abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:53:29 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80009760
Vorig topic: FOK! Dieetclub #300 Elk pondje komt aan het kontje

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:54:00 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80009783
Noes, had ik hem dichtgegooid!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_80010001
tvp
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:01:04 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_80012236
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_80012426
ja hooooooi
Kwak
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:57:13 #7
279894 winka
There is no place like home..
pi_80014378
Wat een lieve topictitel, ik word er helemaal verlegen van Bedankt voor jullie feli's
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:06 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Dat (BMI < 25) is zo ongeveer mijn droom.
Geldt waarschijnlijk voor nagenoeg iedereen hier natuurlijk, maar toch.
Was nog even uit het vorige topic. Een bmi van onder 25 was ook mijn droom inderdaad. Ruim anderhalf geleden heb ik dat even gehad, maar het was een gevecht op zich om op dat gewicht te komen. En nog moeilijker om er te blijven. Dat was me dus maar even gelukt Sindsdien ging het weer op en neer, beneden de 82 was ik niet meer gekomen

Maar nu ik sinds een paar maanden haptotherapie doe, is er zoveel troep mij me los gekomen. Het was en is soms enorm zwaar. En dat ik afval krijg ik er dus 'gratis' bij. Waar ik vroeger grote gaten moest vullen met eten hoeft dat niet meer. Echt een verademing. Oh en natuurlijk heb ik soms best trek in iets lekkers , Maar een bak Friesche Vlag slagroom eet ik niet meer binnen een half uur leeg, het gaat nu echt met mate
pi_80015648
winka

Ik ben medio januari begonnen op ongeveer 106,5kg. Inmiddels weeg ik 95,3kg. Ik hoop er nog een kilootje of 13 af te krijgen.

Ik ben blij dat ik mijn weekje vakantie toch goed ben doorgekomen. Niet gesport, maar wel flink gewandeld (dus toch enige vorm van beweging).
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:41:08 #9
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_80015982
TVPontje
pi_80016134
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:32 schreef sylvesterrr het volgende:
winka

Ik ben medio januari begonnen op ongeveer 106,5kg. Inmiddels weeg ik 95,3kg. Ik hoop er nog een kilootje of 13 af te krijgen.

Ik ben blij dat ik mijn weekje vakantie toch goed ben doorgekomen. Niet gesport, maar wel flink gewandeld (dus toch enige vorm van beweging).

Taart Vlaai Pizza
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_80016388
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:57 schreef winka het volgende:
Wat een lieve topictitel, ik word er helemaal verlegen van Bedankt voor jullie feli's
[..]

Was nog even uit het vorige topic. Een bmi van onder 25 was ook mijn droom inderdaad. Ruim anderhalf geleden heb ik dat even gehad, maar het was een gevecht op zich om op dat gewicht te komen. En nog moeilijker om er te blijven. Dat was me dus maar even gelukt
Ik ben bij mijn vorige poging wel heel veel afgevallen, maar heb het niet voor elkaar gekregen om onder de obesitasgrens (BMI < 30) te komen. Dat een mens al blij kan zijn om "gewoon" overgewicht zonder verder labeltje te hebben.

Het feit dat ik het - om allerlei redenen waarvan ikzelf de grootste ben - niet vol heb kunnen houden is jammer, maar als je er eenmaal geweest bent dan weet je wel dat het kán. Vind ik toch ook wel een houvast.

Duurt alleen zo lang voor je daar weer bent...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_80016593
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:52 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ben bij mijn vorige poging wel heel veel afgevallen, maar heb het niet voor elkaar gekregen om onder de obesitasgrens (BMI < 30) te komen. Dat een mens al blij kan zijn om "gewoon" overgewicht zonder verder labeltje te hebben.
Ik heb wel een vreugde dansje gemaakt hoor toen ik onder BMI 30 kwam

Het is toch een grens tussen wel of niet (Al is het relatief natuurlijk).
pi_80017438
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ik heb wel een vreugde dansje gemaakt hoor toen ik onder BMI 30 kwam

Het is toch een grens tussen wel of niet (Al is het relatief natuurlijk).
Dat bedoel ik, dat zou ik dus ook doen!

En die grens voelt voor mij aan als enorm.
It was delicious.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:22:48 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80017548
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:52 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het feit dat ik het - om allerlei redenen waarvan ikzelf de grootste ben - niet vol heb kunnen houden is jammer, maar als je er eenmaal geweest bent dan weet je wel dat het kán. Vind ik toch ook wel een houvast.

Duurt alleen zo lang voor je daar weer bent...
ik dacht dat ik er nog niet was, maar naar nu blijkt ben ik 2 cm groter dan ik dacht en dan was ik er al wel... maar ja, dat heb ik er allemaal alweer bijgegeten...
Kwak
pi_80017764
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik dacht dat ik er nog niet was, maar naar nu blijkt ben ik 2 cm groter dan ik dacht en dan was ik er al wel... maar ja, dat heb ik er allemaal alweer bijgegeten...
Dat is ook een manier om je BMI omlaag te krijgen
It was delicious.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:41:37 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_80024159
Dat is waar, gewoon elke dag een beetje rekken en wie weet
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:44:58 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80024320
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef eleusis het volgende:
Dat is waar, gewoon elke dag een beetje rekken en wie weet
een been amputeren werkt ook goed. maar niet alletwee, want dan ben je weer minder lang natuurlijk
Kwak
pi_80030819
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een been amputeren werkt ook goed. maar niet alletwee, want dan ben je weer minder lang natuurlijk

Vanmorgen was de weegschaal onvriendelijk tegen me

* Ik weet wel waarom maar wil toch de weegschaal de schuld geven ipv mezelf
pi_80030976
quote:
Op woensdag 7 april 2010 07:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Vanmorgen was de weegschaal onvriendelijk tegen me

* Ik weet wel waarom maar wil toch de weegschaal de schuld geven ipv mezelf
Ook herkenbaar.

De weegschaal vertelde mij vanochtend hetzelfde als gisterenochtend. Na een dag keurig netjes doen blijft dat toch vervelend (al weet mijn gezonde verstand best dat het zo werkt).
It was delicious.
pi_80032604
goeiemorgen, ik ben weer thuis uit het ziekenhuis na 7 lange weken. resultaat van alle ellende is oa dat mijn bmi nu ineens 27 is. ben flink afgevallen.

omdat ik steeds weinig kan eten ivm een gekrompen maag en weer wennen aan voedsel moet ik nu volle producten tot mij nemen.

eniewee... ik zal de komende tijd eens zien of ik weer aankom (een beetje is te verwachten) en hoe het verder gaat dan. nu ' lijnen' is iig niet verstandig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80032725
quote:
Op woensdag 7 april 2010 07:48 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ook herkenbaar.

De weegschaal vertelde mij vanochtend hetzelfde als gisterenochtend. Na een dag keurig netjes doen blijft dat toch vervelend (al weet mijn gezonde verstand best dat het zo werkt).
Ga je er dan van uit dat de weegschaal elke dag minder aan geeft?
pi_80032764
oh en elke dag op de weegschaal staan heeft geen zin hoor. de ene keer houdt je meer water vast bijv dan de andere keer (om daar wat te noemen)

je kan beter 1 vast weegpunt in de week nemen, dezelfde dag, zelfde tijdstip.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2010 @ 09:43:51 #23
279894 winka
There is no place like home..
pi_80033046
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:26 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen, ik ben weer thuis uit het ziekenhuis na 7 lange weken. resultaat van alle ellende is oa dat mijn bmi nu ineens 27 is. ben flink afgevallen.

omdat ik steeds weinig kan eten ivm een gekrompen maag en weer wennen aan voedsel moet ik nu volle producten tot mij nemen.

eniewee... ik zal de komende tijd eens zien of ik weer aankom (een beetje is te verwachten) en hoe het verder gaat dan. nu ' lijnen' is iig niet verstandig
Sterkte
Heb je van het ziekenhuis een bepaald dieet mee gekregen? Hopen dat je het een beetje stabiel kan houden

Ik weeg ook elke dag anders. Gister woog ik bijvoorbeeld 72.9 en vandaag weer 73.2. In het begin vond ik dat heel frustrerend, maar nu weet ik dat het gewoon zo gaat vind ik het niet erg
pi_80033220
geen bepaald dieet maar wel het advies niet aan de light producten te gaan ofzo want ik eet gewoon niet veel nog en krijg nog niet genoeg binnen op een dag.

ook was een advies om veel eiwitrijke tussendoortjes te eten. das goed voor je spieren (en de heropbouw ervan) en ik heb veel spier ingeleverd helaas.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2010 @ 11:09:59 #25
238656 -Maggie-
One of the lost ones
pi_80036094
Goedemorgen!

Ik kom ook maar eens kijken in dit topic en heb inmiddels mijn inlognaam van dieetweb doorgegeven aan Troel, zodat ik binnenkort ook in het lijstje opduik.
Ik heb al erg veel lijnpogingen gedaan, maar deze zijn allemaal op niets uitgelopen. De kilo's gaan er bijzonder langzaam vanaf en zo gauw ik ophoud met een dieet, zitten ze er zo weer aan.
Gisteren was ik voor iets anders in het ziekenhuis en had het er eens over met mijn internist, welke mij een doorverwijzing heeft gegeven voor een diëtist, om eens samen uit te zoeken wat ik verkeerd doe, of wat er mis gaat.
ik eet gezond, veel verse groenten, normale porties, lekker afwisselend en drink koffie (zwart), water, thee of een enkel keertje limonadesiroop (Lessini) als ik zin heb in iets anders. Verder doe ik bijna alles met de fiets (ik heb geen auto), lopend of het openbaar vervoer, dus beweging krijg ik zeker wel.
Vroeger heb ik gekorfbald, maar door een blessure ben ik daarmee gestopt. Ik ben pas begonnen met fitness en ik hoop van harte dat ik daar wat aan heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')