Yo,... wat verwacht je van je "ex",.. dat hij je nog steeds doorheeft?,.. precies weet wat jou drijft,. wat je voelt?,.. heb je ge-smst?,. gebeld?,.. sorry hoor,. misschien klink ik hard,.. maar,.. je doet dus (nog) steeds een beroep op zijn gevoel,.. terwijl de relatie over is?,... vaag,... in mijn ogen en oren,.. of ik snap het niet helemaal,.....quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:38 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat had ik geschreven kunnen hebben. Pff. Gister ruzie met mijn ex gehad. Ik zat er compleet doorheen, te horen gekregen dat iemand in mijn directe omgeving kanker heeft, en mijn ouders zitten in Italië en dus had ik niemand om me op te vangen op dat moment. Ik had 'm zó hard nodig en hij belde me 3 uur later pas.
Ik weet nu in ieder geval dat ik door moet, zonder hem. Heb hem gezegd dat het me speet dat ik me zó vergist heb in hem, omdat ik meteen bij hem op de stoep had gestaan als hij in deze situatie had gezeten. Daarop sprak hij voor het eerst echt DUIDELIJk uit dat hij het echt erg vind hoe ik nu 'over hem denk' en dat 'ie zich daar rot om voelt. En dat 'ie niet wil dat ik een andere jongen dan hem zie.
Mijn reactie daarop; 'Weet je waarom ik een andere jongen zie? ÉÉN andere jongen?! Omdat JIJ me steeds zegt dat het 'toch niets meer word'. Maar je hebt gelijk, het word inderdaad niets meer tussen jou en mij. Dus je weet wat jij moet doen.'
(Dat laatste bedoelde ik dus mee dat hij maar één ding voor mij kan doen als hij écht om me geeft, en dat is mij met rust laten, zodat ik verder kan met m'n leven.)
Mijn ex weet inderdaad wat mij drijft, wat ik voel, en ik weet dat ook van hem. Dat is 't probleem juist en dat is wat 't moeilijk maakt. De relatie is nooit helemaal over geweest, dat heb ik ook beschreven in eerdere posts en topics van deze topic-reeks.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:50 schreef Rahtel het volgende:
[..]
Yo,... wat verwacht je van je "ex",.. dat hij je nog steeds doorheeft?,.. precies weet wat jou drijft,. wat je voelt?,.. heb je ge-smst?,. gebeld?,.. sorry hoor,. misschien klink ik hard,.. maar,.. je doet dus (nog) steeds een beroep op zijn gevoel,.. terwijl de relatie over is?,... vaag,... in mijn ogen en oren,.. of ik snap het niet helemaal,.....![]()
ach,. ex-en,..... praat me er niet over,....erover zijn ze nooit helemaal,....
soms fijn,. soms lastig,.. als je contact houd,...
sterkte iig.
Ik ken ook nog het moment waarbij ik in de kroeg in tranen uitbarstte. Eigenlijk was dat, voor mij, best een trieste situatie op dat moment, maar goed. Wat drank allemaal wel niet kan doen he. Het gevoel van verlangen is soms zo intens aanwezig maar je kan er simpelweg niks mee doen. Laten gaan. Als jij kan laten zien dat je een bikkel ben en je sterk kan houden heeft ze daar meer respect voor dan wanneer je dronken en huilend voor haar deur staat. Misschien belt ze dan zelfs de politie.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:11 schreef SRF het volgende:
Misschien is het de drank die ik nu op heb (uitje van m'n werk en nog even in de kroeg geweest, heb best een leuk leven eigenlijk) maar ik wil haar helemaal niet loslaten. Ik wil haar keihard terug. En dat terwijl ik het vermoeden heb dat ze allang een ander heeft, iemand die zodra ze verhuisd is ineens wél bij haar in de buurt woont. Maar ook iemand die, in tegenstelling tot mijzelf, niet de eigenschappen heeft van het ideale vriendje zoals ze het, voor ze iets met mij kreeg, omschreef. Ik weet het even niet meer.
Advies is welkom, maar ik ben waarschijnlijk toch te eigenwijs. Ik wil haar verdomme terug.
dit klinkt zo herkenbaar....quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:01 schreef Everlong het volgende:
Heb het ook met vlagen erg zwaar. We hebben al een tijd geen contact en ja dat geeft wel rust. Maar ik wil zo graag naar hem toe en bijkletsen. Ik ben erg trots dat ik daar nog niet aan toe gegeven heb. Ik hou het eigenlijk vooral vol omdat ik niet wil dat hij weet dat ik me zo rot voel. Hij heeft er vast allemaal veel minder last van en ik heb geen zin om daar mee geconfronteerd te worden. Soms voel ik me zo alleen..
het onderstreepte is precies wat ik nu al doe...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:16 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Wel erg herkenbaar en heb ik de afgelopen 4 maanden ook regelmatig gehad. Gelukkig heeft ze nu aangegeven dat het niets meer zal worden in de toekomst en kan ik mij weer richten op mezelf. Ongewild blijf je anders toch een beetje hoop houden en blijft de ander in je hoofd.
Ja, ik denk dat het wel klopt... (als ik kijk naar wat voor jongens ik nu wel interessant vind en welke niet)quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:16 schreef MOD het volgende:
Enfin, ik hoor vaak dat meisjes na een breuk totaal de andere kant op gaan als het op jongens komt. Ik weet niet of er mensen zijn die dat kunnen bevestigen.
Dat was het eerste wat een vriendin tegen mij zei... meid weet gewoon dat je beter bent...quote:Waarschijnlijk omdat het gewoon een onderdeel van het leven is en omdat ik er al genoeg leerstof uit heb gehaald dat ik er nu van bewust ben, hoe kut het ook voelt, ik er uiteindelijk beter en sterker uit kom.
In tranen uitbarsten heb ik niet meer gedaan sinds de eerste week dat het uit is. Ik denk niet eens aan haar als ik aan het werk ben, in de kroeg sta of met vrienden wat doe. Als ik het aantal vrijgezelle vrouwen ga tellen waarmee ik een afspraak heb gehad sinds het uit is kom ik op een stuk of 7. Kortom wat is er mis.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:16 schreef MOD het volgende:
[..]
Ik ken ook nog het moment waarbij ik in de kroeg in tranen uitbarstte. Eigenlijk was dat, voor mij, best een trieste situatie op dat moment, maar goed. Wat drank allemaal wel niet kan doen he. Het gevoel van verlangen is soms zo intens aanwezig maar je kan er simpelweg niks mee doen. Laten gaan. Als jij kan laten zien dat je een bikkel ben en je sterk kan houden heeft ze daar meer respect voor dan wanneer je dronken en huilend voor haar deur staat. Misschien belt ze dan zelfs de politie.
Maar echt hoor. Ik wil mijn ex ook enorm graag terug, ook al zijn al mijn gevoelens de afgelopen weken zo afgevlakt dat ik laatst zonder veel moeite een date had met een ander meisje. Het leven gaat door hoor. Maar ik wacht nog liever met een nieuwe relatie. Ergens vind ik dat ik het niet kan maken tegen over mijn ex om nu met andere meisjes te gaan daten, maar het is inmiddels "toegestaan".
Enfin, ik hoor vaak dat meisjes na een breuk totaal de andere kant op gaan als het op jongens komt. Ik weet niet of er mensen zijn die dat kunnen bevestigen. Maar als mijn ex al heel symbolisch een plek heeft gevonden ver afgezonderd van mij, weg van alles dat met mij te maken heeft, lijkt het mij logisch dat ze niet een type op zoekt dat erg op mij lijkt en 'zo erg aan haar ex laat denken' of zo.
Maar goed, ik heb inmiddels genoeg stomme acties uitgehaald waardoor mijn ex me nu absoluut niet meer wilt zien, en dat doet me pijn, maar aan de andere kant.. Fuck it. Inmiddels heb ik er voor gekozen om heel deze rit, liefdesverdriet, heel bewust en tot in het laatste rauwe gevoel mee te maken. Waarschijnlijk omdat het gewoon een onderdeel van het leven is en omdat ik er al genoeg leerstof uit heb gehaald dat ik er nu van bewust ben, hoe kut het ook voelt, ik er uiteindelijk beter en sterker uit kom.
vind ik allemaal heel mooi... maar ik heb wel bepaalde behoeftes...(en die zijn schaars buiten een relatie om)quote:Op zondag 11 april 2010 08:44 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik lees hier best vaak dat mensen al vrij snel (binnen 3 maanden)weer aan iets nieuws beginnen. Dat vind ik dus echt te vroeg. Je zit dan nog met je ex, en daardoor is je eigen keuzemechanisme niet zo betrouwbaar. Bij mezelf merkte ik dat ik iemand ineens heel erg leuk begon te vinden, maar dat bleek projectie te zijn. Naar mate ik meer over mijn ex was vond ik die andere meid ook steeds minder leuk. Ik kan me ook voorstellen dat je juist iemand leuk gaat vinden die compleet anders is dan je ex omdat je anders te veel aan je ex herinnerd wordt. Maar in deze beide gevallen wordt je keuze té sterk beïnvloed door je meest recente breuk. Persoonlijk ben ik voorstander van 6 maanden single zijn voor je weer iets aanknoopt met een ander. Dan is je beoordelingsvermogen meestal weer 'helder', en kan je zien of je iemand nodig hebt die écht heel anders is dan je ex, of juist alleen op een paar punten.
Het is niet per sé verkeerd om die behoeftes te volgen, maar daar zit gewoon risico aan vast. Ik heb zeker ook behoeftes die als vrijgezel niet te vervullen zijn, maar ik wil dan wél een juist persoon daarvoor. En wanneer mijn visie daarop vertroebeld is schiet de kans omhoog dat ik een verkeerd persoon kies. En dan moet ik, hopelijk vroeger dan later, weer bij 0 beginnen. Iets even voor een avondje, of een rebound, dat is niks voor mij.quote:Op zondag 11 april 2010 10:11 schreef -Engel- het volgende:
[..]
vind ik allemaal heel mooi... maar ik heb wel bepaalde behoeftes...(en die zijn schaars buiten een relatie om)
ben ik met je eens.. maar ja wat dan....quote:Op zondag 11 april 2010 10:17 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Het is niet per sé verkeerd om die behoeftes te volgen, maar daar zit gewoon risico aan vast. Ik heb zeker ook behoeftes die als vrijgezel niet te vervullen zijn, maar ik wil dan wél een juist persoon daarvoor. En wanneer mijn visie daarop vertroebeld is schiet de kans omhoog dat ik een verkeerd persoon kies. En dan moet ik, hopelijk vroeger dan later, weer bij 0 beginnen. Iets even voor een avondje, of een rebound, dat is niks voor mij.
Het enige wat ik hierop kan zeggen is dat knuffelen erg fijn is.quote:Op zondag 11 april 2010 10:28 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ben ik met je eens.. maar ja wat dan....
6 maanden zonder knuffels red ik niet...
nee... dus....quote:Op zondag 11 april 2010 10:38 schreef EviL_AleX het volgende:
Als je knuffelbaar bent is er vast wel iemand die je daarin wil voorzien
Dat noemen ze een rebounder.quote:Op zondag 11 april 2010 08:44 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik lees hier best vaak dat mensen al vrij snel (binnen 3 maanden)weer aan iets nieuws beginnen. Dat vind ik dus echt te vroeg. Je zit dan nog met je ex, en daardoor is je eigen keuzemechanisme niet zo betrouwbaar. Bij mezelf merkte ik dat ik iemand ineens heel erg leuk begon te vinden, maar dat bleek projectie te zijn. Naar mate ik meer over mijn ex was vond ik die andere meid ook steeds minder leuk. Ik kan me ook voorstellen dat je juist iemand leuk gaat vinden die compleet anders is dan je ex omdat je anders te veel aan je ex herinnerd wordt. Maar in deze beide gevallen wordt je keuze té sterk beïnvloed door je meest recente breuk. Persoonlijk ben ik voorstander van 6 maanden single zijn voor je weer iets aanknoopt met een ander. Dan is je beoordelingsvermogen meestal weer 'helder', en kan je zien of je iemand nodig hebt die écht heel anders is dan je ex, of juist alleen op een paar punten.
Je hoeft niet gelijk een relatie te hebben om sex te hebben of te knuffelen hoor. Ik heb met meerdere meisjes gedate de afgelopen tijd en dat was allemaal erg leuk en spannend. Het klopt dat je eerst minder kritisch bent naar hun innerlijk en zodra ze te close worden ging ik afstand houden. Paar weken later kom ik er vaak wel achter dat het innerlijk van het meisje toch niet zo goed bij me pastquote:Op zondag 11 april 2010 10:28 schreef -Engel- het volgende:
[..]
In dat date-proces heb ik geen zin wanneer ik dan toch iets ontdek wat ik al weet.quote:Op zondag 11 april 2010 10:55 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Je hoeft niet gelijk een relatie te hebben om sex te hebben of te knuffelen hoor. Ik heb met meerdere meisjes gedate de afgelopen tijd en dat was allemaal erg leuk en spannend. Het klopt dat je eerst minder kritisch bent naar hun innerlijk en zodra ze te close worden ging ik afstand houden. Paar weken later kom ik er vaak wel achter dat het innerlijk van het meisje toch niet zo goed bij me past
quote:Op zondag 11 april 2010 10:28 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Ik vind dat ook vroeg, maar je ziet het in de praktijk toch wel echt vaker gebeuren. Zo heb ik het vermoeden dat mijn ex na een week of 2-3 al iets met haar nieuwe vlam begonnen is.quote:Op zondag 11 april 2010 08:44 schreef EviL_AleX het volgende:
Lustquote:Op zondag 11 april 2010 11:00 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
In dat date-proces heb ik geen zin wanneer ik dan toch iets ontdek wat ik al weet.
Hi Cyntiaaquote:Op zondag 11 april 2010 11:04 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Knuffel geeft...
Dit ervaar ik precies zo...
ik kan het hier niet met je eens zijn...het is niet verboden om hulp te vragen bij iets wat moeilijk is...Je moet alleen wel eerlijk blijven...quote:Op zondag 11 april 2010 11:10 schreef SRF het volgende:
van een stukje ruggengraat getuigen dat ik niemand nodig heb om mezelf erbovenop te helpen.
Lol ben jij een man en is het niet toevallig je geaardheid waar je mee in de knoop zit?quote:Op zondag 11 april 2010 12:11 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Zie ik als een hele fijne edoch lage behoefte. Dus ik laat me er niet door leiden...
nee, ik ook niet....quote:Op zondag 11 april 2010 12:11 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Zie ik als een hele fijne edoch lage behoefte. Dus ik laat me er niet door leiden...
Als je lul acherna lopen (figuurlijk, letterlijk kan dat alleen achteruit lopend) MOET om een man te zijn dan ben ik maar geen man...quote:Op zondag 11 april 2010 12:14 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Lol ben jij een man en is het niet toevallig je geaardheid waar je mee in de knoop zit?![]()
Genoeg wijven (en ja, ik zeg wijven. Ik vind dit zo'n asociaal woord, maar een vrouw die alleen haar kut achterna loopt vind ik geen echte vrouw, maar een wijf) die dat ook doen hoor.quote:Op zondag 11 april 2010 12:43 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Als je lul acherna lopen (figuurlijk, letterlijk kan dat alleen achteruit lopend) MOET om een man te zijn dan ben ik maar geen man...
Ik wil mijn leuter alleen inbrengen in een meid die intelligenter is dan mijn hand(en mooier, maar dat is vrij makkelijk)...
Sterk!quote:Op zondag 11 april 2010 21:10 schreef Tegan het volgende:
Hier gaat het ook wel goed. Gisteren een verjaardag waar hij ook was. Hij had me vrijdag al gevraagd via een smsje of ik ook ging (duh, ik ken haar acht jaar langer dan jij, en ze is mijn oudste/beste vriendin), en hij zou zelf later komen omdat hij nog iets anders te doen had, zei hij. Maar goed, er was bij mij iets tussengekomen (familie van een goede vriend overleden), dus ik was zelf heel erg laat. Ik kwam daar aan en er stond iemand in de gang die open deed, dus niet aangebeld. Ik deed zo de kamerdeur open en keek hem meteen recht in zijn ogen aan. Toen de jarige gezocht en toen ik uiteindelijk bij een staantafel kwam te staan in de buurt van hem keek hij echt om de zoveel tijd naar me, zoekend. Ik durfde niet echt met hem te gaan praten daar, het is toch raar zo met al die ogen op je, terwijl een op een contact al wel goed ging. Toen tegen het eind van de avond nog wel even met hem gepraat, hij kwam naar mij toe, en hij raakte me ook steeds aan toen hij naast me stond, beetje raar. Maar viel me heel erg mee, gelukkig. Eerste echte ding waar we beide voor waren uitgenodigd.
Oehh, dat gevoel ken ik helaasquote:Op maandag 12 april 2010 00:42 schreef vosss het volgende:
Ik wil eik alleen maar even het volgende zeggen:
AAAARGRRRGHHHH!!!!!!!!!!
Tekst en uitleg is veel te veel om de situatie te beschrijven, dus die aarrgh dekt de lading aardig
ik zou zeggen ....vertel..... wat dat lucht ontzettend opquote:Op maandag 12 april 2010 00:58 schreef vosss het volgende:
Ik loop er al weken mee en telkens als ik denk dat het wel weer een beetje okay gaat word ik weer finaal de grond in getrapt. Ik trek het niet meer
Bah heb nu soms van die momenten dat ik denk "het is helemaal over, het zal noooiitt meer wat worden" Dat besef komt nu echt en voelt soms echt heel naar en onwerkelijk...quote:Op donderdag 8 april 2010 22:15 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Wel goed, beetje koetjes en kalfjes..hoe het is enzo... Toen het net uit was, twijfelde ze nog of het in de toekomst nog wat zou worden, maar ze was er nu wel uit dat ze zich beter voelde nu en dat het voor later geen toekomst meer heeft. Ik heb haar gezegd dat ik blij voor haar ben dat ze zich nu beter voelt.
Toch wel raar om te beseffen dat je altijd je best hebt gedaan om het haar naar haar zin te maken en dat ze dan nu nog gelukkiger is. Maar iemand zijn geluk heb je geen controle op.
Ik merk dat het me nu rust geeft en dat ik niet meer hoef te denken over hoe zij zich zal voelen.
Heb ik ook. Kutzooi.quote:Op maandag 12 april 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Bah heb nu soms van die momenten dat ik denk "het is helemaal over, het zal noooiitt meer wat worden" Dat besef komt nu echt en voelt soms echt heel naar en onwerkelijk...
Ik heb al de foto's van ons en haar in een aparte map gedaan op de computer...nooit meer samen
Daar ken ik meer gegadigden voorquote:Op maandag 12 april 2010 19:36 schreef Miesjel het volgende:
Is er ook een "ik ben een kansloze lul, omdat ik na een jaar nog steeds niet inzie dat ze echt slecht voor me is en nooit meer mijn vriendin gaat worden" topic?
Nou ja, ik zoek juist niets. Ik loop tegen iemand aan, blijkt dat ineens iemand te zijn zonder overdreven narcistische inslag. Een sociaal persoon die goed kan luisteren en geduld heeft. Een veilige haven, soort vanquote:Op maandag 12 april 2010 15:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bah, ik heb even een dipje.
@friekin_
Dat is wel vaker het geval dat mensen iemand zoeken die precies het tegenovergestelde is van hun ex.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |