er hier over wordt gesproken in deze topic denken ze dat. maar dat is niet zo. ace honden gaan naar Belgie, Duitsland, Zweden, Spanje zelf uiteraard, Denemarken geloof ik ook nog.
maar goed. fijn om toch even te horen dat je iedere hond mag worden gered.
Ik begrijp je ook wel, het is heel erg. Maar denk eens na. De regering betaalt ¤ 60,- per hond aan het dodingsstation. Jij koopt er voor ¤ 40,- een hond vrij. Is in totaal ¤ 100,- voor het dodingsstation, waar ze anders maar ¤ 60,- hadden gehad. En als die honden er allemaal maar goed zielig uitzien, neem jij er misschien zelfs wel twee mee! Lucratieve business, of niet dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:15 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja je moet de honden kopen uit de dodingstation voor ongeveer ¤ 40.00.
]ja de regering betaalt 60 euro voor het euthanaseren van de honden
daarom vecht ik hier zo voor het recht van die honden. begrijp je het nu .........
Natuurlijk is dat heel nobel, en fijn voor de twee hondjes. Maar het dodingsstation heeft aan jullie verdient, en jullie hebben het station eigenlijk alleen maar meer reden gegeven om te bestaan. Dat klinkt cru, maar het is wel wat er gebeurd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef podencofan het volgende:
[..]
Snap je nu waarom mijn man er ook 2 heeft meegenomen/vrijgekocht
de ene gilde zo haar doodsangst uit en de ander keek hem alleen apathisch aan
Nee, dat bedoelen we hier niet. Maar wanneer het geld wat nu wordt besteed aan het kopen van de honden nou eens wordt besteed aan het protesteren tegen de dodingsstations, zouden ze wel kunnen verdwijnen. Nu wordt er juist meegewerkt aan het in stand houden van deze praktijken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:40 schreef podencofan het volgende:
[..]
je wilt dus zeggen als deze organisaties ophouden te bestaan is het voor de dodingsstationeigenaren niet zo aantrekkelijk meer?
Verder, wat MM zegt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Let wel: ik vind dus wél dat dergelijke organisaties er goed aan doen om daar te blijven om voorlichting te geven, zwerfhonden te castreren / steriliseren en hun asielfunctie te behouden. Haal die honden alleen niet hier naartoe en haal geen honden uit dodingsstations tegen betaling!
Het probleem ligt daar, en dat moet je dus ook daar oplossen. Door het hier naartoe te halen maak je het ze daar te makkelijk om op dezelfde voet door te gaan en ben je dus medeverantwoordelijk voor de situatie waarin duizenden zwerfhonden daar leven en aan hun einde komen. En daar bovenop voor de honderden honden die hier wél verantwoordelijk gefokt zijn en opgevoed en gehouden worden maar die ziek worden door de besmettelijke ziekten die jouw arme importhondjes met zich meedragen.
Maar goed, dat zeg ik al het hele topic maar jullie willen het gewoon niet lezen.
Nee hoor, ik heb je nog niet een keer van discriminatie beschuldigd dus er is totaal geen sprake van 'dadelijk weer' iets 'roepen' en ik zou het waarderen als je stopt me daarvan te beschuldigen. Wat ik wel zeg is dat je liegt. De verhalen over zieke honden staan nota bene op jullie eigen site (die van SHIN / ACE dus, even voor googlequote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:30 schreef podencofan het volgende:
Mijn inporthondjes zoals jij ze noemt HEBBEN GEEN ZIEKTES BIJ ZICH ze worden goed gecontroleerd ven dat kun je bij de inport mensen niet zeggen bovendien passen de honden zich 10x sneller aan daar kan menig buitenlander wat van leren maar dan roep je dalijk weer dat ik discrimineer
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID IK HEB NIKS MET ACE TE MAKEN,ik heb alleen maar honden van hun geadopteerd.En dit weloverwogen gedaan nadat ik me heb georienteerd in diverse organisaties en na enkele bezoeken aan asielen hier in de omgeving.(waar ik wel gewerkt heb)quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb je nog niet een keer van discriminatie beschuldigd dus er is totaal geen sprake van 'dadelijk weer' iets 'roepen' en ik zou het waarderen als je stopt me daarvan te beschuldigen. Wat ik wel zeg is dat je liegt. De verhalen over zieke honden staan nota bene op jullie eigen site (die van SHIN / ACE dus, even voor google) en er zijn legio verhalen op het internet te vinden van mensen die via jullie organisatie en vergelijkbare organisaties honden opgevangen hebben die ziek aankwamen en daarnaast ook hun eigen honden besmet hebben.
Faithfulness linkte net nog naar een verhaal waarin mensen vertellen een nestje pups voor ACE / SHIN opgevangen te hebben waarvan er meerdere ziek waren en het niet overleefd hebben en daarnaast hun eigen honden besmet hebben met giardia. Lees o.a. hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962
Je weet wel, zo'n verhaal waar jullie hier in dit topic steeds per ongeluk overheen lezen en geen antwoord op geven. Net zoals je ook weer selectief op mijn post reageert en niet ingaat op de argumenten.
Gezien de verhalen heb je dan heel, heel erg geluk gehad.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:19 schreef podencofan het volgende:
[..]
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID IK HEB NIKS MET ACE TE MAKEN,ik heb alleen maar honden van hun geadopteerd.En dit weloverwogen gedaan nadat ik me heb georienteerd in diverse organisaties en na enkele bezoeken aan asielen hier in de omgeving.(waar ik wel gewerkt heb)
En ik heb het misschien wel n beetje bot gezegd maar over het algemeen genomen roepen mensen dan al snel dat je discrimineert(sorry was niet persoonlijk bedoelt)
maar het is ook niet aardig om bij voorbaat mijn honden als ziekteoverbrengers te bestempelen
ze zijn van top tot teen gecontroleerd na aankomst en n half jaar later nog eens en het zijn gezonde dieren
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:32 schreef podencofan het volgende:
Dank je wel Senesta ik ben ook niet zo handig met de pcmaar dat had je vast al in de gaten.
ik maak steeds van die domme fouten hier.
sorry dan wordt het idd onduidelijk.
ik zal probere de volgende netjes te versturen
quote:Ruim een jaar geleden hadden wij ons aangemeld bij bovenstaande organisatie om voor hen af en toe tijdelijk een hond te verzorgen totdat de hond geadopteerd werd. Dit wordt gedaan omdat zo'n hond in Spanje niet de verzorging kan krijgen die het nodig heeft. Zij vliegen dan de hond naar Belgie of Nederland en de verzorgers/pleegouders/vrijwilligers halen het dier op het vliegveld op. De website van de organisatie ziet er heel professioneel uit. Ook adverteren ze veel op marktplaats. Steeds wordt beloofd dat de hond gechipt en geënt is. Logisch zou je zeggen anders kan zo'n dier niet vliegen. Zo is de wet nu eenmaal.
Weken na aanmelding kregen we een mailtje of we nog voor een hond wilden zorgen. Prima. Het zou een spaanse herdershond zijn. Eén dag voordat we naar Zaventem (brussel airport) zouden rijden werd gezegd dat de hond al geadopteerd was en of we een aantal pups wilden verzorgen want ze hadden zo veel pups en het was zo koud in Spanje (winter). Natuurlijk doe je dat om de puppies te helpen. Afgesproken werd dat wij 6 pups zouden ophalen.
Eenmaal aangekomen op Zaventem bleken er 6 benches te zijn. In eén zat een moederhond met 6 piepjonge pups, in één 6 jonge herdertjes, nog drie benches met oudere honden (twee per bench, allemaal mannetjes) en een bench met de pups die wij zouden verzorgen. Al snel kregen wij de pups mee. Er werd gezegd: "Ga maar snel naar huis met ze, het is koud buiten". Wij meteen met de diertjes warm ingepakt naar de auto. Ze waren nog heel jong. Later bleken ze nog geen 6 weken te zijn volgens de dierenarts. Op de snelweg naar Nederland kwamen we erachter dat we vergeten waren de paspoorten (waarin entingen en chipnummer beschreven staan) te vragen. Eigenlijk waren we toen strafbaar omdat we vanaf dat moment de pups als het ware Nederland binnensmokkelden. Niet bewust maar wettelijk wel (kwamen we later achter). Eén van de pups snurkte nogal, allemaal sliepen ze.
De volgende dag werden we gebeld met de vraag of alles goed was met "onze" pups. Want 6 andere pups van dezelfde vlucht bleken koorts te hebben en waren die nacht gestorven. Bij ons speelden alle pups gewoon. Alleen één pupje "snurkte". Toch maar de temperatuur opgenomen van alle pups. Het snurkende diertje bleek 40.3 C. te hebben. Wij naar onze de dierenarts. Van hem kreeg ze antibiotica want ze had een longontsteking. Om een lang verhaal korter te maken. Twee pups zijn vrij snel overleden, één van hen moest de dierenarts later inslapen (diagnose met zekerheid hondeziekte met neurologische problemen, rondjes draaien, blind geworden). Drie pups hebben het overleefd en zijn geadopteerd. Wel heb ik de adoptanten op de hoogte gebracht van de ziekte voordat ze een beslissing namen. Het adoptiegeld is gestort op rekening van Ace-charity en zij hebben mij de meeste dierenartskosten vergoed (entingen, diverse malen ontwormen, chippen, paspoorten, giardia-behandeling, niet de giardia-behandeling van mijn eigen honden). Intussen moest mijn hele woonkamer ontmet worden want de stank van zieke hond was verschrikkelijk. De diarree kreeg ik niet meer uit de bank (voornamelijk van Houdini het pupje met de meeste ziekteverschijnselen wat ingeslapen moest worden) dus er moest ook een andere bank komen en ik heb het laminaat vervangen door zeil.
Dit kan allemaal een keer gebeuren. Maar via google kwam ik erachter dat dit helemaal geen incident is. Ook de nederlandse contactpersoon mailde mij dat het geregeld voorkomt dat pups met hondenziekte, parvo of andere ziektes ingevlogen worden. Zij stopte met het werken voor deze organisatie zei ze. Mijn nieuwe contactpersonen kwamen uit Belgie. Beide zeiden hetzelfde en ook wisten ze dat de pups geen enting, geen paspoorten, geen chip en ook geen moeder hadden. Eén van hen wilde dat ik contant geld zou aannemen van evt. adoptanten wat ik weigerde. Dit geld moest ik dan verrekenen met de dierenartskosten. Ook moest ik volgens mijn vierde contactpersoon zelf het adoptiecontract ondertekenen namen de organisatie. Maar dit alles zou mij de verkoper van de pups maken met alle verantwoordelijkheid die de wet daaraan verbind. In plaats daarvan heb ik hen alles zelf laten regelen (financien en contract adoptanten). Alleen de pups bleven nog lang bij ons omdat ze te ziek waren voor vervoer. Zoals ik al schreef overleefden slechts drie van hen.
Daarna heb ik de LID en de AID op de hoogte gebracht. Mijn dierenarts heeft een verklaring opgesteld met diagnose, de leeftijd dat hij ze de eerste keer zag (jonger dan 6 weken, twee dagen na aankomst op Zaventem) en dat ze nog geen entingen en chip hadden.
Zowel de AID als de LID zijn hier geweest en hebben mijn verklaring opgenomen.
Enkele maanden geleden zijn er weer zieke pups ingevlogen. Van de 5 zijn er ook enkele gestorven.
quote:In eerste instantie zou ik twee puppies in de opvang krijgen van ongeveer 3 maanden oud maar die bleken inmiddels geadopteerd te zijn in belgie.
Dus kreeg ik twee andere puppies, en tot mijn grote schrik zag ik dat ze nog maar 8 weken waren en helemaal niet ingeent terwijl ze met zes weken hun eerste enting moeten hebben.
Ik meteen de dierenkliniek gebeld en een afspraak gemaakt om ze te laten enten, dat is dus ook gebeurd en de dierenarts heeft ze verder helemaal nagekeken, ze bleken dus oormijt te hebben en een van de twee had ook kennelhoest maar dat was goed op te lossen met medicijnen en dat ging ook goed, verder waren ze gezond.
Nadat ik de puppies 2,5 week had werd ik opgebeld of ik nog een puppie voor een week op wilde vangen, deze pup was al gereserveerd maar de mensen moesten nog voorcontrole krijgen en zouden de pup dan het weekend daarop bij mij op komen halen.
Ze brachten haar vrijdagavond bij mij en toen ik haar zag zag ik meteen dat ze ziek was en ben zaterdag gelijk met haar naar de dierenarts gegaan, ik heb ook verteld dat ze heel erg diarree en alles eruit gooide wat ze binnenkreeg van onder en van boven en dat er heel veel bloed bij zat en mijn opmerking was meteen zou het parvo kunnen zijn maar de dierenarts dacht van niet en zei het zal de stress van het vliegen wel zijn dus met een zak met medicijnen weer naar huis.
Zondagmorgen ging het heel slecht met haar en voor ik aktie kon ondernemen was ze dood.
Mijn andere twee puppies die hier vrolijk en blij rondhuppelde werden s,maandags na dit voorval ook ziek dus ik weer naar de dierenarts en heb het hele verhaal verteld wat er gebeurd was maar die moesten hun tweede puppie-inenting nog hebben en dat was precies die maandag, dus die hebben ze geent en daar mochten ze niet zieker van worden zei de dierenarts, nou dus wel, ik dinsdag weer met ze naar de dierenarts, weer medicijnen meegekregen maar ze werden steeds zieker dus woesdag weer naar de dierenarts en toen heb ik erop gestaan dat ze een parvotest deden en dat bleken ze dus ook te hebben.
Ik heb ze toen meteen naar een dierenkliniek in Amsterdam gebracht en toen hun hoorde dat ze van Ace waren zeiden ze meteen die stichting kennen we want we hebben hier een halfjaar terug ook al puppies van ze gehad met parvo en die zijn ook overleden.
Mijn twee puppies waren dus binnen een week allebei overleden, dat zijn er dus drie in een week tijd.
En hun houden maar vol dat ze geen zieke hondjes naar Nederland sturen, nou dus wel.
quote:Ik had bij ace Charity een Breton Spaniel geadopteerd.
Zij kwam 19 Februari 2007 op Zaventem aan. Zij had een grote wond op haar wang waar aldoor vocht uit kwam. De informatie die ik daarover had ,was dat haar kies was getrokken en dat de wond bijna genezen was. Angel zou tussen de 3 a 7 jaar oud zijn. In haar paspoort stond dat zij drie jaar oud was.Volgens mijn DA was Angel tussen de acht a tien jaar oud. Volgens twee andere DA's en de trainer die ik heb moeten inhuren was Angel nog ouder dan tien jaar. Dat je er een paar jaar naast zit,oké,maar dit verschil is toch wel erg groot.
Je kon aan haar zien dat zij veel pijn had.
Ik ben de volgende dag met haar naar mijn DA gegaan. Mijn DA zag dat zij een hele grote ontsteking had die zich door het hele lichaam had uitgebreid. Haar tepels waren zelfs ontstoken.
Ik ben toen drie keer terug gegaan omdat de wond niet wilde helen.Angel was al aan haar derde antibiotica kuur bezig maar inmiddels was ook haar litteken van de sterilisatie gaan ontsteken.
Ik moest foto,s van haar kaak laten maken. Die arme stakker had direct na het trekken van die kies een antibiotica kuur moeten krijgen. Die kies was pas getrokken toen ik haar had gereserveerd??
Vandaar die grote openwond aan de buitenkant van haar wang.
Zij was gesteriliseerd terwijl zij een zware ontsteking had???
Doordat zij zo'n pijn had kon zij mijn speelse spanieltjes niet verdragen en Angel was op een leeftijd dat het moeilijk voor haar was om met twee hondjes van nog geen twee jaar oud in een flat ZONDER LIFT (2trappen) te wonen.
Doordat Angel het niet kon verdragen als mijn honden door de kamer aan het rennen waren, haalde zij naar hun uit. Mijn hondjes durfde niet meer in huis te spelen.
Dit was nog niet alles omdat zij erg met haar achterlijf liep te waggelen en als zij ging zitten, haar hele achterlijf naar binnen trok en aangaf dat zij erg veel pijn had, na het wandelen (hijgen,zachtjes kreunen en haar kop in het kussen van de bank drukken) zijn er foto,s van Angel haar heupen en meteen ook van haar kaak gemaakt.
De foto,s waren vreselijk.
Haar hele achterlijf was stuk. Zij had een hele ernstige vorm van HD en Artrose. De linkerkant van haar heup had een klap van iets gehad, daar zat bijna geen bot meer. Zij had vreselijk veel pijn vooral in de avond, ondanks de pijnstillers.
Het advies was om haar te laten inslapen.
In haar kaak zat iets achter de wond van de getrokken kies, ook was er een kanaal verstopt door al het vuil wat er al, ik weet niet hoelang, in die wond had gezeten.
Ik kon het niet accepteren en ben toen met Angel en de foto's naar nog twee andere dierenartsen gegaan.
Het was einde verhaal!
Zij begon net sinds een week vriendjes met mijn andere hondjes te worden.
Op 15 Maart om 20u00 heb ik met pijn in mijn hart Angel moeten laten inslapen. Ik was helemaal kapot van verdriet, als trap na stond/staat er een stukje, op de site van ACE (F.P haar dagboek), dat het onbegrijpelijk is dat Angel (Wilma) was ingeslapen, want er was in Spanje met haar niks aan de hand
Met andere woorden, ik zou Angel zomaar hebben laten inslapen. Ik ken geen DA die dit zou doen.
Ik was meer dan 1500 euro kwijt aan DA kosten, doet iemand dat die een hond zonder meer wil laten inslapen? Ter nagedachtenis aan mijn prinses, Angel en alle andere stakkers die het niet hebben gered.
quote:Wij hebben een paar jaar geleden een pup geadopteerd. na aankomst bleek al snel dat het hondje parvo had. Dit jaar zijn er twee pups door mij geplaatst, beide werden ziek en zijn overleden. Ik kan me niet voorstellen dat de pups dan gezond vertrokken zijn, zoals Fxxxxxxx beweerd.
Ze moeten zich hun ogen uit hun kop schamen.quote:Enkele maanden terug hebben we een volwassen hond geplaatst. Hij was twee keer getest op Leishmania maar de testen waren negatief. Wij waren op het vliegveld en zouden de hond mee nemen naar de adoptant.
Een blinde kon nog zien, sorry voor de uitspraak, dat de hond leishmania had. Hij had een masker rond de ogen en ook allemaal korsten aan de oogranden. Deze mensen hebben erg veel kosten gemaakt, maar de organisatie is daarvoor niet verantwoordelijk aldus Fxxxxxxx.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar het gaat om dezelfde mensen. Wat mij betreft nemen ze de mensen achter die organisatie ieder recht af om ooit nog iets met dieren te maken te hebben.
Vergeleken bij deze praktijken zijn broodfokkers engeltjes.
dit is de derde keer dat er om uitleg wordt gevraagd. je wilt je er eigenlijk niet mee bemoeien maar strooit wel lose kreten het net op. je vraagt je af wie ik (Bigsan) ben en als ik je dan vraag om je uitleg( ook nog eens prive gevraagd) komt er niets. als adm van FOK vind ik dit niet echt kunnen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Do the math...
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:40 schreef podencofan het volgende:
[..]
nou dan vangen ze hun inkomen wel op een andere manier.
Want al die honden die nu rechtstreeks worden afgegeven of aan de poort gebonden of in dozen voor de poort gezet worden of gewoon eroverheen gesmeten,zouden dan in de dodingsstations terecht komen
dus dat zou uiteindelijk veel meer geld opleveren voor de eigenaren van de stations.
helaas moet ik je hierin ongelijk geven. je moet toch eens de site gaan lezen waar de verhalen op staan van mensen die heel blij zijn met hun hond. en dat zijn meer positieve verhalen dan negatieve. hoe blij en gelukkig die hond is etc.etc. ik heb er zelf ook 1 en iedereen is weg van haar, ze is verschrikkelijk lief gehoorzaam blij en tevreden hond. het trauma wat ze misschien had ik noem het onzekerheid en geen vertrouwen is helemaal weg. en dan moet je weten dat ze met ongeveer 8 maanden zwanger op straat was gevonden. zelf een pup die ergens in een huis heeft gewoond weggelopen is of eruitgezet dat weet ik niet. nee geen zwerfhondje want ze was zindelijk en gehoorzaam.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee, ik wil zeggen dat als deze organisaties stoppen met honden daar vandaan hiernaartoe halen, er meer druk op lokale overheden komt om zelf een fatsoenlijke oplossing te zoeken.
Juist door die voorlichting te geven kan je zorgen voor een verandering in de maatschappelijke opvattingen over hoe je met dieren om moet gaan, door ze te steriliseren en castreren zorg je dat het zwerdhondenprobleem kleiner (of in ieder geval niet groter) wordt omdat er geen nieuwe honden bij komen en door daar een asiel te runnen zorg je dat mensen een alternatief hebben voor hun hond bij een dodingsstation over het hek gooien.
[quote]Op die manier zorg je dat dergelijke problemen structureel opgelost worden. En dat allemaal zonder die arme honden een extra trauma te bezorgen door de lange reis hier naartoe en ze te dwingen in een situatie te leven die ze niet kennen en waar ze geen behoefte aan hebben. Want nee, die honden kijken je niet smekend aan of jij ze in huis wil nemen, dat is pure projectie.
nogmaals ga eerst eens zelf kijken en daarna praten we nog een keer want je idealen zijn prima, echt, maar je stellingen kloppen niet allemaal. en ook die heb ik al deze hele topic duidelijk proberen te maken en wil niet gelezen en geloofd worden.quote:Het probleem ligt daar, en dat moet je dus ook daar oplossen. Door het hier naartoe te halen maak je het ze daar te makkelijk om op dezelfde voet door te gaan en ben je dus medeverantwoordelijk voor de situatie waarin duizenden zwerfhonden daar leven en aan hun einde komen. En daar bovenop voor de honderden honden die hier wél verantwoordelijk gefokt zijn en opgevoed en gehouden worden maar die ziek worden door de besmettelijke ziekten die jouw arme importhondjes met zich meedragen.
quote:Op zondag 4 juli 2010 08:11 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is de derde keer dat er om uitleg wordt gevraagd. je wilt je er eigenlijk niet mee bemoeien maar strooit wel lose kreten het net op. je vraagt je af wie ik (Bigsan) ben en als ik je dan vraag om je uitleg( ook nog eens prive gevraagd) komt er niets. als adm van FOK vind ik dit niet echt kunnen.
ik ben nog steeds benieuwd wat bovenstaande met mij te maken heeft. en ik in vergelijking word getrokken met mevr. vd Waal.
als je goed gelezen hebt kun je ook zien dat ik vermeld heb dat ik een ex vrijwilliger van ACE ben. ook dat heb ik vermeld. dus niets anoniem.en ik vind het heel normaal als mijn naam wordt vermeld ik graag uitleg hieromtrent wil hebben aangezien de verhoudingen tussen haar en mij niet goed zijn. dat overigens ook bekend is want onze antwoorden zijn verwijderd omdat er geen NAMEN genoemd mogen worden en het te persoonlijk werd??????quote:Op zondag 4 juli 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Goedemorgen,
deze Admin van FOK! heeft buiten FOK! nog een drukke baan als wijkverpleegkundige.
Ik heb tot 23.30 gewerkt.
Dus wat jij wel of niet vindt kunnen is hiermee hopelijk opgelost..
Er staat niets anders dan dat Mevr vd Waal zich bekend gemaakt heeft.
Andere mensen reageren anoniem, en met een precair onderwerp als dit, kijk maar rond op internet, je kunt álles zeggen, is het prettig te weten met wie je van doen hebt en hoe de verhoudingen liggen.
quote:Op zondag 4 juli 2010 10:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Goedemorgen,
deze Admin van FOK! heeft buiten FOK! nog een drukke baan als wijkverpleegkundige.
Ik heb tot 23.30 gewerkt.
Dus wat jij wel of niet vindt kunnen is hiermee hopelijk opgelost..
Er staat niets anders dan dat Mevr vd Waal zich bekend gemaakt heeft.
Andere mensen reageren anoniem, en met een precair onderwerp als dit, kijk maar rond op internet, je kunt álles zeggen, is het prettig te weten met wie je van doen hebt en hoe de verhoudingen liggen.
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:17 schreef bigsan het volgende:
[..]
als je goed gelezen hebt kun je ook zien dat ik vermeld heb dat ik een ex vrijwilliger van ACE ben. ook dat heb ik vermeld. dus niets anoniem.en ik vind het heel normaal als mijn naam wordt vermeld ik graag uitleg hieromtrent wil hebben aangezien de verhoudingen tussen haar en mij niet goed zijn. dat overigens ook bekend is want onze antwoorden zijn verwijderd omdat er geen NAMEN genoemd mogen worden en het te persoonlijk werd??????
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, nog even over dat laatste, dat was omdat jullie elkaar nog net niet voor rotte vis aan het uitmaken waren en met rechtzaken aan het dreigen waren. De users die hier gewoon mee wilden lezen/praten kwamen in een persoonlijke vete terecht die niet meer over het onderwerp zelf ging maar over jullie hekel aan elkaar.
Maar dat hadden we al per PM besproken dacht ik.
lees je nou niet of zit dat.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:03 schreef yvonne het volgende:
Dat ik nu weet wie Mw vd Waal is, maar nog steeds niet weet wie BigSan.
Van Mevrouw van der Waal hebben we een naam. Die kunnen we opzoeken, etc. Jij zit via een nicknaam, dus we hebben geen idee wie er achter de nick zit.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:05 schreef bigsan het volgende:
[..]
lees je nou niet of zit dat.
voor de derde keer ik ben een ex vrijwilliger van ACE.
wat bedoel je nou met Do the match???
en waarom vergelijk je mij met wat je allemaal schrijft omdat ik volgens jou dan anoniem ben?
"je denkt" en dat vind ik dus zo gevaarlijk. dus omdat je de naam weet weet je ook meteen wie het is?? dat vind ik knap.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:07 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Van Mevrouw van der Waal hebben we een naam. Die kunnen we opzoeken, etc. Jij zit via een nicknaam, dus we hebben geen idee wie er achter de nick zit.
Denk dat Yvonne dat bedoelde
Nee, denken is goed voor een mens, zouden wat meer mensen moeten doen. Je had dit ook best zelf kunnen beDENKen.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:21 schreef bigsan het volgende:
[..]
"je denkt" en dat vind ik dus zo gevaarlijk.
waarom geeft ze zelf niet gewoon een goede uitleg en moet een ander dat doen. ze is wel zo rap om de stelling neer te zetten maar niet om hem duidelijk en zelf uit te leggen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |