Dit riekt naar je reinste oplichting :-)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb een Italiaanse vriendin in oktober 1500 euro geleend. Ze ging verhuizen en had daarvoor geld nodig maar haar werkgever wilde het haar niet voorschieten. Ze zat allang met de wens te gaan verhuizen en had een mooi nieuw huis gevonden en dus heb ik haar het geld geleend.
Ze had me beloofd me het geld in januari terug te zullen geven. Ik heb bij het overmaken van het geld een documentje opgesteld waarin staat dat ik haar 1500 euro heb geleend en dat zij dat voor 1 februari aan mij moest terugbetalen. Dit is door ons beiden ondertekend.
In januari had ik het geld nog niet terug, en in februari ook niet. De laatste keer dat ik haar sprak was 2 weken terug, toen ze me beloofde dat het allemaal snel rond zou zijn. Niets meer van gehoord.
Ik heb het geld niet direct nodig maar over een paar maanden dus wel.
Heb ik het met zelf opgestelde documentje een poot om op te staan? In het document staat niet vermeld wat er gebeurt als ze me niet voor 1 februari terugbetaalt, alleen dat ze het op die datum moet hebben terugbetaald.
Verder is er wellicht een bijkomende complicatie, ze had op dat moment problemen met haar rekening en heeft me het geld over laten maken op de rekening van een vriendin van haar van wie ze toen het geld heeft gekregen.
Of er voor fluiten ?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:09 schreef donthate het volgende:
ik denk dat je na je geld kan fluiten.. nja sterker nog weet het wel zeker s6 ermee
TS is al schuldeiser.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Is het geen mogelijkheid om haar te vertellen dat je je anders gedwongen ziet de vordering over te doen aan een schuldeiser?
Zij woont in Italië maar ze is van Zuid-Amerikaanse afkomst, ik weet eigenlijk niet zeker of ze ook al Italiaans staatsburger is. Ik heb het geld van mijn rekening in NL overgemaakt naar de rekening van haar vriendin in Italië.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:17 schreef Bassfly het volgende:
Geen probleem, gewoon wekelijks in natura uit laten betalen het komende jaar.![]()
Of is ze verhuisd naar Italie?
HIer haak ik af. TS is of een erg slechte trol of verschrikkelijk naief (in dat laatste geval, mag ik dan ook een italiaanse vriendin van je zijn??)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:46 schreef JohnDDD het volgende:
Eerst vroeg ze me het via Western Union over te maken, dat heb ik geweigerd.
Bedankt, dit is een erg nuttig antwoord.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:
De vraag is meer of je de situatie eerst nog als vrienden wilt oplossen. Als dat geen issue meer voor je is, dan kun je je geld vrij makkelijk terugvorderen. De "complicatie" lijkt me geen juridisch probleem.
Je hoeft het niet te doen omdat je al een termijn in het contract hebt gesteld, maar ik zou haar nog één keer (schriftelijk) aanmanen om het geld voor een bepaalde datum over te maken. Zet er ook bij dat je vanaf die datum de wettelijke rente gaat rekenen (hoewel je dat technisch al vanaf 1 februari kan, wil dat nog wel eens afschrikken/helpen).
Als je op die datum je geld nog niet hebt, dan dagvaard je haar gewoon. Grote kans dat ze niet in het geding verschijnt, waardoor je vordering automatisch toegewezen wordt. En met dat vonnis kun je gewoon beslag laten leggen en zo, ook in Italië.
Wil er wel even bij zeggen dat ik geen deskundige op het gebied van internationaal privaatrecht ben.![]()
In Italië zijn dat soort dingen nog wel redelijk gebruikelijk. Zij had op dat moment naar eigen zeggen een of ander probleem met haar rekening waardoor ze het niet op haar eigen rekening kon ontvangen. Western Union kwam voor mij sowieso niet goed uit omdat ik in de UK zit en ik niet eerst het geld wilde hoeven omwisselen. Verder leek het me qua verhalen over WU ook geen goed plan. Uiteindelijk heeft ze dus wel toegestemd met de betaling op de rekening van die vriendin.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:10 schreef anboni het volgende:
[..]
HIer haak ik af. TS is of een erg slechte trol of verschrikkelijk naief (in dat laatste geval, mag ik dan ook een italiaanse vriendin van je zijn??)
Schanulleke doelt waarschijnlijk op een schuldeiser die beschikt over ietwat doorslaggevender, dan wel steekhoudender argumenten.quote:
Als TS kiest voor cessie dan heeft degene die de vordering koopt geen betere of slechtere argumenten dan TS.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:15 schreef Treinhomo het volgende:
Schanulleke doelt waarschijnlijk op een schuldeiser die beschikt over ietwat doorslaggevender, dan wel steekhoudender argumenten.
'Doorslaggevend' en 'steekhoudend' bedoelde ik letterlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:23 schreef jeroen25 het volgende:
Als TS kiest voor cessie dan heeft degene die de vordering koopt geen betere of slechtere argumenten dan TS.
Hoogstens is een ander vasthoudender dan TS (wil zijn) bij het innen van de schuld .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |