abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79880340
Stel dat je een x aantal jaar samenwoont met een vrouw/man die kind(eren) heeft van een ander en dan gaat scheiden. Jan je dan een omvangsregeling krijgen met de minderjarige kinderen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 20:00:23 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79880469
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat je een x aantal jaar samenwoont met een vrouw/man die kind(eren) heeft van een ander en dan gaat scheiden. Jan je dan een omvangsregeling krijgen met de minderjarige kinderen?
De erkenning van die kinderen is dan nodig als ik het goed heb.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_79880530
Erkenning is zeg maar adopteren zodat de kinderen jou achternaam krijgen?

En het lijkt me dat daar ook de toestemming van de biologische vader voor nodig is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 20:05:26 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79880632
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Erkenning is zeg maar adopteren zodat de kinderen jou achternaam krijgen?

En het lijkt me dat daar ook de toestemming van de biologische vader voor nodig is?
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=12361

'Moeder'.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:06:00 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79880648
3 jaar. Dan heb je een familyline / familylife hoe ze dat ook noemen, dan mag je claimer.

Minder dan 3 jaar dikke pech.
pi_79881085
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:06 schreef Daniel1976 het volgende:
3 jaar. Dan heb je een familyline / familylife hoe ze dat ook noemen, dan mag je claimer.

Cool, het is dus mogelijk dat bij een kind van 12 er 5 'vaders' zijn met 'claimrechten'. De echte vader en 4 anderen.
pi_79881275
De vraag is: Welke man wil nou zo`n snotkind onderhouden als het ook nog eens niet van hem zelf is
pi_79881395
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:06 schreef Daniel1976 het volgende:

En dat houdt bijvoorbeeld in dat het kind doordeweeks bij de moeder is, en in het weekend om de beurt bij de biologische vader en bij de stiefvader?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 april 2010 @ 20:26:15 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79881428
Ik mag toch godverdomme hopen van niet zeg. Als biologische vader zie je dan helemaal je kinderen nooit meer.
pi_79881437
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:21 schreef Gesloten het volgende:
De vraag is: Welke man wil nou zo`n snotkind onderhouden als het ook nog eens niet van hem zelf is
Kan me best voorstellen dat je veel om een kind geeft dat niet van jou is, al is he niet mijn keus

Onderhouden is ook wat anders dan een omgangsregeling
pi_79881824
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag toch godverdomme hopen van niet zeg. Als biologische vader zie je dan helemaal je kinderen nooit meer.
Inderdaad. Hoop toch dat het in de tijd van de vrouw gaat. Anders is de vader de pineut omdat de moeder gaat scheiden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:40:14 #12
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_79881991
Dus feitelijk wel een omgangsregeling maar niet onderhouden? Klinkt logisch......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_79883092
Weet iemand hoe de situatie nu is?
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:09:45 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79883306
In principe heeft iedereen recht op omgang / vader / verzorger van meer dan 3 jaar opa en oma die hebben familyline of life (weet nog steeds niet wat het is).

Natuurlijk is een rechter vatbaar voor de praktijk de omgang mag de kinderen niet teveel belasten.

Als de kinderen al een goede omgangsregeling hebben met de echte vader, dan zou ik me daar buiten houden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:11:01 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79883355
Het is dus family life.

Zie deze pagina
http://www.familierechtsite.nl/uw-kinderen/omgang/index.html
pi_79883570
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:11 schreef Daniel1976 het volgende:
Het is dus family life.

Zie deze pagina
http://www.familierechtsite.nl/uw-kinderen/omgang/index.html
Maar ik ben toch wel benieuwd in de praktijk.

Als de grootouders van de (stief) vader er ook nog bijkomen wordt het helemaal een complex vraagstuk
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 april 2010 @ 21:20:03 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79883766
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar ik ben toch wel benieuwd in de praktijk.

Als de grootouders van de (stief) vader er ook nog bijkomen wordt het helemaal een complex vraagstuk
Die kinderen worden een soort nomaden...
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:58:48 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79885426
Of het nou mag of niet, dat moet je niet eens willen Het is verschrikkelijk voor kinderen om steeds heen en weer te worden gesleept tussen mensen. Tussen 2 is al vervelend genoeg, laat staan 3.
pi_79885733
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef kwiwi het volgende:
Of het nou mag of niet, dat moet je niet eens willen Het is verschrikkelijk voor kinderen om steeds heen en weer te worden gesleept tussen mensen. Tussen 2 is al vervelend genoeg, laat staan 3.
Als je je biologische vader nooit gekend hebt, en je kent je 2e pa al 14 jaar lang, je hele leven dus, vind ik het maar logisch dat hij recht heeft om hen te zien.
pi_79885984
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kinderen worden een soort nomaden...
Lang leve het welzijn van de kinderen inderdaad.
pi_79893738
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef kwiwi het volgende:
Het is aan de rechter om die afweging te maken en niet aan jou
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 08:04:41 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79894112
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 04:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het is aan de rechter om die afweging te maken en niet aan jou
Vind je? Je vind niet dat de betrokkenen zelf zouden moeten nadenken over de invloed van hun wensen op de kinderen?
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:55:54 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79894934
Nogmaals, de rechter zal de kinderen niet teveel belasten en hij zal proberen invulling te geven aan de omgangsregelingen.

Dan krijg je dus omgangsregeling als kind gewoon 1 keer in 14 dagen naar papa.
En 1 keer in de 6 weken woensdagmiddagje naar opa en oma of stief papa ofzo.

De rechter zal zorgen dat de kinderen geen normaden worden.
pi_79902427
Dat wordt dat nog een heel geclaim met de jeugd van tegenwoordig.
  zaterdag 3 april 2010 @ 15:13:00 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79903263
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Moet je maar niet gaan scheiden!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 15:19:12 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79903483
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 15:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Moet je maar niet gaan scheiden!
Daar heb je niet altijd wat over te zeggen.
  zondag 4 april 2010 @ 09:18:59 #27
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_79925304
Stel dat die kinderen hun biologische vader niet kennen/niet zien, en die kinderen zien de vriend van mam als vader, dan kan ik me voorstellen dat er een omgangsregeling ter sprake komt. Zien die kids echter hun biologische vader gewoon en hebben ze dus al een vaderfiguur en was de vriend van mam gewoon de vriend van mam, dan zou ik me er niet verder in mengen. Daarmee doe je denk ik geen goed, omdat die kinderen dan al een vader hebben.

Stel dat je goed uit elkaar gaat dan kun je misschien af en toe langskomen om wat leuks met ze te gaan doen, als de moeder en de kinderen dat ook een goed idee vinden.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_79941872
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:50 schreef Halcon het volgende:
Dat wordt dat nog een heel geclaim met de jeugd van tegenwoordig.
Ga je nu ontopic?
pi_79941893
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 08:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vind je? Je vind niet dat de betrokkenen zelf zouden moeten nadenken over de invloed van hun wensen op de kinderen?
Ik vraag geen waardeoordeel, slechts hoe het in de wet geregeld is
  zondag 4 april 2010 @ 21:52:39 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79947564
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik vraag geen waardeoordeel, slechts hoe het in de wet geregeld is
Ik denk dat ik het antwoord we gegeven heb
pi_79947967
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het antwoord we gegeven heb
1 keer een middag per 6 weken lijkt me wat weinig als je 3 jaar(of langer) zorg gedragen hebt voor dat kind
  zondag 4 april 2010 @ 22:20:31 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79948594
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

1 keer een middag per 6 weken lijkt me wat weinig als je 3 jaar(of langer) zorg gedragen hebt voor dat kind
Wèl in een situate zoals jij beschrijft op dat punt in het topic.
Wanneer er al een omgangsregeling met vader (gebruikelijk 1 weekend per 14 dagen helft alle schoolvakanties).
En grootouders gaan ook nog een keer omgangsregeling eisen (wat kan).
En jij dan ook nog eens ja dan blijft er niet veel over.

De rechter zal dan het belang van het kind voorop stellen. Ik denk dat de raad voor kinderbescherming dan ook wel eens goed gaat kijken of dat allemaal wel zo gezond is voor die kinderen.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3728

Voor een vader is 1 weekend per 14 dagen + helft alle schoolvakanties dus gebruikelijk.
Maar vrees dat het voor niet bloedverwant minder is.

En het kan erg raar gaan hoor zo'n omgangsregeling.
Neem deze grootouders:
2 uur in de 3 weken (joepie 2 uurtjes )

http://www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/uitspraak.php?uitspraakID=95025&ljn=BA1745
pi_79950007
Hangt er vanaf..
Als je niet de biologische ouder bent maar wel het ouderlijk gezag hebt over de kinderen van je ex (adoptie), dan heb je recht op omgang met de kinderen.
Als de andere (juridische) ouder nog wel in het spel is dan heb jij als stiefouder geen recht op omgang.
Behalve als de rechter bepaalt dat je 'in nauwe persoonlijke betrekking hebt gestaan tot het kind', volgens mij wil dit in de praktijk zeggen dat je de zorg van die kinderen als het ware voor een groot deel van hun leven op je hebt genomen alsof het je eigen kinderen waren en dat de kinderen jou als hun moeder zien.

bron: http://www.stichtingstiefmoeders.nl/rechten_van_de_stiefouder

(sowieso, als dat tweede niet het geval is; laat die kinderen dan met rust.)

hoop dat dit helpt
pi_79950132
Dus weinig rechten zo te zien zolang de biologische vader in het spel is
pi_79950231
Je bent een domme lul als je kinderen van een andere kerel gaat erkennen voor de wet.
Er goed voor zorgen is iets anders.
pi_79950577
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus weinig rechten zo te zien zolang de biologische vader in het spel is
Vind je?
Ik vind de regels niet meer dan redelijk..
Als de kinderen de stiefouder niet als 'echte' moeder/vader zien dan is er ook geen reden voor een omgangsregeling.
Als dat wel het geval is dan is dit vaak omdat de stiefouder het kind al vanaf een vroege leeftijd heeft opgevoed, (en vaak al heeft geadopteerd), en dan kan de rechter een uitzondering maken.
  zondag 4 april 2010 @ 23:06:47 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79950752
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:55 schreef sig000 het volgende:
Je bent een domme lul als je kinderen van een andere kerel gaat erkennen voor de wet.
Er goed voor zorgen is iets anders.
Als die kinderen al erkend zijn, dan kan hij ze niet eens erkennen.....
De moeder moet wel toestemming geven, maar als kinderen uit een huwelijk geboren zijn of erkend zijn dan kan de moeder toestemming verlenen wat ze wil, maar kunnen die kinderen niet zomaar even een andere wettelijke vader krijgen, die hebben ze immers al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79950774
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:03 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Vind je?
Ik vind de regels niet meer dan redelijk..
Als de kinderen de stiefouder niet als 'echte' moeder/vader zien dan is er ook geen reden voor een omgangsregeling.
Als dat wel het geval is dan is dit vaak omdat de stiefouder het kind al vanaf een vroege leeftijd heeft opgevoed, (en vaak al heeft geadopteerd), en dan kan de rechter een uitzondering maken.
Ik denk dat voor iemand voor wiens de kinderen niet belangrijk zijn het sws niet voor de rechter gaat brengen en voor iemand voor wie het wel belangrijk is wel

Ik denk ook dat een stiefvader die er jarenlang altijd is geweest voor de kinderen belangrijker is dan de echte vader waar je in een keer in de 2 weken een weekend gaat slapen
pi_79950819
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

De moeder moet wel toestemming geven, maar als kinderen uit een huwelijk geboren zijn of erkend zijn dan kan de moeder toestemming verlenen wat ze wil, maar kunnen die kinderen niet zomaar even een andere wettelijke vader krijgen, die hebben ze immers al.
Moet de biologische vader ook toestemming geven?
pi_79950939
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap het probleem ook niet zo? Heb nog wel meer kinderen rondlopen waarvan ik 't nieteens weet.
pi_79951055
Ik ken zo'n gezin. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ze hebben iets geregeld waardoor de stiefvader meer rechten heeft zeg maar. De natuurlijke vader heeft geen enkele rol gespeeld bij de opvoeding van het kind en heeft het kind al ruim voor de 1e verjaardag voor het laatst gezien. Kind is nu een jaar of 6.
  zondag 4 april 2010 @ 23:12:39 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79951059
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Moet de biologische vader ook toestemming geven?
Wat is in deze de biologische vader?? Is hij ook de wettelijke vader?
De vader die de kinderen verwekt en erkend heeft (of destijds met de moeder gehuwd was)?
Of degene die de kinderen verwekt heeft, maar die ze niet erkend heeft als zijn kinderen?

In het laatste geval zal hij geen toestemming hoeven verlenen, maar zou hij wel bezwaar kunnen maken, en vervolgens zelf de kinderen kunnen erkennen.
Kinderen die erkend of uit een huwelijk geboren zijn door een ander laten erkennen is uitermate lastig, en daar zal de vader ook zeker toestemming voor moeten geven, en dan nog zou het kunnen zijn dat een rechter daar niet mee akkoord gaat als de vader regelmatig contact heeft met zijn kinderen, alleen bij het ontbreken van het contact is dat wat eenvoudiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79951615
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:12 schreef Halcon het volgende:
Ik ken zo'n gezin. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ze hebben iets geregeld waardoor de stiefvader meer rechten heeft zeg maar. De natuurlijke vader heeft geen enkele rol gespeeld bij de opvoeding van het kind en heeft het kind al ruim voor de 1e verjaardag voor het laatst gezien. Kind is nu een jaar of 6.
moeder en stiefvader zijn gescheiden?
pi_79951720
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

moeder en stiefvader zijn gescheiden?
Nope, maar in geval van scheiding zou ik het wel te billijken vinden dat het kind een omgangsregeling krijgt met de stiefvader. Hij is al die jaren toch de vader van dat kind geweest in tegenstelling tot de natuurlijke verwekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')