Kunnen ze die vent niet ontslaan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef misteriks het volgende:
Maatschappij
Directeur Guy Medats relativeert de zaak. “Wij wilden de kinderen voorbereiden op de maatschappij waarin ze later terechtkomen. Ze zullen later nog dikwijls met teleurstelling te maken krijgen.”
Dat dus.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat dit hele bericht een 1 April grap is. Zo niet, ik had direct mijn kinderen van die school afgehaald.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat dit hele bericht een 1 April grap is. Zo niet, ik had direct mijn kinderen van die school afgehaald.
Dat dus.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat dit hele bericht een 1 April grap is.
het bericht is op verschillende nieuwssites geplaatst, op 2 aprilquote:
Misschien zat er vertraging in?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
het bericht is op verschillende nieuwssites geplaatst, op 2 april
Ja, om te beginnen met het personeel van hun school, dat lijkt me opvoedkundig echt briljant, dat kleuters al leren dat de juf gewoon keihard staat te liegenquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:27 schreef IHVK het volgende:
Een goede les voor kinderen dat ze niet zomaar alles moeten geloven.
En dat dat gewoon okay en om te lachen is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Leandra het volgende:
Ja, om te beginnen met het personeel van hun school, dat lijkt me opvoedkundig echt briljant, dat kleuters al leren dat de juf gewoon keihard staat te liegen
Baasquote:Directeur Guy Medats relativeert de zaak. “Wij wilden de kinderen voorbereiden op de maatschappij waarin ze later terechtkomen. Ze zullen later nog dikwijls met teleurstelling te maken krijgen.”
Als ik kinderen zou hebben zouden ze op deze school terechtkomen.quote:Directeur Guy Medats relativeert de zaak. “Wij wilden de kinderen voorbereiden op de maatschappij waarin ze later terechtkomen. Ze zullen later nog dikwijls met teleurstelling te maken krijgen.”
Het doet denk ik meer schade dan dat de kinderen er wat aan hebben. Als de kinderen hun eigen leerkracht al niet kunnen vertrouwenquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:37 schreef MASD het volgende:
[..]
Als ik kinderen zou hebben zouden ze op deze school terechtkomen.
Een zoon die hier niet mee om kan gaan zal niet de mijne zijn, hij mag dezelfde dag nog zelf zijn koffer inpakken en de deur uit gaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het doet denk ik meer schade dan dat de kinderen er wat aan hebben. Als de kinderen hun eigen leerkracht al niet kunnen vertrouwen![]()
De teleurstellingen komen vanzelf hoor, die hoef je niet zelf te creëeren.
Het gaat om basisschoolkinderenquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:42 schreef MASD het volgende:
[..]
Een zoon die hier niet mee om kan gaan zal niet de mijne zijn, hij mag dezelfde dag nog zelf zijn koffer inpakken en de deur uit gaan.
Welkom in de wondere wereld van het ouderschap.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:42 schreef MASD het volgende:
[..]
Een zoon die hier niet mee om kan gaan zal niet de mijne zijn, hij mag dezelfde dag nog zelf zijn koffer inpakken en de deur uit gaan.
ach kom op; er valt voor beide kanten wat te zeggen. Ik zeg niet dat dit een opvoedkundige meesterzet is; maar het zal die kindjes wel wat harden. Van dat overbeschermend bettutel krijg je ook maar verwende nesten vanquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van het ouderschap.
Als je 7-jarige niet in de Python durft dan laat je hem ook in de Efteling achter??
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:53 schreef misteriks het volgende:
[..]
ach kom op; er valt voor beide kanten wat te zeggen. Ik zeg niet dat dit een opvoedkundige meesterzet is; maar het zal die kindjes wel wat harden. Van dat overbeschermend bettutel krijg je ook maar verwende nesten van
Overbeschermend betuttelen is dan ook heel wat anders dan keihard voorliegen, zeker als het om zulk klein grut gaat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:53 schreef misteriks het volgende:
[..]
ach kom op; er valt voor beide kanten wat te zeggen. Ik zeg niet dat dit een opvoedkundige meesterzet is; maar het zal die kindjes wel wat harden. Van dat overbeschermend bettutel krijg je ook maar verwende nesten van
Inderdaad, jij doet je basisschool kind van 6 de deur uitquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:42 schreef MASD het volgende:
[..]
Je stelt je aan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overbeschermend betuttelen is dan ook heel wat anders dan keihard voorliegen, zeker als het om zulk klein grut gaat.
Ach.... ik wacht geduldig af tot ik jou in OUD zie posten omdat je je zorgen maakt om een vreemd hoestje bij de babyquote:
Dus?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, om te beginnen met het personeel van hun school, dat lijkt me opvoedkundig echt briljant, dat kleuters al leren dat de juf gewoon keihard staat te liegen
Dat is wat anders dan kinderen een leuk uitstapje beloven en dan hard '1 April' te roepen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef Lyrebird het volgende:
Ach, hartstikke leuk toch?
Mijn basisschool had ook van dat soort grappen. Zo hadden ze kinderen een brief voor de ouders mee laten nemen, met het bericht dat er nieuw meubilair zou komen, en dat ouders de oude stoelen en tafels op konden halen. Het stond zwart van de mensen.
Dat is echt iets heel anders. Ouders kunnen daar de humor van inzien. Kinderen ontbreekt het nog aan relativeringsvermogen en empathie om te snappen wat de bedoeling was. Die snappen hooguit dat ze zelf teleurgesteld zijn en daarom huilen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn basisschool had ook van dat soort grappen. Zo hadden ze kinderen een brief voor de ouders mee laten nemen, met het bericht dat er nieuw meubilair zou komen, en dat ouders de oude stoelen en tafels op konden halen. Het stond zwart van de mensen.
Een dolletje met groep 7 of 8 had ik van een andere orde gevonden, maar dit zijn kinderen die nog in Sinterklaas geloven.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus?
Alsof alle leren op de middelbare school en het hoger onderwijs altijd eerlijk en vriendelijk zullen zijn.
Okey, bij groep 1 en 2 is het een beetje lullig. Maar als ze wat ouder zijn mag zo'n grapje best, het is niet alsof ze geslagen zijn ofzo.
Dat is toch heel wat anders? Ouders kunnen zoiets begrijpen. Kinderen echter verheugen zich helemaal op zo'n reisje. En als dan blijkt dat alles gelogen is door mensen die je het meeste zou moeten vertrouwen ....quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef Lyrebird het volgende:
wat zijn leren?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus?
Alsof alle leren op de middelbare school en het hoger onderwijs altijd eerlijk en vriendelijk zullen zijn.
Okey, bij groep 1 en 2 is het een beetje lullig. Maar als ze wat ouder zijn mag zo'n grapje best, het is niet alsof ze geslagen zijn ofzo.
Wat een gezever. Alsof wij vroeger nooit teleurgesteld werden. Ik kan er boeken over volschrijven. En een trauma heb ik er echt niet aan overgehouden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders? Ouders kunnen zoiets begrijpen. Kinderen echter verheugen zich helemaal op zo'n reisje. En als dan blijkt dat alles gelogen is door mensen die je het meeste zou moeten vertrouwen ....
Ja, maar opzettelijk?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een gezever. Alsof wij vroeger nooit teleurgesteld werden. Ik kan er boeken over volschrijven. En een trauma heb ik er echt niet aan overgehouden.
Is het een hoofdletter i of een kleine letter L?quote:
Ik ben tussen 5 en 10 jaar nooit op die manier bewust door een volwassene teleurgesteld hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een gezever. Alsof wij vroeger nooit teleurgesteld werden. Ik kan er boeken over volschrijven. En een trauma heb ik er echt niet aan overgehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |