abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:46:44 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80013932
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je maar een nationaliteit hebt is dat de effectieve nationaliteit
Een drager van meerdere nationaliteiten waaronder de Nederlandse, heeft IN NEDERLAND ook maar 1 effectieve nationaliteit: De Nederlandse.

De andere doen juridisch gezien niet ter zake.

Verder is het kiezen of delen: Je kunt niet de Nederlandse nationaliteit afpakken zonder eerst volledig wettelijk te erkennen dat die andere nationaliteit bestaat. Je kunt dus niet de dubbele nationaliteit "afschaffen" EN de Nederlandse nationaliteit afpakken, want zonder erkenning van de andere nationaliteit wordt zo'n persoon binnen het kader van de Nederlandse wet staatsloos.

Dit is ook de voornaamste reden waarom de Belgen, die geprobeerd hebben de dubbele nationaliteit af te schaffen, per 2007 de wet weer hebben aangepast en de dubbele nationaliteit weer toelaten. Denemarken is het laatste EU land waar de dubbele nationaliteit niet per wet wordt erkend, en dus kan de Deense nationaliteit die gegeven is aan immigranten nooit worden afgenomen.

Je kunt in dit geval niet van twee walletjes eten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:47:46 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80013974
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar kan de Marokkaan Nederland voor het gerecht dagen?
Ieder mensenrechtenhof naar keuze denk ik.

Maar ik zou beginnen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Intelligent, but fucked up.
pi_80014067
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja natuurlijk dient men zich te gedragen. Dat stond ook helemaal niet ter discussie.
Het topic is anders genaamd "Uitzetten van criminelen deeltje 2" en het vorige topic was genaamd "Uitzetten van criminelen".
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:52:41 #29
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80014194
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:49 schreef dylany het volgende:

[..]

Het topic is anders genaamd "Uitzetten van criminelen deeltje 2" en het vorige topic was genaamd "Uitzetten van criminelen".
Daarvoor bestaat de gevangenis ook.

Ben jij DAM's tweelingzusje of is dit puur toeval allemaal?
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:54:23 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80014250
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar kan de Marokkaan Nederland voor het gerecht dagen?
Een rechtbank. Een Marokkaan met legale status in Nederland (verblijfsvergunning, geboren als, of genaturaliseerd tot Nederlander) kan net als iedere andere persoon in Nederland naar een rechter stappen, en de staat aanklagen.

Sterker nog, ook buiten Nederland, of als toerist kan ook iemand een rechtszaak aanspannen tegen de Nederlandse staat als hier reden toe is. Je hoeft alleen maar een Nederlandse advocaat in te huren die je belangen in de rechtbank kan behartigen.

Het is dan aan een rechter om te besluiten of de zaak terecht is, en doorgang kan vinden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80014261
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ben jij DAM's debiele tweelingzusje of is dit puur toeval allemaal?
Kun jij alleen maar schelden bij gebrek aan een weerwoord.
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:55:21 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80014293
quote:
Ben jij DAM's tweelingzusje of is dit puur toeval allemaal?
Het komt inderdaad maar weinig voor dat een DAM topic ook echt een supporter kent..... Maar helemaal gek is dat niet, gezien het feit dat dylany al heeft aangegeven maar heel weinig te snappen van hoe nationaliteitswetten in elkaar zitten, en wat de internationale, en nationale gevolgen zijn van dergelijke wetten.
-
pi_80014399
quote:

[..]

Ik zie niet in waarom wij mensenrechtenschenders die hier niet willen integreren zouden moeten onderhouden als ze een tweede nationaliteit hebben waar ze nogal prat op gaan.

Maar windt je niet teveel op hoor, de situatie is al aan het wijzigen en dat houden jij en ik niet tegen.
pi_80014486
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Het komt inderdaad maar weinig voor dat een DAM topic ook echt een supporter kent..... Maar helemaal gek is dat niet, gezien het feit dat dylany al heeft aangegeven maar heel weinig te snappen van hoe nationaliteitswetten in elkaar zitten, en wat de internationale, en nationale gevolgen zijn van dergelijke wetten.
Joh praat jij altijd zo respectloos over mensen?
Ik bedoel, alsof ze er zelf niet bij zijn?

Het zegt wel iets over jou he!

Vertel eens, waarom woon je niet meer in Nederland en heb je hier het hoogste woord waar geen touw aan vast te knopen is?

Verveel je je in Amerika?
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:01:42 #35
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80014546
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:57 schreef dylany het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom wij mensenrechtenschenders die hier niet willen integreren zouden moeten onderhouden als ze een tweede nationaliteit hebben waar ze nogal prat op gaan.

Maar windt je niet teveel op hoor, de situatie is al aan het wijzigen en dat houden jij en ik niet tegen.
Mensenrechtenschenders en tasjesrovers zijn twee verschillende dingen hoor.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:02:19 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80014569
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:00 schreef dylany het volgende:
Vertel eens, waarom woon je niet meer in Nederland en heb je hier het hoogste woord waar geen touw aan vast te knopen is?
Dat ligt echt aan jou hoor
pi_80014603
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat ligt echt aan jou hoor
Dat weet ik en gelukkig maar.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:03:57 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80014624
Hee dylany, hoeveel is een half keer een half?
pi_80014625
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mensenrechtenschenders en tasjesrovers zijn twee verschillende dingen hoor.
Tasjesrovers die geweld gebruiken zijn mensenrechtenschenders.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:10:53 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80014844
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:57 schreef dylany het volgende:
Ik zie niet in waarom wij mensenrechtenschenders die hier niet willen integreren
Noem eens een voorbeeld dat ook daadwerkelijk onder de Geneefse Conventie voor de Rechten van de Mens valt?
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:19:28 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80015154
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:03 schreef dylany het volgende:
Tasjesrovers die geweld gebruiken zijn mensenrechtenschenders.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_Rechten_van_de_Mens

Doe je nu net alsof je niet kunt zoeken naar wat precies onder mensen rechten valt (of te wel: troll), of weet je echt niet beter?
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:22:33 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80015270
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:00 schreef dylany het volgende:
Mijn vrouw is Amerikaanse.

En ik heb echt niet "het hoogste woord", maar doordat ik zelf de dubbele nationaliteit draag heb ik er wel aardig wat over gelezen, inclusief de wetten van zowel Nederland als de VS goed doorgenomen. Ik heb dus enige kennis van de materie, omdat het ook een persoonlijke aangelegenheid was toen ik tot Amerikaan naturaliseerde, en ik precies wilde weten waar ik aan toe was.

Dat er voor jou "geen touw aan vast te knopen is", zegt trouwens meer iets over jezelf dan over mij.
-
pi_80015289
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld dat ook daadwerkelijk onder de Geneefse Conventie voor de Rechten van de Mens valt?
We hebben het over mensen die de rechten van andere burgers schenden. Mensenrechtenschenders dus zoals tasjesrovers die geweld gebruiken en mensen die ouderen (gewone burgers dus) in huis belagen en mishandelen hier in Nederland.

Wat hebben de gewone burgerrechten met het oorlogsrecht te maken.

Was jij degene die iets van recht afwist?
Ik begrijp nu hoe het komt dat ik geen touw aan je verhalen kon vastknopen.

En je neemt het op voor de mensen die anderen waaronder ouderen aanvallen en kapotslaan?
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 19:24:44 #44
236264 crew  capricia
pi_80015361
ik denk dat het een trol is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80015643
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:24 schreef capricia het volgende:
En jij bent een moderator?

Wat een afgang voor FOK een moderator die dit soort dingen zegt.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:33:44 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80015693
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:23 schreef dylany het volgende:
We hebben het over mensen die de rechten van andere burgers schenden. Mensenrechtenschenders dus zoals tasjesrovers die geweld gebruiken en mensen die ouderen (gewone burgers dus) in huis belagen en mishandelen hier in Nederland.

Wat hebben de gewone burgerrechten met het oorlogsrecht te maken.

Was jij degene die iets van recht afwist?
Ik begrijp nu hoe het komt dat ik geen touw aan je verhalen kon vastknopen.

En je neemt het op voor de mensen die anderen waaronder ouderen aanvallen en kapotslaan?
Als je het hebt over "mensen rechten", dan heb je het over een specifieke categorie wetten en rechten. Een goed voorbeeld daarvan is het Europees verdrag voor de rechten van de mens.

Ik ben bang dat je zelf niet helemaal op de hoogte bent van de juiste terminologie omtrent wetten en recht. Ik ga niet pretenderen een een expert te zijn op het gebied van rechten en wet, maar het verschil tussen mensenrechten en normaal strafrecht ken ik nog wel.

Een auto in de fik steken of een overval plegen valt onder het normale strafrecht.

Het recht op vrije meningsuiting verbieden, of het recht op vrije godsdienst-beoefening verbieden, valt onder mensenrechten.
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:36:11 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80015791
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:32 schreef dylany het volgende:

Mjah.... we hadden bij het vorige topic al zo'n beetje een heel topic nodig om je duidelijk te maken dat wetten omtrent de nationaliteit van een individu niet werken met een percentage berekening...... ik hoop toch echt dat we niet weer een heel topic nodig hebben om je duidelijk te maken wat rechten van de mens precies zijn, en hoe dat relateert tot het onderwerp ter discussie.

Je bent OF enorm stronteigenwijs...... OF echt onwetend, en niet echt op de hoogte van hoe de zaken nu echt in elkaar zitten.
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:38:05 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80015860
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:24 schreef capricia het volgende:
Ik gok zelf een kloon van een gebande, maar dat moet een Forum Admin maar gaan uitzoeken.....
-
pi_80016020
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:36 schreef maartena het volgende:

[..]

.... ik hoop toch echt dat we niet weer een heel topic nodig hebben om je duidelijk te maken wat rechten van de mens precies zijn, en hoe dat relateert tot het onderwerp ter discussie.

Dus, reljongeren die bij mensen in huis dringen en hen mishandelen en tasjesrovers die oude vrouwtjes mishandelen, schenden de rechten van die mensen niet?
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 19:42:45 #50
236264 crew  capricia
pi_80016035
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:32 schreef dylany het volgende:

[..]

Tis meer dat ik het globale verschil tussen mensenrechten en het strafrecht als algemene ontwikkeling beschouwde. Het idee dat iemand het verschil in zo iets elementairs niet ziet, deed mij denken aan een trol.

Maar als je dit verschil serieus niet begrijpt, lees dan met aandacht wat maartena schrijft en probeer dat te begrijpen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')