Het hele belastingstelsel moet fors vereenvoudigd worden.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Lurf het volgende:
Afschaffen van de HRA zonder terugsluis, en enkel ter dekking van het begrotingstekort, is gewoon een belastingverhoging en levert in de huidige situatie niets op omdat per saldo het beslag van de overheid op het bbp alleen maar toeneemt zonder dat daar extra bestedingen tegenover staan. Een negatief effect ligt inderdaad meer voor de hand.
Afschaffen met terugsluis is per saldo een inkomensherverdeling van rijke woningbezitters naar arme huurders. Of die nivelleringsactie wat oplevert voor de schatkist hangt er vooral vanaf in hoeverre die arme huurders hun extra inkomen ook gaan uitgeven.
Mooi gesproken. Complimenten!quote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Lurf het volgende:
Afschaffen van de HRA zonder terugsluis, en enkel ter dekking van het begrotingstekort, is gewoon een belastingverhoging en levert in de huidige situatie niets op omdat per saldo het beslag van de overheid op het bbp alleen maar toeneemt zonder dat daar extra bestedingen tegenover staan. Een negatief effect ligt inderdaad meer voor de hand.
Afschaffen met terugsluis is per saldo een inkomensherverdeling van rijke woningbezitters naar arme
huurders. Of die nivelleringsactie wat oplevert voor de
schatkist hangt er vooral vanaf in hoeverre die arme huurders hun extra inkomen ook gaan uitgeven.
En je geen brain-drain krijgt naar andere landen. Een huisje is ook zonder HRA goedkoper in Duitsland en Belgie en zonder HRA is er weinig reden om in Nederland te blijvenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Lurf het volgende:
Afschaffen met terugsluis is per saldo een inkomensherverdeling van rijke woningbezitters naar arme huurders. Of die nivelleringsactie wat oplevert voor de schatkist hangt er vooral vanaf in hoeverre die arme huurders hun extra inkomen ook gaan uitgeven.
Ach, ik wil niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng. Ik twijfel wel over België, omdat iedereen daar lacht. Maar risicomijdend als ik ben (afgezien van mijn tophypotheek) blijf ik toch liever in NL.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En je geen brain-drain krijgt naar andere landen. Een huisje is ook zonder HRA goedkoper in Duitsland en Belgie en zonder HRA is er weinig reden om in Nederland te blijven
Zie inderdaad het recente rapport van de Studiecommissie Belastingstelsel. Ik ben het nog aan het lezen (het is een lijvig stuk), maar het bevat een hoop nuchtere analyses van de onnodige complexiteit van het belastingstelsel.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:00 schreef jankooi het volgende:
[..]
Het hele belastingstelsel moet fors vereenvoudigd worden.
Een bijzonder moment, ik ben het voor het eerst eensch met DAMquote:Op donderdag 8 april 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de HRA wordt afgeschaft of slechts gedeeltelijk hou je netto honderden euro's in de maand minder over. Dat gaat echt wel leiden tot brain-drain
De HRA is een van de weinige redenen waarom iemand met bovengemiddelde kwaliteiten in Nederland blijft(of in Nederland blijft werken)
Aan afschaffing van marktverstorende subsidies kunnen nooit nadelen zitten, echt nooit, zeker niet als er ook extra heffingen mee worden opgehevenquote:Op donderdag 8 april 2010 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder leidt een afschaffing of een snelle beperking ook tot heel veel gemiste belastinginkomsten en wordt een huis minder betaalbaar
Aan afschaffing of beperking van de HRA zitten alleen nadelen
Tja, wat heb je aan de HRA (als "voordeel") als de huizenprijzen veel hoger zijn hier dan in andere landen? De HRA is dus geen reden om in Nederland te blijven.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:45 schreef Lurf het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat DAM met bovengemiddelde kwaliteiten bedoelt. Overigens denk ik niet dat de HRA voor toptalent in de wetenschap of het bedrijfsleven nu echt een factor van betekenis is om te kiezen voor Nederland. Het feit dat het buitenland nu eenmaal veel groter is en alleen daardoor al meer mogelijkheden biedt lijkt mij van meer invloed. Overigens schijnt het investeringsklimaat in Nederland juist één van de betere te zijn voor bedrijven die actief zijn in R&D.
Oh mán.... het is dat ik nog elke dag naar Utrecht moet....quote:
Volgens mij bedoelde hij het sarcastischquote:Op donderdag 8 april 2010 22:36 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Een bijzonder moment, ik ben het voor het eerst eensch met DAM
Gezonde prijs...quote:Op donderdag 8 april 2010 22:49 schreef jankooi het volgende:
http://link.marktplaats.nl/326716211
Ik zou willen dat het anders was.
Het is beter voor de economie dat de onderlaag meer gaat uitgeven dan de toplaag. HRA moet niet afgeschaft worden voor bezuinigen of om meer nivellering te krijgen. De hele HRA methode is gewoon belachelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Lurf het volgende:
Ik zou er voor het dubbele nog niet in willen wonen. Wat een afschuwelijk lelijk huis. En ook nog eens in Duitslandquote:
Bovengemiddeld, alles wat boven het gemiddelde zitquote:Op donderdag 8 april 2010 22:45 schreef Lurf het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat DAM met bovengemiddelde kwaliteiten bedoelt. Overigens denk ik niet dat de HRA voor toptalent in de wetenschap of het bedrijfsleven nu echt een factor van betekenis is om te kiezen voor Nederland. Het feit dat het buitenland nu eenmaal veel groter is en alleen daardoor al meer mogelijkheden biedt lijkt mij van meer invloed. Overigens schijnt het investeringsklimaat in Nederland juist één van de betere te zijn voor bedrijven die actief zijn in R&D.
Nergens is een huis zo betaalbaar als in Nederlandquote:Op donderdag 8 april 2010 23:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, wat heb je aan de HRA (als "voordeel") als de huizenprijzen veel hoger zijn hier dan in andere landen? De HRA is dus geen reden om in Nederland te blijven.
Blijft het feit dat belastingen in zijn algemeen kunstmatig hoog zijn door de HRA. HRA afschaffen, en een semi-vlaktaks invoeren zou dan ook het beste zijn.
Ik pleit zelf ook niet voor de HRA afschaffen en dat NIET teruggeven aan de burgers.
Er moet minder nivelering komenquote:Op donderdag 8 april 2010 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is beter voor de economie dat de onderlaag meer gaat uitgeven dan de toplaag. HRA moet niet afgeschaft worden voor bezuinigen of om meer nivellering te krijgen. De hele HRA methode is gewoon belachelijk.
Bron?quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nergens is een huis zo betaalbaar als in Nederland
Nee, geen bron en je moet het er maar mee doenquote:
Ik lach me een deuk, 200% winst op mijn huis hier in NL en nu grootgrondbezitter wat oostelijker.quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, geen bron en je moet het er maar mee doen
Onzin. Om het netjes te houden. Zijn daar bewijzen voor?quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nergens is een huis zo betaalbaar als in Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |