De erkenning van die kinderen is dan nodig als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat je een x aantal jaar samenwoont met een vrouw/man die kind(eren) heeft van een ander en dan gaat scheiden. Jan je dan een omvangsregeling krijgen met de minderjarige kinderen?
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=12361quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Erkenning is zeg maar adopteren zodat de kinderen jou achternaam krijgen?
En het lijkt me dat daar ook de toestemming van de biologische vader voor nodig is?
Cool, het is dus mogelijk dat bij een kind van 12 er 5 'vaders' zijn met 'claimrechten'. De echte vader en 4 anderen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:06 schreef Daniel1976 het volgende:
3 jaar. Dan heb je een familyline / familylife hoe ze dat ook noemen, dan mag je claimer.
Minder dan 3 jaar dikke pech.
En dat houdt bijvoorbeeld in dat het kind doordeweeks bij de moeder is, en in het weekend om de beurt bij de biologische vader en bij de stiefvader?quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:06 schreef Daniel1976 het volgende:
3 jaar. Dan heb je een familyline / familylife hoe ze dat ook noemen, dan mag je claimer.
Minder dan 3 jaar dikke pech.
Kan me best voorstellen dat je veel om een kind geeft dat niet van jou is, al is he niet mijn keusquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:21 schreef Gesloten het volgende:
De vraag is: Welke man wil nou zo`n snotkind onderhouden als het ook nog eens niet van hem zelf is
Inderdaad. Hoop toch dat het in de tijd van de vrouw gaat. Anders is de vader de pineut omdat de moeder gaat scheiden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag toch godverdomme hopen van niet zeg. Als biologische vader zie je dan helemaal je kinderen nooit meer.
Maar ik ben toch wel benieuwd in de praktijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is dus family life.
Zie deze pagina
http://www.familierechtsite.nl/uw-kinderen/omgang/index.html
Die kinderen worden een soort nomaden...quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar ik ben toch wel benieuwd in de praktijk.
Als de grootouders van de (stief) vader er ook nog bijkomen wordt het helemaal een complex vraagstuk
Als je je biologische vader nooit gekend hebt, en je kent je 2e pa al 14 jaar lang, je hele leven dus, vind ik het maar logisch dat hij recht heeft om hen te zien.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef kwiwi het volgende:
Of het nou mag of niet, dat moet je niet eens willenHet is verschrikkelijk voor kinderen om steeds heen en weer te worden gesleept tussen mensen. Tussen 2 is al vervelend genoeg, laat staan 3.
Lang leve het welzijn van de kinderen inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die kinderen worden een soort nomaden...
Het is aan de rechter om die afweging te maken en niet aan jouquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef kwiwi het volgende:
Of het nou mag of niet, dat moet je niet eens willenHet is verschrikkelijk voor kinderen om steeds heen en weer te worden gesleept tussen mensen. Tussen 2 is al vervelend genoeg, laat staan 3.
Vind je? Je vind niet dat de betrokkenen zelf zouden moeten nadenken over de invloed van hun wensen op de kinderen?quote:Op zaterdag 3 april 2010 04:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is aan de rechter om die afweging te maken en niet aan jou
Moet je maar niet gaan scheiden!quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag toch godverdomme hopen van niet zeg. Als biologische vader zie je dan helemaal je kinderen nooit meer.
Ga je nu ontopic?quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:50 schreef Halcon het volgende:
Dat wordt dat nog een heel geclaim met de jeugd van tegenwoordig.
Ik vraag geen waardeoordeel, slechts hoe het in de wet geregeld isquote:Op zaterdag 3 april 2010 08:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vind je? Je vind niet dat de betrokkenen zelf zouden moeten nadenken over de invloed van hun wensen op de kinderen?
Ik denk dat ik het antwoord we gegeven hebquote:Op zondag 4 april 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vraag geen waardeoordeel, slechts hoe het in de wet geregeld is
1 keer een middag per 6 weken lijkt me wat weinig als je 3 jaar(of langer) zorg gedragen hebt voor dat kindquote:Op zondag 4 april 2010 21:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het antwoord we gegeven heb
Wèl in een situate zoals jij beschrijft op dat punt in het topic.quote:Op zondag 4 april 2010 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1 keer een middag per 6 weken lijkt me wat weinig als je 3 jaar(of langer) zorg gedragen hebt voor dat kind
Vind je?quote:Op zondag 4 april 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus weinig rechten zo te zien zolang de biologische vader in het spel is
Als die kinderen al erkend zijn, dan kan hij ze niet eens erkennen.....quote:Op zondag 4 april 2010 22:55 schreef sig000 het volgende:
Je bent een domme lul als je kinderen van een andere kerel gaat erkennen voor de wet.
Er goed voor zorgen is iets anders.
Ik denk dat voor iemand voor wiens de kinderen niet belangrijk zijn het sws niet voor de rechter gaat brengen en voor iemand voor wie het wel belangrijk is welquote:Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Vind je?
Ik vind de regels niet meer dan redelijk..
Als de kinderen de stiefouder niet als 'echte' moeder/vader zien dan is er ook geen reden voor een omgangsregeling.
Als dat wel het geval is dan is dit vaak omdat de stiefouder het kind al vanaf een vroege leeftijd heeft opgevoed, (en vaak al heeft geadopteerd), en dan kan de rechter een uitzondering maken.
Moet de biologische vader ook toestemming geven?quote:Op zondag 4 april 2010 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die kinderen al erkend zijn, dan kan hij ze niet eens erkennen.....
De moeder moet wel toestemming geven, maar als kinderen uit een huwelijk geboren zijn of erkend zijn dan kan de moeder toestemming verlenen wat ze wil, maar kunnen die kinderen niet zomaar even een andere wettelijke vader krijgen, die hebben ze immers al.
Ik snap het probleem ook niet zo? Heb nog wel meer kinderen rondlopen waarvan ik 't nieteens weet.quote:Op zondag 4 april 2010 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die kinderen al erkend zijn, dan kan hij ze niet eens erkennen.....
De moeder moet wel toestemming geven, maar als kinderen uit een huwelijk geboren zijn of erkend zijn dan kan de moeder toestemming verlenen wat ze wil, maar kunnen die kinderen niet zomaar even een andere wettelijke vader krijgen, die hebben ze immers al.
Wat is in deze de biologische vader?? Is hij ook de wettelijke vader?quote:Op zondag 4 april 2010 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Moet de biologische vader ook toestemming geven?
moeder en stiefvader zijn gescheiden?quote:Op zondag 4 april 2010 23:12 schreef Halcon het volgende:
Ik ken zo'n gezin. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ze hebben iets geregeld waardoor de stiefvader meer rechten heeft zeg maar. De natuurlijke vader heeft geen enkele rol gespeeld bij de opvoeding van het kind en heeft het kind al ruim voor de 1e verjaardag voor het laatst gezien. Kind is nu een jaar of 6.
Nope, maar in geval van scheiding zou ik het wel te billijken vinden dat het kind een omgangsregeling krijgt met de stiefvader. Hij is al die jaren toch de vader van dat kind geweest in tegenstelling tot de natuurlijke verwekker.quote:Op zondag 4 april 2010 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
moeder en stiefvader zijn gescheiden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |