Zoekt-ie ook nog naar verborgen variabelen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 00:43 schreef sneakypete het volgende:
Dat gaat volgens mij ook gewoon over wiskunde.
Een vriend van mij stelde ooit dat hij 'kansrekening' iets belachelijks vindt, omdat je dan nog steeds niets zeker kunt weten.
Ik heb cultuurtechniek gestudeerd aan de LandbouwHogeschool (heet nu Wageningen Universiteit).quote:Op donderdag 8 april 2010 22:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoekt-ie ook nog naar verborgen variabelen?
Ja, dat heb ik ook al gezegd.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:05 schreef Crutch het volgende:
Het is trouwens überhaupt.
Ik heb overigens vrede met mijn van tevoren geplande lot zolang ik het idee heb mijn eigen keuzes te maken.
Je mag in zo’n geval ook een topicreport plaatsen. Gebruik deze knopquote:Op vrijdag 9 april 2010 01:34 schreef bas-beest het volgende:
waarom is de TT eigenlijk nog steeds niet aangepast?
Je hanteert hier natuurlijk wel het uitgangspunt dat iets alleen vrije wil kan zijn als de volledige basis uit vrije wil voortkomt, maar waar is dat precies op gebaseerd? Als er 1 aspect is waarin je vrijheid hebt, is de uitkomst tenslotte al (mede) afhankelijk van je eigen wil.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:26 schreef SingleCoil het volgende:
it's enough to drive you crazy...
Of het erg is, is iets heel anders. Zoals ik al eerder aangaf, er is de schijn van keuze. En daarmee kunnen we kennelijk prima leven. Zie het als een spennende film, met jezelf als hoofdpersoon: heo het afloopt stond al vast toen je de film aanzetten, maar het blijft een goeie film
ik weet het...het viel gisteren ineens opquote:Op vrijdag 9 april 2010 07:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je mag in zo’n geval ook een topicreport plaatsen. Gebruik deze knop [ afbeelding ] daarvoor.
Dat uitgangspunt hanteer ik ook niet. Er is geen enkel punt waarop je vrijheid hebt, alles is gebaseerd op factoren buiten jouw eigen invloedquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hanteert hier natuurlijk wel het uitgangspunt dat iets alleen vrije wil kan zijn als de volledige basis uit vrije wil voortkomt, maar waar is dat precies op gebaseerd? Als er 1 aspect is waarin je vrijheid hebt, is de uitkomst tenslotte al (mede) afhankelijk van je eigen wil.
Je ziet vrijheid dus als iets wat alleen in absolute vorm kan bestaan..quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat uitgangspunt hanteer ik ook niet. Er is geen enkel punt waarop je vrijheid hebt, alles is gebaseerd op factoren buiten jouw eigen invloed
Ik zie vrijheid als het gevoel vrij te zijnquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je ziet vrijheid dus als iets wat alleen in absolute vorm kan bestaan..
Spreek je jezelf hier niet tegen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:18 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik zie vrijheid als het gevoel vrij te zijn
Ik zie de tegenspraak nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:44 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Spreek je jezelf hier niet tegen?
Het gevoel is er wel, was jij toch ook van mening? Of: de illusie.
(A) vrijheid bestaat nietquote:
Beetje vaag verhaal. Als je aannamen doet zijn die beter te accepteren als je er ook een onderbouwing bij doet, en datzelde geldt voor de conclusies die je trekt. En zonder definities komen we al helemaal nergens: wat is bijv. "Leven" in jouw betoog, en welke betekenis geef je aan de term "Illusie"?quote:Op maandag 12 april 2010 11:32 schreef pomtiedom het volgende:
Aangezien ik extreem lui ben (ik reken mijzelf me gepaste trots tot 1 van de luiste mensen op aarde):
Leven is een illusie?
Daar staat mijn oogpunt erop, maar let op de conclusie. de waarheid veranderd niets aan de situatie; het bevrijd je niet en je hebt er niets aan.
Ik geloof dat ik het uit elkaar had gezet in het stukje. Leven is niet hetzelfde als de illusie van vrije wil. Een illusie is iets wat niet echt is maar wel zo lijkt. Leven is alles alles wat een cyclus van leven en dood doorgaat en zich voortplant volgens instinctieve regels. Dat houdt in, bijvoorbeeld wel bacterien maar niet de planeten waarop ze wellicht leven. (ik noem maar een voorbeeld)quote:Op maandag 12 april 2010 11:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Beetje vaag verhaal. Als je aannamen doet zijn die beter te accepteren als je er ook een onderbouwing bij doet, en datzelde geldt voor de conclusies die je trekt. En zonder definities komen we al helemaal nergens: wat is bijv. "Leven" in jouw betoog, en welke betekenis geef je aan de term "Illusie"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |