abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80132216
JX doe jij nog een speciaal dieet?
Vind het namelijk een heel apart lijstje
pi_80132239
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:23 schreef Heroinjunk het volgende:
I know, maar wat kan ik zien als mager beleg? Veel vlees gok ik.

Filet americain, kip filet, rookvlees
Pindakaas is wel gezond maar niet heel mager
pi_80132258
Kan ham ook? Of is dat weer te vet.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:26:56 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80132303
quote:
Euhh kipfilet, rosbief, fricandeau, rookvlees. Volgens mij viel osseworst ook wel mee, en filet americain. Maar niet zo mager als eerstgenoemden Oh en ik vind dat ham ook wel kan, al was het niet super gezond geloof ik? Gegrilde ham is denk ik wel okee. Maar varkensvlees is dacht ik niet het meest gezonde.

Pindakaas is niet mager maar er zitten wel nuttige vetten in, kan dus ook

Gekookte eitjes zit ook weinig troep in.

Volgens mij was appelstroop wel okee voor het ijzergehalte maar hoe gezond het is ben ik weer kwijt

Groenten en fruit op brood (tomaatjes, komkommer, aardbeien, etc.)

Slankie kaas, als je het weg krijgt (ik vind het naar karton smaken )
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:29:04 #105
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80132369
quote:
jam, liefst met niet té veel suiker (duurdere jam heeft vaak minder suiker)
nutella is niet zo slecht, wel met mate
pindakaas is vet maar gezond vet, niet te dik smeren
30+ of 20+ kaas
kipfilet/magere of rauwe ham/rookvlees etc.
je kan alles opleuken met sambal, sla, plakjes tomaat of komkommer, etc...
er is echt veel mogelijk hoor. en als je graag chocoladehagel wilt, weeg dan je boterham op een weegschaaltje, zodat je weet hoeveel je binnenkrijgt, dat je niet "per ongeluk" 50 gram hagelsag op je brood gooit ipv 10-15.

een middelgrote aardappel is ca. 70 gram, ik zei 150 maar het is 150-200 dus drie middelgrote aardappels kan wel.

alas je geen halvarine wilt gebruiken (ik doe dat ook niet, bah), zorg dan dat je wel wat margarine bij de avondmaaltijd bereiding gebruikt. ik neem vaak wat margarine door mn aardappels ipv jus, en bak mijn vlees in margarine. boter/margarine is belangrijk voor de vitamines A en D, veel lijnende mensen hebben daar tekort aan. olijfolie is gezond maar bevat niet echt veel vitamine d en a.

afwisselen is de truc! en alles met mate!
Kwak
pi_80132411
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Euhh kipfilet, rosbief, fricandeau, rookvlees. Volgens mij viel osseworst ook wel mee, en filet americain. Maar niet zo mager als eerstgenoemden Oh en ik vind dat ham ook wel kan, al was het niet super gezond geloof ik? Gegrilde ham is denk ik wel okee. Maar varkensvlees is dacht ik niet het meest gezonde.

Pindakaas is niet mager maar er zitten wel nuttige vetten in, kan dus ook

Gekookte eitjes zit ook weinig troep in.

Volgens mij was appelstroop wel okee voor het ijzergehalte maar hoe gezond het is ben ik weer kwijt

Groenten en fruit op brood (tomaatjes, komkommer, aardbeien, etc.)

Slankie kaas, als je het weg krijgt (ik vind het naar karton smaken )
Oh, vlees lust ik allemaal wel op mijn brood. Pindakaas lust ik wel, maar ben ik niet zo'n fan van, maar dat kan ik dan wel eens voor de afwisseling nemen. Ei vind ik ongelofelijk smerig op mijn brood. Stroop is wel lekker, als het maar met mate is en als het appelstroop is. Aardbeien zijn heerlijk op brood! En kaas vind ik smerig op mijn brood.

Maar als ik het zo zie, komt het wel goed. ^^ Ik eet sowieso altijd al bruin of volkoren brood, wit houd ik niet zo van.
pi_80132491
Bedankt jullie voor alle tips.
Ik heb die Zumba DVD's van Maria gedownload en net gedaan en ik vind het geweldig. Ik wil het nu eigenlijk ook in lessen gaan doen, maar het is vrij duur en ik ben op dit moment echt even broke. Dus ik blijf het even doen met de DVD's en gewoon blijven wandelen/hardlopen tot ik weer geld heb! En lekker keihard dansen en losgaan als ik uitga.
pi_80132627
Zow net heerlijk gesport
Zumba doe ik zo af en toe thuis, want de lessen vind ik weinig aan (in de sportschool). Maar van die Maria heb ik nog niet gehoord, eens kijken of ik die kan vinden.
pi_80132666
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:38 schreef Laydina het volgende:
Zow net heerlijk gesport
Zumba doe ik zo af en toe thuis, want de lessen vind ik weinig aan (in de sportschool). Maar van die Maria heb ik nog niet gehoord, eens kijken of ik die kan vinden.
Haha nee, MariaEtc zei tegen mij dat ik die kon downloaden. Ik heb gewoon willekeurige NZB's gedownload. Maar ik weet niet hoe de lessen hier zijn, er is hier een sportschool die 2 gratis proeflessen aanbiedt (als dat nog zo is) en dan wil ik daar even langs gaan om te kijken.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:10:28 #110
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80133815
Ohai, Maria hier

Lessen in de sportschool hangen érg af van wie het geeft! Ik heb het idee dat bijna iedere gladiool Zumba instructeur kan worden (illustratie: willekeurige Zumba filmpjes op youtube), dus je moet mazzel hebben dat je een leuke instructeur/instructrice treft. De mijne is heel tof!

De DVDs vind ik vooral erg grappig De oude zijn te fout voor woorden, en de nieuwere ook wel, maar die zijn wel te pruimen (Cardio Party, 20 minute work-out en Sculpt). Als je de dialogen voor lief neemt en voornamelijk op de dansjes focust is het wel okee Ook vind ik de instructie van dat meisje met dat knalrode topje leuk (Eliiisa oids ), maar ik weet niet zo hoe die DVD heet. Plus, je kan ook op youtube kijken, bijv. naar filmpjes van Zumba in Hickory (en dan die van Kat Price en Heather nogwattes, die zijn het tofst), en dat dan gewoon in je woonkamer nadoen Kan makkelijk als je de basispassen door hebt!
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:24:49 #111
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_80134360
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:24 schreef Sarabi het volgende:
JX doe jij nog een speciaal dieet?
Vind het namelijk een heel apart lijstje
Geen speciaal dieet, ik eet wat ik wil, zolang het maar gezond en met mate is. Veel is dus afhankelijk van wat er die week in de supermarkt in de aanbieding is en waar ik zin in heb Dit is de enige manier van dieten waarin ik persoonlijk daadwerkelijk succes heb. Deze week waren de actimel en yoghurts in de aanbieding..

Verder ben ik single en heb geen zin om in de keuken te staan voor 1 persoon, dus ik eet 's avonds vaak erg gemakkelijk En vlees eet ik niet veel, 1x per week is voor mij zat.
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_80135199
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:24 schreef JX het volgende:

[..]

Geen speciaal dieet, ik eet wat ik wil, zolang het maar gezond en met mate is. Veel is dus afhankelijk van wat er die week in de supermarkt in de aanbieding is en waar ik zin in heb
Teveel met mate en niet bepaald gezond, als je het mij vraagt
pi_80136516
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohai, Maria hier

Lessen in de sportschool hangen érg af van wie het geeft! Ik heb het idee dat bijna iedere gladiool Zumba instructeur kan worden (illustratie: willekeurige Zumba filmpjes op youtube), dus je moet mazzel hebben dat je een leuke instructeur/instructrice treft. De mijne is heel tof!

De DVDs vind ik vooral erg grappig De oude zijn te fout voor woorden, en de nieuwere ook wel, maar die zijn wel te pruimen (Cardio Party, 20 minute work-out en Sculpt). Als je de dialogen voor lief neemt en voornamelijk op de dansjes focust is het wel okee Ook vind ik de instructie van dat meisje met dat knalrode topje leuk (Eliiisa oids ), maar ik weet niet zo hoe die DVD heet. Plus, je kan ook op youtube kijken, bijv. naar filmpjes van Zumba in Hickory (en dan die van Kat Price en Heather nogwattes, die zijn het tofst), en dat dan gewoon in je woonkamer nadoen Kan makkelijk als je de basispassen door hebt!
Hey, die heb ik gedownload! Cardio Party enzo. Die is wel tof en ik ging er zeker wel van zweten.
pi_80137048
Oww.. maria als in nick
Die dvd's heb ik al. Doe enkel de Sculp and Tone en nog een toevallig gedownloade die buikspieren en kontspieren doet.
pi_80139546
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Filet americain,
Is toch heel vet?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80139993
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:57 schreef winka het volgende:
Wat een lieve topictitel, ik word er helemaal verlegen van Bedankt voor jullie feli's
[..]

Was nog even uit het vorige topic. Een bmi van onder 25 was ook mijn droom inderdaad. Ruim anderhalf geleden heb ik dat even gehad, maar het was een gevecht op zich om op dat gewicht te komen. En nog moeilijker om er te blijven. Dat was me dus maar even gelukt Sindsdien ging het weer op en neer, beneden de 82 was ik niet meer gekomen

Maar nu ik sinds een paar maanden haptotherapie doe, is er zoveel troep mij me los gekomen. Het was en is soms enorm zwaar. En dat ik afval krijg ik er dus 'gratis' bij. Waar ik vroeger grote gaten moest vullen met eten hoeft dat niet meer. Echt een verademing. Oh en natuurlijk heb ik soms best trek in iets lekkers , Maar een bak Friesche Vlag slagroom eet ik niet meer binnen een half uur leeg, het gaat nu echt met mate
DIKZAK!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:33:26 #117
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80140135
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:30 schreef Bobbanz het volgende:

[..]

DIKZAK!!
Hee hallo, zout jij eens heel hard op!
pi_80140224
quote:

[..]

DIKZAK!!
BRUINTAND!!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80140581
Zo. Ik kom meeposten. Al zo lang ik me kan heugen probeer ik af te vallen, wat heeft geresulteerd in het aankomen van een kilootje of 30 . Actief afvallen heb ik namelijk niet gedaan, het bleef vooral bij plannen maken. Daarnaast had eten therapeutische waarde voor me, dus dan tikt het wel aan.

Maar goed, nu ik begeleiding heb, wil ik het toch echt aanpakken. Voordeel is dat er voor mij veel verbeteringspunten zijn, zodat er ook daadwerkelijke hoop is dat ik die kilo's kwijt kan raken. Ik at (en nog steeds wel) namelijk erg ongezond en onregelmatig, en sport(te) nauwelijks of niet. Ik begin nu met bijhouden van wat ik eet, en beginnen met beweging. Ik ben bang dat ik met direct hardlopen m'n toch al zwakke gewrichten vermoord, dus ik ga beginnen met regelmatig fietsen. Daarnaast wil ik één keer per week krachttraining doen, maar ja, dan moet ik mezelf wel naar de sportschool slepen.

We zullen zien.
pi_80142145
Succes, Blue! Fietsen is, volgens mijn kine, de meest knie-vriendelijke vorm van beweging! Afhankelijk van hoe zwaar je bent, kun je ook wandelen proberen, of anders zwemmen (crawl). Maar goed, hoofddoel is in het begin natuurlijk vooral om jezelf in beweging te krijgen!

wat voor begeleiding heb je?
pi_80143205
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:11 schreef ColdFeet het volgende:
Succes, Blue! Fietsen is, volgens mijn kine, de meest knie-vriendelijke vorm van beweging! Afhankelijk van hoe zwaar je bent, kun je ook wandelen proberen, of anders zwemmen (crawl). Maar goed, hoofddoel is in het begin natuurlijk vooral om jezelf in beweging te krijgen!

wat voor begeleiding heb je?
Vooralsnog alleen een psycholoog (een goede, eindelijk). Ik ben wel 's bij een diëtiste geweest, maar dat was zo'n intens dom mens dat ik geheel genezen ben van die hele beroepsgroep.

Wandelen zou ook nog kunnen, maar ik durf me niet in een zwembad te vertonen, vooralsnog . Zou ik uiteindelijk wel heerlijk vinden, ik vind zwemmen in principe fantastisch.
pi_80143437
Ah, dat is fijn! Dat kan je echt goed helpen om negatieve patronen te doorbreken. Een goed dieet samenstellen kun je zelf ook wel proberen Als je maar oppast dat je niet te weinig eet, of een hekel krijgt aan eten.

Wat betreft het zwemmen: het loont soms om wat rond te kijken bij zwembaden in de buurt en mogelijke zwemuren. Ik heb een tijdje gezwommen in het universiteitsbad, maar dat is best vol, veel heel-erg-slank-en-getraind, en ik was altijd bang om bekenden tegen te komen. Nu zwem ik soms in een iets duurder gemeentezwembad; in de lunchpauze is het daar fijn rustig en heb je meestal de baan voor jezelf of met z'n tweeen, en dan vind ik het niet zo eng meer Want hoewel ik officieel geen overgewicht meer heb, voel ik me nog altijd zeer self-conscious in badpak
pi_80145287
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Fakkeltje kom jij hier om ook zelf af te vallen?
Niet nodig, ben 1.95 bij 90 kg en 9.5% vet.

Ik gaf slechts mijn mening, het is tenslotte een forum. Mocht de reactie je niet aanstaan dan kun je gerust verder scrollen en niet op mij reageren.
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:32:32 #124
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_80148076
quote:

[..]

DIKZAK!!
hihi dit is fucking hilarious. In een topic waar men eraan werkt dat ze overgewicht hebben iemand die iets geweldigs heeft gedaan dikzak noemen. Echt sterk en onverwacht. De rest van de week moet ik uitkijken dat ik niet in het openbaar aan deze reactie denk, omdat men zich anders zal moeten afvragen waarom ik giechel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 10 april 2010 @ 09:11:11 #125
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_80152327
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Teveel met mate en niet bepaald gezond, als je het mij vraagt
Misschien wel, maar dit zijn nog maar twee lijstjes geweest en het weinige eten door de week wordt in het weekend gecompenseerd! Zoals ik al zei, door de week beweeg ik weinig en dan heb ik dus ook niet veel nodig. In het weekend sta ik te springen en headbangen in pubs/clubs/bij vrienden thuis en dan eet ik dus meer Vannacht nog na een metalconcert wat friet en een halve rookworst weggewerkt Vandaag en morgen eet ik bij vrienden, o.a. BBQ

Ok, het is niet de meest gezonde leefstijl, maar wel de enige die voor mij op het moment werkt. Doordeweeks ben ik streng voor mezelf, in het weekend mag ik los en ik val toch af.

Ik zal iig geen goed voorbeeld zijn voor andere afvallers, dus bij deze: geen aanrader
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')