abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79899365
Leren mensen het dan nooit.......
Vriendin geeft geld niet terug

en op zoektermen zijn er nog wel veel meer te vinden.
pi_79899667
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:16 schreef merciless het volgende:

[..]

Of in natura
Als je daar van houd is dat ook een optie.....
pi_79899699
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:16 schreef kluskampioene het volgende:

[..]

Ken je het gezegde van een kale kip kun je niks plukken?
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:24:45 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79899773
Vuile gokverslaafde kankerrat, en jij hebt je erin laten tuinen. Nooit geld uitlenen aan dat soort lijpe lijers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:37:06 #80
87694 Robin__
letitredno
pi_79900057
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:24 schreef Ringo het volgende:
Vuile gokverslaafde kankerrat, en jij hebt je erin laten tuinen. Nooit geld uitlenen aan dat soort lijpe lijers.
Ja maar deze was, van horen zeggen, een hendige ondernemer!
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:40:24 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79900147
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:37 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ja maar deze was, van horen zeggen, een hendige ondernemer!
Nog een reden om 'm zijn eigen centen te laten verdienen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79900329
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:48 schreef geevee het volgende:
Johan,ikm vrees dat het moeilijk zal worden om het adres te achterhalen je weet dat tegenwoordig dit soort gegevens niet zomaar worden vrijgegeven alles onder dat toverwoord "privacie"
...
Jij zou het prachtig vinden als jan en alleman met een beetje moeite je adres kan vinden? Dat is wel de meest basale vorm van privacy wat je hier belachelijk lijkt, of probeert, te maken. TS had zich hier gewoon beter moeten indekken of gewoon niet geld moeten uitlenen aan mensen waarvan hij het adres niet eens had.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_79900596
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 01:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben nu toch wel benieuwd waar in de wet geregeld is dat er rente gerekend moet worden alvorens sprake kan zijn van een geldleningsovereenkomst.
Wet artikel nummer weet ik niet, maar ik heb voor iets soortgelijks eens informatie gevraagd bij het juridisch loket en die legden mij haarfijn uit dat zonder marktrente of hogere rente (max geloof ik 18%) het gewoon een gift is en je juridisch geen poot hebt om op te staan. Daarnaast heb je een contract nodig, opgesteld volgens wettelijke regels, om ook maar iets te kunnen eisen.

Aannemelijk maken stelt geen ruk voor omdat dat geen bewijs is maar zoals het woord al zegt: aannemelijk. Wie bepaald wat aannemelijk is?

De belastingdienst ziet het trouwens ook zo.

Ik vermeld alleen maar wat het juridisch loket mij vermeld heeft. Wellicht hebben hun het fout. Iemand hier die rechten heeft gestudeerd? Die kan het waarschijnlijk beamen of tegenspreken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_79900959
maar dan zou als de bank (belastingdienst) per ongeluk een ton op je rekening zet, je dit ook gewoon mogen houden. Dat is nieuwe info
pi_79901544
Interessant topic. Volgens mij heb je voor dit soort zaken echt wel een handtekening nodig en een deadline waarbinnen er betaald moe(s)t worden.
pi_79902131
Geweldig en die studentjes maar denken dat als ze een paar keer gepokerd hebben ze meteen multi miljonair worden, omdat de neef van de beste vriend zijn overbuurman dat ook gelukt is
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_79905139
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
maar dan zou als de bank (belastingdienst) per ongeluk een ton op je rekening zet, je dit ook gewoon mogen houden. Dat is nieuwe info
Nee, alleen als zij dit ook daadwerkelijk en bewust bedoeld hadden.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_79905701
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
Even een tai yi long op afsturen om hem eens te laten schrikken...
Wat is een Tai Yi Long? Ninja?

@ TS:

Als je Marokkaanse vrienden hebt,spreek ze even aan dat ze op jouw kosten een middagje een
bakje kapsalon mogen eten als ze jouw even helpen een probleem op te lossen.
75 topics = FIN
pi_79907466
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
Klopt is ook zo, als ze dit spontaan zonder fout in hun systeem zouden doen mag je het houden. Als de belastingdienst kan aantonen dat er een fout gemaakt is mogen ze het terugvorderen (zelf nog met rente ook).

Dus als de TS kan aantonen dat de bank een fout gemaakt heeft bij de opdracht van hem mag hij het terugvorderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:33:49 #90
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_79907716
Handige ondernemer my ass! Een goede ondernemer heeft heel wat meer in huis zowel op sociaal vlak als een hogere intelligentie.

En jij bent gewoon een domme klootzak, een naïeve kleuter. Dat je zelf niet in kan schatten dat je je beter niet kunt inlaten met dit soort praktijken, lenen + gokken = vragen om problemen. Beter maak je gewoon je school af en ga je normaal geld verdienen, dit gaat nergens over.
  zaterdag 3 april 2010 @ 18:50:27 #91
97934 ASroma
Flamboyant
  zaterdag 3 april 2010 @ 18:57:25 #92
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_79910235
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wet artikel nummer weet ik niet, maar ik heb voor iets soortgelijks eens informatie gevraagd bij het juridisch loket en die legden mij haarfijn uit dat zonder marktrente of hogere rente (max geloof ik 18%) het gewoon een gift is en je juridisch geen poot hebt om op te staan. Daarnaast heb je een contract nodig, opgesteld volgens wettelijke regels, om ook maar iets te kunnen eisen.

Aannemelijk maken stelt geen ruk voor omdat dat geen bewijs is maar zoals het woord al zegt: aannemelijk. Wie bepaald wat aannemelijk is?

Een overeenkomst is vormvrij, tenzij de wet anders bepaald. In casu kan dat dus ook een mondelinge ovk betekenen.

En het is aan de rechter om te oordelen. Die zal hoor- en wederhoor toepassen en uiteindelijk een vonnis geven. Als de rechter alles aannemelijk vind, is het dus einde verhaal voor meneer de gokker.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:01:39 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_79910350
Waarom laat je hem niet in 10 termijn betalen ofzo? Weet je tenminste dat de kans groot is dat je een deel terug zal krijgen.
pi_79911384
Ik zou een paar straatmocro's van de straat halen en hun zich fysiek op hem uit laten leven. Deze doen dat gewoon voor hun hobby en het kost je waarschijnlijk alleen het vervoer (benzine-geld), en misschien het interieur wat ze tijdens de rit slopen. Om vervolgens de volgende dag het geld op te halen.
pi_79911409
Wat weet je wel van hem? Telefoonnnummer? Een van zijn websites?
pi_79911558
laat hem in termijnen betalen;) zodra hij het 1e termijn betaalt heeft, dan heeft hij de schuld namelijk erkent
pi_79911803
quote:

[..]

Wet artikel nummer weet ik niet, maar ik heb voor iets soortgelijks eens informatie gevraagd bij het juridisch loket en die legden mij haarfijn uit dat zonder marktrente of hogere rente (max geloof ik 18%) het gewoon een gift is en je juridisch geen poot hebt om op te staan.
Onzin. Het verschil tussen een gift en een lening is niet dat er rente moet worden betaald, het verschil is dat je het ene wél terug wil en het andere niet. Klok+klepelverhaal, waarschijnlijk. Tenzij je alsnog met dat wetsartikel aan komt zetten, maar misschien heb je op zaterdagavond wel wat beters te doen dan naar iets zoeken wat niet bestaat.
quote:
Daarnaast heb je een contract nodig, opgesteld volgens wettelijke regels, om ook maar iets te kunnen eisen.
Nog meer onzin, een overeenkomst is vormvrij, op enkele in de wet opgesomde uitzonderingen. Mondeling is goed, achterop een bierviltje mag, al SMS je het, allemaal prima in orde.
quote:
Uiteindelijk de rechter, lijkt me.
quote:
Neen.
quote:
Ik vermeld alleen maar wat het juridisch loket mij vermeld heeft. Wellicht hebben hun het fout. Iemand hier die rechten heeft gestudeerd? Die kan het waarschijnlijk beamen of tegenspreken.
Zij hebben het fout, of jij hebt het fout begrepen. Dat laat ik even in het midden.
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klopt is ook zo, als ze dit spontaan zonder fout in hun systeem zouden doen mag je het houden.
...
Wederom fout, zoek maar even op "onverschuldigde betaling".
pi_79911820
edit: bericht wijzigen =/= quoten
pi_79912645
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt is ook zo, als ze dit spontaan zonder fout in hun systeem zouden doen mag je het houden. Als de belastingdienst kan aantonen dat er een fout gemaakt is mogen ze het terugvorderen (zelf nog met rente ook).
wauw
heb je dit ook van het juridisch loket?
wat voor nitwits zitten daar eigenlijk?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_79912882
quote:

[..]

Ik heb momenteel een advocaat op een "soortgelijke" zaak staan, en ik heb toch echt gewoon recht op het uitgeleende geld hoor (ik heb het inmiddels ook gekregen)...

Wat mijn advocaat echter _wel_ heeft gezegd is dat er een overeenkomst nodig is; een bankafschrift met daarop "lening", is dat niet. Dan kan ik wel naar iedereen die ik geld overmaak ff erbij vermelden dat het een lening is, om het later met rente terug te vorderen. Een overboeking is dan ook geen bewijs van een "overeenkomst", maar slechts van een transactie; er kan net zo goed een dienst voor zijn geleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')