Het blijven Irakezen in Irak, dus ik begrijp nog steeds niet waarom ze volgens jou daar niet mochten zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 18:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had het over die journalisten inderdaad ja.
Dus als Saddam burgers oppakt, mag je als VS ook gewoon burgers vermoorden...quote:Ten tweede zonder de Amerikanen kon je nog steeds elk moment van de straat worden gepakt en verdwijnen omdat je niet tot de groep behoorde waar Sadam wilde dat je toe behoorde.
Ik zal de acties van de opstandelingen nooit goed praten. Ik heb echter wel begrip voor hun standpunt. Zij verzetten zich tegen een bezetter. Zoals veel Nederlanders dat ook deden in WOII. Het is hun land, maar de Amerikanen zwaaien eigenlijk de scepter. En dit soort inidenten gooien alleen maar meer olie op het vuur,quote:Op maandag 5 april 2010 18:28 schreef Middle-East het volgende:
Oorlogsmisdadigers moeten worden aangepakt... maar begrip voor de opstandelingen?I don't think so. Die zogenaamde opstandelingen hebben de afgelopen week alleen al meer dan honderd onschuldige mensen opgeblazen.
Ze waren daar niet als burger maar als journalist.quote:Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het blijven Irakezen in Irak, dus ik begrijp nog steeds niet waarom ze volgens jou daar niet mochten zijn.
[..]
Waar slaat dit op.quote:Dus als Saddam burgers oppakt, mag je als VS ook gewoon burgers vermoorden...
Gelukkig lopen er journalisten in die gebieden. Zo sijpelen er tenminste nog wat objectieve berichten uit Irak. Anders zijn we overgeleverd aan de Amerikaanse propaganda-machine.quote:Op maandag 5 april 2010 18:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten tweede zonder de Amerikanen kon je nog steeds elk moment van de straat worden gepakt en verdwijnen omdat je niet tot de groep behoorde waar Sadam wilde
dat je toe behoorde.
Irakezen hebben ook humor, kijk maar:quote:Op maandag 5 april 2010 18:15 schreef waht het volgende:
[..]
Serieus, wat maakt dat lachen uit? Ga naar een willekeurige cabaretier hier in Nederland en iedereen lacht net zo leuk mee over de meest keiharde grappen. Selectieve verontwaardiging is het.
Gelul, het is gebeurd, meerdere keren.quote:Op maandag 5 april 2010 18:13 schreef waht het volgende:
Precies. Er is een grote fout gemaakt, dat is alles. Het Amerikaanse leger gaat echt geen journalisten neerknallen. Het zijn geen Russen.
Het is triest om te zien dat iemand die claimt op de universiteit te zitten dergelijke walgelijke drogredenen aanhaalt om iets recht te praten. Serieus, elke vorm van intellect ontbreek in je reacties.quote:Op maandag 5 april 2010 18:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten tweede zonder de Amerikanen kon je nog steeds elk moment van de straat worden gepakt en verdwijnen omdat je niet tot de groep behoorde waar Sadam wilde
dat je toe behoorde.
Ten eerste waren die niet in de buurt zoals je hoorde.quote:Op maandag 5 april 2010 18:36 schreef AryaMehr het volgende:
Ik zou er nog enigszins begrip voor kunnen hebben als er een reële dreiging vanuit die mensen uitging. Ik zie ook in de eerste minuten geen enkele Amerikaanse soldaat rondlopen in het gebied, dus welke dreiging? Er klakkeloos en zonder enig zekerheid vanuit gaan dat iedereen die met iets 'vaags' op straat rondloopt is gewoon te voorbarig en afkeurenswaardig. Plus de welwillendheid onder de Amerikaanse soldaten om simpelweg wat 'mensen' neer te schieten is ook walgelijk. Maar goed, van enig moraal is dan ook geen sprake tijdens oorlog. Dat heeft de geschiedenis inmiddels wel bewezen.
Ik hoef het niet eens recht te praten want je hoort gewoon dat ze oprecht denken dat ze met terroristen te maken hebben. Het is walgelijk dat jij de acties van misdadigers, terroristen, probeert goed te praten door te stellen dat dit soortquote:Op maandag 5 april 2010 18:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het is triest om te zien dat iemand die claimt op de universiteit te zitten dergelijke walgelijke drogredenen aanhaalt om iets recht te praten. Serieus, elke vorm van intellect ontbreek in je reacties.
Ze mogen er best rondlopen maar het heeft voor de derde keer wel een risico.quote:Op maandag 5 april 2010 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig lopen er journalisten in die gebieden. Zo sijpelen er tenminste nog wat objectieve berichten uit Irak. Anders zijn we overgeleverd aan de Amerikaanse propaganda-machine.
Helaas kunnen we het zelfde zeggen over de gekleurde reacties die jij typt.quote:Op maandag 5 april 2010 18:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het is triest om te zien dat iemand die claimt op de universiteit te zitten dergelijke walgelijke drogredenen aanhaalt om iets recht te praten. Serieus, elke vorm van intellect ontbreek in je reacties.
Dat zegt iemand die zowat bij elke bericht dat over Joden gaat in tranen uitbarst. En dan nog het lef hebben om een betoog over rationaliteit te houden. Wellicht dat de Joden nu ook eens flink aangepakt kunnen worden, immers de behandeling die ze tijdens het regime van Hitler genoten was tien keer erger.quote:Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik hoef het niet eens recht te praten want je hoort gewoon dat ze oprecht denken dat ze met terroristen te maken hebben. Het is walgelijk dat jij de acties van misdadigers, terroristen, probeert goed te praten door te stellen dat dit soort
momenten misdaden zijn en dit de trigger is waarom mensen daar in opstand komen, dan ben je niet goed wijs, en heb je niet meer eens iets wat nog op rationaliteit lijkt.
Het Iraakse verzet bestaat niet en is een hoax. Het zijn allemaal Saddam-aanhangers (of salafistische terroristen uit het buitenland) die weer aan de macht willen komen en niet schromen om tienduizenden mede-Irakezen af te slachten net zoals ze onder Saddam deden.quote:Op maandag 5 april 2010 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal de acties van de opstandelingen nooit goed praten. Ik heb echter wel begrip voor hun standpunt. Zij verzetten zich tegen een bezetter. Zoals veel Nederlanders dat ook deden in WOII. Het is hun land, maar de Amerikanen zwaaien eigenlijk de scepter. En dit soort inidenten gooien alleen maar meer olie op het vuur,
Lullige is dat onschuldigen veelal de dupe zijn van aanslagen, gepleegd door opstandelingen. Al snap ik wel hoe zij erover denken. Voor het Iraakse verzet zijn landgenoten die zich niet verzetten tegen de Amerikanen collaborateurs.
O, dan is het natuurlijk goed. Ook van die kinderen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze waren daar niet als burger maar als journalist.
Ten tweede mag je daar wel zijn maar het draagt nu eenmaal een risico met zich mee.
Afleiden? Jij claimt dat het vroeger onveilig was en dankzij de Amerikanen 'niet'.quote:[..]
Waar slaat dit op.
Hoe kan je dat nu weer afleiden uit wat ik zeg.
Zie hierboven.quote:Op maandag 5 april 2010 18:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat zegt iemand die zowat bij elke bericht dat over Joden gaat in tranen uitbarst. En dan nog het lef hebben om een betoog over rationaliteit te houden.
En dit wordt bewezen door welke feiten allemaal?quote:Op maandag 5 april 2010 18:43 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Het Iraakse verzet bestaat niet en is een hoax. Het zijn allemaal Saddam-aanhangers (of salafistische terroristen uit het buitenland) die weer aan de macht willen komen en niet schromen om tienduizenden mede-Irakezen af te slachten net zoals ze onder Saddam deden.
De Iraakse regering is democratisch door het volk aan de macht geholpen en de Amerikanen hebben een verdrag getekend met de Iraakse regering die hen toestemming heeft gegeven om legaal te opereren in Irak.
De terroristen zijn de echte vijanden van het volk, veel van hen zijn niet eens Irakezen dus hoe durven ze de Irakezen voor collaborateurs uit te maken.
Hypocriet. Dit topic alweer vergeten?quote:Op maandag 5 april 2010 18:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zie hierboven.
En zie dat ik dat inderdaad aanval ja, je bent een subjectief figuur, die puur uit emoties en wrok reageert.
Die zogenaamde democratisch gekozen Iraakse regering is gewoon een marionet van de Amerikanen. En natuurlijk bestaat er wel degelijk zoiets als een Iraaks verzet. Jij denkt dat de Amerikanen daar louter vrienden aan het maken zijn? Het winnen van hearts and minds is hen tot op heden niet gelukt. Ik kan je dus verzekeren dat er wel degelijk een gevoel van woede jegens de bezetter leeft onder de bevolkng.quote:Op maandag 5 april 2010 18:43 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Het Iraakse verzet bestaat niet en is een hoax. Het zijn allemaal Saddam-aanhangers (of salafistische terroristen uit het buitenland) die weer aan de macht willen komen en niet schromen om tienduizenden mede-Irakezen af te slachten net zoals ze onder Saddam deden.
De Iraakse regering is democratisch door het volk aan de macht geholpen en de Amerikanen hebben een verdrag getekend met de Iraakse regering die hen toestemming heeft gegeven om legaal te opereren in Irak.
De terroristen zijn de echte vijanden van het volk, veel van hen zijn niet eens Irakezen dus hoe durven ze de Irakezen voor collaborateurs uit te maken.
Natuurlijk maken ze daar vrienden, dat zie je toch op dit filmpje?quote:Op maandag 5 april 2010 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zogenaamde democratisch gekozen Iraakse regering is gewoon een marionet van de Amerikanen. En natuurlijk bestaat er wel degelijk zoiets als een Iraaks verzet. Jij denkt dat de Amerikanen daar louter vrienden aan het maken zijn? Het winnen van hearts and minds is hen tot op heden niet gelukt. Ik kan je dus verzekeren dat er wel degelijk een gevoel van woede jegens de bezetter leeft onder de bevolkng.
Nee, dat topic ben ik niet vergeten, maar ik snap niet waarom jij dat als argument aandraagt. Ik denk dat je het zelf niet eens snapt, maar ben blij dat je zo geintresseerd bent in me, dat je alles van me leest.quote:Op maandag 5 april 2010 18:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hypocriet. Dit topic alweer vergeten?
Old soldiers never die.....
Je argumenten zijn om te huilen. Van het niveau dat sterk aanwezig is op de middelbare scholen.
Enige punt dat ik wil maken is dat de VS de morele superioriteit heeft onder de grootmachten. Stelt natuurlijk niks voor vergeleken met het ideaal, maar het is zo. Vanzelfsprekend doet Nederland het veel beter op het gebied van mensenrechten maar wij zijn ook niet perfect.quote:Op maandag 5 april 2010 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Irakezen hebben ook humor, kijk maar:
[ afbeelding ]
Toen deze huurling-plunderaars met de Irakes humor werden geconfronteerd werd er echter heel anders gereageerd. Gebrek aan humor of hypocrisie?
[..]
Gelul, het is gebeurd, meerdere keren.
Verder is het gewoon de logica dat je beter 100 burgerslachtoffers kunt maken dan dat je één Amerikaanse militair in gevaar brengt. Ze konden niet eens zien dat er kinderen bij waren, maar wisten wel zeker dat het een rpg was? Het is net als bij wegversperringen, Bij enige twijfel schieten. Het leven van een bevrijde Irakees is niks waar, en Amerikaanse militairen moeten altijd het meest veilig zijn. Het zijn namelijk laffe hazen, zonder enige sneuvelbereidheid. Op knopjes drukken veilig vanachter een schermpje kunnen ze, als ze er gevochten moet worden loopt het ze dun door de broek en moet een hele stad platgebombardeerd worden. En daar hebben ze niet eens de stomach voor, want als ze terugkomen in de VS zijn ze zo gek als een deur en gaan ze daar lopen schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |