toepasselijkquote:Op zondag 4 april 2010 15:37 schreef Heatseeker het volgende:
Vandaag kon er helaas niet bij zijn. Ben er wel bij de huldiging op 10 April.
Je kunt me herkennen aan een blauw-wit gestreept shirt.
Deze kan er wel naast lopen. Die ander heeft alleen betrekking op het resultaat wat ze hebben behaaald.quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2010 15:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Nou maar hopen dat jullie wat langer in de Eredivisie blijven
quote:Op zondag 4 april 2010 12:46 schreef Blinker het volgende:
Jullie zullen nog even moeten wachten![]()
Ik hoor alleen maar Eagles supporters moet ik zeggen. Lekker sfeertje daar.
Pleur effe op joh! Laat ons nu genieten van t kampioenschap.quote:Op zondag 4 april 2010 19:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat worden makkelijk 6 punten voor PSV
Wat gaat de Graafschap dan aan begroting opleveren volgend seizoen?quote:Op zondag 4 april 2010 23:57 schreef Roberto258 het volgende:
Naja waar we ons kunnen vasthouden is dat onze begroting niet minder is dan van die clubs + dat we een compleet nieuw elftal kunnen neerzetten.
ik las volgens mij ergens iets van 5.8 miljoen, maar dat kan ook outdated zijn. ze zouden iniedergeval wel een redelijke begroting hebben, en hopelijk eind v.h. seizoen rond de 14 miljoen hebben die ze nodig hadden. (maar misschien sla ik de plank helemaal mis, die staat me alleen toevallig bij)quote:Op maandag 5 april 2010 00:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat gaat de Graafschap dan aan begroting opleveren volgend seizoen?
Ik zal kijken wat ik kan doen. Als ik niet al te dronken ben.quote:Op zondag 4 april 2010 23:59 schreef Sj0rSz het volgende:
Mochten er supporters van De Graafschap naar de huldiging gaan en daar ook nog eens foto's maken? Stuur me even een PM
Dan kunnen we er misschien een toffe fotoreportage van maken.
Van 5,8 naar 14 is een flinke stap en met 14 mio wordt het al aardig lastig in de Eredivisie.quote:Op maandag 5 april 2010 00:07 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
ik las volgens mij ergens iets van 5.8 miljoen, maar dat kan ook outdated zijn. ze zouden iniedergeval wel een redelijke begroting hebben, en hopelijk eind v.h. seizoen rond de 14 miljoen hebben die ze nodig hadden. (maar misschien sla ik de plank helemaal mis, die staat me alleen toevallig bij)
De Graafschap promoveert dan ook. Het zou wel heel raar zijn als je dan terug moet in de begroting.quote:Op maandag 5 april 2010 00:14 schreef Roberto258 het volgende:
11/12 miljoen is de bedoeling volgend jaar, en dat is evenveel als clubs als Willem II/ADO/Roda JC en nog meer dan bv. Heracles. Alle clubs gaan bijna terug in de begroting, maar De Graafschap gelukkig niet...
nouja al zou ajax kampioen worden dan zouden ze nog steeds terug moeten in de begrotingquote:Op maandag 5 april 2010 00:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Graafschap promoveert dan ook. Het zou wel heel raar zijn als je dan terug moet in de begroting.
Ajax komt niet vanuit de Jupiler League. Inkomsten in de JL zijn stukken lager dan in de Eredivisie, dus dat verklaart het verschil in begroting.quote:Op maandag 5 april 2010 00:28 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
nouja al zou ajax kampioen worden dan zouden ze nog steeds terug moeten in de begrotingmisschien niet als ze de CL winnen!
dat was niet meteen de club waaraan ik zat te denken, maar als er goede spelers rondlopen. welkom !quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:51 schreef DeTolk het volgende:
Bij Volendam zijn er een aantal spelers transfervrij toch?
Mooie kans voor de Superboeren
En weer terug waar we thuishoren. Wat een wedstrijd inderdaad zeg... Super dat Muslu de winnende binnenknikte. Weer een memorabele ontknoping.quote:Op maandag 5 april 2010 00:14 schreef Roberto258 het volgende:
11/12 miljoen is de bedoeling volgend jaar, en dat is evenveel als clubs als Willem II/ADO/Roda JC en nog meer dan bv. Heracles. Alle clubs gaan bijna terug in de begroting, maar De Graafschap gelukkig niet...
9 Miljoen is niet slecht met het oog op de bezuinigingen die iedere club nu doorvoert.quote:Op woensdag 7 april 2010 08:45 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
En weer terug waar we thuishoren. Wat een wedstrijd inderdaad zeg... Super dat Muslu de winnende binnenknikte. Weer een memorabele ontknoping.
Over de begroting, ik weet niet waar jij die 11/12 vandaan haalt Roberto maar ik zie alleen 9 miljoen terug. Dat is toch wel teleurstellend aangezien we vorig jaar 10 miljoen hadden toch?
Bloemers zei afgelopen zondag letterlijk 11/12 miljoen...quote:Op woensdag 7 april 2010 08:45 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
En weer terug waar we thuishoren. Wat een wedstrijd inderdaad zeg... Super dat Muslu de winnende binnenknikte. Weer een memorabele ontknoping.
Over de begroting, ik weet niet waar jij die 11/12 vandaan haalt Roberto maar ik zie alleen 9 miljoen terug. Dat is toch wel teleurstellend aangezien we vorig jaar 10 miljoen hadden toch?
Ach ja, dat maakt het lekker spannend... Ik kan er niet zo mee zitten, ik heb 2 eerste divisie-kampioenschappen meegemaakt en dat was superquote:Op woensdag 7 april 2010 21:17 schreef wolfrolf het volgende:
De degradatie zal volgend jaar extra pijn doen.
Oh ja maar gefeliciteerd hoor met deze dode musPromoveren
!!
Landelijk stadionverbod... zijn ze nu helemaal?!quote:Zonder omwisselbiljet of buscomi niet naar Omniworld07-04-2010 - De Graafschap raadt supporters, die niet in het bezit zijn van een omwisselbiljet of buscombi, aan om niet af te reizen naar de uitwedstrijd van a.s. vrijdag tegen Omniworld. De lokale autoriteiten hebben aangegeven geen supporters te accepteren zonder bovenstaande kaarten.
Supporters die toch afreizen en worden aangehouden, krijgen een landelijk stadionverbod opgelegd. (dit geldt niet voor de businesskaarten die door De Graafschap zijn uitgegeven)
Als je het 2e jaar overleeft kun je verder gaan bouwen. Kijk waar Heracles nu staat....quote:Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef Ammi het volgende:
De Graafschap is niks minder dan ADO, Sparta, Willem II.
En een stuk sterker dan RKC maar die ligt eruit.
Die reactie sloeg helemaal nergens op, je ziet vaak dat ploegen in het eerste jaar Eredivisie het redelijk doen. Het tweede jaar is meestal het moeilijkst.
Is gewoon standaard hoor, alleen nu vermelden ze het zelfs nog ff op de site. Tegen Oss lieten ze de mensen gewoon naar huis gaan, nu willen ze dit dus blijkbaar voor zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:04 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Landelijk stadionverbod... zijn ze nu helemaal?!![]()
Wie denken ze wel niet dat ze zijn??
van vorig jaar eredivisie bedoel je ja, hij verdient in alle opzichten een kans in de ere volgend jaarquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:42 schreef Roberto258 het volgende:
Hij pakte wel aardig wat punten in die 10 wedstrijden waarin hij de leiding had...
Erg goed nieuws dit.quote:Wegen Van den Ouweland en Graafschap scheiden
Joep van den Ouweland zal De Graafschap moeten verlaten. De Doetinchemse promovendus heeft besloten hem geen nieuw contract aan te bieden.
De 26-jarige Brabander maakte in 2005 de overstap van Jong Feyenoord naar De Graafschap. De middenvelder debuteerde hiermee in het betaalde voetbal en droeg 147 keer het shirt van De Graafschap (6 doelpunten).
Een vertrek van Van den Ouweland leek aan het begin van dit seizoen al actueel, maar hij besloot toen alsnog een nieuwe overeenkomst op De Vijverberg te signeren.
Een aantal spelers vind ik lastig in te schatten maar ik denk dat bovenstaand nieuws prima is. Ik ga er nu even vanuit dat Jungslager een doorlopend contract heeft. Dat is enigsinds jammer te noemen.quote:13-04-2010 - Directeur Voetbalzaken Leen looyen is al volop bezig met samenstellen van een Eredivisiewaardige selectie. De Graafschap heeft formeel de samenwerking met de spelers, die een aflopend contract hadden, voor 1 april j.l. opgezegd. Zo is de club vrij om te bepalen met wie en wanneer er eventueel word gepraat over een nieuw contract. De Graafschap neemt definitief afscheid van een aantal spelers.
Zo krijgen Mustafa Amezrine, Cerezo Fung A Wing, Joep van den Ouweland, Roy Terschegget, Mees Siers en Marcel van der Sloot geen nieuw contract aangeboden.
Leen Looyen zal de komende periode met de zaakwaarnemers van de volgende spelers om de tafel gaan om te onderhandelen over een eventueel nieuw contract: Leon Broekhof, Purrel Fränkel, Rogier Meijer, Sjoerd Overgoor, Rik Sebens en Joost Terol.
Het aankomende weekend praat de Directeur Voetbalzaken ook met de spelers die op amateurbasis uitkomen in Jong De Graafschap.
Muslu Nalbantoglu heeft inmiddels zijn contract verlengd. De verdediger, die De Graafschap naar de Eredivisie kopte, maakt dus ook aankomend seizoen deel uit van de selectie.
quote:Vito Wormgoor tot 2012 bij De Graafschap
De Graafschap heeft verdediger Vito Wormgoor vastgelegd tot 2012. De voorstopper speelde dit seizoen ook al op huurbasis voor de Doetinchemmers.
Hij werd gehuurd van FC Utrecht. De club uit de Domstad verlengde het aflopende contract van Wormgoor niet, waardoor hij transfervrij was. De Graafschap bood de voormalig Ajacied vervolgens een tweejarig contract aan.
Bron: De Gelderlander
quote:Kalezic mist respect en waardering
Voor de buitenwacht houdt hij zich in, maar inwendig is trainer Darije Kalezic hevig teleurgesteld in De Graafschap. Volgens ingewijden heeft de Bosnier een "schandalige" aanbieding gekregen voor het nieuwe seizoen in de eredivisie.
"De aanbieding is niet zodanig dat we onze samenwerking voortzetten", wil hij wel kwijt. Op de vraag of Kalezic respect en waardering mist, valt hij even stil. "Dat is de goede vraag, maar de voorzitter heeft wel steeds respect getoond voor de prestaties."
Technisch directeur Leen Looyen, die de onderhandelingen voert, zegt dat de bal nu bij Kalezic ligt en verwacht binnenkort uitsluitsel. Kalezic denkt echter snel een gesprek te hebben. "Mijn intentie is langer te blijven. We zullen binnenkort om tafel gaan met mijn zaakwaarnemer Rodger Linse. Niet alleen de aanbieding is van belang. Het gaat ook om visie voor de komende jaren en de mogelijkheden van de club die voor mij belangrijk zijn", benadrukt de succesvolle coach.
Bron: Omroep Gelderland
Heet de regio zo? Dat is meer de Achterhoek toch? Of heet een dorp zo in de buurt?quote:Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef Mark het volgende:
Volgens mij gewoon regio-gerelateerd. Welkom terug, 2e club van Gelderland!
Duidelijk.quote:Op maandag 19 april 2010 13:40 schreef Tiemie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graafschap_Zutphen
Matig misschien niet, maar wel zeer geflatteerd.quote:
Graafschap komt waarschijnlijk (denk ik) van het gebied, wat vroeger Graafschap Zutphen heette...quote:Op maandag 19 april 2010 13:36 schreef Godtje het volgende:
De graafschap supporters. Wij (ik en een collega) vroegen ons opeens af waar de naam de Graafschap vandaan komt.
Ook op de historie pagina van de club staat er niks over. Weten jullie dat?
quote:Op maandag 19 april 2010 13:40 schreef Tiemie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graafschap_Zutphen
Idd erg vet filmpje zeg.quote:Op zondag 18 april 2010 20:23 schreef Nappie-Oleon het volgende:
mooie compilatie hier![]()
http://www.graafschapfans.nl/index.php?page=nieuws20092010&actie=view&id=63
Ik mag toch hopen dat dit niet doorgaat. Met aankopen van bovenstaand kaliber ga je het zeker niet redden.quote:De Graafschap denkt aan De Ceulaer
Benjamin de Ceulaer staat in de belangstelling van eerste-divisiekampioen De Graafschap. Ook Lokeren heeft de bij degradant RKC vertrekkende Belg op de lijst staan. Dat meldt het AD.
De Ceulaer speelde in Nederland ook voor Feyenoord. Bij een overgang naar de Superboeren blijft De Ceulaer dus actief in de eredivisie.
Bron: AD.nl
Uit de lucht gegrepen volgens Looyen. De Ceulaer's zaakwaarnemer zou dit gedaan hebben. Vooralsnog hebben ze niemand nog een aanbieding gedaan.quote:Op maandag 26 april 2010 21:56 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dit niet doorgaat. Met aankopen van bovenstaand kaliber ga je het zeker niet redden.
Vraag is alleen, hebben ze het geld?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:34 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Het wordt tijd voor een bod op de Leeuw.
is dat wat die middenvelder? zeker in die linie moeten we een goede vervanger fixen voor meerdink/joep en ook meijer. als tweede doelman zouden ze toch prima vd kracht kunnen nemen?quote:Sekour en Mollez op proef bij De Graafschap
De Graafschap test vrijdag in de oefenwedstrijd tegen DZSV (aanvang 19.30 uur in Dinxperlo) de Marokkaanse middenvelder Youssef Sekour en de Belgische doelman Peter Mollez.
De 22-jarige Youssef Sekour een middenvelder. Sekour speelde dit seizoen in de Franse tweede divisie bij CS Sedan. Daarvoor kwam hij uit voor de jeugdopleiding van Bordeaux en speelde voor FC Nantes. Sekour, die onlangs nog op proef was bij het Belgische Germinal Beerschot, speelde ook een aantal interlands voor Jong Marokko.
Naast Sekour wordt ook doelman Peter Mollez (26) van het Belgische FCV Dender EH getest tegen DZSV. Mollez stond anderhalf jaar geleden, toen hij nog bij Kortrijk speelde, ook al eens in de belangstelling van De Graafschap.
De vraag is ook of de Leeuw ze ook in de Eredivisie gaat maken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:51 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Vraag is alleen, hebben ze het geld?
Bron: superboeren.nlquote:Terol en Overgoor tekenen jaar bij
De Graafschap heeft de aflopende contracten van Joost Terol en Sjoerd Overgoor met één seizoen verlengd, tot medio 2011.
Doelman Terol (30) kwam een jaar geleden over van AGOVV Apeldoorn. En kende een uitstekend seizoen op De Vijverberg. Hij kwam, op twee duels na, alle wedstrijden in actie voor De Graafschap. Terol maakr dus met de Superboeren zijn rentree in de Eredivisie. Met FC Utrecht en Sparta acteerde de sluitpost al op dat niveau.
Ook Sjoerd Overgoor ondertekende een nieuwe éenjarig contract. De 21-jarige middenvelder maakte het afgelopen seizoen zijn debuut in de hoofdmacht van de Doetinchemse club. Trainer Darije Kalezic maakte in twaalf duels gebruik van de diensten van Overgoor.
Ze willen dus vier nieuwe spelers, lijkt mij wat magertjes, nieuwe linksback lijkt me eigenlijk ook nog wel handig.quote:De Graafschap wil elftal van Kalezic op vier posities versterken
De Graafschap wil proefspeler Pavel Popara graag aan de selectie van trainer Darije Kalezic toevoegen, zo meldt Omroep Gelderland. De Servische middenvelder is voor de Doetinchemmers echter niet haalbaar, tenzij hij een ander paspoort krijgt. Mogelijk komt Popara binnen enkele weken in het bezit van een Bulgaars paspoort en dan zou het financieel wel op te brengen zijn voor de club.
"Hij is het type creatieve middenvelder dat we nog zoeken", verklaart directeur voetbalzaken Leen Looyen aan de regionale omroep. De Graafschap wil ook graag doelman Peter Mollez van FCV Dender EH uit België halen om de concurrentie aan te gaan met Joost Terol, die al werd vastgelegd. Rogier Meijer en Purrel Fränkel hebben nog geen nieuw contract getekend, maar willen wel graag door.
Looyen wil De Graafschap op vier posities versterken. "Een nummer negen, een aanvallende creatieve middenvelder, een linker centrumverdediger en een keeper. We zoeken spelers die ons echt beter maken en er direct staan."
quote:Koreanen melden zich voor stadion 'via Hiddink'
Twee Zuid-Koreaanse multinationals hebben zich bij De Graafschap gemeld om het nieuwe stadion van de Doetinchemse eredivisionist te bouwen. De Zuid-Koreanen zijn via Guus Hiddink in contact gekomen met De Graafschap.
Hiddink, oud-speler van de Achterhoekers, was in 2002 bondscoach van Zuid-Korea en eindigde met de Aziaten op de vierde plek tijdens het wereldkampioenschap voetbal.
Hiddink is in Zuid-Korea nog steeds mateloos populair. "De Koreanen zouden het beeldmerk van Guus Hiddink bij de bouw van het nieuwe stadion kosteloos kunnen gebruiken en dat kan interessant zijn", zegt De Graafschap-voorzitter Sietze Veen. "Deze maand zitten we met de Zuid-Koreanen om tafel en Guus zal ook bij dat gesprek aanwezig zijn, samen met zijn zaakwaarnemer Cees Nieuwenhuizen."
Naast de twee Zuid-Koreaanse multinationals hebben ook een Turkse en een Portugese bouwmaatschappij zich gemeld. Veen: "En we zijn nog met een Nederlandse partij in gesprek. We zullen de offertes naast elkaar leggen en dan een keuze maken." Veen verwacht uiterlijk in juli dat de gemeente Doetinchem haar plannen omtrent het nieuwe stadion bekend zal maken. "Dan kunnen we hopelijk snel verder."
Het nieuwe, groene en duurzame stadion van De Graafschap, dat in Wehl moet verrijzen, moet uiterlijk in 2014 gereed zijn. Twee Zuid-Koreaanse multinationals hebben zich bij De Graafschap gemeld om het nieuwe stadion van de Doetinchemse eredivisionist te bouwen.
Bron: De Gelderlander
Hadden ze die bijna dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:37 schreef Roberto258 het volgende:
Tja, beter Powel dan Sjoerd ArsGelukkig koos die voor Zwolle.
Eens, hoop dat ik dan in Nederland benquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:40 schreef jde_kok het volgende:
Ben blij dat de club terug is waar deze hoort. Tenminste nog een leuke uitwedstrijd op vrij vervoer!
Goede aankoop, grappig dat ik bij mezelf al dacht dat De Graafschap hem zou halen nadat hij niet naar een Italiaanse Serie C club ging.quote:
Zou een hele goede zijn. Weet niet hoe oud hij is maar was altijd een prima speler. Misschien dat Looyen ook nog wel een verrassing uit de hoge hoed kan toveren, een onbekende speler misschien.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:02 schreef Roberto258 het volgende:
Tom Caluwé traint nu mee met NAC, maar krijgt daar geen contract, zou dat niet iets zijn?
Hoe gaan jullie nieuwe shirts er eigenlijk uitzien?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:28 schreef Borizzz het volgende:
Ze weten echt wel dat er een nr 10 of creatieve middenvelder nodig is.
Maar ik verwacht dat ie pas eind augustus komt, vlak voor het sluiten van de markt.
Morgen open dag! Voor het eerst in jaren ga ik eens kijken. Het schijnt dat ze de uitshirts van vorig jaar (die groen witte) in de uitverkoop hebben.
Daar ben ik inderdaad blij mee.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:32 schreef Charie het volgende:
Maargoed, wel goed voor de club dat ze nu een hoofdsponser hebben, en natuurlijk voor de mensen met een oud shirt aangezien het weer redelijk huidig lijkt
Gastquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:55 schreef Blinker het volgende:
Slechte grammatica is ook typisch iets voor boeren?
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:55 schreef Blinker het volgende:
quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:55 schreef Blinker het volgende:
Ik denk ook wel dat De Graafschap kan handhaven aan het einde van de rit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:33 schreef DaggerOne het volgende:
Ik ben er nu wel van overtuigd dat ze het kunnen halen, Excelsior, VVV, en Willem 2/ADO zijn toch zeker ploegen die onder ons kunnen eindigen.
Gewoon winnen, net zoals aantal jaren geledenquote:Op zondag 15 augustus 2010 18:40 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Jammer van PSV uit maar goed een ingecalculeerd verlies. Eigenlijk is het vervelender dat Excelsior van Feijenoord wint..
Volgende week punten meenemen uit Groningen.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:48 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Gewoon winnen, net zoals aantal jaren geleden
Precies, paar jaar terug zaten we met 50-70 man bij Twente...quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:39 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Eerst maar eens een langere tijd volhouden die aantallen. Maar wel een mooie ontwikkeling.
Heeft die kneus een eigen topic? Kan in Nijmegen ook weinig goed meer doen na die bekerwedstrijd in Amsterdam afgelopen seizoen.quote:
Youre welcomequote:Op maandag 23 augustus 2010 16:52 schreef Roberto258 het volgende:
Denk dat ik maar eens mee ga naar Den Haag, 14:30 uur is goed te doen. Daarna tegen VVV om 16:30 is gewoon kut.
quote:25-08-2010 - Vanaf de aankomende thuiswedstrijd tegen Ajax, zullen de stewards van De Graafschap erop toezien dat er niet meer op de tegelpaden voor de vakken 15 tm 19 en op de trappen wordt gestaan. Dit alles in het kader van de veiligheid en om goede zichtlijnen te behouden voor de supporters die zitten.
Voor de vakken 15 tm 19 staan duidelijke gele kruizen op het tegelpad, die te kennen geven dat er niemand meer mag staan.
quote:De Graafschap wil verder met Buijs en Bargas
De Graafschap gaat ervan uit dat de huidige selectie in de laatste week voor de transferdeadline intact blijft. De Doetinchemse clubleiding is zelfs al verder vooruit aan het kijken.
Begin september hopen de Achterhoekers met Jordy Buijs (21) en Hugo Bargas (23) de gesprekken te openen voor contractverlenging. Verdedigende middenvelder Buijs is bezig aan zijn vierde seizoen in Doetinchem, waar hij is uitgegroeid tot een belangrijke spelverdeler, terwijl de Argentijnse aanvaller Bargas vorig seizoen met zestien doelpunten clubtopscorer was. Beiden hebben na deze jaargang een aflopend contract. “Maar we willen graag met hen door”, zegt directeur voetbalzaken Leen Looijen. “Ze zijn nog jong en hebben zich bij ons de laatste jaren goed ontwikkeld”.
Bron: Voetbal International nr. 34.
Dat was inderdaad schandalig. Hij hoefde nauwelijks curve aan die bal te geven.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:39 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Stond die muur niet helemaal verkeerd bij die goal van Suarez?
Verder terechte overwinning van Ajax. Graafschap speelde niet eens zo onaardig maar miste het heilige vuur leek het wel. Komende wedstrijden zijn cruciaal inderdaad.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:44 schreef Opgezwollenlever het volgende:
De Graafschap gerelateerd nieuws.
Inderdaad, wat een kutscheids man. Zelfs objectief zou ik hem een kutscheids vinden, dat weet ik zeker. Wormgoor was gewoon geel, penalty VVV was niks en zelf geen pingel krijgen...quote:Op zondag 26 september 2010 18:25 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Wat een ongelooflijke frustrerende wedstrijd.
Een onterechte penalty tegen, zelf geen penalty krijgen, een onterechte rode kaart... Die scheidsrechter was compleet de weg kwijt. Dit zijn echt zeer kostbare punten die je hier laat liggen. Een punt had je hier sowieso moeten pakken.
Gaat je nog wel opbreken dit soort nederlagen.
Was zeker rood, geen twijfel .. vol op de man.quote:Op zondag 26 september 2010 18:26 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een kutscheids man. Zelfs objectief zou ik hem een kutscheids vinden, dat weet ik zeker. Wormgoor was gewoon geel, penalty VVV was niks en zelf geen pingel krijgen...
Goed om te horen dat jij er niet over twijvelt.quote:Op zondag 26 september 2010 18:28 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Was zeker rood, geen twijvel .. vol op de man.
Hij had de Graafschap een pingel kunnen geven daarvoor ja. Maar je moet dan wel consequent zijn want Paauwe werd op precies dezelfde manier naar de grond gewerkt...quote:Op zondag 26 september 2010 18:26 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een kutscheids man. Zelfs objectief zou ik hem een kutscheids vinden, dat weet ik zeker. Wormgoor was gewoon geel, penalty VVV was niks en zelf geen pingel krijgen...
Bekijk de herhaling nog maar eens, hij raakte hem amper. De intentie was slecht, maar rood was veel te veel.quote:Op zondag 26 september 2010 18:28 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Was zeker rood, geen twijfel .. vol op de man.
Mee eens, er is op de hele wereld toch wel een betere verdedigende middenvelder te vinden dan Meijer? Wat mij betreft eruit met hem en Overgoor ervoor in de plaats, en dan Jungslager op VM.quote:Op zondag 26 september 2010 18:46 schreef Roberto258 het volgende:
Beschamende nederlaag, wat een vertoning. Als VVV elke week zo speelt dan degraderen zij zeker.
En die scheids, wat een drama, maarja hij benadeelde zowel De Graafschap als VVV...
Snap trouwens ook niet dat Meijer en Rose erin blijven staan, het ziet er echt niet uit wat zij doen.
Voor wie?quote:Op zondag 26 september 2010 19:15 schreef Happel het volgende:
I.i.g. volgende week drie makkelijke punten. ;-)
Voor ons iddquote:Op zondag 26 september 2010 19:15 schreef Happel het volgende:
I.i.g. volgende week drie makkelijke punten. ;-)
Heb net de samenvattingen gekeken .. hij komt van achteren , hij gaat voor de speler en niet voor de bal, dus je kunt rood geven.quote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Bekijk de herhaling nog maar eens, hij raakte hem amper. De intentie was slecht, maar rood was veel te veel.
Pingel was onterecht, mee eens.quote:Op zondag 26 september 2010 18:26 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening. Staat genoteerd.quote:Op zondag 26 september 2010 23:00 schreef Chiappucci het volgende:
En anders had hij voordeel moeten geven en was het 2-0 door Leemans
Dus jullie hebben echt niet alleen de scheids tegen gehad.
Rose heeft een dramatische timing van springen bij kopduels, wint zelden een kopduel volgens mij.quote:Op zondag 26 september 2010 18:57 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Mee eens, er is op de hele wereld toch wel een betere verdedigende middenvelder te vinden dan Meijer? Wat mij betreft eruit met hem en Overgoor ervoor in de plaats, en dan Jungslager op VM.
Rose is wel handig bij kopduels en hij brengt wat meer schwung in het elftal, maar voetballend ben ik ook niet echt onder de indruk. Misschien moet Steve er maar eens in en Hersi achter Poepon.
Daar ben ik het mee oneens, hij wint ze juist vaak, kijk maar bij doeltrappen. Alles gaat naar hem en hij kopt ze vaak allemaal door. Maar met de voeten heb ik hem nog niet beslissend gezien, iets wat ik wel van hem zou verwachten.quote:Op zondag 26 september 2010 23:27 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Rose heeft een dramatische timing van springen bij kopduels, wint zelden een kopduel volgens mij.
Klopt Rose is juist erg goed in de kopduels. Het is wel zo dat dit hem afgelopen wedstrijd tegen VVV slecht lukte.quote:Op maandag 27 september 2010 13:00 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee oneens, hij wint ze juist vaak, kijk maar bij doeltrappen. Alles gaat naar hem en hij kopt ze vaak allemaal door. Maar met de voeten heb ik hem nog niet beslissend gezien, iets wat ik wel van hem zou verwachten.
Dat predikaat bewaar ik voor Jason Oost.quote:
Bron: De Gelderlanderquote:Geen geld naar De Graafschap
Als voetbalclub De Graafschap in financiële nood mocht komen, dan hoeft het niet bij de gemeente Doetinchem aan te kloppen.
Daar staat tegenover dat de gemeente wel wil helpen als het gaat om een grootschalig project als het nieuwe stadion aan de A18. Dat zegt wethouder Peter Drenth van Doetinchem naar aanleiding van de bijeenkomst met wethouders van gemeenten met een profclub. "De Graafschap is een gezonde club, die weet dat die geen dure spelers kan kopen als er geen geld is", zegt Drenth. "Mocht de club bedrijfsmatig de zaakjes niet op orde hebben, dan zal de 'Wageningen-variant' in werking treden. Daar is de stekker eruit gehaald. Wij vinden dat een betaald voetbal organisatie zijn eigen broek moet ophouden."
Ook met betrekking tot het nieuwe stadion is Drenth duidelijk. "Een paar jaar geleden hebben we besloten om de financiële banden met De Graafschap door te snijden. Er is nu een taskforce aan het werk om te kijken hoe club en gemeente kunnen samenwerken, maar dat moet dan meer gezien worden in het kader van faciliteren. Dat doen we bij elk ander bedrijf in Doetinchem."
Hebben wij zulk slecht materiaal dan? Onze verdediging is wel heel wisselvallig en onze twee controlerende middenvelders zijn gewoon niet eredivisie waardig, maar onze aanval met Poepon, De Ridder, Bargas en Hersi vind ik wel sterk.quote:Op zondag 17 oktober 2010 03:10 schreef Lo-Fi het volgende:
FCU was schandalig slecht de tweede helft, maar De Graafschap verdiende uiteindelijk wel een punt.
Na 10 min. dacht / hoopte ik op een monsterzege, maar ze hebben het volledig laten afwachten.
Ik weet bijna wel zeker dat De Graafschap niet direct degradeert - ze halen voldoende punten in de thuiswedstrijden - en zelfs het ontlopen van 'nacompetitievoetbal' zie ik zomaar gebeuren. (zou een grote prestatie zijn met dit materiaal)
Inderdaad, Meijer en Jungschlager komen hard tekort op dit niveau. Poepon vind ik ook vrij tegenvallen moet ik zeggen, maar Bargas valt me dan weer heel erg mee. Uiteindelijk wel goed genoeg om in de eredivisie te blijven denk ik zo, vooral als je kijkt naar wat clubs als Willem 2, VVV en Heracles hebben.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:12 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Hebben wij zulk slecht materiaal dan? Onze verdediging is wel heel wisselvallig en onze twee controlerende middenvelders zijn gewoon niet eredivisie waardig, maar onze aanval met Poepon, De Ridder, Bargas en Hersi vind ik wel sterk.
Achja, wat is slecht. De aanval is wel aardig - Bargas met name -, maar verder vind ik toch wel vrij pover en onevenwichtig. Het is gewoon een selectie waar je 15e mee kunt worden, maar ook 17e. Daarom zou ik directe handhaving knap vinden. Meer zit er in zo'n 1e jaar ook vaak niet in.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:12 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Hebben wij zulk slecht materiaal dan? Onze verdediging is wel heel wisselvallig en onze twee controlerende middenvelders zijn gewoon niet eredivisie waardig, maar onze aanval met Poepon, De Ridder, Bargas en Hersi vind ik wel sterk.
Wel mee eens, maar ik vind de selecties van de andere teams zodoende nog matiger, waardoor we meer kans maken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 01:01 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Achja, wat is slecht. De aanval is wel aardig - Bargas met name -, maar verder vind ik toch wel vrij pover en onevenwichtig. Het is gewoon een selectie waar je 15e mee kunt worden, maar ook 17e. Daarom zou ik directe handhaving knap vinden. Meer zit er in zo'n 1e jaar ook vaak niet in.
Ja, dat klopt. Het is wel heerlijk voor De Graafschap natuurlijk dat Willem 2 echt bedroevend bezig is. Excelsior doet het dan verrassend, maar daar zou je ook wel boven moeten kunnen blijven. Ik denk dat de selectie gelijkwaardig is met die van Heracles en VVV.quote:Op maandag 18 oktober 2010 01:48 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar ik vind de selecties van de andere teams zodoende nog matiger, waardoor we meer kans maken.
Ik zit idd met een fijn gevoel naar Willem 2 te kijken, al heb ik niet het idee dat we ze even oprollen. Excelsior zakt nu ook in, die pakken bijna geen punten meer, let maar op.quote:Op maandag 18 oktober 2010 01:51 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Het is wel heerlijk voor De Graafschap natuurlijk dat Willem 2 echt bedroevend bezig is. Excelsior doet het dan verrassend, maar daar zou je ook wel boven moeten kunnen blijven. Ik denk dat de selectie gelijkwaardig is met die van Heracles en VVV.
quote:Excelsior was bijna 2 punten uitgelopen. Ik zou ze niet onderschatten. Maar Willem II en VVV zouden zeker geen probleem mogen zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:16 schreef DaggerOne het volgende:
Poepon had inmiddels wel op 10 treffers kunnen staan geloof ik. Niet echt een koele spits. Wel tevreden over de strijd vandaag, vooral 1e helft wonnen ze veel duels. Maargoed Excelsior en VVV gaan nacompetitie halen denk ik.
quote:Meijer moet er uit.Op zondag 24 oktober 2010 15:38 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Wat een waardeloze wedstrijd. Poepon leek wel ziek ofzo, die gast liep echt voor geen meter. Als hij er conditioneel slecht op staat is het beter die gast gewoon niet op te stellen. Daarnaast zit er echt te weinig voetbal op ons middenveld. Volgens mij moet Kalezic Buijs naar het middenveld doorschuiven en de Ridder opstellen. Hersi, Poepon of Rose mogen er uit van mij.
quote:Gisteren begon ie opeens met passes te strooien alsof ie Zidane was. Kwam geen bal aan natuurlijk. Zou Kujala niet op die positie kunnen want Meijer hoort niet in de eredivisie. Maarja dat roep ik al tijden.
quote:Kujala is absoluut geen versterking helaasOp zondag 24 oktober 2010 16:31 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Gisteren begon ie opeens met passes te strooien alsof ie Zidane was. Kwam geen bal aan natuurlijk. Zou Kujala niet op die positie kunnen want Meijer hoort niet in de eredivisie. Maarja dat roep ik al tijden.
quote:Kujala heeft volgens mij nog niet echt een eerlijke kans gekregen zich in het elftal te spelen. Nou weet ik niet wat ie op de training laat zien natuurlijk, maartoch. Wormgoor centraal zou inderdaad ook kunnen en dan Buijs op die positie, ik vind dat De Ridder sowieso een kans verdient eigenlijk.Op zondag 24 oktober 2010 18:50 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Kujala is absoluut geen versterking helaas
Wat ik persoonlijk niet snap is dat Wormgoor er niet in stond, dan kan Buijs naar het middenveld samen met Jungschlager, Hersi op 10 en De Ridder erin.
Trouwens is me ook wel opgevallen dat Bargas heel makkelijk ballen uit de lucht aanneemt en controleert en daarbij de tegenstander ook nog af weet te houden, een beter aanspeel punt dan Poepon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |