abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78658181
Ik heb een Italiaanse vriendin in oktober 1500 euro geleend. Ze ging verhuizen en had daarvoor geld nodig maar haar werkgever wilde het haar niet voorschieten. Ze zat allang met de wens te gaan verhuizen en had een mooi nieuw huis gevonden en dus heb ik haar het geld geleend.

Ze had me beloofd me het geld in januari terug te zullen geven. Ik heb bij het overmaken van het geld een documentje opgesteld waarin staat dat ik haar 1500 euro heb geleend en dat zij dat voor 1 februari aan mij moest terugbetalen. Dit is door ons beiden ondertekend.

In januari had ik het geld nog niet terug, en in februari ook niet. De laatste keer dat ik haar sprak was 2 weken terug, toen ze me beloofde dat het allemaal snel rond zou zijn. Niets meer van gehoord.

Ik heb het geld niet direct nodig maar over een paar maanden dus wel.

Heb ik het met zelf opgestelde documentje een poot om op te staan? In het document staat niet vermeld wat er gebeurt als ze me niet voor 1 februari terugbetaalt, alleen dat ze het op die datum moet hebben terugbetaald.

Verder is er wellicht een bijkomende complicatie, ze had op dat moment problemen met haar rekening en heeft me het geld over laten maken op de rekening van een vriendin van haar van wie ze toen het geld heeft gekregen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78658314
tvp
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:09:20 #3
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_78658333
ik denk dat je na je geld kan fluiten.. nja sterker nog weet het wel zeker s6 ermee
pi_78658451
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb een Italiaanse vriendin in oktober 1500 euro geleend. Ze ging verhuizen en had daarvoor geld nodig maar haar werkgever wilde het haar niet voorschieten. Ze zat allang met de wens te gaan verhuizen en had een mooi nieuw huis gevonden en dus heb ik haar het geld geleend.

Ze had me beloofd me het geld in januari terug te zullen geven. Ik heb bij het overmaken van het geld een documentje opgesteld waarin staat dat ik haar 1500 euro heb geleend en dat zij dat voor 1 februari aan mij moest terugbetalen. Dit is door ons beiden ondertekend.

In januari had ik het geld nog niet terug, en in februari ook niet. De laatste keer dat ik haar sprak was 2 weken terug, toen ze me beloofde dat het allemaal snel rond zou zijn. Niets meer van gehoord.

Ik heb het geld niet direct nodig maar over een paar maanden dus wel.

Heb ik het met zelf opgestelde documentje een poot om op te staan? In het document staat niet vermeld wat er gebeurt als ze me niet voor 1 februari terugbetaalt, alleen dat ze het op die datum moet hebben terugbetaald.

Verder is er wellicht een bijkomende complicatie, ze had op dat moment problemen met haar rekening en heeft me het geld over laten maken op de rekening van een vriendin van haar van wie ze toen het geld heeft gekregen.
Dit riekt naar je reinste oplichting :-)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:11:49 #5
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_78658502
Geld uitlenen aan vrienden...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_78658503
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:09 schreef donthate het volgende:
ik denk dat je na je geld kan fluiten.. nja sterker nog weet het wel zeker s6 ermee
Of er voor fluiten ?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:17:15 #7
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78658900
Oei... dat is dus geen echte vriendin. Ik weet niet of je met je document ergens komt, maar ik zou haar serieus stalken totdat je je geld hebt. Bel haar op, ga elke dag langs, eis op alle mogelijke manieren dat je het terugkrijgt!
pi_78658926
Geen probleem, gewoon wekelijks in natura uit laten betalen het komende jaar.

Of is ze verhuisd naar Italie?
pi_78658962
De vraag is hoever je voor dat geld wil gaan.
Als dat document in orde is dan zal de rechter je gelijk geven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:21:05 #10
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_78659146
Is het geen mogelijkheid om haar te vertellen dat je je anders gedwongen ziet de vordering over te doen aan een schuldeiser?
Life is what you make it.
pi_78659210
Heb je haar op zijn minst wel mogen neuken?
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:23:07 #12
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_78659290
Maffia.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78659619
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:21 schreef Schanulleke het volgende:
Is het geen mogelijkheid om haar te vertellen dat je je anders gedwongen ziet de vordering over te doen aan een schuldeiser?
TS is al schuldeiser.
pi_78659818
Wees blij met dat documentje.. Ik heb datzelfde met een familielid + halve bedreigingen als ik er werk van maak, maar dan voor ¤ 500,- en zonder document.. Tsjah, zo leer je mensen kennen .

Gewoon ff advies inwinnen bij de rechtswinkel.. Ook al schrijf je het op een servet, zolang het maar zwart op wit staat.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_78661000
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:17 schreef Bassfly het volgende:
Geen probleem, gewoon wekelijks in natura uit laten betalen het komende jaar.

Of is ze verhuisd naar Italie?
Zij woont in Italië maar ze is van Zuid-Amerikaanse afkomst, ik weet eigenlijk niet zeker of ze ook al Italiaans staatsburger is. Ik heb het geld van mijn rekening in NL overgemaakt naar de rekening van haar vriendin in Italië.

Eerst vroeg ze me het via Western Union over te maken, dat heb ik geweigerd.

In dit documentje staat (in het Italiaans): "Door middel van dit document wordt vastgesteld dat (naam vriendin) woonachtig op (adres vriendin) 1500 euro heeft geleend van (JohnDDD), woonachtig op (adres JohnDDD). Dit bedrag zal zo snel mogelijk maar in elk geval niet na 1 februari 2010 worden terugbetaald."

Daaronder staan datum, naam en handtekening van allebei.

Ik ken haar nu anderhalf jaar en heb haar leren kennen als iemand die in persoonlijke kring zeker als het om relaties gaat gemakkelijk leugentjes vertelt, maar een oplichtster lijkt ze me zeker niet.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:49:16 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78661125
Je HAD gewoon een dure hoer als vriendin! Fluiten naar je centen vriend!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_78662480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:46 schreef JohnDDD het volgende:
Eerst vroeg ze me het via Western Union over te maken, dat heb ik geweigerd.
HIer haak ik af. TS is of een erg slechte trol of verschrikkelijk naief (in dat laatste geval, mag ik dan ook een italiaanse vriendin van je zijn??)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:26:17 #18
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_78663337
De vraag is meer of je de situatie eerst nog als vrienden wilt oplossen. Als dat geen issue meer voor je is, dan kun je je geld vrij makkelijk terugvorderen. De "complicatie" lijkt me geen juridisch probleem.

Je hoeft het niet te doen omdat je al een termijn in het contract hebt gesteld, maar ik zou haar nog één keer (schriftelijk) aanmanen om het geld voor een bepaalde datum over te maken. Zet er ook bij dat je vanaf die datum de wettelijke rente gaat rekenen (hoewel je dat technisch al vanaf 1 februari kan, wil dat nog wel eens afschrikken/helpen).

Als je op die datum je geld nog niet hebt, dan dagvaard je haar gewoon. Grote kans dat ze niet in het geding verschijnt, waardoor je vordering automatisch toegewezen wordt. En met dat vonnis kun je gewoon beslag laten leggen en zo, ook in Italië.

Wil er wel even bij zeggen dat ik geen deskundige op het gebied van internationaal privaatrecht ben.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_78663536
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:
De vraag is meer of je de situatie eerst nog als vrienden wilt oplossen. Als dat geen issue meer voor je is, dan kun je je geld vrij makkelijk terugvorderen. De "complicatie" lijkt me geen juridisch probleem.

Je hoeft het niet te doen omdat je al een termijn in het contract hebt gesteld, maar ik zou haar nog één keer (schriftelijk) aanmanen om het geld voor een bepaalde datum over te maken. Zet er ook bij dat je vanaf die datum de wettelijke rente gaat rekenen (hoewel je dat technisch al vanaf 1 februari kan, wil dat nog wel eens afschrikken/helpen).

Als je op die datum je geld nog niet hebt, dan dagvaard je haar gewoon. Grote kans dat ze niet in het geding verschijnt, waardoor je vordering automatisch toegewezen wordt. En met dat vonnis kun je gewoon beslag laten leggen en zo, ook in Italië.

Wil er wel even bij zeggen dat ik geen deskundige op het gebied van internationaal privaatrecht ben.
Bedankt, dit is een erg nuttig antwoord.

Ik wil het graag als vrienden oplossen, maar ik ken haar nog niet lang en dus ga ik zelf uiteindelijk wel voor: als mijn geld op is (heb in één keer een wat geld voor het hele jaar gekregen) en ik het nodig heb, wil ik het dus wel terugzien en anders zal ik er inderdaad werk van maken.
pi_78663651
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:10 schreef anboni het volgende:

[..]

HIer haak ik af. TS is of een erg slechte trol of verschrikkelijk naief (in dat laatste geval, mag ik dan ook een italiaanse vriendin van je zijn??)
In Italië zijn dat soort dingen nog wel redelijk gebruikelijk. Zij had op dat moment naar eigen zeggen een of ander probleem met haar rekening waardoor ze het niet op haar eigen rekening kon ontvangen. Western Union kwam voor mij sowieso niet goed uit omdat ik in de UK zit en ik niet eerst het geld wilde hoeven omwisselen. Verder leek het me qua verhalen over WU ook geen goed plan. Uiteindelijk heeft ze dus wel toegestemd met de betaling op de rekening van die vriendin.

(Had trouwens ook nog wat voeten in aarde, heb zelf nog een godsgruwelijke moeite moeten doen om een BIC-code te vinden bij die IBAN code, in Italië hebben ze daar nog nooit van gehoord)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:41:09 #21
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_78664077
Waarschijnlijk dat ik je woorden in het verkeerde perspectief plaats, maar je hebt een godsgruwelijke moeite moeten doen om haar 1500 euro te geven, je kent haar nog niet lang, je hebt haar nu al twee weken niet meer gesproken, en van hetgeen wat op papier staat weet je niet in hoeverre het rechtsgeldig is.
Oh, en ze vertelt gemakkelijk kleine leugentjes in relationele sfeer.

Er zal vast een hele goede reden voor zijn dat je het toch hebt gedaan, en die hoef je hier van mij niet te melden, maar laat ik zeggen dat ik waarschijnlijk niet de enige ben die in jouw situatie niet onvoorwaardelijk dezelfde keuzes zou hebben gemaakt als jij...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_78665476
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:27 schreef jeroen25 het volgende:
TS is al schuldeiser.
Schanulleke doelt waarschijnlijk op een schuldeiser die beschikt over ietwat doorslaggevender, dan wel steekhoudender argumenten.
pi_78665737
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:15 schreef Treinhomo het volgende:
Schanulleke doelt waarschijnlijk op een schuldeiser die beschikt over ietwat doorslaggevender, dan wel steekhoudender argumenten.
Als TS kiest voor cessie dan heeft degene die de vordering koopt geen betere of slechtere argumenten dan TS.
Hoogstens is een ander vasthoudender dan TS (wil zijn) bij het innen van de schuld .
pi_78665905
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:23 schreef jeroen25 het volgende:
Als TS kiest voor cessie dan heeft degene die de vordering koopt geen betere of slechtere argumenten dan TS.
Hoogstens is een ander vasthoudender dan TS (wil zijn) bij het innen van de schuld .
'Doorslaggevend' en 'steekhoudend' bedoelde ik letterlijk.
Oftewel; tussen de regels door laten doorschemeren dat je de vordering uit handen hebt gegeven aan een partij die een flinke portie lichamelijk geweld niet schuwt.
(en da's tevens hoe ik de oorspronkelijk post van Schanulleke interpreteer.
Maar het zou ook mijn zieke inborst kunnen zijn die me parten speelt, in deze...)
pi_78666008
Je bedoelt Johnny's Incasso?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')