1 2 3 4 5 | - Op 29-jarige leeftijd gedegradeerd naar de C-lijst - Thuisfluiter van het jaar 2006, 92% van de 25 wedstrijden gewonnen door de thuisploeg - Concentratie niet altijd optimaal - Per 1-1-2008 international |
quote:
Nog geen maand geleden kreeg Heracles een vooronderzoek aan de broek, mede omdat hij zich meerdere malen onheus bejegend voelde.quote:Arbiter Liesveld dient klacht in tegen De Graafschap
KNVB-scheidsrechter Richard Liesveld heeft een klacht ingediend bij de voetbalbond tegen De Graafschap. De leidsman voelde zich na afloop van het duel tussen De Graafschap en Sparta (3-3) 'onheus bejegend' door bestuurders van de thuisclub.
Voorzitter Sietze Veen en commercieel directeur Henk Bloemers van De Graafschap waren het niet eens met de beslissing van Van Liesveld om het spel door te laten gaan toen spits Geert den Ouden met een hoofdblessure op de grond lag. Na de wedstrijd spraken de twee de arbiter aan op het voorval, waarbij Van Liesveld het advies van de vierde man om het spel stil te leggen niet honoreerde. Het was tevens de inleiding voor de rode kaart van De Graafschap-verdediger Joost Volmer.
Bloemers ontkent echter dat hij de arbiter heeft uitgescholden. "Ik heb hem alleen gevraagd waarom hij niet heeft gereageerd op het signaal van de vierde man. Hij wilde echter niet reageren en toen heb ik gezegd dat hij geen persoonlijkheid was", zegt de bestuurder in De Gelderlander. Voor de boze Liesveld was de maat vol. Hij verliet de bestuurskamer van De Graafschap.
De Superboeren liepen diep in de blessuretijd van het duel met Sparta tegen een zuur gelijkspel aan (3-3). De Graafschap leidde eerder nog met 3-1.
In Afrika worden er dagelijks mensen verkracht en vermoord en dan begin jij over wat oerwoudgeluidjes uit den Haag?quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
[..]
Nog geen maand geleden kreeg Heracles een vooronderzoek aan de broek, mede omdat hij zich meerdere malen onheus bejegend voelde.
Nu volg ik voetbal al een redelijk aantal jaren, deze vooronderzoeken vind ik wel erg kinderachtig. De vergrijpen staan mijn inziens niet in verhouding met overtredingen in andere stadions. Zijn oerwoudgeluiden in Den Haag bijvoorbeeld niet veel erger dan een eventueel scheldwoord richting een scheidsrechter nadat deze een beslissende fout heeft gemaakt?
Aah oke, dat was mij even ontgaan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
[..]
Nog geen maand geleden kreeg Heracles een vooronderzoek aan de broek, mede omdat hij zich meerdere malen onheus bejegend voelde.
Nu volg ik voetbal al een redelijk aantal jaren, deze vooronderzoeken vind ik wel erg kinderachtig. De vergrijpen staan mijn inziens niet in verhouding met overtredingen in andere stadions. Zijn oerwoudgeluiden in Den Haag bijvoorbeeld niet veel erger dan een eventueel scheldwoord richting een scheidsrechter nadat deze een beslissende fout heeft gemaakt?
Het wordt nog wat als deze man in een Turkse, Griekse, Poolse, etc. heksenketel moet fluiten.
Het gaat hier in VBL over voetbal, klagen over afrika doe je maar in KLB of in NWS.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Emimich het volgende:
[..]
In Afrika worden er dagelijks mensen verkracht en vermoord en dan begin jij over wat oerwoudgeluidjes uit den Haag?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Emimich het volgende:
[..]
In Afrika worden er dagelijks mensen verkracht en vermoord en dan begin jij over wat oerwoudgeluidjes uit den Haag?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Emimich het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat ook scheidsrechters ervaring moeten opdoen, en een goede scheids wordt beter naarmate de tijd vordert. Een jonge voetballer is ook niet meteen een wereldster. Ik weet dat Liesveld zich aanstelt met al die vooronderzoeken maar als hij progressie kan maken leert hij ook hier van.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:16 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kan je heel VBL wel opheffen.
Slecht fluiten kan gebeuren, dat je vele wedstrijden een slechte en onzekere indruk achterlaat kan hij ook weinig aan doen, de KNVB zet hem namelijk op de A-lijst. Maar als je vervolgens een opmerking, op een misschien niet chique manier, te horen krijgt na een beslissende rol in negatieve zin moet je niet direct zo triest zijn om bij de KNVB te gaan vragen om een vooronderzoek omdat je 'onheus bejegend' bent. Als je geen ruggengraat hebt,niet tegen een emotionele opmerking kunt en om het minste geringste vraagt om een vooronderzoek hoor je volgens mij niet op het hoogste niveau thuis.
Natuurlijk is vertrouwen belangrijk en is niet iedereen direct een topper, maar er is een verschil tussen er nog niet klaar voor zijn en er nog niet klaar voor zijn. Bovendien stemt de KNVB in met het verzoek tot een vooronderzoek, ze hadden ook kunnen zeggen dat het in dit geval overdreven is. Zo leert hij niet van zijn 'fouten', maar denkt hij iedere keer voor zo'n wissewasje dat een vooronderzoek gerechtvaardigd is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:45 schreef Charles.Darwin het volgende:
Wat mij betreft geldt hetzelfde principe als bij een jonge voetballer, vertrouwen is heel belangrijk. Hij moet "grote" wedstrijden fluiten om ervaring op te doen en net als jonge talentjes zal ook hij af en toe flink op zijn bek gaan. Geef deze man nog wat tijd, misschien haalt hij de top wel.
Nu je het zegt heb ik hem eigenlijk nooit in de Kuip zien fluiten in de afgelopen 3 seizoenen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Eerste klas drama inderdaad.Gelukkig heeft hij volgens mij nog nooit een wedstrijd van Feyenoord gefloten. Is daar een reden voor?
Ja, tijdens een informele scheidsrechtersavond bij mijn amateurclub stak hij zijn voorkeur niet onder stoelen of banken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nu je het zegt heb ik hem eigenlijk nooit in de Kuip zien fluiten in de afgelopen 3 seizoenen.
Omdat het een relevant voorbeeld is als het gaat om het relativeren van zaken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:53 schreef Elvislives het volgende:
Hoe bedenk je het om zoiets in dit topic te posten? Knap
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |