En hoe wil je dat ding praktisch gebruiken? Je moet ook nog door je voorruit kunnen kijkenquote:Op zondag 4 april 2010 12:27 schreef Christiaan het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten op de 3G iPad omdat die GPS heeft en ik hoop dat daar een ernstige Navigonversie voor komt. Daar wil ik wel 130 dollar meer voor betalen.
Ook gaafquote:Op zondag 4 april 2010 12:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Laatste post
[..]
Omnifocus liefhebber hier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En iphones?quote:Op zondag 4 april 2010 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit het topic van de nieuwe MBP's.
Dat zal niet gebeuren, denk ik.quote:Op zondag 4 april 2010 13:21 schreef Renesite het volgende:
Ik word wel boos als binnen nu en 2 weken de iPhone uitkomt
Ik hoop hetquote:Op zondag 4 april 2010 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit het topic van de nieuwe MBP's.
Fanboys plagenquote:Op zondag 4 april 2010 14:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Daar snap ik dan écht de humor niet van.
Robust is ie welquote:
Ik ben voor!quote:Op zondag 4 april 2010 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit het topic van de nieuwe MBP's.
iPad was natuurlijk aangeschaft door Ballmer himself.quote:Op zondag 4 april 2010 14:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dan is het de zoon van Thurrot geweest!
Hmm dat valt tegen, die iPad kan niet echt veel hebben.quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hmm dat valt tegen, die iPad kan niet echt veel hebben.
In Amerika kopen ze toch alles met de Creditcard.quote:Op zondag 4 april 2010 14:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het boeit fanboys of zij 500 dollar van hun geld kapotsmijten? Kan het me niet voorstellen.
Waarbij het bij de JooJoo waarschijnlijk makkelijker is om onderdelen te vervangenquote:Op zondag 4 april 2010 15:48 schreef Junkie het volgende:
[..]
In Amerika kopen ze toch alles met de Creditcard.
[ afbeelding ]
iPad
[ afbeelding ]
JooJoo
En zelfs de binnenkant van de iPad ziet er beter ontworpen uit.![]()
De die hard fanboys beginnen denk ik te huilen bij het zien van dat filmpjequote:Op zondag 4 april 2010 14:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het boeit fanboys of zij 500 dollar van hun geld kapotsmijten? Kan het me niet voorstellen.
Mwhaa, eigenlijk nooit echt lastig gevonden om onderdelen te vinden voor Apple producten.quote:Op zondag 4 april 2010 16:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waarbij het bij de JooJoo waarschijnlijk makkelijker is om onderdelen te vervangen
Ik bedoelde dat bij de JooJoo de boel wat meer bloot lijkt te liggen dan bij de iPad en dus dat het waarschijnlijk minder moeite kostquote:Op zondag 4 april 2010 16:16 schreef Junkie het volgende:
[..]
Mwhaa, eigenlijk nooit echt lastig gevonden om onderdelen te vinden voor Apple producten.
Daar zijn genoeg websites voor te vinden.
Was ook weer een manier gevonden van iFixit om 't zonder ze stuk te maken te doen.quote:Op zondag 4 april 2010 17:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het openmaken van de iPad is nieteens de bedoeling. Was er hier niet al vermeldt dat bij het openen weerhaakjes kapot gingen?
Thnx, die zocht ik!quote:
Dat is een verwachting op basis van de tijd tussen vorige updates. Maar dat zegt lang niet altijd alles. Kijk maar eens naar de Macbook Pro lijn. Die zit al heel dik over het verwachte update-tijdstip heen.quote:Op zondag 4 april 2010 18:09 schreef Saninl het volgende:
Thnx, die zocht ik!
Maar wtf, hoezo wordt de Macbook vernieuwd? echt niet, daar is net een nieuwe versie van uit
Die wordt binnenkort wel geupdated! (toch?:@)quote:Op zondag 4 april 2010 18:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is een verwachting op basis van de tijd tussen vorige updates. Maar dat zegt lang niet altijd alles. Kijk maar eens naar de Macbook Pro lijn. Die zit al heel dik over het verwachte update-tijdstip heen.
Het moet er eens van komen he. Iedereen wacht er al lang op. Het is ook dringend tijd. Andere fabrikanten hebben al modellen met de toffe nieuwe Arrandale en Clarksfield processoren van Intel. Dat zijn de opvolgers van het oude Core 2 Duo platform, wat nog in de huidige MBP's zit.quote:Op zondag 4 april 2010 18:19 schreef Saninl het volgende:
[..]
Die wordt binnenkort wel geupdated! (toch?:@)
Met een batterijtijd van?quote:Op zondag 4 april 2010 18:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het moet er eens van komen he. Iedereen wacht er al lang op. Het is ook dringend tijd. Andere fabrikanten hebben al modellen met de toffe nieuwe Arrandale en Clarksfield processoren van Intel. Dat zijn de opvolgers van het oude Core 2 Duo platform, wat nog in de huidige MBP's zit.
hoezo? je hebt nu toch de Desire?quote:Op zondag 4 april 2010 13:21 schreef Renesite het volgende:
Ik word wel boos als binnen nu en 2 weken de iPhone uitkomt
Weet je 't antwoord?quote:Op zondag 4 april 2010 17:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je kan een iPad winnen als je het Paasraadsel oplost via de Appie App.
quote:Op zondag 4 april 2010 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe kan ik een cd rippen naar ISO onder SL?
En volgens mij met Burn.quote:1. Open Disk Utility (located in Applications>Utilities folder).
2. Drag your disk image into the left-hand pane (where all your drives are listed) of Disk Utility.
3. Click on the file you just dragged into Disk Utility (should appear in the left-hand column).
4. Click on the 'Images' menu, then choose 'Convert...'
5. When the 'Convert Image' dialog pops up, select 'DVD/CD Master' from the 'Image Format' pop-up menu.
6. Name your file, with '.cdr' at the end of the filename, then click 'Save.'
7. Disk Utility will convert the file to an ISO image. After this finishes, replace the 'cdr' at the end of the filename (in the Finder) to 'iso'.
8. Now, the disk should be burnable on a Windows PC (simply copy the file to your PC by either copying it across a network or using some other means of transferring the data).
Welke talen ken je al?quote:Op zondag 4 april 2010 23:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Me aan het inlezen in iPhone development
Yup, dat is de manier.quote:Op zondag 4 april 2010 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, kan er wel een dmg van maken. Misschien kan ik die weer naar iso converteren.
Je bent vast de enige!quote:Op zondag 4 april 2010 23:01 schreef Christiaan het volgende:
Dinsdag maar eens vroeg bij een bepaalde AH gaan staan.
DMG maken lukt niet.quote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Yup, dat is de manier.
Had ik er even bij moeten zetten.![]()
ripit vraagt om een dvdquote:
Vaag.quote:Op zondag 4 april 2010 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
DMG maken lukt niet.
[..]
ripit vraagt om een dvd
Wat een onapples gekut zeg om even een isootje te maken van een cd
Dat heb ik al met PHP..quote:Op zondag 4 april 2010 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ken behoorlijk PHP'en en heb in het verleden in assembley en basic geprogrammeerd, maar dat objective-C en OOP krijg ik er niet simpel in.
Nah, ik had graag willen twijfelen tussen de Desire en iPhone. Gewoon, omdat het kan. Nu heb ik niet kunnen afwegen en twijfelen en zal je net zien dat de iPhone veul beterderer isquote:Op zondag 4 april 2010 20:08 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
hoezo? je hebt nu toch de Desire?
Altijd weer Amsterdamquote:Op zondag 4 april 2010 23:01 schreef Christiaan het volgende:
Dinsdag maar eens vroeg bij een bepaalde AH gaan staan.
Amsterdamquote:
Zul je zien, zo'n klein kutblaag vind dan het gouden voetje, neemt em mee naar huis en heeft geen idee waar 't voor isquote:
Whehe. AH Rijnstraat is bij mij om de hoek maarja het wordt er waarschijnlijk tyfusdruk dus ik ga toch maar niet denk ik. Het wordt wel een of andere hysterische Brightlezer of zo.quote:Op maandag 5 april 2010 12:03 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zul je zien, zo'n klein kutblaag vind dan het gouden voetje, neemt em mee naar huis en heeft geen idee waar 't voor is![]()
Mijn potentiele iPad eindigt als gouden voetje ergens in een zandbak
Eens, ik twijfel ook tussen die twee. Maar Desire is goedkoper immersquote:Op maandag 5 april 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nah, ik had graag willen twijfelen tussen de Desire en iPhone. Gewoon, omdat het kan. Nu heb ik niet kunnen afwegen en twijfelen en zal je net zien dat de iPhone veul beterderer is
Niet iedereen loopt stage bij OMTquote:Op maandag 5 april 2010 12:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik ga ook de moeite niet nemen, al is het 5 minuten lopen van mijn school.
Ik heb überhaupt al moeite om de normale Paasgrappies te vinden..quote:Op maandag 5 april 2010 12:35 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/grappievanappie
Hoho, je kan een gouden iPhone voetje vindenquote:Op maandag 5 april 2010 12:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt al moeite om de normale Paasgrappies te vinden..En ik ga niet een takke-end reizen om in de hysterie eventueel misschien een iPad te vinden tussen de schappen van een bepaald AH-filiaal..
quote:Developers Scramble to Strike iPad Gold
After getting their hands on an Apple iPad on Saturday morning, Igor Pusenjak and his brother Marko rushed back to Igor’s apartment in the Chelsea neighborhood of Manhattan, weaving around languid dogs and seafood deliverymen.
“Careful,” Igor called out. “This is our most prized possession in the world.”
He was only half-joking.
As the creators of a best-selling iPhone game called Doodle Jump, the Pusenjaks were well aware of the financial opportunity that the iPad represented. So over the weekend they joined perhaps thousands of other software developers in an unusual scramble that drew people from as far away as Australia.
While many developers have spent weeks working on applications for Apple’s newest toy, only a handful were given iPads on which to test their software. The rest had to wait until the device went on sale Saturday for the moment of truth: How well does our app work on the iPad? Does it look and feel right? Or do we have a lot more work to do?
For small developers, the stakes are high. Having an app accepted for a highly coveted Apple product means reaching a passionate group of consumers who have demonstrated their willingness to spend over and over again on applications for mobile devices like the iPhone and iPod Touch. The potential revenue is huge; the apps market for those two devices alone is already worth a billion dollars a year in sales.
Adding to the urgency was the knowledge that many of the earliest apps for the iPhone ended up being among the most successful. A slow start with an iPad app could mean getting lost in the clutter of Apple’s crowded online store.
“A lot of developers may have suffered the pain of trying to rise to the top of the 150,000 apps that are already out there,” said Charles S. Golvin, an analyst with Forrester Research. “They don’t want to repeat that experience.”
Doodle Jump for the iPhone, which involves catapulting a four-legged creature up a series of platforms, is near the top of that pile, having sold more than 3.5 million copies at 99 cents apiece in a little over a year (Apple pays developers 70 percent of the revenue from app sales). The challenge for the Pusenjaks will be to recreate that success on a new device that, if it sells well, could significantly expand the market for apps.
Apple provided simulation software to developers that allowed them to mimic the look and functions of an iPad on a Mac, and it began inviting them to submit iPad applications to its App Store last month. But the Pusenjaks and many other developers were apprehensive about submitting programs without first testing them on a real iPad.
The brothers were among many developers eager to get their hands on the new device.
Alexandra Peters, community manager at a developer company called Firemint, flew to New York from Australia to pick up several devices, which at the moment are on sale only in the United States. She planned to hand-deliver them early this week to the company’s headquarters in Richmond, a suburb of Melbourne.
Although Firemint’s flagship titles, Flight Control and Real Racing, are already available for download on the iPad, Ms. Peters said the company would use the devices for additional testing and future development.
Ms. Peters said her colleagues at home were hoping her return flight would be on time. “They can’t wait to see it,” she said with a laugh.
As for Doodle Jump, it needed extra attention because of its heavy use of the iPad’s touch screen and motion detector.
“We wanted to wait until we had it in hand so we could see the game mechanics in action and make sure they worked perfectly,” Igor Pusenjak said.
The brothers’ original plan for Saturday was for Igor to wait for the delivery of two iPads in the afternoon and then consult via video chat with his brother, who would be at his home in Croatia, where both brothers grew up.
But they changed their strategy after seeing that the competition for iPad applications would be stiffer than they had thought.
“Once we saw how many apps were already available for the iPad, we realized we needed to jump on it right away,” said Igor, who is 34 and also teaches at Parsons The New School for Design.
Marko, 33, got on a plane and arrived in New York late on Friday night. The brothers spent some time working on designs for the new version of Doodle Jump, then got some sleep before lining up at the Apple store in the meatpacking district at 8 a.m.
Two hours later, iPad in hand, the lanky pair hurried up two flights of stairs to the airy apartment Igor shares with his wife. “This is the big moment,” Igor said as Marko unwrapped the iPad and connected it to a laptop.
The pair took a minute to check out the competitive landscape, flipping through the iPad apps that Apple was highlighting in the store. “Wow,” Igor said, looking at a list of best sellers for the iPad. “People are buying apps already.”
Soon they had loaded up the work-in-progress version of Doodle Jump and were both grinning ear to ear as the game’s whimsical characters leapt to life. “This is going to be huge,” Marko breathed. Igor nodded in agreement.
A few hours later, the scene was less jovial. Biting a knuckle while he guided the main character around the game, Marko glanced up and said, “There are a lot more technical problems than we anticipated.”
“It’s harder to control the shooting,” Marko murmured.
“People will be used to holding it with one hand and shooting with the other,” Igor said. “We may have to rethink that.”
While playing around with the size of elements in the game, the brothers created a version with small characters in a giant-size landscape. “Hey, maybe we have an idea for a sequel,” Igor said.
They also found that BubbleWrap, a less complex iPhone app that they had already adapted for the iPad, didn’t work properly. There were odd glitches in its graphics, and the display didn’t scroll smoothly.
“This seemed simple enough to do on a simulator, but I guess not,” Igor said. “It’s definitely going to need to be fixed.”
If anything, the brothers said, the problems were an additional validation that they had made the right move to wait, rather than submit Doodle Jump early.
“Plenty of people will see a nice spike in downloads today, but we’re more concerned with the long-term stability of our application,” Igor said. The brothers estimate that it could take a few days before they were satisfied with the game.
When the app is finally ready, there is likely to be a substantial iPad audience in place. Although as of Sunday evening Apple had not released sales figures for the weekend, some analysts were saying that the iPad’s debut was stronger than they had expected.
Gene Munster, an analyst at Piper Jaffray, wrote in a research note that Apple might have sold as many as 700,000 iPads on Saturday alone, double what he had predicted.
By comparison, when Apple released the two most recent iPhone models, it took the company three days to sell a million phones.
That bodes well for the Pusenjaks and their competitors in the iPad app race.
“When the iPhone came out, no one realized how big of a deal the App Store was going to be,” Mr. Munster said in an interview. “But it’s a proven business model. As far as the platform goes, there is the potential for a second gold rush.”
Ik vind het ook gelijk de vinger op de zere plek leggen van de appstore. Er staat veel te veel in. Apple zal een veel betere categorisatie moeten gaan verzinnen om de appstore nog enigzins doorzoekbaar te maken.quote:Op maandag 5 april 2010 13:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nytimes.com/2010/04/05/technology/05apps.html
[..]
Yup, nu val je met je app haast alleen op als je bijvoorbeeld op iphoneclub.nl of in de top-lists van de App Store staat. Of als een van de je favoriete sites of programma's met een eigen app komt. Echt zoeken doe ik haast niet.quote:Op maandag 5 april 2010 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind het ook gelijk de vinger op de zere plek leggen van de appstore. Er staat veel te veel in. Apple zal een veel betere categorisatie moeten gaan verzinnen om de appstore nog enigzins doorzoekbaar te maken.
Ja precies, als een game goed gereviewd wordt op IGN of toucharcade ofzo of op een andere manier gehihglight.quote:Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, nu val je met je app haast alleen op als je bijvoorbeeld op iphoneclub.nl of in de top-lists van de App Store staat. Of als een van de je favoriete sites of programma's met een eigen app komt. Echt zoeken doe ik haast niet.
Yup. En positieve tweets op twitter wil me ook nog wel es tot downloaden van een app aanzetten overigensquote:Op maandag 5 april 2010 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja precies, als een game goed gereviewd wordt op IGN of toucharcade ofzo of op een andere manier gehihglight.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |