soulmatequote:Op vrijdag 2 april 2010 17:50 schreef cherrycoke het volgende:
Test je religiekennis
Je hebt 7 van de 11 vragen goed beantwoord. Had je meer dan 6,01 vragen goed? Dan weet je meer van het geloof dan de gemiddelde deelnemer.
Maar jij bent God?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:50 schreef VaderVanJezus het volgende:
9 vragen goed en ik geloof niet eens
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:50 schreef VaderVanJezus het volgende:
9 vragen goed en ik geloof niet eens
Heul niet christelijk.quote:Pasen betekent voor velen vrije dagen en familiebezoek. Maar Pasen is van oorsprong een Christelijk feest. Wat weet jij van Pasen en hoe goed is jouw religiekennis?
Meh, ok. Ik geloof niet, maar beetje kennis is nooit weg.quote:Test je religiekennis
Je hebt 5 van de 11 vragen goed beantwoord. Had je meer dan 6,01 vragen goed? Dan weet je meer van het geloof dan de gemiddelde deelnemer.
Vroeger ging bijbelkennis samen met beheersing van woord en geschriftquote:Vraag 3 van 11
* 3. Jezus werd gekruisigd op Golgota. Wat betekend Golgota? *
Inderdaad. Er is weinig Christelijks aan, aan de oorsprong van Pasen.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen#Ontstaansgeschiedenisquote:Pesach
De oorsprong van het christelijke paasfeest ligt in de joodse traditie. Het joodse Pesach (in de christelijke liturgie Pascha) is nauw verbonden met de uittocht uit Egypte, de Exodus. De viering en herdenking hiervan werd volgens het Bijbelboek Exodus de avond voor de uittocht ingesteld en is de eeuwen door in verschillende vormen bewaard gebleven. Inherent is het herdenken van de grote daden van God aan het volk Israël. Hierin ligt het idee van 'bevrijding' besloten. Dit geldt ook voor het christelijke paasfeest, zij het vanuit een andere invalshoek.
ja maar jij bent de duivels hoerquote:
Dat klopt, en daardoor weet ik dus ook dat Pasen van oorsprong niet een Christelijk feest is.quote:
ik vind het nog en eens interessantquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:03 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat klopt, en daardoor weet ik dus ook dat Pasen van oorsprong niet een Christelijk feest is.
Wat een onzin, het staat er zelfs nog onder:quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Inderdaad. Er is weinig Christelijks aan, aan de oorsprong van Pasen.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen#Ontstaansgeschiedenis
De geschiedenis van het christendom is voor het nieuwe testament hetzelfde als die van het jodendom.quote:Dit geldt ook voor het christelijke paasfeest, zij het vanuit een andere invalshoek.
ik heb nog nooit wat over goddienst op welke school dan ook gehad hoorquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:10 schreef Biogarde het volgende:
9 van de 11 en ik heb niets met het geloof
Al zijn de meeste vragen basiskennis. Als je een beetje hebt opgelet op school, dan weet je dat.
Ze vertellen je tussendoor heus wel wat pasen allemaal voor iets is. Zelfde met kerst, daar weet je ook van wat het is. En je weet ook dat Judas niet zo aardig was etc etc.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:26 schreef genakt het volgende:
[..]
ik heb nog nooit wat over goddienst op welke school dan ook gehad hoor
Op iedere school krijg je wel iets over godsdienstquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:26 schreef genakt het volgende:
[..]
ik heb nog nooit wat over goddienst op welke school dan ook gehad hoor
niet dat ik me kan herinneren mischien groep 3 a 4 ofzo maar voor de rest echt nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:23 schreef Paul het volgende:
[..]
Op iedere school krijg je wel iets over godsdienst
Ja, hier ook zo een. Wat me echt verbaasde trouwens. Ik had niet gedacht dat het uitgerekend die leeftijdscategorie zou zijn die het meest naar de kerk zou gaan.quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:11 schreef Berjan1986 het volgende:
Acht van de elf vragen goed. Een vraag van de Bijbel verkeerd gelezen en daardoor verkeerd beoordeeld, en dan nog twee van die non vragen fout gehad. Wat niks met de Bijbel van doen heeft..
Is maar hoe je het bekijkt. Pasen is Christelijk, Pesach nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:03 schreef DevilsWhore het volgende:
Dat klopt, en daardoor weet ik dus ook dat Pasen van oorsprong niet een Christelijk feest is.
Hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:39 schreef LXIV het volgende:
10/11 Alleen de vraag over welke leeftijdsgroepen 1 keer pw naar de kerk gingen had ik fout.
Verder de laatste keer dat ik een quiz maak op msn. Wat een bagger met al die reclame!
quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
9 goed alleen de vragen over kerkbezoek (ik dacht de oudstegroep) en stad met de meeste moskeeën (ik dacht amsterdam) fout.
AU!quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:56 schreef Haushofer het volgende:
"wat riep Jezus aan het kruis"
Ik dacht dat het Rotterdam was met meeste moskeen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
9 goed alleen de vragen over kerkbezoek en stad met de meeste moskeen fout.
Drie goede antwoorden zelfs. Markus en Mattheüs zeggen beide "Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten". Lukas schrijft (als laatste woorden aan het kruis) "Vader, aan U handen vertrouw ik mijn geest toe", terwijl Johannes "Het is volbracht" heeft staan.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:56 schreef Haushofer het volgende:
Die "wat riep Jezus aan het kruis"- vraag had 2 goede antwoorden terwijl ze er 1 goed rekenden, maar dat zul je waarschijnlijk krijgen als je MSN en serieuze onderwerpen probeert te mengen. Ook die laatste vragen vond ik niet bepaald ergens op slaan. Er is wel relevantere religieuze op te noemen dan te weten waar de meeste moskeeën staan in Nederland
Daar gingen mijn gedachten ook naar uit maar dat zal wel komen door alle berichtgeving rond de grootste moskee van Nederland/Europa die daar gebouwd wordt, de Essalammoskee.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:37 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Rotterdam was met meeste moskeen.
De Aya Sophia en de Sultanahmedmoskee lijken me nog net een slag groter.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:33 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Daar gingen mijn gedachten ook naar uit maar dat zal wel komen door alle berichtgeving rond de grootste moskee van Nederland/Europa die daar gebouwd wordt, de Essalammoskee.
Des te meer reden Turkije uit de EU te houden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:45 schreef Ensaf het volgende:
[..]
De Aya Sophia en de Sultanahmedmoskee lijken me nog net een slag groter.
Uhm, de mogelijkheden zijnquote:Op zaterdag 3 april 2010 20:15 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Drie goede antwoorden zelfs. Markus en Mattheüs zeggen beide "Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten". Lukas schrijft (als laatste woorden aan het kruis) "Vader, aan U handen vertrouw ik mijn geest toe", terwijl Johannes "Het is volbracht" heeft staan.
Optie 2 werd niet door Jezus geroepen. Toch een essentieel verschil want hij zei het gewoon.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:08 schreef UltraR het volgende:
Ja, volgens mij zijn 2 en 3 goed. (Hij heeft wat afgepraat aan dat kruis...) Maar wordt alleen 2 goed gerekend.
Dit is niet een kwestie van toetreding of niet, maar een kwestie van geografie. Beide moskeeën liggen in het Europese deel van Istanbul.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:47 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Des te meer reden Turkije uit de EU te houden.
Dat dacht ik nou ook. Zit je een quiz te maken over de bijbel en het Christelijke geloof, krijg je niet eens een vraag over de Koranquote:Op zondag 4 april 2010 23:37 schreef slacker_nl het volgende:
Je hebt 3 van de 11 vragen goed beantwoord.
Aparte vragen vond ik het trouwens, vragen uit de bijbel voor de katholieken, maar geen vragen uit de Koran of andere heilige geschriften van niet katholieke geloven..
Laat je je tegewoordig leiden door dit soort quizen om te weten of je bijbelkennisquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:45 schreef Paul het volgende:
http://quiz.nl.msn.com/qu(...)cb-a94e-d85130f4f6d0
Ik had er maar 5 goed van de 11
En we weten allemaal dat hij always look on the bright side... zong!quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Uhm, de mogelijkheden zijn
Pilatus, God zal u straffen voor mijn lijden Vader, vergeef hen, want zij weten niet wat zij doen Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten? Ik ben de zoon van God
Dat was Brian!quote:Op donderdag 8 april 2010 04:28 schreef devzero het volgende:
En we weten allemaal dat hij always look on the bright side... zong!
Verder 7/11![]()
Inderdaad. Hij erkende ook het gezag van de Romeinen niet.quote:Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef koningdavid het volgende:
Vraag 4 ('Waarom is Jezus gekruisigd?) is wat dubieus, daar zijn meerdere antwoorden op mogelijk. Bovendien wordt over de exactre reden door geleerden nog altijd gediscussieerd. Op vraag 5 zijn ook meerdere antwoorden mogelijk.
"Geef de keizer wat van de keizer is, God wat van God is, en mij wat van mij is"quote:Inderdaad. Hij erkende ook het gezag van de Romeinen niet
Nou, Hij erkende de Romeinse keizer niet als zijnde God.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:23 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
"Geef de keizer wat van de keizer is, God wat van God is, en mij wat van mij is"
Dus ja, hij erkende het gezag van de keizer en dus van de Romeinen.
Dat betwijfel ik.quote:Op zondag 18 april 2010 18:54 schreef FP128 het volgende:
Ik zeg altijd: Ik weet genoeg van de Bijbel om van elke ongelovige een
Gelovige te maken maar te weinig om radicaal te worden![]()
Grappig, ik weet zoveel van de Bijbel, dat ik al die quatsch juist nooit zal gaan geloven.quote:Op zondag 18 april 2010 18:54 schreef FP128 het volgende:
Ik zeg altijd: Ik weet genoeg van de Bijbel om van elke ongelovige een
Gelovige te maken maar te weinig om radicaal te worden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |