abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 21:54:18 #251
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_80102139
Afschaffen van de HRA zonder terugsluis, en enkel ter dekking van het begrotingstekort, is gewoon een belastingverhoging en levert in de huidige situatie niets op omdat per saldo het beslag van de overheid op het bbp alleen maar toeneemt zonder dat daar extra bestedingen tegenover staan. Een negatief effect ligt inderdaad meer voor de hand.

Afschaffen met terugsluis is per saldo een inkomensherverdeling van rijke woningbezitters naar arme huurders. Of die nivelleringsactie wat oplevert voor de schatkist hangt er vooral vanaf in hoeverre die arme huurders hun extra inkomen ook gaan uitgeven.
Never explain, never apologize.
pi_80102442
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef Lurf het volgende:
Afschaffen van de HRA zonder terugsluis, en enkel ter dekking van het begrotingstekort, is gewoon een belastingverhoging en levert in de huidige situatie niets op omdat per saldo het beslag van de overheid op het bbp alleen maar toeneemt zonder dat daar extra bestedingen tegenover staan. Een negatief effect ligt inderdaad meer voor de hand.

Afschaffen met terugsluis is per saldo een inkomensherverdeling van rijke woningbezitters naar arme huurders. Of die nivelleringsactie wat oplevert voor de schatkist hangt er vooral vanaf in hoeverre die arme huurders hun extra inkomen ook gaan uitgeven.
Het hele belastingstelsel moet fors vereenvoudigd worden.
Een eventueel terugsluizen van HRA afschaffen zal dus moeten gaan naar het ook afschaffen van huurwaardeforfait, overdrachtsbelasting en WOZ.
Daarnaast afschaffen van huursubsidie en losgooien van de huren.
Dit alles tegelijk uitvoeren in tien jaarlijkse stappen voor iedereen zal nadelige effecten neutraliseren.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:07:38 #253
236264 crew  capricia
pi_80102854
quote:

Afschaffen met terugsluis is per saldo een inkomensherverdeling van rijke woningbezitters naar arme
huurders. Of die nivelleringsactie wat oplevert voor de
schatkist hangt er vooral vanaf in hoeverre die arme huurders hun extra inkomen ook gaan uitgeven.
Mooi gesproken. Complimenten!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 april 2010 @ 22:10:40 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80103029
Het is overigens ook de bedoeling om het tekort terug te dringen. Dat kan door meer belastingen te heffen of minder uit te geven.
Logisch dat ze een aanpassing HRA niet combineren met een evenredige lastenverlaging, want dan hebben ze er niks aan qua begrotingstekort.
The End Times are wild
pi_80103421
quote:

En je geen brain-drain krijgt naar andere landen. Een huisje is ook zonder HRA goedkoper in Duitsland en Belgie en zonder HRA is er weinig reden om in Nederland te blijven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 8 april 2010 @ 22:23:30 #256
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_80103708
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En je geen brain-drain krijgt naar andere landen. Een huisje is ook zonder HRA goedkoper in Duitsland en Belgie en zonder HRA is er weinig reden om in Nederland te blijven
Ach, ik wil niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng. Ik twijfel wel over België, omdat iedereen daar lacht. Maar risicomijdend als ik ben (afgezien van mijn tophypotheek) blijf ik toch liever in NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lurf op 08-04-2010 22:30:51 ]
pi_80103880
Als de HRA wordt afgeschaft of slechts gedeeltelijk hou je netto honderden euro's in de maand minder over. Dat gaat echt wel leiden tot brain-drain

De HRA is een van de weinige redenen waarom iemand met bovengemiddelde kwaliteiten in Nederland blijft(of in Nederland blijft werken)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 8 april 2010 @ 22:29:06 #258
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_80103991
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:00 schreef jankooi het volgende:

[..]

Het hele belastingstelsel moet fors vereenvoudigd worden.
Zie inderdaad het recente rapport van de Studiecommissie Belastingstelsel. Ik ben het nog aan het lezen (het is een lijvig stuk), maar het bevat een hoop nuchtere analyses van de onnodige complexiteit van het belastingstelsel.
pi_80104375
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de HRA wordt afgeschaft of slechts gedeeltelijk hou je netto honderden euro's in de maand minder over. Dat gaat echt wel leiden tot brain-drain

De HRA is een van de weinige redenen waarom iemand met bovengemiddelde kwaliteiten in Nederland blijft(of in Nederland blijft werken)
Een bijzonder moment, ik ben het voor het eerst eensch met DAM
pi_80104652
Verder leidt een afschaffing of een snelle beperking ook tot heel veel gemiste belastinginkomsten en wordt een huis minder betaalbaar

Aan afschaffing of beperking van de HRA zitten alleen nadelen
  donderdag 8 april 2010 @ 22:45:10 #261
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_80104770
Ik ben wel benieuwd wat DAM met bovengemiddelde kwaliteiten bedoelt. Overigens denk ik niet dat de HRA voor toptalent in de wetenschap of het bedrijfsleven nu echt een factor van betekenis is om te kiezen voor Nederland. Het feit dat het buitenland nu eenmaal veel groter is en alleen daardoor al meer mogelijkheden biedt lijkt mij van meer invloed. Overigens schijnt het investeringsklimaat in Nederland juist één van de betere te zijn voor bedrijven die actief zijn in R&D.
pi_80104944
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder leidt een afschaffing of een snelle beperking ook tot heel veel gemiste belastinginkomsten en wordt een huis minder betaalbaar

Aan afschaffing of beperking van de HRA zitten alleen nadelen
Aan afschaffing van marktverstorende subsidies kunnen nooit nadelen zitten, echt nooit, zeker niet als er ook extra heffingen mee worden opgeheven

Het leidt zeker tot een braindrain van goedopgeleide jongeren die hier niet kunnen wonen in een ruim huis met eigen grond
http://link.marktplaats.nl/326716211
Ik zou willen dat het anders was.

[ Bericht 7% gewijzigd door jankooi op 08-04-2010 22:55:01 ]
pi_80105921
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:45 schreef Lurf het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat DAM met bovengemiddelde kwaliteiten bedoelt. Overigens denk ik niet dat de HRA voor toptalent in de wetenschap of het bedrijfsleven nu echt een factor van betekenis is om te kiezen voor Nederland. Het feit dat het buitenland nu eenmaal veel groter is en alleen daardoor al meer mogelijkheden biedt lijkt mij van meer invloed. Overigens schijnt het investeringsklimaat in Nederland juist één van de betere te zijn voor bedrijven die actief zijn in R&D.
Tja, wat heb je aan de HRA (als "voordeel") als de huizenprijzen veel hoger zijn hier dan in andere landen? De HRA is dus geen reden om in Nederland te blijven.

Blijft het feit dat belastingen in zijn algemeen kunstmatig hoog zijn door de HRA. HRA afschaffen, en een semi-vlaktaks invoeren zou dan ook het beste zijn.

Ik pleit zelf ook niet voor de HRA afschaffen en dat NIET teruggeven aan de burgers.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:16:08 #264
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_80106059
quote:
Oh mán.... het is dat ik nog elke dag naar Utrecht moet....
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_80106968
Het mooie is dat je op zulke woningen een hypotheek kunt nemen tot 120% van de marktwaarde en ondanks dat het in Duitsland staat, toch gebruik kunt blijven maken van de binnen Europa unieke Nederlandse hypotheekrenteaftrek

Dus dan woon je daar volstrekt gratis
pi_80107066
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:36 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Een bijzonder moment, ik ben het voor het eerst eensch met DAM
Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80107301
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:49 schreef jankooi het volgende:

http://link.marktplaats.nl/326716211
Ik zou willen dat het anders was.
Gezonde prijs...
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80107662
quote:
Het is beter voor de economie dat de onderlaag meer gaat uitgeven dan de toplaag. HRA moet niet afgeschaft worden voor bezuinigen of om meer nivellering te krijgen. De hele HRA methode is gewoon belachelijk.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gezonde prijs...
Ik zou er voor het dubbele nog niet in willen wonen. Wat een afschuwelijk lelijk huis. En ook nog eens in Duitsland
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80109308
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:45 schreef Lurf het volgende:
Bovengemiddeld, alles wat boven het gemiddelde zit
pi_80109346
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, wat heb je aan de HRA (als "voordeel") als de huizenprijzen veel hoger zijn hier dan in andere landen? De HRA is dus geen reden om in Nederland te blijven.

Blijft het feit dat belastingen in zijn algemeen kunstmatig hoog zijn door de HRA. HRA afschaffen, en een semi-vlaktaks invoeren zou dan ook het beste zijn.

Ik pleit zelf ook niet voor de HRA afschaffen en dat NIET teruggeven aan de burgers.
Nergens is een huis zo betaalbaar als in Nederland
pi_80109371
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is beter voor de economie dat de onderlaag meer gaat uitgeven dan de toplaag. HRA moet niet afgeschaft worden voor bezuinigen of om meer nivellering te krijgen. De hele HRA methode is gewoon belachelijk.

Er moet minder nivelering komen
pi_80109373
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bron?
pi_80109385
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 00:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Bron?
Nee, geen bron en je moet het er maar mee doen
pi_80109462
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, geen bron en je moet het er maar mee doen
Ik lach me een deuk, 200% winst op mijn huis hier in NL en nu grootgrondbezitter wat oostelijker.
pi_80109555
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Onzin. Om het netjes te houden. Zijn daar bewijzen voor?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')